Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

2nci viteste kalkmak


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Bir onceki konuyu gorunce sorayim dedim. Simdi ozellikle porschelerde var

araba direk siz ozellike manuele alip 1 inci vitese almazsaniz ikide kalkiyor. Sizce bunun nedeni tam olarak ne olabilir. Her araba boyle yapmak daha mi iyi?
Mesaj tarihi:
bi zararı yokta, faydasını bilmiyorum.
hemen hızlanmak istemiyorsan tak 2 ye agırdan devam et devrini bulur nası olsa :)
traktör kullanırken mesela fiat 55-56 da 4 le kalk git :P
Mesaj tarihi:
Ben hayatımda ilk defa vosvos kullandıktan sonra kendi normal arabama binip eve gidecekken arabayı 3 ile kaldırdım. Her şey çok normal geldi vosvostan sonra da vitesi 1'den 2'ye atmak istediğimde farkettim 3 ile kalktığımı :)

Her neyse; büyük ihtimalle güçlü motorlu araçlar oldukları için konforu arttırmak, kalkış anında fazla sarsmamak için 2. vites ile kalkıyordur Porscheler.
Mesaj tarihi:
kucuk motorlarda 2. viteste kalkmak debriyaj balatasini cok zorlar, debriyaji kavrama noktasinda tutmak nerdeyse yari yariya omur kisaltir.

porsche hem spor debriyaj kullaniyo hemde motoru guclu, problem cikarmaz :)
Mesaj tarihi:
Selam,

Motor torku, dişli oranları, balata kabiliyeti ile orantılı.

Ben sadece karlı ve buzlu zeminlerde teker patinaja düşmesin diye 2. viteste kalkış yapıyorum.

1.vites hareket vitesi tabir edilir. Bunun nedeni de çevrim oranının düşük olması ve motor torkunun katlanarak tekerlere iletilmesidir ama güçlü motorlarda kalkış anında patinaja kalınır. Hele ki kaygan zeminlerde bu daha da kolay gerçekleşir. Bu sebeple otomatik vitesler buna kendileri karar vererek, kalkış için en uygun vitesi seçerler.

5. viteste aracı kaldırmak abeslikten başka birşey değil. O balataya, motora yazık. Başları yukarı eriyor mu merak ediyorum.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
ben 2 de 3 de kaldirirken araba ikiniomus gibi ses cikardigi icin sanki zarar veriomus gibi gelio yapmiyorum.. ama veriomu vermiomu anlamam ben aglarim arabam aglamasin :P
Mesaj tarihi:
335i lerde D deyken 2. viteste kalkıyor...

Onun sebebi 1. vitesteki gücün çok fazla olması. Günlük kullanımda 2. vitesteki kalkış bile yeterli ivmelenmeyi sağladığı için 1. vitesi atlyıor otomatik vites. Sen biriyle kalkış yapacaksan ya da pistteysen falan 1. vitesi kendin kullan diyor yani =)
Mesaj tarihi:
marv bende oyle yordum ama bana mantikli gelmiyor

yani ben porsche deyken birde kalktigimdada gayet guzel bir kalkis oluyordu, buna binayen ferrari ve lamo direk birde kalkiyor. Bana arkasinda baska neden varmis gibi geliyor.
Mesaj tarihi:
traction control off konumundayken otomatik vites patinaji engellemek icin 2. viteste kaldiriyor olmasin?

tc aciksa 1. vitesde ztn problem olmaz gaza asilinmadigi surece.

patinaja dusmesini engellemekten baska bir mantigi yok gibi gozuktu bana, 2. vites sadece yokus asagi trafik isiklarinda, veya karli-buzlu zeminlerde 1. vitesde hizli devirlenme oldugunda kaymayi engellemek icin kullanilir. onun disinda neden bosu bosuna kullanilsin ki?
Mesaj tarihi:
matama bence başka açıklaması yok...

düşük devirde yüksek tork veriyorsa motor, şehir içi kalkışlar için 1. vites oranları fazla yüksek kalıyor olabilir...

verdiğim örnek 335i de mesela maksimum tork 1400d/d gibi çok düşük bi devirde ortaya çıkıyo. 1. viteste kalkarken gaz pedalına cidden hassas dokunman lazım yumuşak kalkışlar için. onu engellemek adına 2 den kalkıyodur derim...
Mesaj tarihi:
marv 335 turbo
yani ferrari lambo vs direk turbosuz her devirde olan arabalar ve onlarda boyle birsey yok

kharon a cevabimda

butun spor arabalarda traction on geliyor, ferrarilerde 5 tane traction ayari var. zaten tractionsiz hemen hemen hic kullanmiyorsun. porschedede ozel olarak psm i kapaman lazim. Bmwlerde dsc ydi sanirim o zaten bayag kasilarak kapaniyor.
Mesaj tarihi:
2. viteste kalkmanın amacı özellikle kaygan zeminlerde tekelere daha az güç ileterek aracın patinaj yapmasını engellemektir. Porsche gibi güçlü spor bir araçta ise yer kaygan olmadanda patinaj yapması olası olduğundan bu şekilde bir uygulama yapıyor olabilir.
5. viteste bile kalkılabilir. Ki kalktım biliyorum bir idda üstüne bu imkansız değil ancak araca zararı var. Baskı balata çok aşınıyor bu şekilde kalkışlarda. Çünkü daha çok gaz vererek yarım debriyaj şeklinde kalkılıyor. Vites ne kadar büyürse gaza o kadar daha çok basmak ve kavrayana kadar daha uzun süre yarım debriyaj yapmak gerekiyor ve tabiki araç vites büyükdükçe daha da yavaş hızlandığından bu süre katlanarak artıyor.
1. viteste gaza bile basmadan aracı kaldırabilirsiniz dikkatli bir debriyaj ayarıyla ancak 5. viteste yaklaşık 3000 3500 devir gibi bir devirde oldukça uzun süre(araç yaklaşık 30km hıza gelene kadar) yarım debriyaj şeklinde gitmek gerekiyor. Yani bunun en büyük zararı baskı balataya.
×
×
  • Yeni Oluştur...