Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Baterist Harun


pekaziz

Öne çıkan mesajlar

Yahu iyide,sipsiyle davul birmi?Sipsi'nin özelliği o zaten,elle yapılır,belirli ölçüleri olsada kendine görede yapabilirsin,ayrıca geleneksel bi çalgı yani,dünyaca standardı diye bişeyi yok,mesela zurna gibi,oda öyle bişey.Enazından sizin komşu mükemmel melodiler çıkararaktan "müzik" adına bişeyler yapmış yani.Yada hobi olaraktan sipsi falan yapmış,çalmaya çalışmış keyif almış belkide,cebinde nekadar parası olduğunun,yada imkanının olup olmadığının önemi yok ozaman.

Bence sen ön yargılısın bu konuda.

Söz konusu olay davul yani.Dünyaca standartlaşmış,araştırılmış,kabul görmüş falan filan.Bagetler özellikle yapılır,numaraları vardır,incesi kalını vardır,ölçüleri vardır vesaire.O kadar çeşitten bitane kendi tarzı çıkar heralde.Ayrıca gözle görülemeyecek kadar yamuk olması bile değiştirebilir bi davulcu için herşeyi,gerçi hoş bunlara odun versen onlada çalarlar,oyüzden problem yok tabi.

Parası var niye öyle çalıyo demiyorum ben,bazı arkadaşlar "imkansızlıklar içinde bukadar olur" demiş.Okadar para kazanan ve buraya video koyabilen bi adamın bilgisayarla ilgili olsun,ekipmanıyla ilgili olsun her türlü imkanı olabilir yani benim kastettiğim olay bu."o kadar para kazanıyoda niye bu işi böyle yapıyo?" demiyorum ben."İmkansızlıklardan dolayı" diyen arkadaşlar için yazdım ben onu,üstüne alınıp bu ayar verme çaban ne onu anlamadım bende.

Baba yadigarı olmadığı çok açık,ki tepinmediği kalmış davulun üzerinde zaten.Ne kendi tarzı,ne kendi dizaynından bahsediyoruz?İlla bi teknikle çalması gerekmiyor elbette,ama adamın ne amaçla o bagetimsi şeyleri yaptığı apaçık belli zaten.Adamın bitarafında değil neyle çaldığı,yada müzik yapıp yapmadığı aldığı para umrunda olan şey.
"Kuralı yok sadece müzik" diyemeyiz oyüzden,müzik adına bişey yok,ziyan yani başka bişey değil.

Batı müziği mezunuyum diye illa bişeylere bukadar teknik baktığımı düşünüyosan yanılıyosun,türk müziğiyle büyüdüm,böyle ortamın içinde de çok bulundum,bu tür adamlarıda çok tanıdım,bu tür adamlarla çalıştım bile ben yahu.

Hadi benim yazdıklarıma yada bildiğim,gördüğüm 3-5 şeye saygı duymuyosun,bari bu işi yapan insanlara saygı duy,bana da durduk yere bulaşma mümkünse.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ayrıca koraxa tamamen katılıyorum.. ben müzik mezunu falan değilim ama yaklaşık 8-9 yıldır bateri çalıyorum ve 3 yıldır işin teknik bilgisini öğreniyorum..Bu işin standartları var nasıl bi gitarı alıp akor basıyosan bunda da bagetlerini alıp çalıcaksın.. bagetleri seçiceksin aa çok özel bişi istiyosan onu da kullanırsın ama.. baget kullanmak var.. odun kullanmak var..neyse tek diyeceğim şey..




bu işi ciddiye alarak ciddi imkansızlıklar içinde bu denli güzel yapabilen insanlar varken böyle tiplerin çıkıp yok çılgın sedat , saxorcu harun , pwned muhittin gibi üzülüyorum ve hepsini utanmaya davet ediyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben istemediğin kadar fizik dersi aldım mühendislik fakultemde.hepsini başarıyla geçtim merak etme.
deriye alttan furan reçinası uygula katanayla giriş. sonucta dom dom sesi cıkar nası olsa.
hem adamın davulunun patlayabilecek olması seni niye gerdi bu kadar?
patlarsa gerdirir bi deri daha.
davul patlatma sınırı mı var dünyaca standart?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bateri, Fransızca'dan gelmiş bir kelimedir. Vurmalı çalgılar takımına denir. Şarkılarda ritim tutmaya yarar.

Çoğunluğun düşündüğü gibi bateri (davul) çok hızlı olmaktan ibaret değildir. (çalışılabildiği kadar yavaş başlayarak düzenli hızlanma gerçekleşir). Denge ve akıcılık gerekir. Düzenli olarak metronom ile çalışmalı ve single-stroke (rlrl), double-stroke (rrllrrll), paradidle (rlrrlrll), double paradidle (rlrlrrlrlrll), üçlemeler, altılamalar gibi el teknikleri, dörtlük ritmin üzerine dörtlük,sekizlik, onaltılık kick vuruşları gibi sağ ayak teknikleri(eğer twin pedal tercih edilirse sol ayak için de aynı egzersizler uygulanabilir), hi-hat ile dörtlük,sekizlik,onaltılık saymak gibi sol ayak teknikleri ve tabiki el-ayak kombinasyonları gibi teknikler üzerinde alıştırma yapılmalıdır. Bu müzik aleti müzik kulağı gerektirir. Fakat müzik kulağınız çok iyi değilse bu enstrümanı notalı bir şekilde de kullanabilirsiniz. İnanılmaz aksak eserler mevcuttur ve bunun için şunlar gerekir; Müzik Kulağı, Düzenli Alıştırma, Denge. Bunlardan hiçbiri olmaz ise ve sadece çok hızlıysanız hiçbir işinize yaramaz...

Standart bir bateri, 5 davul ve iki zilden oluşur. Davullar trampet (snare drum), tom1, tom2 (bunlara altolar da denir), floor tom (ya da bass tom tom) ve bas davul(cross ya da kick de denir)dur. Ziller ise Hi-Hat ve Ride dır. Standart bir bateriye davul olarak Octoban, Gong bass ya da bir bas davul daha vs., zil olarak Crash, China, Splash, Raw ya da Bell bell vs. ilave edilebilir.

Bellibaşlı Davul Markaları: Tama, Pearl, Ludwig, Mapex, Yamaha, Drum workshop (DW)

Davul çalmak için kullanılan sopalara baget denir. Fakat müzik türüne göre baget yerine fırça ya da tokmak da kullanılabilir. Belli Başlı Baget Markaları: Vic Firth, Ahead, Promark, Vater Olarak gösterilebilir

Değişik kalınlıklarda ve uzunluklarda bagetler mevcuttur. Çok ince bagetler (7A-7 genellikle jazz müzikte kullanılır. En çok kullanılan baget türleri, 5A ve 5B dir.

Demir baget kullanılması birçok profesyonel müzisyen tarafından zararları nedeniyle önerilmez. (Bi tarafça ağır bagetle çalışıp hafif baget le çalındığında daha hızlanılacağı savunulur ama buda geçici ve kontrolsüz bir hızlanmadır)

Dünyanın en iyi davulcularına örnek olarak Chris Adler, Neil Peart, Mike Portnoy, David Silveria, Dave Weckl, Vinnie Colaiuta, Lars Ulrich, Denis Chambers, Steve Gadd, Tony Royster, Don Famularo gibi isimler sayılabilir. Türkiye'den ise Atilla Atalay, Birgi Murathan Hebilli, Cengiz Baysal, Volkan Öktem, Cem Aksel, Kerem Kabadayı, Burak Gürpınar gibi isimleri örnek verebiliriz.


netlogdan alıntıdır..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

E ben saçmalamış oldum 2 dakkada,karşıt görüşü yazmak var,yazmak var.Bence de bişeyden anlamadığından olacak ki sen saçmalamışsın ozaman,al bende sana ayar vermeden bulaşmadan karşıt görüş bildiriyorum ozaman aynı senin yaptığın gibi :) bulaşma değil,ayar vermede değil,karşıt görüş,karşıdakine dokunduraraktan.

Adamın o işi ne amaçla ve neden o şekilde icra ettiği belli,sen daha kalkıp "kendi tarzını yaratmış" dersen saçmalık olur bence.Adam çalmıyo dövüyo yani davulu bildiğin,baba yadigarı,yok daha neler :) Yamuk yumuk çubuğun neresi normal bagetten daha rahat olabilir? Bikere ikisi eşit değil,kafadan bi ergonomi olayında balanssızlık var.Birisi daha ağır yada hafif herneyse.Sana mantıken ve teknik olarak açıklamasını da yapıyorum,daha üstüne tarz diyosan bu konuda tekrar bişey söylemicem yani.

Okay temiz diye bi perküsyoncu(yada öyle bişey) var bilmiyorum bilirmisin.Garip garip kendi yaptığı enstürmanlarla müzik yapar kendisi,tencere tava dahil.Mesela o kendi tarzını yaratabilmiş birisidir.Steeve gad vardır davulcu,onunda kendine has bi tarzı vardır çalım bakımından.Sokağın ortasında boya kutularıyla davul çalan çocukda kendi tarzını yaratabilmiştir bence,en neticesinde o bile 1 çift bagetle çalıyo.Bu elle baget yapma işi tam bizim insanımıza has bişey bana göre,masraftan kurtulma çabası.

Türkiye de ve dünya da bi çok okulda davul'un bölümü var(jazz olsun afrobeat olsun,latin olsun,ve hatta klasik olsun),buralarda bu işe yıllarını harcamış insanlar,ders veriyolar,bu işin nasıl olması gerektiğini gösteriyolar.Az çok birbirinden farklarıda olsa ortada tekniken bi standart var.Bageti tutmasından vurmasına kadar.Orada bi ruh yok zaten,aksine ruhu emen bişey var yani.

Elitlik bişey yok burda buarada.Ben böyle adamlarlada çalıştım yeri geldiğinde,küçümsüyo olsaydım zaten çalışmazdım vakti zamanında.

Davulda(ve genelde hemen her enstürmanda) tuşe diye bi olay vardır.Bilen ve az çok çalabilen adamların tuşesi vardır,yani harunda tuşe diye bi olay yok alabildiğine "ben güçlüyüm!" dercesine vuruşlar var,bu da zaten ritm atmak dışında başka bişey bilmediği anlamını çıkarmaya yeterli.Diğer eleman kısmen daha iyi yine,ritmi falan çeviriyo teknik yok ama kafasında güzel şeyler var gibi.

Statü olaylarına kadarda girdiysek eğer,bende istemediğin kadar konservatuvar okudum,istemediğin kadar senelercede böyle adamlarla çalışarak ve böyle adamları (ailenin müzisyenliğinden dolayı ister istemez) görerek büyüdüm.Müzik ayrı fizik ayrı.

Bizim davulun standartları olduğunu,ve baget yerine çubuk kullanarak kendi tarzını yaratamayacağını söylememiz neden seni gerdi acep?Ayar vermiyoruzda ne yapıyoruz?Zorlamayalım istersen daha fazla.

İşte bende diyorumki,herkes gitmiyor drumclub'a ama,enazından herkes 400 ytl para alabiliyosa bi işten,youtube'a kadar video koyabiliyosa,2 çift baget alacak parasıda olur,youtube'u açıp "bu adamlar nasıl çalıyomuş acaba?" deme imkanıda olur.

İlla çarpıtıp devam edecekseniz,size iyi eğlenceler diliyorum.Biz zaten bukadar müziği boşuna okuduk,bunca şeyide boşuna yaşadık,buraya da gelip saçmalıyoruz sadece,başka işimiz gücümüz yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ayrıca bu işin standartı olmasa bu işin okulları olmaz..sen nası mühendislik okuyup orda aldığın dersler belirli konular üzerineyse burdada olaylar ve akışları o olgular üzerine kuruludur.kimse sana şöyle yap diye zorlamaz ama o işi standartları vardır her zaman kanun gibi düşün ya uyarsın kral olursun ya uymazsın kaçak yaparsın.yada çok zekisindir yada roman falansındır müziğe aşırı yatkınsındır bi şekilde kıvırırsın..


ayar vermenin standartlarına uydum mu fistancım yoksa dokundurdum mu sadece neyse.. önemsiz şeyler önemsiz insanları tartışıyoruz. bizim kızdığımız nokta müziğe yapılan hakaret.bu işten para kazanıyolar sonuçta.mesleğe saygı meslek kuralları önceliklidir her iş kolunda.gerçi patide çalışan sayısı az bildiğim kadarıyla...burda müzikten para kazanan yada ekmeğini çıkaran birileri daha olsaydı (ki vardır belki) o zaman ne demeye çalıştığımızı anlardı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

adam duzgun vuruyodu valla elindeki seylerle, ister sopa ister baget olsun

gayet bagetlerimi gaz arkadasa verip 2 saniyede kirdigini da gordum ben, adam fear of the dark caliyorum diye gaz yaparken

biri davulun da bir standarti vardi demis, yazik diyorum sadece size, muzigi standardlara oturtmaya calisiyorsunuz. Sonra da sokaktaki oturan calan afrika ritmistini koyuyorsunuz. Cok buyuk bir celiski

perkusyon insandan gelen bir sey degil dogadan gelen birseydir, isteyen istedigi gibi oturup ritm tempo tutabilir etrafina. Evet komik gozukeiblir cunku mukemmel davul setinde konser sartlarinda metal calmiyor, progresif yapip son derece karmasik kompleks sololar atmiyor, ama caldigi muzige ritm tutuyor, ve hatta kendinden bir seyler ekleyebiliyor.

Bence bu muzisyen olmak icin yeterli bir kriter, buna muzik demeyen insan buyuk ihtimal burnu 2 metre havada butun gun evinde eski bati avrupasinin klasik muziklerini dinliyordur ve elinde sarapla, kafasinda beyaz fransiz perukla ay ne kadar da guzel oturtmuslar duygulari kurallara diye dolasiyordur. (abarti benzetmelern ustasiyim)

en komigime giden insanlar davulcu olduklarini one surup perkusyonu kurallara oturtmaya calisanlardir

size 3 rekat set the controls for the heart of the sun, sonsuza kadar da Terry Bozzio - Samba Ousado oneriyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Atın ön yargıları üzerinizden diyorum efenim :)

Müziğinde bi standardı vardır elbette,olmasa zaten okulları olmazdı,herkes MÜZİSYEN olurdu.Bu işi meslek olarak icra etmenin sorumlulukları vardır.Herkes müzisyen olamaz,bu gibi adamlara genelde çalgıcı derler,ki amatör yapılan bi olayda neticesinde işin standardı falan olmaz,profosyonel bi yanı olmadığından.Ha bu işten kazanıyosan para,ozaman iş profosyonelliğe girer.
Bunu diyen bi tek ben değilim,böyle adamlardan birisi olan ve yıllardır bağlama çalan babam,ve bu işi bu şekilde icra eden arkadaşları.

Bende çizim yapmaya yetenekli oluyum ozaman,kafama göre bi binanın çizimini yapıyım,kolonları saçmasapan aykırı bi şekilde ama binanın genel yapısını etkilemeyecek şekilde çiziyim.Sonra çıkıyım "mimarlığın standardımı olur?Binaya göre oturttuk kolonları,ister ortadan desteklerim,ister yanlardan koyarım,binaya uymuşmu uymamışmı?" deyim.Aynı şey benim gözümde,ikiside bi meslek dalı neticede.Bu işi yapan insana hakarettir bu bikere.

Bide düzgün kavramını anlayamadım ben pek.İstersen bilinen davulcularla,yada youtube'daki amatör bişeyler yapıp koyan davulcularla karşılaştır.Ramazan davulu çalar gibi abanıyo baya davula yani daha ne olsun.

Sırf "bu adamlar imkansızlıklar yüzünden böyle" laflarına cevap yazıyım diye bişeyler yazdım,olayı ne boyutlara taşıdınız.İmkansızlık diye bi olay yok bu adamlarda diyorum ben.Okadar para kazanıyosa ve youtube'a videosunuda koyabiliyosa,youtube'daki davulcuları yada dersleri izleyebilecek imkanıda vardır,2 çift baget alabilecek imkanıda.Ben gitsin yamaha oak custom davul alsın demiyorumki.Neyle çalarsa çalsın,imkansızlık falan değil olay,masraftan kaçma,tembellik,"ben bu işten böylede para kazanıyorum nasıl olsa" demecilik olay.Saygısızlıktır bu yaptığın işe ve bu işi yapan insanlara.Bunu diyen adamın da zaten "ben iyi bi davulcu olcam,kendimi geliştiricem" diye bi gayesi olmaz.Dolayısı ile kendi tarzını yaratma diye bi mevzusuda hiç ama hiç olamaz bence.

Terry Bozzio'da kendi tarzını yaratmış bi adam,güzel bi örnek olmuş.Ama aç ara bakalım terry bozzio neler yapmış bu hale gelene kadar,kimlerle çalışmış,neler çalışmış.Aynı şekilde okay temiz neler yapmış oku bakalım.Bu insanlar emek vermiş ve neticesini alarak biyere gelmiş.

Böyle insanlar "doğunun en hızlı davulcusu" lakabını alınca bi kere,sırtları yere gelmez diye düşünürler,en büyük oldum sanırlar.Ne yazıkki bu şekilde de zaman içinde sönüp giderler.Bi çok örneğine babamın arkadaşlarından şahidim birebir.

Zamanında meşhur türkücü bilmemkimlerin arkasında çalan,hatta "acemimi çalıştırcaz" diye o ünlüleri sahneden kovup çalmayan adamlar,bugunlerde konya sokakta pasajda lehim yaparak hayatlarını sürdürüyolar.Sorduğunda "kendimizi bi halt sanıyoduk işte,halbuki cahillik nekadar kötü bişey,çalışmadık,kendimizi geliştirmedik bu hale düştük,arkadan gelenler bizi geçtiler" diyolar.

Davulun standardı vardır demedik ki biz,çalımının ortalama bi standardı vardır dedik,dalına göre standartları mevcut elbet.Ama teknik olarak %95 tutuşuna kadar aynı olay yani.Bilekten çalınır,koldan böyle abanılmaz vesaire.Kimse "illa 2 alto 1 flor tom 3 zil bide trampet şart" demedi yani.Zaten bunu demiş olsak,steve gadd(tek trampetle müzik yapabilen bi adam),okay temiz(kendi yaptığı enstürmanlarla müzik yapan bi adam) ve sokakta 2 baget ve boya kutularıyla müzik yapan çocuğu örnek vermeyiz yani.

Tartıştığımız şey doğadan gelmesi yada "davul standarttır" değildi.Ama sağolsun arkadaşlar post kasmak için olayı bu noktaya kadar anlamadan bilmeden taşıdılar,tabi doğal olarak sende buna değindin.Gerektiğinde ağızla yapılan ritm bile(beatbox) müziktir,elle tutulan tempo bile müziktir.Bu adamın yaptığıda biyerde müziğe giriyo evet.Ama "müzisyen" kavramı başka bi olay.Ritm tutmaktan başka bişey yapmıyo,diyebilirimki az çok çalan bi adamda bunun yaptıklarını davula abanaraktan yapar zaten.Müzisyenlik sadece ritm tutabilmek,içinden geleni ortaya dökebilmek değildir.Tekniğinle ve teorik bilginle,ruhunla bunu harmanlarsın.Ortaya müziği çıkarırsın,ozaman müzisyen olursun.Sadece ritm tutarsan,yaptığın işten okadar para kazanıp "masraf olacak" diye 2 çift baget almazsan,youtube'a video koyabilirken bu iş gerçeğinde profosyonelce nasıl yapılıyo buna bakmazsan,sadece çalgıcı olursun.

Bugun sen 3 arkadaşınla toplanıp,5 tane parçaya çalışıp,bi koordinasyon,çalışarak emek vererek,kendinden bişeyler katarak ortaya bişeyler çıkarabiliyosan,bu müziktir.

Müzik için illa 2000 $ lık davullar,istanbul ziller,hayvani setup'lar gerekmez.Son derece karmaşık kompleks sololar atmakta gerekmez.Ama sadece çaldığı müziğe ritm tutmakta yetmez.Özellikle kendinden eklediği şeyler ramazan davulunda yapılan numaralar ise,bunları davulda yapmanın bi mantığı yoktur.Oradaki köyün adamı hayatında davul görmemiştir zaten,o düğün meydanına o davulun kurulması baştan bi fors o adamlar için birinci sebep bu.İkincisi bi bağlama bi klavye bi darbuka ile işe gitmek yerine bi klavye bi bağlama bi davul demek oradaki düğün sahibi ve insanlar için daha farklı bi olay."Bizim düğünde davul bile vardı" yada "harun gili çağırak davulda var hem" diyebilen insanlar var.Davulun tek sebebi bu yani,daha güzel müzik yada kendinden bişeyler ekleme olayı değil.

Ben buna müzik demiyorum,para kazanma hırsından başka bişey değil şu gördüğünüz olay benim gözümde.Birebir bu olayların içinde yer aldım diyorum,hayatımı müzisyenlik yaparak kazanıyorum diyorum daha nediyim yani.

Ayrıca teorik olarak bakarsan bende klasik mezunuyum ama,klasikle alakası olmayan bi iş yapıyorum eğitim almış sayılmam bu işte oyüzden.Yani kendimi şu adamdan farklı tutmuyorum,ama bass gitar çalıyosam,çalınması gerektiği gibi çalıyorum.Bağlama gibi bass gitar çalarsan eğer belki bi köy meydanında tutulursun,hatta adında doğunun en hızlı basscısı olabilir.Bunu kullanarak güzel parada kazanırsın o taraflarda,ama gerektiğinde bass gitarı,bass gitar gibi çalamıyosan asla bass gitar çalıyo olmazsın.Sadece o taraflarda "görülmemiş" bilinmeyen bişeyi kullanarak,bolca para kazanırsın,müzisyen olmazsın yani.Hatta teller koptukça bağlama teli yada lastik falan bağlayıp çalsın,farklı tarz yaratmış olsun?Hem masrafıda yok negüzel.

O alet bass gitar ise ya farklı bi tarz oluşturursun(örneğin tek eliyle bass çalan bi adam var,yada flemenko gitar gibi çalan Dominique Di Piazza var,aynı şekilde bass gitarda hayvan gibi swap'ler yapan adam nitti var) ve iyi olursun,adın tutulur.Yada herkes gibi çalarsın,sıradan bi bass gitarist olursun.Yeri geldiğinde bağlama gibide çalarsın,atıyorum bi solo gelir falan.Ama sen bu işi yapılması gerektiği gibisini yapamıyosan bi özelliğin yoktur hani.Ben diyorumki,kısa zamanlı bi çalışmayla azcık ritm duygusu olan bi adam bu adam gibi çalabilir zaten,hız bu değil,kontrolsüz güç güç değildir vesaire.

Son olarak eklemeliyimki kimsenin burnu 2 metre havada değil,ki belirttim onca şeyi,küçümsemiyorum diye,küçümsesem çalışmazdım ben böyle adamlarla vakti zamanında diye.Okumadın heralde yazdıklarımı,uzun olduklarından.Abartı benzetme olmamış ama,biraz saçma olmuş :) Öyle insanlar genelde jazz veya rock müziğede iğrenç diyebilirler çünkü,klasik en iyi müzik sanarlar,ki ben öyle insanlar yüzünden zaten klasik müzikle bağlarımı bi süreliğine kopardım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benzetme degildi o abartiydi, yarina bati klasik muzik sinavim var da, aklima surekli barok fransizlari gleiyo sinirim bozuluyo :)

haklisin bir cok dediginde, ama ben inaniyorum ki, kim olursa olsun, ne aletle olursa olsun, duydugu muzige ritm tutabilen insan muzisyendir o anda, ki bu adam ritmi de kacirmiyo yani :)

kulturel olarka neyin 'cool' oldugu onemli bi kavram, onlara 'cool' gelen bize kro gelebilir bize 'cool' gelen onlara baska bisi geleiblir yani, insanlari yargilamamak lazim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kesinlikle orası öyle(kültürel mevzu olayı).Yani bi bakıma bu adamlar yetiştirmiş kendini bi şekilde ama,"imkansızlıklardan" dolayı değil.Senden benden çok imkanları var çünkü eğer okadar para kazanıyosa,youtube'a videosuna kadar koyabiliyosa.

Davulun olması demek öyle biyerde düğünde extradan para demek,grupta davulun olması demek oradaki gruplar arasındaki bi farklılık demek,doğal olarak fiyat yükseltmek demek.Ha adam fiyat yükseltiyim diyemi çalıyo elbet bilemeyiz,ama okadar parayı zaten kazanırken "ee bukadar masrafa ne gerek,sanki gonsermi götürüyoz" deyip çubuk yapmışta olabilir.Davulun üzerinde darbuka derisi var buarada erdal'ın çaldığı video'da alto 1 de.Erdal fena değil buarada,yani biraz teknik yapsa falan,azcık daha metronomunu oturtsa çalar baya.Ama Harun'un çaldığı davul çalmak değil benim için,ki hihat bile yok,sol ayakla sağ ayak yanyana,yanındaki ramazan davulcusuyla takılıyolar öyle :)

Ha grupta o davul olunca görünüşü,o davulun orda olması,oradaki insanlar için başka bi olay.Daha fazla para,daha fazla iş,daha fazla isim,"doğunun en hızlı davulcusu benim adım" denilmesi vesaire,bunlar o adam hihat kullansada denilecek,kullanmasada.Alto 1 e gidip çift kat bilmemneli deri alsada denilecek,almasada.Baget yerine sopayla çalsada denilecek çalmasada.Oyüzden adamın neyle çaldığı yada hihat'in olmaması veya derinin bantlı olması,akordunun berbat halde olması umrunda değil yani.Bu nokta da olay orda kültür mevzusunu aşıyo.Oranın adamı hayatında kaç kere davul görmüştürki kalkıp "bu müzik çok cool" diyebilsin.Davul varsa onun için orada yapılan müzik farklıdır.Ama tekniken harun denen vatandaş,ramazan davulundan farksız çaldığı için,ortada bi fark yoktur.Olay sadece orada davulun olması,ve oranın insanına göre daha önce yapılmadık yada görülmedik bi iş.

Atıyorum özcan denizden daha iyi sesi olan bi solist çıksa halk konserine,1000 kişi gitmez belki o konsere.Teknik olarak bakarsan,sesi daha iyi,kulağı daha iyidir özcandan.Ama özcan denizi getirirsin,nekadar rezalet söylesede oradaki özcan denizdir,konserinede "ünlü geliyo la" diye 15000 kişi gelir.
Buradaki durumda hemen hemen aynı."ünlü geliyo la" yerine,"davulcu var la grupta,doğunun en hızlısıymış" denmesi yeter daha fazla para alınması ve isim yapılması için.

Ki bunlar da bu işin numaralarındandır,genelde yapılır böyle şeyler.Barlarda da bazen hiç şarkı bile söylemeyen vokal yapar gibi dikilen mini etekli giyinmiş kızlar sahnede durur,maksat işin kaliteli yapılıyo gibi gözükmesidir vesaire.

Volfied said:

ama ben inaniyorum ki, kim olursa olsun, ne aletle olursa olsun, duydugu muzige ritm tutabilen insan muzisyendir o anda, ki bu adam ritmi de kacirmiyo yani :)


Katılmıyorum,mühendislik gibi müzisyenlikte meslektir.Annemde eliyle alkış tutabiliyo metronomu kaçırmadan,ozaman odamı müzisyen?Söylediğin kriterlerdeki insanlar müzisyen değil,müziğe yetenekli insanlardır.Bu insanlar bu işin okulunu okursa ve profosyonelliğe adım atarsa,yada amatör anlamda ortaya bişeyler çıkarabiliyosa müzisyendir.

Bu arkadaşlarla ilgili benim anlatmak istediğim şeylerden biriside,müzisyenliğinde sorumlulukları vardır.Yani sen davul çalıyosan,bu işten parada kazanıyosan,temizlicen aleti atıyorum,bakımını yapıcan,akordunu yapıcan,derisi patlayınca alıcan,zili kırılınca alıcan.Hihat'i kırılınca bi kenara atıp yerine crash koyup öyle para kazanmaya devam edip ortaya ekmek sound'u çıkarmican yani.Ozaman sen müzisyensindir,ozaman bu işi profosyonel anlamda yapıyosundur.

Bende çok hoşnut değilim kopan sol ve do tellerinden,her kopuşunda gidip 60-70 euro'ya tel takımı almaktan.Ama ben demiyorumki 6 telli nasıl olsa 5 tanesiyle de idare ederiz diye.Gidiyorum alıyorum tel takımını mecburen,çünkü işim bu ve bundan ekmek yiyorum,oyüzden üstüme düşeni yapıyorum yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...