Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

SWG'nin geleceği


Bowabe

Öne çıkan mesajlar

Onümüzdeki yıllarda expansion bilmemne swgde neler olcağını tahmin ediyonuz? Sırf yazılım olarak değil oyun olan ilgi olarakta.. Kesin bunun yerini dolduracak başka MMORPG'lar çıkar mı? Hatta daha kapsamlıları.. Herkes jedi olamıyacağına göre oyun belli bi yerden sonra sıkıcı gelmeyemi başlıcak? Görüşlerinizi bekliyom..[signature][hline]Bowabe : Grenadeer, Creature Handler (Bria Galaxy) |rp|
May the force be with the rebels!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hangi firmalar tekele baglamis durumda?
ea,
soe,
lucas(soe)

esas hangi oyunlar populasyonu goturuyor?
uo,
swg,
eq ,
ao (gelecegi uzun olur insallah arkasindaki firma ile)
(wow demeyin lol),

zirvede 3 varken...3 ün 2 si soe(SONYoe) nin elindeyken, musteri kaybetmemek icin herseyi yapabileceklerini, en uygun sistemi zorlicaklarini saniyorum firmalarin...
----

maddiyata bagli gaddar dusunceyi gecersek, soe starwars gibi tahminen gelmis gecmis en kült ve en saglam senaryoya sahip diger mmrpog larla karsilastirilinca...yani "kadim lord ahmetin evil mage lady ay$e nin kalesini ele gecirmesini" degil kült haline gelmis bi senaryo da oynama imkani veriyor digerlerine gore...
bu nedenle gerekli expansionlari 1-2ay gec yada erken sunmasi kritik bi oyuncu kaybina neden olacagini sanmiyorum...

grafik olarak sa neslinin hayli öncülerinden (kotordan daha iyi yüz ve karakter haraketlerini kimse inkar edemez tahminen)...eq2 ciddi bi rakip olacak gibi yeni grafik motoru ile eger oynanabilirligi tutturabilirse.

onun disinda jedi lik zaten olmasi gerektigi gibi cok zor yapilmis..ama bi o kadarda herkese acik yapilmis..yerse daha cok zaman ayirip oyuna oyundaki tüm siniflardan COK daha güclü olabilecek bir kariyeri acma sansi verilmis..(initiate ligi geciyorum ikinci treelerden sonra gercek jedi overpowerlik cikiyor)

onlarida gecince ekonomi ve benzeri cogu sey diger oyunlardaki gibi hardcore loot sistemini öldürmüs durumda (skill tape attachementler ufak poweruplar...esitligi dengesi bozacak denli bir fark yarattiklarini sanmiyorum)...

hardcore loot=axe of the proton galactic deadly star fragmentation of novastar (+ 1000 to uzay dmg) gibi oyuncularin diger oyunculari bariz bi sekilde ezmelerini saglayip gerektiginde ebay gibi soenin kontrolu disina tasacak ticari sistemler (tekellikten bahsetmistim dimi :) )

kisaca daha 6-7 ay oldu ki avrupa serverlari icin bu 3-4 ay swg evreni testten cikip oyuncularina kavustu (ciddi anlamda Turkiyede satisa sunulmasi ise 1-2 hafta )

Scam oraninin dusuk olmasi ise diger oyunlara gore benim ilginc buldugum birsy...herkesin tek char yaratmasi, her ismin tekil olmasi oyuncularin kontrollerini cok cok kolaylastirior olsa gerek csr lar icin (sahsen oyunda en onemli iteminizi emanet ettiginiz bir class bile mevcut (smuggler) ).

bunlarin disinda space expansion tahminen diger hicbir online oyunda olmayan bir imkan verecek...1st - 3rd person fastturn based pvp-pvm online deneyimini (ozel haraketler siniflar tka lar rifle lar poweruplar zemin kosullari burst run lar deathblowlar poisonlar veeeesaiiireeee) tamamen bambaska bi ortama tasima öngürusu veriyor...uzay ortamina dogru sözler vaadediyor soe

isin ilginc gelen kismi o kadar bi planli calisma mevcutki gelecege yonelik..daha once baska oyunda gormedigim daha oyun satisa sunuldugunda yani serverlar ilk acildiginda acik acik adamlar expansion cikaracaklarini ve icinde neler olacagini soyluyorlar..yeni eklenecek gezegenlerden gemi sistemine kadar...

ben sahsen baska bir online oyunda 1 yil sonrasina official olarak bu kadar devrimsel nitelikte bi expansion icin soz verildiklerini gormedim...tek bildigim epansion türü(butun oyun camiasinda bunu boyle gordum) esas oyun gectikten sonra cok bir degisiklik yapmadan ayni oyuna az farkli bi kilif uydurarak (kenarda kalmis fikirleri) dipte kenarda kalan kullanici paralarini sömürmek icin cikartilmistir, temelde kullanilan sey esas oyundan farkli degildir...bakalm soe boyle uzay ortaminda bi expansionu nasil becerecek online diyarda...insalla yüzüne gozune bulastirmaz...

ama malesef uzun suredir tartisildigi gibi sw külttür sw curt cak, ama malesef oyunda SW atmosferini veren cok sey mevcut degil...dediklerine gore daha ekleyecekleri bir dolu sinif varmis ellerinde (hybrid elite)...ama hangisi BH kadar bi trip koyar oyuncuya bilmiyorum

sahsen ben politician in SW evrenine sokacak bir trip icerdigine inanmiyorum oyuncuya...ha olsaydiki sehrinin kuruldugu bolgesel politik kuest ve oyunlara dahil edilseydi (misal) belki...

ama kesin konusmak bence yanlis olur bu kadar yeni bi youn hakkinda...1 yil erken bi surec Online bi oyun icin...ama benim gordugum kadari ile daha 1 yila girmeden diger eski aktif online oyunlardan (1 yildan eski olan) bi hayli ilerde bi oyun sistemi olmasi...senaryo gibi altin bir avantajida var...ikisini birlestirdiklerinde tam olarak tahminen baya bi hit ceker..

ps. dip not cekmek istedim..bos vakitlerde yapacak birsey bulunmamasi acaba banksitting kavramininin olmamasi mi? :p[signature][hline]*curiosity res-kills*
...mono
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ay aklima geldi

ya bide pardonda ben bi oyunda bu kadar bilgi ilgisizi bi yonetim gormedim


keisnlikle ne nedir nasildir statleri hede hodo hic bir bilgi yok..o kadar buyuk bi database sunulmuski oyunculara crafting olsun silahlar yada benzeri...oyun icindeki holochron disinda bir bilgi KESINLIKLE YOK...allahtan oyuncular official forumlarda tartisiyor..

yok yani bilinmiyor jedi nasildir...slice yaparken ana etken nedir...ranger in gizlenmesi ne etkiler...craft detaylari official bi materyalde yazarmi (oyuncu degil yetkili bir kisinin agizndan resourcelar upgrade ler artisan stims harvesters vb) pek gormedim detaylarini...

herseyi oyuncuya birakmislar sanki...ole komik threadler goruorumki devler bile "biz bile hala combat resist systeminin nasil isledigini bilmiyoruz " gibisinden postlar atiyorlar...

sanki uzaylilar yapmis oyunu getirip dev. lerin onune birakmislar hehe..

bakalm oynuoruz iste :)[signature][hline]*curiosity res-kills*
...mono
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

büyük bir yanlişlik var 6 aya serverlarin yarisi jedi olacak sonra diğer yarisi oyunu birakicak sonra soe oyunu ayakta tutmak icin jedilari nerfleyecek sonrada jedi olmayi kat kat zorlastiracak bu arada jedi charlari ebayliyenler köse olacak[signature][hline]Özhan Canaydın demiş ki "vatan haini mektebi sultaniye pankartını açanları kınıyorum"

bir hafta sonra vergi daireside demiş ki "galatasaray klübünün vergi kaçırdığı tespit edilmiş olduğundan dolayı 1 trilyon lira cezaya çarptırılmıştır"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

jedi tree hakkaten cok zor arkadaslar (ilerde sacma gucleniyo ayri)

initate tree den bahsetmiorum
padawan ve sonrasi...ve yanilmiosam jedi xp, bizim combat xp kadar zor birsey olmasi lazim...skill loss ardindan da perma death cabasi...sanmiorm serverin yarisinin aktif jedi olacaigini eheh

droid durumuna kesinlikle katiliyorum...su anda dusen gorevler "bir jedii vaaaar..cooook uzaklaaardaaaaaah, hadi bul kafasini kes getir burayaaaaa" tadinda...kisaca bh lerin bulmasini istemiyolar gibi birsey

nufus artarsa avcida artar:)

ps. bide aklima geldi gene...soe 6 ay degil tahminen 1-2 yillik gelecegi dusunup stratejisini kurmustur her duruma karsi..bu kadar pahali projeleri kisa süreli taktiklerle oynatacaklarini sanmiyorum kisisel olarak...paraya ün e yazik :p
[signature][hline]*curiosity res-kills*
...mono

[Bu mesaj hilikus tarafından 24 January 2004 06:00 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
hilikus, 24 January 2004 04:03 tarihinde demiş ki:
ay aklima geldi

ya bide pardonda ben bi oyunda bu kadar bilgi ilgisizi bi yonetim gormedim


keisnlikle ne nedir nasildir statleri hede hodo hic bir bilgi yok..o kadar buyuk bi database sunulmuski oyunculara crafting olsun silahlar yada benzeri...oyun icindeki holochron disinda bir bilgi KESINLIKLE YOK...allahtan oyuncular official forumlarda tartisiyor..

yok yani bilinmiyor jedi nasildir...slice yaparken ana etken nedir...ranger in gizlenmesi ne etkiler...craft detaylari official bi materyalde yazarmi (oyuncu degil yetkili bir kisinin agizndan resourcelar upgrade ler artisan stims harvesters vb) pek gormedim detaylarini...

herseyi oyuncuya birakmislar sanki...ole komik threadler goruorumki devler bile "biz bile hala combat resist systeminin nasil isledigini bilmiyoruz " gibisinden postlar atiyorlar...

sanki uzaylilar yapmis oyunu getirip dev. lerin onune birakmislar hehe..

bakalm oynuoruz iste :)


söylediklerinin hepsi doğru, yine de senin söylediğin gibi oynuoruz çünkü acaip bi potansiyel var oyunda. umarım onu açığa çıkaracaklar. arada rezil etmezlerse tabi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim görüşüme göre ortada bi senaryonun olması dev'lerin fazlasıyla işine yarıyor.. Önlerinde 5 tane film ve bunların ses, görüntüleri var.. Ne yapacaklarini biliyolar yani. Bi de beyin fırtınası yapıp olmayan bi dunya yaratmaları gerekmiyor..

Bence bu olay bi yerde kötü. Çünkü adamlar kalkıp; "hede hödö karakteri çıktı. Bu çok baba bi karakter diğer hidi hodo karaktere göre eksik yönleri olsada üstün yönleri de var" diyemiyolar.. Filmle sınırlılar ve bence bu oyunun geleceği açısından sakıncalı bi durum.. Tabi kısa dönemde bi sorun yok.

Star Wars manyaklığının amerikada çok yaygın olduğu da bilindiğine göre, MMORPG türüne herkese tanıtmak ve bu büyük yatırımın karşılığını almak için çok iyi bi seçim.. Ama yine de böyle saatler harcadığımız bi oyun için ilerde sırf bi Star Wars fanatiği oyunu olarak kalacak olması da bi gerçek.. Örnek olarak ben öle bi fanatik değilim ama oynuyom işte.. Ama tabi şöle bişi olsa süper olurdu; film serilerinin devamının oyunla birlikte ilerlemesi! Çok uçtum galiba ama neden olmasın hehehe :)

Ya abicim hiç everquest oyuncusu yokmu burda bize bi karşılaştırma filan yapsa SWG'yle.. Everquest.com'a bakıyom da adamlar eq'yu cep bilgisayarında filan koymuşlar. Bi de Lords Everquest filan varmışş..

Ben de çok yazdım okunmuyo sonra..[signature][hline]Bowabe : Grenadeer, Creature Handler (Bria Galaxy) |rp|
May the force be with the rebels!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yaw mesajımı attım sonra bakiim dedim forumda neler var eq ile ilgili şu topic'i buldum ve öle kaldım:

http://www.paticik.com/forum/view.php?id=10518

topic baya önceden açılmış... Üstünde konuşulan konuyu oluşturan linkte şu:

http://www.jsonline.com/news/state/mar02/31536.asp
(Linki açtığında bazen form gibi bişi çıkıyo.. sallayarak doldurun eğer çıkarsa, sonra haber açılıyo)

20 mart 2002 tarihli bi haber..

[Bu mesaj Bowabe tarafından 24 January 2004 07:24 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Herkese iyi günler,
1997 yılı sonlarında OSI ile başladığım MMPORPG maceram Ultima Online yanına SWG'nin eklenmesi ile devam etmekte. Neredeyse son 3 yıldır sürekli online oyunlr için durmadan açılan "bu oyun bitti yada yada ne olacak bu oyunun geleceği" şeklinde başlıkları ve bu başlıklara yapılan yorumları okudum durdum.
Şöyle bir tüm oyunları inceleyecek olursak, az çok bazılarınıda oynamışlığımızı göz önünde bulunduracak olursanız, aslında oyunların kavramsal olarak birbirlerinden pek farklı olamdıklarını görüyorum.
Temel de yapılanlar aslında bana göre aynı, her oyunda +/- aynı şeyleri farklı ortamlarda gerçekleştiriyoruz, mesela;
* yetenek geliştirmek,
* para kazanmak,
* avlanmak (oyuncu yada yaratık),
* quest'leri takip etmek,
aklıma ilk gelenleri, acaba inkar edebilirmiyiz, bunları yapmadığımızı veya her oyunun bize bunları sunmadığını.
Oyunları incelediğimiz de yukarıda yazdığım aklıma gelenleri sadece değişik evrenler de, değişik yöntemler ile ama aynı şeyleri bize sunduklarını düşünüyorum.
İşte bu noktada benim kişisel görüşüm, oyunların geleceğini belirleyen aslında bizim ve arkadaşlarımızın oyunu oyanama biçimidir.
Bu noktada belirtmek istiyorum ki, oyunların geleceği derken bizim oyunda ki geleceğimizdir sözünü etmek istediğim.
Şu yaşa gelmiş biri olarak da hala anlamadığım şey neden bir oyunu oynarken herşeyi sadece oyunun yapımcısından beklediğimizdir, neden oyunu oynayış sitilimizle oyunu kendimize özgü hale getirmediğimizdir. Ekranda ne görürsek görelim, yaratmaya çalıştığımız karakter bizim hayal gücümüzün eseri olamamalımıdır sizce.
Son olarak, her zaman söylediğim gibi eğer bir oyundan sıkılıyorsak ya da tatmin olmuyorsak, bu durumun sadece oyunun yapısının etkisi yanı sıra bizimde oyuna bakış açımız, algılayışımız ve oynama biçimimizin de etkisi olabileceğini gözardı etmemek gerekir diye düşünüyorum.
Saygılarımla

Kumadam
Liche
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Namessar, 24 January 2004 04:19 tarihinde demiş ki:
ayrica bh droidleri simdilik benim dusunceme gore kasitli olacak jedi trackleyemiyor. onu da bir guzel fixlicekler.


evet bi çok kişi bunu konuşuyodu soe forumlarında
mantıklıda yani adamlar jedilar gelişsin diye droid olayını kapatmışlardır

ayrıca sanırım martta falan büyük bi updatele droidler etkili olacak geyigide dönüyodu forumda
bakalım hayırlısı :)[signature][hline]dark-dr, 14 May 2001 05:10 tarihinde demiş ki:
osi de rp=soytarılık diyorum.

Pre UO:R Shard
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Bowabe, 24 January 2004 07:04 tarihinde demiş ki:
Bence bu olay bi yerde kötü. Çünkü adamlar kalkıp; "hede hödö karakteri çıktı. Bu çok baba bi karakter diğer hidi hodo karaktere göre eksik yönleri olsada üstün yönleri de var" diyemiyolar.. Filmle sınırlılar ve bence bu oyunun geleceği açısından sakıncalı bi durum.. Tabi kısa dönemde bi sorun yok.


demesinler zaten. ben oyle sacma sey istemem. oyle olay sadece oynanabilirligi bitmis oyundan para kaldirmak icin yapilan birseydir. simdi jedi uber herkes jedi oluyor, herkes jedi oldu sikilip birakcak oyunu dur birakmasinlar parajedi cikaralim. eee ne jedi yalan miydi demez mi insanlar. oyun icinde tutarlilik olur evrende.[signature][hline].~:&:* Let the sunshine in *:&:~.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla onu bunu bilmem bizi kwisatz 10 günde 3. holoyu bitirmek üzere hemde hiç kasılmadan holoyla bitirebilen bitirip biraksin bu işi

EDİT:
The permadeath system is being removed and changed to a skill revocation system based on deaths.
Deaths will decay from the death counter after one week.
Deaths after a buffer (3 to 5 depending on advancement) will have a skill revocation penalty.
Skill revocation will be slight at first, but will increase in penalty as the player accumulates more and more non-decayed deaths.
The skill revocation penalty will increase as a player advances up the skill tree.
The skill to be revoked will be randomly chosen from the last skill earned in each of the 4 skill branches.
No more than one skill will be revoked at a time, though players can get to a state where they lose a skill each time they die

bu adamlar jedilari böyle iyicene uber yapiyorlar yok ya artık eminim soe millet swg yi birakip eq2 oynasın diye oyunu sabote ediyor

[signature][hline]Özhan Canaydın demiş ki "vatan haini mektebi sultaniye pankartını açanları kınıyorum"

bir hafta sonra vergi daireside demiş ki "galatasaray klübünün vergi kaçırdığı tespit edilmiş olduğundan dolayı 1 trilyon lira cezaya çarptırılmıştır"

[Bu mesaj Mighty_THoR tarafından 24 January 2004 12:59 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mighty nin daha once soyledigi bir sey cok mantikli geliyor. ortalik kesemeyecegim uber adamla dolarsa ben bu oyunu oynamam demisti. ben pvp nin belli serverlar disinda olmadigi, orda da zaten cok alakasiz kaldigi everquest ten swg ye gectim. benim pvp derdim yok, ama ona ragmen etraf jedi dolarsa rahatsiz olurum. bunun nedeni bugun eq nun resmen ayakli tanrilarla dolmasi. loot ile oyle bir sistiler ki, adamlar 15 kisiden az sag cikilamamasi gereken zonelarda 6kisi tum zone u kesip biciyor. yeni oyuncu eq ya gelmiyor degil, geliyor ama tutunamiyor. o birikimi siz basaramazsiniz artik cunku. swg de ortalik jedi doldugunda ve birileri en tepeye ciktiginda ayni sey olacak. yeni oyuncu sadece jedi olmaya oynayacak, ki pvp de rekabet edebilsin. kimse "3 kisi bir olur jedi keseriz, oyun dengeli " derdinde degil. oyuncu mantigi genelde "ben bire birde kimi keserim, kimi kesemem" yonunde calisiyor. biz burdan bunun farkinda degiliz, cunku yeni baslayan cok fazla turk var, oyun talep goruyor zannediyoruz. halbuki soe son 2 ayda oyuncu sayisinda cok kan kaybetmis. bu holo manyakligi tamamen jedi vaadiyle hesaplari acik tutmak icin bir cirpinis. Lucas farkinda mi bilemiyorum ama bu sekilde soe kazanin dibine odunlari atmis swg yi pisirmeye basladi bile.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben mi yanlış anlıyorum siz mi? Holo olayı değişmiyor, bu anlatılanlar sadece FS slotu açık olanlar için, jedi xp kasma olayını değiştiriyolar. Mission alıp yaratık kesme şeklinde diil de quest şeklinde olacak jediların gelişmesi...

"The second phase will be to rebuild the Jedi system to be quest-oriented; and to include the familiar elements of Force Sensitivity, Jedi-oriented quests, as well as many other elements the developers and the community feel should make up the process of becoming a Jedi."

Benim buradan çıkardığım bu... Becoming a jedi dedikleri padawanlar ya da initiateler için...[signature][hline]:( "Cehennemi dünyada yaşamak için, aşkınızın reddedilmesi yeter..." :(

Devvo Ki'yyst
Master Sharpshooter, Teras Kasi Warrior
Ex-Master Creature Handler, Ranger
(R.I.P.), Eclipse

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

swg'nin geleceğini aynen şöle görüyorum: herkes ya elinde jawa riflela dolaşan bi rifleman yada meşur combat mediclerin area poisonlarini kullanan combat medicler olucak...[signature][hline]:·. -cøLdwínd- .·: (7:40 PM) :
jedi sabrı olmasa, atlıcam pencereden.
Eatar Pyrea :: Kettemoor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çünkü herkes şimdiden rifleman olmaya başladı.. 10 kişiden 5 i rifleman.. sırf pvpde jawa rifle alıp master head shot spamlemek için...[signature][hline]:·. -cøLdwínd- .·: (7:40 PM) :
jedi sabrı olmasa, atlıcam pencereden.
Eatar Pyrea :: Kettemoor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kalan 5 kişi de TKA zaten... :-D

Dun akşam tusken forta gittik, 10 kişilik grup, 5 kişisi TKA masterdı. :-P

E bi de benim gibi, hem TKA master, hem sharpshooter olan adamlar var.

Hoş, birileri gene ağlamaya başlar, TKAlar knockdown dizzy edio, öldürüyo, riflemanlerin ion rifleınına engel yok, 2 atışta ölüyoruz, hede hödö... diye, gene nerf gelir.

O zaman da warcry ı kaldırsınlar, ben sevmiyorum, delay verio, panic shotı kaldırsınlar, o da delay verio, doctordan res kalksın, hiç iyi diil... Her professionun bir artısı ve bir eksisi var... Bırakın herşey olduğu gibi kalsın, böyle güzel...[signature][hline]:( "Cehennemi dünyada yaşamak için, aşkınızın reddedilmesi yeter..." :(

Devvo Ki'yyst
Teras Kasi Master, Novice Weaponsmith, Novice Rifleman
Ex-Master Creature Handler, Ranger
(R.I.P.), Eclipse

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...