matama Mesaj tarihi: Ocak 11, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 11, 2008 Bir onceki konuyu gorunce sorayim dedim. Simdi ozellikle porschelerde var araba direk siz ozellike manuele alip 1 inci vitese almazsaniz ikide kalkiyor. Sizce bunun nedeni tam olarak ne olabilir. Her araba boyle yapmak daha mi iyi?
Fistan Mesaj tarihi: Ocak 11, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 11, 2008 bi zararı yokta, faydasını bilmiyorum. hemen hızlanmak istemiyorsan tak 2 ye agırdan devam et devrini bulur nası olsa :) traktör kullanırken mesela fiat 55-56 da 4 le kalk git :P
Zheld Mesaj tarihi: Ocak 11, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 11, 2008 3 le kaldırdı arkadaşımın biri ben yapamadım
moonfall Mesaj tarihi: Ocak 11, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 11, 2008 teorik olarak 5 te bile kalkarsın sanırım ama harcadıgın benzinin haddi hesabı olmaz...
prozzak Mesaj tarihi: Ocak 11, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 11, 2008 ne kadar büyük vitesle kalkarsan tüketim o kadar az olur çok ani ivmelenme olmasin diye olabilir porschelerde
Sintisyzer Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 pug 307 tiptronik 3. viteste de kalkabiliyo, tork deli gibi azalıyo haliyle, hatta yokusta 1. viteste frene basmadna kaymazken 2 de hafiften 3 te bosa almıs gibi rahat kayabiliyo
Kendercik Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 Ben hayatımda ilk defa vosvos kullandıktan sonra kendi normal arabama binip eve gidecekken arabayı 3 ile kaldırdım. Her şey çok normal geldi vosvostan sonra da vitesi 1'den 2'ye atmak istediğimde farkettim 3 ile kalktığımı :) Her neyse; büyük ihtimalle güçlü motorlu araçlar oldukları için konforu arttırmak, kalkış anında fazla sarsmamak için 2. vites ile kalkıyordur Porscheler.
Pasha Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 kucuk motorlarda 2. viteste kalkmak debriyaj balatasini cok zorlar, debriyaji kavrama noktasinda tutmak nerdeyse yari yariya omur kisaltir. porsche hem spor debriyaj kullaniyo hemde motoru guclu, problem cikarmaz :)
Masticore Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 Arkadaşım doblo ile 5. vites'te kalktı. yalan yok
Gothic Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 ben vitessiz kalkabiliyorum hey yavrum hey
CoolRider Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 walla 2,3 te kaldırılıyorda. Bu 5 te kaldıran arkadaşlar yokuş aşşağı mı yapıyorlar bu işi yoksa herkeste HEMI motor Yada corvette Z06 mı var?
Vodan Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 Araplar düz vites arabaları hep 3. viteste kullanıyorlarmış. 3 e takıyormuş devam ediyormuş :) Ama devri gelince 4'e 5'e atmak yok :)
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 Selam, Motor torku, dişli oranları, balata kabiliyeti ile orantılı. Ben sadece karlı ve buzlu zeminlerde teker patinaja düşmesin diye 2. viteste kalkış yapıyorum. 1.vites hareket vitesi tabir edilir. Bunun nedeni de çevrim oranının düşük olması ve motor torkunun katlanarak tekerlere iletilmesidir ama güçlü motorlarda kalkış anında patinaja kalınır. Hele ki kaygan zeminlerde bu daha da kolay gerçekleşir. Bu sebeple otomatik vitesler buna kendileri karar vererek, kalkış için en uygun vitesi seçerler. 5. viteste aracı kaldırmak abeslikten başka birşey değil. O balataya, motora yazık. Başları yukarı eriyor mu merak ediyorum. Saygılar.
Quibble Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 ben 2 de 3 de kaldirirken araba ikiniomus gibi ses cikardigi icin sanki zarar veriomus gibi gelio yapmiyorum.. ama veriomu vermiomu anlamam ben aglarim arabam aglamasin :P
paramecium Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 Selam, İşte gerçek otomobil sevdalısı :P Saygılar.
MrMarvelous Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 12, 2008 335i lerde D deyken 2. viteste kalkıyor... Onun sebebi 1. vitesteki gücün çok fazla olması. Günlük kullanımda 2. vitesteki kalkış bile yeterli ivmelenmeyi sağladığı için 1. vitesi atlyıor otomatik vites. Sen biriyle kalkış yapacaksan ya da pistteysen falan 1. vitesi kendin kullan diyor yani =)
wEll Mesaj tarihi: Ocak 13, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 13, 2008 benim bi arkadaşım vardı direk arabayı kendisi kaldırıyodu
matama Mesaj tarihi: Ocak 13, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 13, 2008 marv bende oyle yordum ama bana mantikli gelmiyor yani ben porsche deyken birde kalktigimdada gayet guzel bir kalkis oluyordu, buna binayen ferrari ve lamo direk birde kalkiyor. Bana arkasinda baska neden varmis gibi geliyor.
Kharon Mesaj tarihi: Ocak 13, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 13, 2008 traction control off konumundayken otomatik vites patinaji engellemek icin 2. viteste kaldiriyor olmasin? tc aciksa 1. vitesde ztn problem olmaz gaza asilinmadigi surece. patinaja dusmesini engellemekten baska bir mantigi yok gibi gozuktu bana, 2. vites sadece yokus asagi trafik isiklarinda, veya karli-buzlu zeminlerde 1. vitesde hizli devirlenme oldugunda kaymayi engellemek icin kullanilir. onun disinda neden bosu bosuna kullanilsin ki?
MrMarvelous Mesaj tarihi: Ocak 13, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 13, 2008 matama bence başka açıklaması yok... düşük devirde yüksek tork veriyorsa motor, şehir içi kalkışlar için 1. vites oranları fazla yüksek kalıyor olabilir... verdiğim örnek 335i de mesela maksimum tork 1400d/d gibi çok düşük bi devirde ortaya çıkıyo. 1. viteste kalkarken gaz pedalına cidden hassas dokunman lazım yumuşak kalkışlar için. onu engellemek adına 2 den kalkıyodur derim...
matama Mesaj tarihi: Ocak 13, 2008 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 13, 2008 marv 335 turbo yani ferrari lambo vs direk turbosuz her devirde olan arabalar ve onlarda boyle birsey yok kharon a cevabimda butun spor arabalarda traction on geliyor, ferrarilerde 5 tane traction ayari var. zaten tractionsiz hemen hemen hic kullanmiyorsun. porschedede ozel olarak psm i kapaman lazim. Bmwlerde dsc ydi sanirim o zaten bayag kasilarak kapaniyor.
Rondar Mesaj tarihi: Ocak 14, 2008 Mesaj tarihi: Ocak 14, 2008 2. viteste kalkmanın amacı özellikle kaygan zeminlerde tekelere daha az güç ileterek aracın patinaj yapmasını engellemektir. Porsche gibi güçlü spor bir araçta ise yer kaygan olmadanda patinaj yapması olası olduğundan bu şekilde bir uygulama yapıyor olabilir. 5. viteste bile kalkılabilir. Ki kalktım biliyorum bir idda üstüne bu imkansız değil ancak araca zararı var. Baskı balata çok aşınıyor bu şekilde kalkışlarda. Çünkü daha çok gaz vererek yarım debriyaj şeklinde kalkılıyor. Vites ne kadar büyürse gaza o kadar daha çok basmak ve kavrayana kadar daha uzun süre yarım debriyaj yapmak gerekiyor ve tabiki araç vites büyükdükçe daha da yavaş hızlandığından bu süre katlanarak artıyor. 1. viteste gaza bile basmadan aracı kaldırabilirsiniz dikkatli bir debriyaj ayarıyla ancak 5. viteste yaklaşık 3000 3500 devir gibi bir devirde oldukça uzun süre(araç yaklaşık 30km hıza gelene kadar) yarım debriyaj şeklinde gitmek gerekiyor. Yani bunun en büyük zararı baskı balataya.
Öne çıkan mesajlar