Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Audi R8 V12 TDI Concept


paramecium

Öne çıkan mesajlar

Selam,

Vodan said:
Bu arada para sanırım bi yanlışlık var 2 kaynaktan teyit ettim 500HP olarak gözüküyor.


Evet, 500HP zaten :) İlk paragrafta öyle yazıyor.

Direksiyondaki kumanda kafadan Ferrari dedirtiyor zaten :) Ben start düğmesi mantığına uyuz biriyim zaten, neden alıp direksiyona koydularsa. Süspansiyon ayarı esinti ötesi :D

Ben tavandaki hava girişini beğendim :P

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:
Selam,

Ben tavandaki hava girişini beğendim :P

Saygılar.


arabanın her tarafında ekstra hava girişi var zaten. ne soğutmaya/beslemeye muhtaç motormuş be :D

ek : şimdi aklıma geldi Peugeot'nun da böle yakışıklı iki konsepti vardı aynı kasa, ama biri dizel biri benzinli falan. Dizelinin oldukça fazla ısınma problemi olduğu söleniyodu...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Şimdi motor hacmi 6 litre desek ki o civarda. 4000rpm = 2000 çevrim olduğuna göre;
6*2000=12.000lt/dk = 12m³/dk hava gerekli.

Ee turbo nedeniyle de daha fazla hava basılıyor silindire. Düşün artık gereken hava emişini :D

(umarım mantıkta bir yanlışlık yoktur :P)

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bende hangi konumda motoru isitmaktan bahsettigini anlayamadim :)..

para'nin acikladigi gibi sicaklik artikca gazin genlesmesi artacagi icin motorun sicakligi verim bakimindan onemli

duran dizel araclarda ise dizel yakit soguk havalarda kristallize ve jel yapiya donusebiliyor(mus).o yuzden arabayi calistirmadan onceki bekleme suresinde yakit filterisin ve yakit hatlarinin oralari isitiliyor..

aman ya bosverin beni adam gibi bisi yaziim dedim resmen baydim surda.. araba dedigin gaza basinca gider frene basinca durur. bitti kardesim bana ne gerisinden :) hem para dururken ben niye anlatiom ki :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Sıcaklık diesel çevriminde önemli bir etken. Hatta diesel motorlu araçların benzinliye oranla araç içini daha yavaş ısıttıkları ve bu sebeple elektrikli resistanslarla kalörifer sistemlerini takviye edildiğini biliyorum. 3-5 sene evvele kadar araçlrda bu sistemler vardı, şu anda da pek değişiklik olmadığını düşünüyorum. Bunun sebebi, motorun sıcaklığı daha fazla kullanması, bu vesile ile de kalorifer sistemine aktarılan ısı daha düşük.

Aklımda kaldığı kadarıyla;
motorların daha yüksek sıcaklıkta, daha iyi verimle çalışırlar fakat kullanılan soğutma sıvısının düşük sıcaklıkta gaz faza geçebilme tehlikesi yüzünden limit olarak 90°C'nin seçildiğini biliyorum. Ayrıca gaz fazı da bünyesinde barındıran akışkan, motor gömleğine de zarar verir. Buna kavitasyon deniyordu sanırım.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Soğutma ile ilgili öğrendiğim yeni bilgiler:

Çatıdaki hava girişi 1991 yılında tanıtılan Avus modelinden alıntı. Saatte 1500kg soğuk hava gerekiyormuş motorcuğa :) yani 1800m³ hava istiyor saatte.

Yanan prototipler aklımızdadır: Audi ısı yönetimine dikkat etmiş ve motorun 750kW ısı ürettiğini görmüş. O sebeple soğutmaya çok önem vermişler.

2014 yılında devreye girecek Euro6 normlarını da destekliyor ayrıca.

Öyle işte :D

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...
Dün geceydi. Issız sokakların ortasında yol alıyordum. Uzun bir günün, yorgun saatlerinin son demlerini yaşarken arnavutköyde beyaz gül caddesinde istemsiz ve tesadüfi bir şekilde karşıma çıkıverdi. Uzaktaydı ve önceden bildigim birine o kadar çok benziyorduki.. gözlerimi artık ondan ayıramıyordum. Içimdeki merak beni ona sürüklüyordu. Ona yetişmem gerekiyordu ve kalan son enerjimi bu misyona yükleyerek kendimi toparladım. Yaklaştıkça tanıdıgım insandan adeta uzaklaşıyordum. Daha kısaydı belki fakat daha şehvetli duruyordu. Alımı ve çalımı tanıdıgım insan olmadıgını ispat etti. Artık kimdi biliyordum. Şaşkınlık, hüzün ve mutluluk..

o R8 di TT degildi :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...