Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Volkswagen Passat CC


paramecium

Öne çıkan mesajlar

Bi yerde okudum, passat cc şu anki passat tan daha üst bir segmentte olacak şekilde pazara sunulcakmış...

yani bariz daha pahalı olacak... 2.0 passat cc alacağıma aynı paraya BMW 320i sedan alırım, marka imajı denen şey 5 kapı lüks coupe olayını alt üst eder...

araban ne?
volkswagen ama coupe ve çok lüks ve çok şık

araban ne?
BMW nokta
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hurda porsche yerine çalışmayan rolls royce da alabilirim. LGP falan takarım, taksici işi sanayilerde gezerim sonra o arabayla...

konuyu saptırmayalım, ben imajdan bahsediyorum. Passat ın daha sportifini niye çıkarıyorlar? imaj eksikliğini gidermek için. Aracı imajını tamamlayıcı olarak gören müşteri profili için. Aynı şeyi yapan pek çok üst segment marka var. Passat dan daha pahalı bir Passat CC yerine BMW, Mercedes ve Audi nin giriş sedanlarından epey dolusunu alabilirsin...

ayrıca 3 serisinin içinde sıkışmazsın. Dışardan göründüğü kadar küçük değil içi. Hatta mm lik iç mekan boyutlarına bakarsan güncel BMW 5 serisinden daha yüksek tavana falan sahip. İç mekan daha verimli kullanılmış yani...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tavanı yüksek olabilir ama tabana da bakmak lazım. Yay ile arabanın yükseltilmesinin bi esprisi yok. Alıp verileri kıyaslamadım bende ama göz var nizam var Passat'ın normalinin dahi arkasında bacak bacak üstüne rahatça oturulabiliyor, 3 serisinde bunun mümkün olduğunu sanmıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

MrMarvelous said:
Elde passat varken daha alçak, daha sportif tasarımlı bir passat kime üretiliyor ki?


MrMarvelous said:
daha alçak, daha sportif, iç mekandan ve pratiklikten feragat edilmiş bir passat kimedir? araçta pratiklikten çok şıklığı ön plana koyan insanlara... arabayı şıklık için almakta bir imaj meselesi değil mi?


Hem kime üretiliyor demişsin, hem de hedef kitleyi ortaya koymuşsun. Sanki ufaktan bir çelişki var beyanlarda.

Bence güzel satarlar bu aracı. Pek zorlanacaklarını sanmam. Sadece Çin pazarı bile yeter onlara :)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tamam ben biliyorum hedef kitleyi. O soruyu sana sordum. O kitle imaj için alıyor, imaj ile alakasını nasıl anlamadın diye =)


imaj için araba alıyorsan da bunu volswagen den çok daha iyi yapacak markalar var diyorum. Bugün hatrı sayılır bir passat 90 küsür milyarken passat cc daha pahalı piyasaya sürülürse bu premium markaları alabilecek konuma geliyorsun zaten...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

10-15 yıl öncesinin VW çizgisi neydi? Peki ya şimdiki ne?
VW kendisine bir çıta seçti ve oraya yürüyor. Zaten Audi, BMW ve Mercedes bu yarıştan koptular, kulvarları ayrı. Eskisinden daha erişilemez oldular. İşte onları boşalttığı bu yere VW oturmaya çabalıyor. Belki bundan 15 yıl sonra VW über-lüks bir araç olacak ve bunu destekler bir imaja sahip olacak.

Şahsen o tasarım bir araca, CLS falan dâhil, ben para vermem. Marka önemli değil, tarz bana hitap etmiyor.

Şu rakama bir bak;
Passat 2.0 TDI 170 hp DSG Highline 99.802,00 (liste) 93.352,00 (kampanya)

Passat'ın 93 milyara satılan modeli olacağı aklınıza gelir miydi? 2.0 diesel daha bu, motor hacminden dolayı abartı vergi yememiş bir model. Ama alan var, para veriyorlar. Demek ki bizim görmediğimiz imaj, VW'e çoktan biçilmiş. Geçmiş olsun : Bekleyeceğiz ki Seat paşa kabin içersini düzgün hale getirsin.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Volswagenin çok satmasının sebebi imajı değil ama önemli bir noktayı atlıyorsunuz...

Golf'ü ele alalım mesela. Neden en çok satan hatchback o? 30 milyara da aynı ebatlarda aynı donanımda başka marka hatchback alabilecekken insanlar boş golfe 40-45 milyar para verebiliyor.

Bunun sebebi bizimki gibi taşıt sahibi olmanın pahalı olduğu ülkelerde araçların sağlamlığa göre satıyor olması. Volkswagen sağlamlığı, servis ağı ve yedek parça bulma kolaylığı bakımından ülkemizde (ve pek çok ülkede) ün yapmış bir marka. İnsanlar alınca sorun yaşamayacaklarını bildikleri için bu paraları veriyorlar...

Bunun dışında bir de 2. el faktörü var. Bugün bir golf ü nerdeyse aldığınız değere 4-5 sene sonra satabiliyorsunuz.

bunlar bir araya gelince volswagen e talep artıyor. Arzın sınırlı olduğu ekonomik ortamda talebin artması da doğal olarak fiyatı arttırıyor.

Volkswagen fiyatlarının son zamanlarda uçmasının sebebi bu bence...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

VW hep sağlam araç yapmaya çalıştı, malum halk aracı imajı. Bunu başardı da. Sonra uygun fiyatı sebebiyle bol satıldı. Ve yurdumuza ithal edilen araçlar arasında oldukça büyük pay kaptı. Baktı insanlar Renault 12'den daha iyi dayanıyor, daha az yakıyor ve o zamana göre oldukça da lüks kalıyor; para biriktirip VW aldılar. Ve insanların kafasında VW beni üzmez imajı kaldı. VW piyasada çok olunca da resmi ve gayri resmi yollardan bol yedekparça geldi TR'e, eee Almanya ikinci memleketimizdi ne de olsa. İnsanlar parçalarını daha kolay bulur oldular. Araç çok olunca ustası da daha rahat yetişti piyasada.

Ve şimdi günümüzde bu alt yapının oluşturduğu imaj hâlâ hüküm sürüyor. O imaj yüzünden kimse şüphe etmeden ikinci el VW alabiliyor. E alındığını bildiği için de insanlar 'satarken beni üzmez' diyerek yeni VW alıyorlar. Bu çark böyle dönüp gidiyor. VW de bu arada boş durmadı ve kalite çıtasını yükseltti. Artık o yıkılmaz bir Alman kalite ve sağlamlık abidesiydi insanların güzünde. Hala 1.6 8V satıldığına göre düşünün :P

Bazı markalar 5 yıl km sınırsız neden garanti verip satış yapmaya çalışıyorlar? Bu imajı yakalayabilmek için. Piyasada Opel'in yakaladığı imaja bakın bir de : Sorunludur o diyor herkes bilip bilmeden.

Satış fiyatına gelince; mal satıyor zaten kendini fiyatı azcık yükseltmekten zarar gelmez ;) Şöyle bir kavram vardır;
Fiyat______Satış rakamı
10_________1000
12_________1050 (hala satılıyor)
13_________1050 (satış düşmedi)
14_________1100 (hala satılıyor)
14,5_______1080 (satış düştü)
14,5_______1120 (belki krizden düştü diye bekle ve satış yükseldi)
15_________1180 (hala satılıyor)
16_________1050 (kriz de yok, ama düştü)

Bu malın ederi 15 liradır o zaman. VW'de bunu yaptı, yükseltti ve yine sattı, hala satıyor. Demek ki malın ederi buymuş :) Mercedes gibi güçlü rakipleri(BMW ve Audi) de yok, rahatça at koşturuyor.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kavramlar karıştı o zaman yanlış kelime seçtim ben öyle diyeyim...

Benim imajdan kastım şuydu:

Bir adam eşorfman üstüne bol kazak giyer, bütün gün rahat eder. ya da şık görünmek için rahatlığından taviz verir dar pantolon dar kesim gömlek giyer, üşür müşür rahat edemez ama şık gezer onun için önemli olan odur... ya da mesela 5 liraya sarardan gömlek alacağına aynı kalite emporio armani gömlek alır 100 liraya...

aynı mentaliteyle araba alanlar için imaj dedim ben. Yani bagajı büyük olmasa da olur, 5 kişilik yeri olmasada olur falan diyip sırf şıklığı için otomobil alanlara...

şimdi passat cc böyle adamlar için üretiliyor. ama vw amblemi olması böyle bir araçta büyük ironi bence... üstteki örnekle devam edecek olursak; passat cc = 100 liralık sarar gömlek.

madem şıklık hava için 100 lira vereceksin, git adı sanı olan marka bişey al yani...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...