ginaly Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 malik said: ayrıca müsade edersen bunun bugüne aykırı olup olmadını da din alimleri söylesin.ne kadar çok biz biliyoruz ki yok arap çölleri böyle falan yok o yüzden örtünüyordu diye yorum yapalım ? dini eğitim aldığım halde sorgulamıyorum ben çoğu konuyu , din adamlarının bir bildiği vardır diye .sizin maşallahınız var ama . her müslüman kendisi kuranı okuyup anlamakla, yorumlamakla mükellef değilmidir? din kişisel bir olay değil midir? ali veli okumuş anlamış, bi yorum çıkartmış. neden ben o yorumu bodoz doğru kabul edeyim? kuranın dil ve içerik olarak sadece tek doğru tek yorum barındırması, sonsuza kadar geçerli olacak bir kitap olması özelliği ile çelişmez mi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
çikilop Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Bre densizler!bre mel'unlar! Hepiniz yanacaksınızzz! Kardeşler tamam türban konusu çağa ayak uydurmalıdır,tartışılmalıdır fakat kimseye sen onu takamazsın diye dayatamayız zamsalak bir gündemdir yapmayınız daha möhüm işlerle uğraşalım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
matama Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 ok sen git yat Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
çikilop Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 He canım he kuzum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sg-1 Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 malik said: değil öyle.devlet yönetim biçimlerine örnek verir islamiyet .bahsettiğin hükümler onla alakalı. hz.ömer mesela bir olay yüzünden el kesmemiştir .sebepleri vs si var onların . itikadi ve sosyal konuların hükümleri de ayrıdır . Gördün mü işte, tam benim dediğim yere geldin. Olaya göre yorumlanabiliyorsa çağlara göre haydi haydi yorumlanabilir. malik said: bak işte bilmeden biz kafamıza göre hüküm verince ,fetva verince neler oluyor . Ne olmuş ki, dedim ya, benim dediğim yere geldin. malik said: ayrıca müsade edersen bunun bugüne aykırı olup olmadını da din alimleri söylesin.ne kadar çok biz biliyoruz ki yok arap çölleri böyle falan yok o yüzden örtünüyordu diye yorum yapalım ? Başbakanın izinden gidip ulemaya soralım diyorsun yani. Allah bana akıl vermiş, ufacık bir yorumlamayla dahi o arap çölleri yorumunu yapabilirim. Kafanı kullansan sen de aynı sonuca varırsın. malik said: dini eğitim aldığım halde sorgulamıyorum ben çoğu konuyu , din adamlarının bir bildiği vardır diye .sizin maşallahınız var ama . Sorgulayıp sorgulamamak sana kalmış, üstelik bu işin eğitimini de almışsın, biraz kafa yorsan belki benim söylediklerimden kaç adım daha ötesini çözeceksin zihninde. Ama sorgulamadığınız sürece o çok istediğiniz özgürlük sürüdeki koyununki kadar olur. Bi gün biri gelir, bıçağı dayar. İş işten geçmiş olur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
malik Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 sorgula arkadaş . ama dini değiştireyim triplerine girmeden . zaten bir şey aklına yatmıyorsa araştırırsın kafana göre ahkam kesmezsin. sen bunu sorgulayacaksın da , hadis fıkıh kelam ilmine ne kadar hakimsin.dini ilimler denen bir şey var . pozitif bilim bir de dini bilim var . sen bunları es geçip kafana göre fetva veremezsin . sen dini bilimi o kadar az bilerek kendi düşüncelerine göre dini yorumlayamazsın .ki ayet açık bir manadayken yok saçmaydı ,yok böyleydi gibi bir tavıra , sorgulamadan ,etmeden , din adamlarına kulak asmadan davranamazsın . bu bariz açık bir önyargıdır , bunu niye görmek istemiyorsun ? senin yaklaşımın yüksek lisans bilmem hernesi olabilir, ben de mühendisim , ama sökmez.bizim ehil alanımız değil.sen sosyal bilimci benim mühendisliğimi nasıl sorgulayabilir mesela diyelim.böyle bir yaklaşım olabilir mi ? peygamber nasıl uygulamış ayeti , hangi niyetle davranmış , nasıl düşünmüş bunları anlayarak sorgula .çünkü sözlük okumuyorsun ki üstünkörü yorumlayasın .bunun peygamberin hal ve niyetine göre nasıl uygulandığı ve ayetin geliş açısı var . niye orda başörtüsü ayeti var ? arap karılarına toz kaçmasın falan yok eski adet böyle davranın diye mi. komik ama o . bu dinin çoğu dinde olan örtünme kuralı da böyle . o zaman de ki abi ben saçma buluyorum ,mantıksız ,inanmıyorum , ya da ben inanıyorum. ayrıca islamiyetin devlet yönetme gibi bir gayesi yoktur ,yaşayışa hitap eder , bir aksiyon dinidir . bahsettiğiniz hükümlerin (hırsızlık , zina ) gibi uygulanışı zaman içinde sahabe tarafından da değiştirilmiştir ama sosyal konular ve itikadi konularda hükümler hiç bir zaman değişmez. evet kuranda yazdığı gibi devleti yönetme diye bir şey olmaz.o ordaki cahiliye insanlarına bir ölçüdür ve belli sebepler dahilinde uygulanana açık kurallardır . sosyal meseleler devamlı sabit kalmıştır , namaz ,oruç, hac, başörtüsü hep kalmıştır .bunlar da insanların inancına girer . bunu da bir arkadaş merak etseydi tutar araştırıp ona göre konuşurdu , neyin kuran da değişip neyin değişmediğini daha iyi anlardı. sorgularken kafanıza göre sorgulamayın derken bunu demek istedim . bir de o diyanet adamları kimlermiş , çok merak ettim. çok diyanet görevlisi çıkar dolaşır da etraftan .diyanet derken ölçünüz de din işleri yüksek kurulu olursa sevinirim . Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fightersfight Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 sg-1 said: Başörtüsü Kuran'da var, evet, ama dönemin şartlarına göre var. Ayet açık, "zaten örttüğün başörtünü omuzlarına indir" diyor. Bugün artık başörtüsüne ihtiyacı yok, ne erkeğin ne kadının, o yüzden omzuna indirmesi gibi bir gerek de yok. Omzunu çok başka şekillerde de örtebilir. Kuran'da "Hristiyanlarla ve Musevilerle dost olmayın" da yazıyor, "Hırsızın elini kesin" diye de yazıyor. Ama bunların hepsi o dönem için geçerli olan kurallar, o dönemin cahil arabı anlasın diye yazılmış kurallar. Kuran artık 1400 yıl öncenin kafasıyla yorumlanamaz, yorumlanmamalı. sen yorumlamazsın o yorumlar. yorunlanmamalı deyip yasaklarsan faşist zihniyetin onde gidenisin. bana göre de türban bu çagda yersiz,ama takanın hakkını sonuna kadar savunurum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Krusty Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 türban türban türban. her yerde türban. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
raw power Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 fightersfight said: sg-1 said: Başörtüsü Kuran'da var, evet, ama dönemin şartlarına göre var. Ayet açık, "zaten örttüğün başörtünü omuzlarına indir" diyor. Bugün artık başörtüsüne ihtiyacı yok, ne erkeğin ne kadının, o yüzden omzuna indirmesi gibi bir gerek de yok. Omzunu çok başka şekillerde de örtebilir. Kuran'da "Hristiyanlarla ve Musevilerle dost olmayın" da yazıyor, "Hırsızın elini kesin" diye de yazıyor. Ama bunların hepsi o dönem için geçerli olan kurallar, o dönemin cahil arabı anlasın diye yazılmış kurallar. Kuran artık 1400 yıl öncenin kafasıyla yorumlanamaz, yorumlanmamalı. sen yorumlamazsın o yorumlar. yorunlanmamalı deyip yasaklarsan faşist zihniyetin onde gidenisin. bana göre de türban bu çagda yersiz,ama takanın hakkını sonuna kadar savunurum. Katılıyorum. Bence de türban şu çağda çok gereksiz,fakat adamların inancı bu,yapacak bir şey yok. Benim yaşamıma müdahale etmedikçe bir şey diyemem.Şu güne kadar da hiçbir türbanlı bunu yapmadı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sg-1 Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 @Malik, sen bi kere okuduğunu anlamıyorsun. O ayetin sebebi "kadınalrın bi yerine toz kaçmasın" değil, "toz kaçmasın diye örttüğünüz örtüleri omuzlarınızı da öretecek şekilde örtün" yani "omuzlarınızı göstermeyin". Burada örtünme var. Ama doğrudan "başınızı örtün" değil, "omuzlarınızı da örtün" diyor. İslamın beş şartı vardır: Namaz, oruç, haz, zekat, şahadet. Gerisi sana kalmıştır. Ama şu an öyle bir durum var ki, türban 6. şartmış gibi savunuluyor. fightersfight said: sg-1 said: Başörtüsü Kuran'da var, evet, ama dönemin şartlarına göre var. Ayet açık, "zaten örttüğün başörtünü omuzlarına indir" diyor. Bugün artık başörtüsüne ihtiyacı yok, ne erkeğin ne kadının, o yüzden omzuna indirmesi gibi bir gerek de yok. Omzunu çok başka şekillerde de örtebilir. Kuran'da "Hristiyanlarla ve Musevilerle dost olmayın" da yazıyor, "Hırsızın elini kesin" diye de yazıyor. Ama bunların hepsi o dönem için geçerli olan kurallar, o dönemin cahil arabı anlasın diye yazılmış kurallar. Kuran artık 1400 yıl öncenin kafasıyla yorumlanamaz, yorumlanmamalı. sen yorumlamazsın o yorumlar. yorunlanmamalı deyip yasaklarsan faşist zihniyetin onde gidenisin. bana göre de türban bu çagda yersiz,ama takanın hakkını sonuna kadar savunurum. Senle uğraşamıycam şimdi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
çikilop Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Ortada tartışma ortamı yok anasını satim millet kendi fikrinden olanla muhabbet ediyor farklı fikir geldimi uğraşamam senle diyip geçiyor.Oh ne ala memleket! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sg-1 Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Yasağın sebebi Kuran'ın yanlış yorumlanması değil ki. Öyle olsa ülkede de yasaklanırdı. "Saçmalayan feyklerle uğraşamıycam" manasında söyledim onu. Heveguddey gülüm. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 malik said: sen bunları es geçip kafana göre fetva veremezsin . fetva vermek değil olay. her bireyin kendi aklı ile yorumlaması lazım. tek gerekli olan iyi düzey arapça bilgisi. eğer o da yoksa meallere göre hareket etmek zorundayız, o noktada yapabileceğimiz bir şey yok. ayrıca diyelim ki bu dediğim olayın olması imkansız, fetva verilmesi şart. o zaman fetvaların objektif olması lazım. bugüne kadar diyanet işlerinin "şu şu şu konular islamiyette şöyle açıklanmıştır fakat şu şu konular da muallaktadır" dediğini duymadım. ya da "bakınız bu konuya islam böyle yaklaşır fakat incile göre de şöyledir, bazı tarihçilere göre dönem böyledir, biyoloji biliminin olaya yaklaşımı şu şekildedir" gibi tarafsız yorumlar yok. malik said: senin yaklaşımın yüksek lisans bilmem hernesi olabilir, ben de mühendisim , ama sökmez.bizim ehil alanımız değil.sen sosyal bilimci benim mühendisliğimi nasıl sorgulayabilir mesela diyelim.böyle bir yaklaşım olabilir mi ? pozitif bilimler insanlar tarafından oluşturulmuştur ve tekrar insanlık için kullanılır. her bilimin de uzmanları vardır ve bu bilimlerin içeriği öncelikle uzmanlara hitap eder. yani bir anatomi kitabı yazıldığında bunun muhattabı doktordur. doktor bilgiyi edinir ve insanlık için kullanır. fakat kuran tüm insanlık için gönderilmiştir, allah kelamıdır. bu durumda her insan okuyup anlayabilir demektir. eğer öyle olmasaydı allah kuranı sadece din alimlerine, evliyalara gönderirdi. bence yani. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fightersfight Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 sg-1 said: @Malik, sen bi kere okuduğunu anlamıyorsun. O ayetin sebebi "kadınalrın bi yerine toz kaçmasın" değil, "toz kaçmasın diye örttüğünüz örtüleri omuzlarınızı da öretecek şekilde örtün" yani "omuzlarınızı göstermeyin". Burada örtünme var. Ama doğrudan "başınızı örtün" değil, "omuzlarınızı da örtün" diyor. İslamın beş şartı vardır: Namaz, oruç, haz, zekat, şahadet. Gerisi sana kalmıştır. Ama şu an öyle bir durum var ki, türban 6. şartmış gibi savunuluyor. fightersfight said: sg-1 said: Başörtüsü Kuran'da var, evet, ama dönemin şartlarına göre var. Ayet açık, "zaten örttüğün başörtünü omuzlarına indir" diyor. Bugün artık başörtüsüne ihtiyacı yok, ne erkeğin ne kadının, o yüzden omzuna indirmesi gibi bir gerek de yok. Omzunu çok başka şekillerde de örtebilir. Kuran'da "Hristiyanlarla ve Musevilerle dost olmayın" da yazıyor, "Hırsızın elini kesin" diye de yazıyor. Ama bunların hepsi o dönem için geçerli olan kurallar, o dönemin cahil arabı anlasın diye yazılmış kurallar. Kuran artık 1400 yıl öncenin kafasıyla yorumlanamaz, yorumlanmamalı. sen yorumlamazsın o yorumlar. yorunlanmamalı deyip yasaklarsan faşist zihniyetin onde gidenisin. bana göre de türban bu çagda yersiz,ama takanın hakkını sonuna kadar savunurum. Senle uğraşamıycam şimdi. türbanın 5 şartı vardır ama bilmem kaç sayfalık ayetleri ve kuralları vardır.bu kurallara uyarsın, uymazsın canım. bak sg-1 kardeşim.şurda 3 kuruşluk dini bilginle burda ahkam kesme ,bu ülkede diyanet işleri bakanlıgı var ,adamlar profesör. ne demiş, başörtüsü islamda gerekir demiş. kur an ne demiş, zıynetlerinizi örtün demiş. varmı bundan ötesi? müslümanlar baksın paticik forumunada senden din ogrensin dimi? sizin kurallarınızla oynanmıyor bu oyun,herkez kendi kuralıyla oynar, topun sahibi çocuk gibisiniz,forvet oynamaya çalışıyorsunuz fakat ne topunuz kalmış,ne de forvet oynayacak yetenek var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sg-1 Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Fighter süper benzetme yaptın, ezildim, büzüldüm, ne cevap vereceğimi bilemedim. Faytonis said: bak sg-1 kardeşim.şurda 3 kuruşluk dini bilginle burda ahkam kesme ,bu ülkede diyanet işleri bakanlıgı var ,adamlar profesör. ne demiş, başörtüsü islamda gerekir demiş. kur an ne demiş, zıynetlerinizi örtün demiş. varmı bundan ötesi? müslümanlar baksın paticik forumunada senden din ogrensin dimi? Ben de diyorum ki, benim 3 kuruşluk dini bilgim ülkedeki diyanet işleri başkanlığının 1400 yıl evvelden geldiğini söylüyor. Kuran'a göre ahkam kesmek eyvallah, "Kuran'ı yeniden yorumlayalım" deyince gerçek kimliğiniz çıkıyor ortaya. - Kuran'ı yeniden yorumlanmalı, bence öyle değil. - Sus, kapa çeneni, sana mı kaldı, bak diyanet ne diyor, onlardan iyi mi bilecen, bıdııdıbıdı. Ne güzel özgürlükçülük! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
malik Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 e başını da örtücen omuzlarını da . yani o örtü var ya , baş dursun da omuzları ört diye bir mana mı çıkarıcaz şimdi ? abi gerçekten enteresan inadınız var . ben dedim mi ki sana türban başörtüsü her neyse, yapmayan-takmayan müslüman olmuyor ? de ordaki anlamı gayet açık net . kurandaki emirleri yerine getirmek de senin dinine bağlılığınla alakalı . ben içki içiyorum , haram , yasak . kabul ediyorum. ama insan bu , içmek istiyorum diyorum , başka bir şey uyduruyorum , doğru değil bi islama göre ama yapıosun.ayrı . yani artık kokteyllerde içki içebiliriz , çağdaşlık böyle , o insanlara abartıyordu o yüzden yasaklandı , haydi içebiliriz diyebilir miyiz mesela ? başörtüsü için giydikleri örtünün omuzlarını kapatmaları gerektiğini söyleyen bunca islam alimi dururken ,neye göre biz bunu yorumlayıp senin dediğin anlama getiricez , izin veriyor din aslında arap kadınlarına gelen bir nasihatti fikrini savunucaz ? bir kere bu konuyu kim savunuyor , kimler savunuyor ? bu kadar alimi silebiliyorsan takiyyeci vs diye ,ben bir şey diyemicem çünkü . Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fightersfight Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 ginaly said: fakat kuran tüm insanlık için gönderilmiştir, allah kelamıdır. bu durumda her insan okuyup anlayabilir demektir. eğer öyle olmasaydı allah kuranı sadece din alimlerine, evliyalara gönderirdi. kur an ın allah tarafından gonderildigini,bir insan tarafından yazılmadıgını,allah kelamı olmadıgını kanıtlayabilirmisin? kanıtlayamazsın. aynısı tam tersi için geçerli. bu bir inanç meselesidir bin kere söyledim. isteyen istedigi gibi inanır,başkalarının özgürlüklerine müdahele etmedigi bir hukuk çerçevesi içinde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
malik Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 @ginaly: abi peygamberin nasıl davrandığına bakarsın salih bir insansan .mealine bakarsın kuranının , peygamber ne yapmış bakarsın .ona göre davranmaz mısın ? kuran herkese inmişse bakıcaksın ,araştıracaksın ,bu ayet niye hangi şartlarda inmiş , hangi niyetle peygamber amel etmiş , mealdeki anlam ne bunlara bakarsın , sonra insanlara fetva verir şöyle böyle yap dersin. sözlük değil bu kitap ki peygamber gönderilmiş sonuçta . Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sexdrugsrocknroll Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 kafası güzel türkiye.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sg-1 Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 sg-1 said: - Kuran'ı yeniden yorumlanmalı, bence öyle değil. - Sus, kapa çeneni, sana mı kaldı, bak diyanet ne diyor, onlardan iyi mi bilecen, bıdııdıbıdı. Ne güzel özgürlükçülük! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 zaten tersi durumda (ki benim de inandığım durumdur, aslında allah tarafından gönderilmemesi mevzuu) islam ile ilgili öne sürülecek tüm argümanlar askıda kalır. çünkü temel referans noktası kuranın doğruluğudur. o yüzden o kabullenmeye göre tüm din tartışmaları yapılır. işte bu referans noktasındaki kuran, kuranın tüm insanlığa gönderildiğini söyler. yani ayrım yoktur. yani herkes içindir, yani herkes anlayabilir demek ki. burada ulaşmak istediğim nokta kuranın içeriği ile kurana göre uygulandığı söylenen islamiyetin tutarlı olup olmadığını sorgulamak. yoksa bana göre kuran falan yok. o ayrı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 malik said: @ginaly: abi peygamberin nasıl davrandığına bakarsın salih bir insansan .mealine bakarsın kuranının , peygamber ne yapmış bakarsın .ona göre davranmaz mısın ? kuran herkese inmişse bakıcaksın ,araştıracaksın ,bu ayet niye hangi şartlarda inmiş , hangi niyetle peygamber amel etmiş , mealdeki anlam ne bunlara bakarsın , sonra insanlara fetva verir şöyle böyle yap dersin. sözlük değil bu kitap ki peygamber gönderilmiş sonuçta . peygamberlerin davranışlarının doğruluğu sonsuza kadar geçerlilik gösterbilir mi? sonuçta peygamberler de birar insandır ve yaşadığı toplumun dinamiklerine göre davranmak zorunda. aman kuran öyle değil. döneme göre hareket etmek zorunda değil. geçmişe de geleceğe de hitap eder. bu durumda kuranın dediklerini yapmak herzaman geçerli iken peygamberin yaptıklarını yapmak herzaman geçerli olmayabilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
malik Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 özgürlük herkesin kafasına göre davrandığı bir biçimdir.yaşayıştır.haktır. kimsenin islamı kafasına göre yorumlama hakkı yok fakat dikkat et ,onun özü tektir , birdir ,uygulanışı da peygamberin amellerinde ve sünnetleriyle irdelenmiştir. haa saçma de ,küfret kafana göre. ben görmim de .özgür ülke oldundan mazallah kanlı bıçaklı oluruz. bir ayette de belirtildiği gibi peygamberin ahlakı kuran ahlakıdır . bana göre sana göre böyle , biz özgürüz hoppa denecek bir konudan bahsetmiyoruz .en azından islam öyle değil . Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fightersfight Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 sg-1 said: sg-1 said: - Kuran'ı yeniden yorumlanmalı, bence öyle değil. - Sus, kapa çeneni, sana mı kaldı, bak diyanet ne diyor, onlardan iyi mi bilecen, bıdııdıbıdı. Ne güzel özgürlükçülük! niye bunalımlara girdinki? bak canım güzel kardeşim. kur-an yeniden yorumlanmalı dersin. de bakayım kur-an yeniden yorumlanmalı birader! ben: hmm evet senin fikrin. ama din kitapları yeniden yorumlanamaz.anca o dini yaşayış biçmi yorumlanır. yok ben kur-an ı kerim i baştan yazdırırım diyorsan,bana koymazda, başkalarına koyar.bu tüm din kitaplarında böyledir,kutsal kitaplari degiştiremezsin bu 1. sen burda sadece türban ve kur an hakkında fikirlerini belirtip, türban saçma,akıllı mantıklı insan kur anda dini öyle yorumlayıp takmaz diyorsan, ben ne derim : hmmm senin fikrin öylemiş saygı duyarım. ama sen diyorsanki, kur an şöle böle,bu türban yasaklanmalı, ben ne derim:hoop kardeş . burda kimse sana boş yere " diyanet öyle diyor sen nerden bilicen kapa çeneni demedi" sen türban yasakçılıgını savunuyorsun,savunmuyorsan başım üstüne dediklerinin hepsine saygı duyarım. fakat sen benim dedigim olucak dersen,olmaz canım. bu yüzden kendin çalıp kendin oynama,salaklar yok karşında. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sg-1 Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 4, 2008 @Malik, şimdi de "aklını başına topla, dini değerlerime hakaret ediyorsun, seni öldürürüm" diyosun öyle mi? Her defasında biraz daha dibe gidiyorsun. Peygamberin ahlakı Kuran ahlakı olabilir, özü tek olabilir, sünnetlerle uygulanmış olabilir, ama bu 1400 yıl evvelki arap kabilelerine geldiği gerçeğini değiştirmez. 1400 yıl evvelki arap kabilelerine uygulandığı gibi bu çağda uygulanmasını gerektirmez. Yeniden yorumlanmalıdır. @Faytonis, din kitapları da yorumlanır. Kuran Meali, tefsiri vs sana birşey hatırlatıyor mu? Kuran'ın her meali yazarın yorumunu içerir. Türban yasaklanmalı dediğim bir tek yeri göster. Bak şimdi yazıyorum, türban ünilerde yasaklanmalı. Ama bunun nedeni Kuran yorumlarının çağdışılığı değil, bambaşka sebeplerden ötürü. Kuran'ın bugünkü yorumuyla yaşayanlar da beni ilgilendirmez, ebeveynlerinden ve Kuran'ı 1400 yıl öncesinden takip eden ulemadan öğrendikleriyle yaşıyorlar. Onları suçlayamam. Burada iş ulemaya düşüyor zaten, ama biri çıkıp da "Arkadaş, biz bu kitabı 1400 yıldır aynı şekilde okuyoruz, bi de şöyle okusak" demiyor. "Benim dediğim olacak" da demedim zaten, efendi gibi tartışacaksan şeyinden uydurmayacaksın. "Benim dediğim gibi olmalı" diyorum, eğer İslam ülkeleri bir adım ileri gitmek, süpergüç olmak, dünyada sözünü geçirmek istiyorsa. Müslümanlar koyun sürüsü gibi yaşamak istemiyorsa. Biz türbanı tartışırken Türkiye'nin cari açığı dakikada bilmemkaç artıyor. Yoksa, banane, benim şurda taş çatlasa 100 yıllık ömrüm var. Yaşar, giderim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar