h1v Mesaj tarihi: Ocak 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 15, 2008 nerden arak? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Ocak 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 15, 2008 Bu arada para sanırım bi yanlışlık var 2 kaynaktan teyit ettim 500HP olarak gözüküyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redogski Mesaj tarihi: Ocak 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 15, 2008 h1v said: nerden arak? direksiyon üstündeki sürüş modu düğmesi ferrarininkine benziyoda ondan Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 15, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 15, 2008 Selam, Vodan said: Bu arada para sanırım bi yanlışlık var 2 kaynaktan teyit ettim 500HP olarak gözüküyor. Evet, 500HP zaten :) İlk paragrafta öyle yazıyor. Direksiyondaki kumanda kafadan Ferrari dedirtiyor zaten :) Ben start düğmesi mantığına uyuz biriyim zaten, neden alıp direksiyona koydularsa. Süspansiyon ayarı esinti ötesi :D Ben tavandaki hava girişini beğendim :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mr_Hand Mesaj tarihi: Ocak 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 15, 2008 paramecium said: Selam, Ben tavandaki hava girişini beğendim :P Saygılar. arabanın her tarafında ekstra hava girişi var zaten. ne soğutmaya/beslemeye muhtaç motormuş be :D ek : şimdi aklıma geldi Peugeot'nun da böle yakışıklı iki konsepti vardı aynı kasa, ama biri dizel biri benzinli falan. Dizelinin oldukça fazla ısınma problemi olduğu söleniyodu... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 15, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 15, 2008 Selam, Diesel'i mümkün mertebe az soğutmak gerekir. Çünkü sıcak motorun verimi yüksektir. İçeri giren hava sıkıştığında daha yüksek basınçlara çıkabilir. Tabi rejim sıcaklığı da geçmemek gerekli :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mr_Hand Mesaj tarihi: Ocak 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 15, 2008 alala ilginç :) O zaman diferansiyel vites kutusu vs. ciddi soğutma gerektiriyo bu arabada :P bi de yine de beslemeye daha çok ihtiyacı olduğu bariz 12 silindir hehe :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 15, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 15, 2008 Selam, Şimdi motor hacmi 6 litre desek ki o civarda. 4000rpm = 2000 çevrim olduğuna göre; 6*2000=12.000lt/dk = 12m³/dk hava gerekli. Ee turbo nedeniyle de daha fazla hava basılıyor silindire. Düşün artık gereken hava emişini :D (umarım mantıkta bir yanlışlık yoktur :P) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Ocak 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 15, 2008 Dizel motoru neden ısıtmak gerektiğini anlayamadım ben. O kadar mı farklı şeyler bunlar benzinlilerden? Benim düz mantığımı bağışlayın da dizel yakıt da yanmıyor mu? Oksijen soğuk olduğu zaman sıvının içinde daha iyi çözülmüyor mu? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Quibble Mesaj tarihi: Ocak 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 15, 2008 bende hangi konumda motoru isitmaktan bahsettigini anlayamadim :).. para'nin acikladigi gibi sicaklik artikca gazin genlesmesi artacagi icin motorun sicakligi verim bakimindan onemli duran dizel araclarda ise dizel yakit soguk havalarda kristallize ve jel yapiya donusebiliyor(mus).o yuzden arabayi calistirmadan onceki bekleme suresinde yakit filterisin ve yakit hatlarinin oralari isitiliyor.. aman ya bosverin beni adam gibi bisi yaziim dedim resmen baydim surda.. araba dedigin gaza basinca gider frene basinca durur. bitti kardesim bana ne gerisinden :) hem para dururken ben niye anlatiom ki :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 16, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 16, 2008 Selam, Sıcaklık diesel çevriminde önemli bir etken. Hatta diesel motorlu araçların benzinliye oranla araç içini daha yavaş ısıttıkları ve bu sebeple elektrikli resistanslarla kalörifer sistemlerini takviye edildiğini biliyorum. 3-5 sene evvele kadar araçlrda bu sistemler vardı, şu anda da pek değişiklik olmadığını düşünüyorum. Bunun sebebi, motorun sıcaklığı daha fazla kullanması, bu vesile ile de kalorifer sistemine aktarılan ısı daha düşük. Aklımda kaldığı kadarıyla; motorların daha yüksek sıcaklıkta, daha iyi verimle çalışırlar fakat kullanılan soğutma sıvısının düşük sıcaklıkta gaz faza geçebilme tehlikesi yüzünden limit olarak 90°C'nin seçildiğini biliyorum. Ayrıca gaz fazı da bünyesinde barındıran akışkan, motor gömleğine de zarar verir. Buna kavitasyon deniyordu sanırım. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 19, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 19, 2008 Selam, Soğutma ile ilgili öğrendiğim yeni bilgiler: Çatıdaki hava girişi 1991 yılında tanıtılan Avus modelinden alıntı. Saatte 1500kg soğuk hava gerekiyormuş motorcuğa :) yani 1800m³ hava istiyor saatte. Yanan prototipler aklımızdadır: Audi ısı yönetimine dikkat etmiş ve motorun 750kW ısı ürettiğini görmüş. O sebeple soğutmaya çok önem vermişler. 2014 yılında devreye girecek Euro6 normlarını da destekliyor ayrıca. Öyle işte :D Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
prozzak Mesaj tarihi: Şubat 11, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 11, 2008 Dün geceydi. Issız sokakların ortasında yol alıyordum. Uzun bir günün, yorgun saatlerinin son demlerini yaşarken arnavutköyde beyaz gül caddesinde istemsiz ve tesadüfi bir şekilde karşıma çıkıverdi. Uzaktaydı ve önceden bildigim birine o kadar çok benziyorduki.. gözlerimi artık ondan ayıramıyordum. Içimdeki merak beni ona sürüklüyordu. Ona yetişmem gerekiyordu ve kalan son enerjimi bu misyona yükleyerek kendimi toparladım. Yaklaştıkça tanıdıgım insandan adeta uzaklaşıyordum. Daha kısaydı belki fakat daha şehvetli duruyordu. Alımı ve çalımı tanıdıgım insan olmadıgını ispat etti. Artık kimdi biliyordum. Şaşkınlık, hüzün ve mutluluk.. o R8 di TT degildi :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kingpin Mesaj tarihi: Şubat 11, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 11, 2008 vites topuzunda geri vites neden ters çizilmiş lol Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mr_Hand Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 ehueuhe hakkaten bu da ne :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kingpin Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 ben de tam olarak onu sormuştum cağnım :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 15, 2008 Hehehe Audi karizmayı çizdi şimdi. Vurun gahpeye vurunn Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Namessar Mesaj tarihi: Şubat 16, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2008 3dmax azizligi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 16, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2008 Selam, 3Dmax azizliği değil, tasarımcı acizliği :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Tüm gerçekler sadece Otokritik'te! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Selam, Resmen tokatladı :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Eheh gelen paslar iyi degerlendiriliyor. =] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vodan Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 17, 2008 :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar