malik Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 @ginaly: bizden habersiz ve izinsiz bir şey yapsa , şah damarından yakalar öldürürdük diyor ayette. evet yaptıkları full doğrudur onun , çünkü yönlendirildiği bir kaynak var . ayetin inmediği bir konuda hüküm sorulunca cevap vermeyen , ilgili ayeti bekleyn ,hayatı kuranın dinamiklerine göre yaşayan ve bunda o kadar engele , zorluğa rağmen hakkıyla sebat eden islam dininin kusursuz kabul ettiği insanlar peygamberler . hareket ve tavırları da her çağa örnek olan insanlar. ahlakı kuran olan bir insan , davranışları kuran aksiyonunda olan insan demektir .kusur bu yüzden arayamazsın , bu konuyla ilgili çok ayet var kuran'da . Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fightersfight Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 malik said: @ginaly: bizden habersiz ve izinsiz bir şey yapsa , şah damarından yakalar öldürürdük diyor ayette. evet yaptıkları full doğrudur onun , çünkü yönlendirildiği bir kaynak var . ayetin inmediği bir konuda hüküm sorulunca cevap vermeyen , ilgili ayeti bekleyn ,hayatı kuranın dinamiklerine göre yaşayan ve bunda o kadar engele , zorluğa rağmen hakkıyla sebat eden islam dininin kusursuz kabul ettiği insanlar peygamberler . hareket ve tavırları da her çağa örnek olan insanlar. ahlakı kuran olan bir insan , davranışları kuran aksiyonunda olan insan demektir .kusur bu yüzden arayamazsın , bu konuyla ilgili çok ayet var kuran'da . ben burda sana katılmıyorum.kusur arar,kusurda bulur tartışır. fakat bu kusurlardan yola çıkarak yaptıgı yargıları kimseye hükümleyemez.hakaret edemez. big fish izleyenler bilirler. kongodaki papaganlar dünyadaki her dili her konuyu konuşurlarmış.din hariç. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
malik Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 @fighter : kusur ararsan ara,onu demedim. kusuru bulununca direk kuran da zaten uyarılan bir insan o ? abese suresini aç 1.ayetine.neden bahsediyor demek istediğimi anlarsın . onun ahlakı kuran ahlakı , sen kafana göre sorun bulursun , kusur bulursun , islama göre değil . Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 @malik: mesela dediğin gibi ayete bakacak olursak, peygamber ahlakı kuran ahlakıdır. çok doğru. yalan söylememek, hırsızlık yapmamak, insan öldürmemek vs., bunlar eyvallah. ki zaten sadece islamiyet değil, önceki semavi dinlerin de öğütlediği şeyler bunlar. ve insanın yaşadığı toplumdan da münezzehtir çünkü, hemen her çağda yalan söylemek, insan öldürmek, hırsızlık yapmak toplumlar tarafından kötü olarak karşılanmıştır. kastettiklerim, hz. muhammedin hayatını etkileyen (aynı zamanda dönemin tüm insanlarını etkileyen) dinamiklerin değişecek olması. ki genel de bunlar daha maddi olgular. mesela misvak kullanmak peygamber sünnetidir denir. peygamber sünneti olan misvak kullanmakmıdır, yoksa dişleri temiz tutmak mı? "Hz. muhammed çok kadınla evliydi, islamda 4 tane kadın alınır" olgusunun sebebi hakikaten hz.muhammedin çok fazla kadınla evlenmek istemesi ya da islamiyet ona öyle emrettiği içinmiydi? hayır, dönemin gerekliliğiydi. türban konusuna da gelecek olursak, kuranda direk olarak başın örtülmesi ile ilgili bir bilgi yok. sadece omuzlara göre çıkarım yapabiliyoruz. yine o dönemin giyecekleri ve tekstil ürünleri ile ilgili bilgimiz olmadığından bunun başı kapatan bir örtünün omuzlara düşmesi olarak yorumluyoruz. ama sadece omuzları kapatan bir örtü de olabilir bu. aslında yaptığımız yorumlar her şekilde yetersiz kalıyo ki sebebi, sami dillerine göre yazılmış bir kitabı, son derece sığ kelime haznesine sahip olan latin dillerine çevirerek anlamaya çalışıyoruz. neyse yine de bilgi alışverişi güzel şey (: Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fightersfight Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 hayır ginaly, "ziynetlerinizi örtün" den çıkarım yapabilirsin. +hz muhammed in kesin hadisi var bu konuda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sg-1 Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 fightersfight said: hayır ginaly, "ziynetlerinizi örtün" den çıkarım yapabilirsin. +hz muhammed in kesin hadisi var bu konuda. Burada bir noktaya değineyim. Hadislere inanmak çok güç. Ölümünden yüzyıllar sonra "şöyle demiş" diye derlenip toplanan şeylerin Muhammed'e atfedilmesi, sahte olarak nitelendirilebilecek kritik hadisler bulunması hadislere göre fikir çıkarmayı zorlaştırıyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 ziynet yeri olarak tam belirleme varmıdır kuranda? cidden bilmiorum da soruorum. yani saç ziynet yeridir diye yazıyor mu? ayrıca "kesin hadis var" diyorsan, sen inancına bir referans noktası daha ekliyorsun demektir. zaten bu "kesin" yargıları artmaya başladıkça din dogmalar bütünü haline geliyor. kesin hadisler var, kesin olaylar var, şu tarikatın şu şeyhi şunu diyor kesin doğru, şu din alimi şöle demiş kesin haklı... bunlar birike birike ortada sorgulanacak bir şey kalmadığı gibi dinin özü de zarar görüyor bence. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 soru: ziynet diye sacı kapatırken desenli başörtüsü takmak türban takmak günah değilmidir? veya takı kullanmak hatta bu işin kedi başına kocaman bir modası sektoru olması Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sexdrugsrocknroll Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 ziynet sali Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fede Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 türbana neden hayır. bence evet. türban güzel bi aksesuar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
malik Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 ben de diyorum ki abi , böyle bir konuda bunun işini bilen insanlara danışalım , bunu araştıran , bu şartları iyi bilen din alimlerine . bunların alanı kuranı araştırmak değil midir ? peygamberin niyeti ve bu niyeti insanların sorgulaması 1 , ayetin gelme sebebi ve olayı , dini dinamiklere mi yoksa toplumun değer yargılarına göre mi hareket ettiği . bunları biz işte sığ dağarcığımızla ön yargılarımıza göre yorumlayıp nerelere gideriz allah bilir . peki neden hepsi bunun mealini başörtüsünü omuzlara kadar örtün yazmıştır . yani islam dünyasında ciddiye alınan , ilahiyat profesörlerine sorun , niye ortaktır bu konuda görüşleri . misvak konusuna girmeyelim istersen de :) ben de yatıyorum sabah okurum artık , iyi geceler . @sg: sana değildi lafım ama dinime , vatanıma ,anneme , babama ,kardeşime , yanımda eş diye olan insana hakaret eden , laf koymaya çalışan insana tavrım net olur . inanılmaz netim öyle konularda of. ahah demirel gibi hissettim kendimi. iyi geceler her neyse . Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fightersfight Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 ginaly said: ziynet yeri olarak tam belirleme varmıdır kuranda? cidden bilmiorum da soruorum. yani saç ziynet yeridir diye yazıyor mu? ayrıca "kesin hadis var" diyorsan, sen inancına bir referans noktası daha ekliyorsun demektir. zaten bu "kesin" yargıları artmaya başladıkça din dogmalar bütünü haline geliyor. kesin hadisler var, kesin olaylar var, şu tarikatın şu şeyhi şunu diyor kesin doğru, şu din alimi şöle demiş kesin haklı... bunlar birike birike ortada sorgulanacak bir şey kalmadığı gibi dinin özü de zarar görüyor bence. hayır zıynetin ne oldugunu yazmıyor.bu yüzden yoruma açık ve bu yüzden türban takan ve takmayan kadınlar var.bir kadın saçını süsten de sayabilir,saymayabilir. +kesin hadis var evet.din zaten dogmatiktir ginaly,bunu sosyal bilimler 1. sınıf dersinde görürsün,hatta onu bırak lise sonda felsefe dersinde bile görebilirsin. ayrıca benim inancım da bunlar yok.senin inancın vs vs gibi yorumlar yapma.ben burda kendi inancımı savunmuyorum. asıl konu budur.entellektüel gelişmiş insanlar dini kendine göre yorumlayıp dogmalıktan kurtulup aydınlanabilir, fakat aydınlanmayanada "zorla aydınlanacaksın" denmez. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fightersfight Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Cuce said: soru: ziynet diye sacı kapatırken desenli başörtüsü takmak türban takmak günah değilmidir? veya takı kullanmak hatta bu işin kedi başına kocaman bir modası sektoru olması günahtır veya degildir.bunu bilene sormak lazım. benim fikrim ise, bir insanın bir dini yozlaştırması kendini baglar. günahsa onun günahı sevapsa onun sevabı.senin alakadar etmez. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 @malik: işte din alimlerine danışalım diyorsun fakat din alimlerinin durumu diğer bilginlerden farklı. yine tıp örneğini vereyim, doktor adam bilgisini geliştirken kendinden bi önceki kaynağı inceliyor. gidip eski yunandaki tedavi şekilini araştırmıyor. yani birikimli olarak ilerliyor. fakat islamiyet öyle değil. kuran tek kitap. yani referans alınması gereken o. yani bugünkü din bilgini de ona göre yorum yapacak, 1000 sene önceki de. ancak din ilmini de birikimli olarak ilereleyen bir bilim olarak ele alanlar yüzünden içine zaman içinde hurafeler, bidatlar karışmış. test edilebilir bir bilim olmadığı için de bu biriken hurafelerin temizlenmesi çok zor. tıp kitaplarına bugün birisi tavşanlar 9 bacaklıdır yazsa, bunun doğru olmadığı test edilebilir ve bu bilgi çıkartılır. fakat din böyle bi test imkanı sunmadığı için, içine eklenen her hurafe, bu hurafeyi katan din kişisinin yorumu doğru kabul edilerek gerçekmiş gibi lanse edilebilir. işte bu yüzden dinin birikimli olarak ilerlemesi mümkün değil. içine karışan yanlışlar ayıklanmaya müsait yapıda, deneyle gözlenebilir yapıda değil. bu yüzden referans olarak yapılacak en doğru hareket bence kuranı referans almaktır, diğer yorumların doğruluğu bilinemeyeceği için. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 yahu tabiki benı alakadar etmez, banane yanı, ama fikri belirtmek diye bişey var dimi, bilmesende senınde aklın fikrin var soruyoruz işte sana ona buna Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fightersfight Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Cuce said: yahu tabiki benı alakadar etmez, banane yanı, ama fikri belirtmek diye bişey var dimi, bilmesende senınde aklın fikrin var soruyoruz işte sana ona buna kusra bakma,laf sokmak için soruyorsun zanettim,herkez laf sokmaya çalışıyor çünkü sürekli. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Benim de kafamı kurcalayan bir soru o. Yani bu başörtüsü dikkat çekmemek için takılıyorsa neden bunu takan insanlar makyaj yapıyor ya da dikkat çekici kıyafetler giyiyor. Zira bakalım iran'a türban altına kot pantalon giyilen kadınlar dövülüyor. Şimdi sen bunu gidip türbanı amacına uyacak şekilde giymeyen insanlara sorunca "öyle olmak zorunda değil ki, kişisel inanç sebebiyle giyiyor" diyor. E tabi karşıdaki isterse inancında mantık aramak zorunda değil ama nedense bu cevap beni tatmin etmiyor. Yok zaten amaç dikkat çekmemek gibi bir sebeple türban giymekse neden bunu onaylayan ailelerin erkekleri her akşam şap yemiyor da kadınlar türban takıyor gibi noktada takılıyor kafam. Yani ben bunca insanın türbani öylesine bir inanç şeklinde taktığına inanmıyorum çoğu batı ile doğu arasında kalmış bir toplumun çelişkilerini yaşıyor bence. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fightersfight Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 zaten türbanı evinde takmıyor,bu yuzden evdeki erkeklerin şap yemesine gerek yok, türbanı dışarda takıyor kadınlar,tüm erkeklerde hadım olmadıgına göre. benim fikrim türban kadının toplumda cinsiyetsizleştirmeye yarıyor,fakat herşeyin yozlaşıcagı gibi bu da yozlamış tabi,göreceli bir kavram. nasıl kur anda insanalra iyilik yapın diyorsa, iyilik de görecelidir,buda böyle. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 laf sokmak gibi bi derdim yok, ama mantığını anlıyamadığım bir durum var, işlevi süsleri gizliyip cekiciliği azaltmak olan bir objenın güzelleştirilmesi mantıklı gelmiyo bana pek. başörtüsüne alışmış bir toplumda başörtüsü kullanan bir kadına yaklaşmanın dah akolay olucağıda nettir bence, kendi adıma başörtüsü kullanan türban kullanan bir kadına pek yaklaşamam ben alışkanlık meselesi diyip hatta biraz önyargı diyin doğru olur, ama sonucta bu insanlarında sevgilileri oluyor, tanışıyorlar flörtleşiyoalr evleniyorlar dimi. yanı türban/başörtüsü bireyi ulaşılmaz kılmıyo olmalı, ne biliyim, eğer içinde bulunduğum toplumun alışık olduğu durum bütün kadınların sacını traş etmesi olsaydı, sacı uzun olan kadınlara belkide yaklaşamıycaktım ben. yanı demem o ki işlevden cok şekilciğile hizmet ediyor türban Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 fightersfight said: zaten türbanı evinde takmıyor,bu yuzden evdeki erkeklerin şap yemesine gerek yok, türbanı dışarda takıyor kadınlar,tüm erkeklerde hadım olmadıgına göre. Nasıl koca bir toplumun kadınları türban takmaya alıştırıldı ise koca bir toplumun erkekleri de şap yemeye alıştırılabilirdi. Bu tamamen bakış açısı ve sahiplenme ile ilgili bir durum bence. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 fightersfight said: ginaly said: ziynet yeri olarak tam belirleme varmıdır kuranda? cidden bilmiorum da soruorum. yani saç ziynet yeridir diye yazıyor mu? ayrıca "kesin hadis var" diyorsan, sen inancına bir referans noktası daha ekliyorsun demektir. zaten bu "kesin" yargıları artmaya başladıkça din dogmalar bütünü haline geliyor. kesin hadisler var, kesin olaylar var, şu tarikatın şu şeyhi şunu diyor kesin doğru, şu din alimi şöle demiş kesin haklı... bunlar birike birike ortada sorgulanacak bir şey kalmadığı gibi dinin özü de zarar görüyor bence. hayır zıynetin ne oldugunu yazmıyor.bu yüzden yoruma açık ve bu yüzden türban takan ve takmayan kadınlar var.bir kadın saçını süsten de sayabilir,saymayabilir. +kesin hadis var evet.din zaten dogmatiktir ginaly,bunu sosyal bilimler 1. sınıf dersinde görürsün,hatta onu bırak lise sonda felsefe dersinde bile görebilirsin. ayrıca benim inancım da bunlar yok.senin inancın vs vs gibi yorumlar yapma.ben burda kendi inancımı savunmuyorum. asıl konu budur.entellektüel gelişmiş insanlar dini kendine göre yorumlayıp dogmalıktan kurtulup aydınlanabilir, fakat aydınlanmayanada "zorla aydınlanacaksın" denmez. din dogmatik değildir mi dedik? belli bi dogmaya göre yorum yapıyorum zaten: kuranın doğruluğu. benim kastettiğim bu dogmaların birikmesi. hadislerin, şeyhlerin, tarikatların biriktirdiği dogmalar. ayrıca devamındaki 'lise3te bile öğretirler' tarzı çok çirkin. bunu da belirteyim. aydınlanmayana "zorla aydınlanacaksın" deme işine gelirsek, entellektüel gelişmiş insanlar aydınlanabilir diyorsun fakat bu entellektüelliğe erişemeyen insanlar ne olacak? senin benim birikimimimiz buna müsait fakat bu birikime sahip olmayan insanlar ne olacak? toplumdaki her bireyin eşit eğitim düzeyi, eşit mahalle baskısı yok. biz burada kendimiz dini yorumlayabilirken, doğudaki insanlar şeyhlerinin dediklerini doğru kabul ediyor. ki zaten bu da az önce bahsettiğim yanlış referans noktalarından biri. o yüzden "bırakınız yahu aydınlanmayan aydınlanmasın" dersek, dini silah olarak kullanabilecek bir takım "şeyhler", önlerindeki bu bilinçsiz topluluğu öyle bir evirir çevirir ki adam gider pentagona da saldırır, madımakı da ateşe verir. insanların aydınlanıp aydınlanmaması sadece dini değil aynı zamanda toplumsal da bir meseledir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fightersfight Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Cuce said: laf sokmak gibi bi derdim yok, ama mantığını anlıyamadığım bir durum var, işlevi süsleri gizliyip cekiciliği azaltmak olan bir objenın güzelleştirilmesi mantıklı gelmiyo bana pek. başörtüsüne alışmış bir toplumda başörtüsü kullanan bir kadına yaklaşmanın dah akolay olucağıda nettir bence, kendi adıma başörtüsü kullanan türban kullanan bir kadına pek yaklaşamam ben alışkanlık meselesi diyip hatta biraz önyargı diyin doğru olur, ama sonucta bu insanlarında sevgilileri oluyor, tanışıyorlar flörtleşiyoalr evleniyorlar dimi. yanı türban/başörtüsü bireyi ulaşılmaz kılmıyo olmalı, ne biliyim, eğer içinde bulunduğum toplum alışık olduğu durum bütün kadınların sacını traş etseydi, sacı uzun olan kadınlara belkide yaklaşamıycaktım ben gibi. yanı demem oki işlevden cok şekilciğile hizmet ediyor türban dediklerinde haklı olabilirsin,zaten kimse bunları tartışmayalım demiyor!ayrıca türbanlılar genelde görücü usulü evleniyorlar.(genelde) gene tekrar ediyorum,yukarda yazanlar senin fikirlerindir ve benimde katıldıgım yerler var, bunların hepsi dogruda olabilir, fakat karşı çıktıgımız yer ya-sak-lan-ma-sı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Ha tabi eğer dersenizki herkes kendi ailesini düşünüyor kendi karısını, kardeşini vs korumaktan öte gitmeye niyeti yok. O zaman sadece kendi ailesindeki bireylere türban takıp diğerlerini umursamamazlıktan gelebilir. Bunun diğer dediğime göre avantajı bu belki. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sg-1 Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Yav ginaly bırak, faytonis aydınlanmazsa aydınlanmasın, aydınlanmama özgürlüğünü kullansın. Şaka yapıyorum tabi, faytonis de aydınlansın, geri kalmasın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 din malesef kötü kullanılmaya müsait bir araç. hristiyanlık bunu ortaçağda yaşadı, müslümanlık da şimdi yaşıyor. Yani artık tüm hristiyanlar iyi demek istemiyorum sadece hristiyanlık ortaçağda yapıldığı kadar kötü birşeyleri haklı göstermek için araç olarak kullanılmıyor. Şimdi sıra müslümanlıkta malesef. Nerde çokluk orda ..kluk gibi bir durumda var tabi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar