Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

320D Coupe hakkinda dusunceleriniz


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
mrmarv ole bir laf ettinki yorum bile yapamiyorum

kahve muhabbeti dedigin sey 30 senedir turbo teknolojisinin temel noktasi

bmw yi mercedes audiyi gectim, subarusu mitsubishisi bile kendini olduruyor bu konu icin yapma yani. 996 porschelerdede twin turbo vardi yeni birsey degil yani ama 997 ile farkli bir teknoloji var
Variable Turbine Geometry
bununla sistem degisken turbo yapabiliyor, porschenin sitesinde bayag ayrintili anlatiyor.

Her neyse her ne kadar 60larda yasamiyoz tamir vs desende, halen bir den cok turbolu araclarin gerek uretim maliyeti gerek bakim maliyeti gayet yuklu. Acikcasi bu yuzden firmalar tek turbo uzerine kasip duruyorlar, yoksa yanlis bilmiyorsam eski bugattide 4 turbo vardi, arac bole birden patlama yapardi. Ben kendi adima 74 model porsche turboya binmistim, ya ilk yada ikinci jenerasyon arac duruyor duruyor birden firliyorduki o turbo laglardan porschenin geldigi nokta inanilmaz.

Kaldiki iyi kotu motor yapan firmalar arasinda bir geyik var, ki bmwde gecen seneye kadar buna uyuyordu benzinlilerinde, turbosuz arac yapma mevzusu, ben hala bu konuda ferrarinin ustune tanimasamda, sonucta bmw bu konunun genel kullanimda lideridir. Ama oturup audi kotu beceremiyor bmw superdir dersen dur derim orada. Audi bmwler vs dizel kalitesinden emin olmadigi icin uretim yapamazken, tdi yle en kotu dizelde calisirdi. yeni 911 gt2 nin dedigi gibi respect required :)
Mesaj tarihi:
Ya olayı yarım yamalak okuyup bana kafa tutmayın kardeşim.

Paramecium dedi ki audi 200 beygirlik TDI üretecek, seri üretim ilk 2.0 200 beygir dizel olcak bu.

Ben dedim ki seri üretim 200+ beygirlik 2.0 dizel BMW epeydir var, audi ninki ilk değil. bmw 123d deki motor çift turbo 204 beygir üretiyor.

paramecium da çıktı dedi ki "audi aynı gücü tek turboyla üretiyor" . kahve muhabbeti değil de ne bu şimdi? şu tartışmaya girenlerden birinin bile motor dizaynının duayeni olmadığı aşikar, tek turboyla 200hp güç çiftten iyidir gibi düz bi mantık kahve muhabbeti değil de ne? kaldı ki audi ninki de çift turbo olacakmış, olmuyomuş demekki düzgün motor tek turboyla 200hp.

değişken türbin geometrisi denen olay

The turbocharger has undergone a continuous evolution in the hands of Porsche engineers. Variations in turbine size, the addition of the intercooler, the move to twin turbochargers and advances in engine-management systems have all wrung greater performance from the basic concept of an exhaust-driven compressor. In the new 911 Turbo, Variable Turbine Geometry (VTG) provides a revolutionary step forward.

It’s well understood that a smaller turbine will generally reach optimum speed more quickly than a larger, heavier turbine. But as engine revolutions continue to climb, exhaust flow tends to overwhelm the smaller turbine; the resulting backpressure robs the engine of power at high rpm. Larger turbo units have the opposite tendencies. They work well at mid- to high-range engine speeds, but it takes them longer to spin up to speed, resulting in “turbo lag.”

The 911 Turbo offers a revolutionary solution to this dilemma. Its win inter-cooled turbochargers feature the application of Variable Turbine Geometry (VTG). With Variable Turbine Geometry, the exhaust flow is channeled into the turbines by way of electronically adjustable guide vanes. By changing the angle of these vanes, the system can replicate the advantages of a small turbo at low rpm, and a larger turbo as the tachometer climbs.

While this technology has been used in diesel engines since 1996, Porsche uses Variable Turbine Geometry for the first time in the new Turbo. The system is capable of handling the significantly hotter exhaust from a gasoline engine by using heat-resistant materials first developed for aerospace.



al bu da porsche nin sitesinden. dediğim gibi 997 turbo da çift turbo var biri büyük diğeri küçük, motor devrine göre egzos gazı yönlendiriliyor turbolara, değişken türbin geometrisi dedikleri bu. turbonun hacmi değişiyormuş, yok turbo transformer gibi dönüşüyomuş falan diyenler açsın okusun.

matama sende para ya destek olucam diye her tartışmaya giriyosun, her iki kelimdenden biri de ferrari zaten, bari dizel motor tartışmasında ferrari deme ya...
Mesaj tarihi:
sen cidden bombos bir adam oldun sinir bozmaktan baska halta yaramiyorsun. Para nin yarisi kadar motor bilgin olsa bu kadar bos konusmassin. Neymis efendim tek turbo cift turbo kahve muhabbetiymis begenmiyorsan bas git kardesim. Bu kadar bos konusulur

porsche cift turbo yok diyen varmi? ne yazmisim ac oku orada diyorum porschenin sitesinde. Bir halt biliyormus gibi adama yok porsche cift turbo uyguluyor demissin adamda demiski buna yeni bir teknoloji eklemis demis. Oradan burandan okuyup dayilanma.

Evet canim kardesim su dunyada motordan bir gram anlayan adam bile, tek turboyla bir hp ulasmayi 10 tane turboyla neblem superchargerla ulasmaktan cok ustun gorur. Kaldiki azicik dizelden anlayan bir adamda oturup audi bu isi bilmiyor demez. Gelene gideni kafa tutacagina yazdigini oku. Para satir satir teknolojiyi anlatiyorki anla ne kadar buyuk birsey tek turboyla bunu yapmak , artis sekilde yok ben size turbo nasil calisiyor onu mu sordum. Insanlar sana adam gibi cevap veriyor, kafalanmayin falan bu saatten sonra sana cevap boyle begenme begenme hadi canim.
Mesaj tarihi:
bu arada canin sikildimi

1.23d ile 1.20d nin satis rakamlarina bak bakalim niye 1.20 d cok daha fazla satiyor. 1.23d niye pahali bak bakalim o motor blokunda kac tane parca degisiyor, kac tanesi daha dayanikli olsun diye farkli malzemeden yapiliyor. 60 larda degiliz hic onemi yok bakimin.

Turbonun en buyuk probleminin dayaniklilik oldugunu gorsen oraya 3 tane turbo eklememe nedeninin malzeme oldugunu anlamak icin duayen olmaya gerek yok.

Niye bir tane bile dizel kamyonda turbo yok hic dusundun mu? torq mu sadece?

herkes adam akilli konusurken parlamana gerek yoktu.
Mesaj tarihi:

Selam,

Tekrar karşı karşıya gelmemek için elimden geleni yaptım dikkat edersen. Ama yine olayın ortasında olabilmek de yine başka bir yetenek sanırım.

MrMarvelous said:
Ya olayı yarım yamalak okuyup bana kafa tutmayın kardeşim.

Paramecium dedi ki audi 200 beygirlik TDI üretecek, seri üretim ilk 2.0 200 beygir dizel olcak bu.

Ben dedim ki seri üretim 200+ beygirlik 2.0 dizel BMW epeydir var, audi ninki ilk değil. bmw 123d deki motor çift turbo 204 beygir üretiyor.

paramecium da çıktı dedi ki "audi aynı gücü tek turboyla üretiyor" . kahve muhabbeti değil de ne bu şimdi? ...


Hangi yazımda ilk seri üretim 2.0 200HP diesel olacak demişim? Bir alıntı yap da okuyalım hep beraber. Yoksa, Audi 2.0TDI 200HP hazırlıyor ve tahmini özellikleri şu olacak mı demişim? Hatta modifiye ile 200HP'nin sağlandığını ama ilk official üretim olacağını, henüz böyle bir üretimin olmadığını söylemişim. Eğer BMW TDI üretiyorsa, diyeceğim yok. Audi için sarf ettiklerimi nasıl hemen BMW penceresinden irdeledin? Hatta mesajımda, Audi'den önce BMW yapacak, öyle düşünülüyor demedim mi?

Benim yazdıklarımı olabildiğince yanlış anlamaya çalışan sen, yazımın içeriğine yakışıksız benzetmeler yapan sen. Ne alıp veremediğin var benimle söyle de rahatlayalım.

Turbonun çalışma prensibine gelince; önceki yazılarımda da insanlar birçok şeyi sormadan ben çalışma mantıklarını anlatmıştım. Kimse ortaya çıkıp 'soran olmadı ki' dememişti. Bunu ilk telafuz eden sensin.

Mekanikte temek kural, mümkün olduğunca az parça kullanarak tasarım yapmaktır. Bu sebeple çift turbo tarzı uygulamalar tasarımcılara ürkütücü gelirdi. Bir grup insan hâlâ motorun hasının atmosferik tasarım olduğunu düşünür ve savunur. Diğer aşırı beslemeleri şişirme motor olarak görürler. matama'nın da kastettiği bu olsa gerek.

Gelelim Variable Turbine Geometry(VTG) olayına;
Bana mesaj atıp özellikle bunu soran olmadı hatta aramızda turbonun nasıl çalıştığını bilenler olduğu gibi, motor konusunda da bilgili kişiler olabilir ama ben yine de bilmeyen arkadaşlar için açıklamak istedim.

VTG elektrik motoru ile kanat açılarının değiştirildiği bir turbo yapısıdır. Bahsedildiği gibi çift turbo ile alakası yoktur. Daha önceki mesajlardan birinde yapılmış olan İngilizce açıklamada da bu zaten belirtilmiş ama yabancı dili pek iyi olmayanlar için resimli örnekleme yapmak istiyorum.

Düşük rpm:




Kanatçıkların nerediyse kapalı olduğu görülebilir. Kesit daralması sebebiyle kısılma oluşuyor vetürbine giren havanın hızı yükselerek yeterli dödürme gücü elde ediliyor.

Yüksek rpm:




Burada da kanatçıklar kesit aralığını genişleterek yüksek hacimdeki egzozun türbine girmesini sağlıyorlar.

Tek veya çift turbo olayı aydınlandı sanırım.

Yazımı şu alıntı ile bitirmek istiyorum:
said:
al bu da porsche nin sitesinden. dediğim gibi 997 turbo da çift turbo var biri büyük diğeri küçük, motor devrine göre egzos gazı yönlendiriliyor turbolara, değişken türbin geometrisi dedikleri bu. turbonun hacmi değişiyormuş, yok turbo transformer gibi dönüşüyomuş falan diyenler açsın okusun.


Saygılar.
Mesaj tarihi:
Selam,

Ya bunu eklemeyi unutmuşum;

said:
Ya olayı yarım yamalak okuyup bana kafa tutmayın kardeşim.


Üstteki mesajı editlemek istemedim ki insanların aklına farklı şeyler düşmesin.

Saygılar.
Mesaj tarihi:

10 yıl önce dizel bilir miydik? Belki bilirdik ama ne şekilde :)

Simdiki tartisma ise spor araba dizel olur mu olmaz mi. Hatta fiyat kademesi cektik işte efendim 150k dolardan aşağı olur işte cl olursa olmaz 3.20cd olur vs vs bunlar sadece detay

sonra turbo biturbo vs vs

Dizel in yükselişi yadsınamaz. En bariz örnek ne mi buyrun:

budur




5 sen sonra şurada yapılan muhabbetler gereksiz kaçacak. Yok dizel in sesi vs. Bence spor araba dizel olur ve olmali. RR sport a lpg takilio ama spor arabada dizel olmuyor :) hadi cabrio da çekilmez dizel in sesi ama coupe neden olmasn?

En bariz karşılaştırma ki benimde son 3 4 aydir inceledigim ve kafa yordugum bir şey :)

3.20 coupe vs 3.20d coupe. Aradaki fark belli.

@para: audi 2.0tdi 200 hp lik motoru 2008de gelmeyecek o kesin ( bi yerde yakinda gelecek diye bşi yazdıgını hatirliorm yanlış hatirlio olabilirim)

( ömrümüz yettigince) benzin olacak şüpheniz olmasın :) usa daki rezerv ler var :)
Mesaj tarihi:
Ayrica sunu belirtmek istiorm

Diesel is generally simpler to refine from petroleum than gasoline.

Topraktan petrol cikar ve islenmeye başlar. Az işlersen dizel elde edersin. Cok islersen gasoline elde edersin. Üretim maaliyetlerinde kaynaklanan farkta dizel in ucuz olmasina sebep olur aynen gasoline de 100 oktan 98 oktan 97 ve 95 oktan arasındaki fiyat farkları gibi
Mesaj tarihi:
gellidus said:
Patinaj bolumunden ogrendigim birsey varsa bilginden emin degilsen hatta emin degil bilginin dogrulugundan %100 emin degilsen paramecium ile tartismaya girmiyorsun :)


haha ben daha açık ve net ifade ediyim, patinaj bölümüne hiç takılmıyorsun, takılıyorsan da kesinlikle yazmıyorsun onlar kendi kendilerine yazıyorlar, mutlu oluyorlar falan :)
Mesaj tarihi:
neyse bazen sert konusmalar oluyor, onemli olan birbirimizi kirmamamiz ama guzel muhabbetler donuyor burada

mesela bugunku vites devri konusu hem bilimsellesti hemde bir cok kisinin anlayamacigi kadar guzellesti.
×
×
  • Yeni Oluştur...