Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Audi TT(DI)


paramecium

Öne çıkan mesajlar

Selam,

Diesel opsiyonu olmayan iki aracından birini daha diesel seçeneği ile taçlandırıyor Audi; TT (diğeri ise R8 malum :P)

Yeni TT soğuk hava testleri yapılırken yakalandı. Dışardan diğerlerinden farksız olan model, içerdeki basit bir etiket ile diğerlerinden ayırt ediliyor.

Çift turbolu 2.0 litre hacimli TDI motor görev yapıyor. Bu motor 2008 sonuna doğru A4, A5 ve Q5 modellerinde de yer alacak. İlerki tarihlerde diğer VW grubu araçlarda da yer alacak. Motor 200Hp ve 400Nm güç sunuyor. Ayrıca araçta quattro standart olacak. Araç 6 kademeli çift kavramalı s-tronic şanzıman ile sunulacak. Gelen haberlere göre Audi yeni 7 kademeli S-tronic üstünde çalışıyor ve yeni 2.0TDI motor ile sunulabileceği gibi 500Nm'e kadar olan diğer motorlarda da sunulabilecek.

3.2 FSI ile aynı performansı %30-40 daha ekonomik sunması bekleniyor. Amerika pazarı olayı nasıl karşılayacak bakalım :D

görseller








Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

audi'nin le mans24'ü kazanma nedeni tdı motorum pite daha az girip çıkması değil miydi? TDI motoru pit zamanından kazanarak 1. sıraya getirdiler.

Özet olarak tt gibi bir araca tdı motor koymak s2000, rx-8, porsche boxster, z4 gibi araçlara tdi motor gib i saçma bir fikir. z4'de de olabilir. Zaten tüm bu kıllıklar almanların başının altından çıkıyor.

Yazıktır günahtır. Yeni kasa tt düşünsene geliyor kırmızı ışıkta yanına, senin de camın kapalı. " oo araba güzelmiş bir bakayım iyice " diye camı açıyorsun. Sonra direkt " GAR GAR DA GAR GAR GENE DE GAR GAR " diye bir ses duyuyorsun. Eheh trajik bence. ( yeni motorlar çok ses yapmıyor bla bla. Sonuç olarak dizel dizeldir arkadaş. Hele rölantide :).)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

CaNNi said:
Namessar said:
kasa da bir degisme var mi paramecium?


paramecium said:

Yeni TT soğuk hava testleri yapılırken yakalandı. Dışardan diğerlerinden farksız olan model, içerdeki basit bir etiket ile diğerlerinden ayırt ediliyor.


ben onu aynı kasadakı benzınlılerden farklı olmayan model olarak algılamıstım. o yuzden sormustum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kabin içi sesini büyük ölçüde azaltıyorlar ama dışarıya verdiği seste pek fazla azalma yok. Commonrail dizellerde ses nispeten daha düşük ama TDI lar takır takır çalışıyor.

Spor arabada dizele karşı değilim çünkü çok iyi performanslı dizellerde yok değil ancak araba cabrio olacaksa kesinlikle karşıyım :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya para bu konu daha önce de geçmişti. Ben VW gelecekte üreteceği motorları common-rail teknolojisiyle üretecek diye biliyorum. Hala da öyle biliyorum. Demin Wiki ye baktım 2008 sonrası diyor. TDI motorlarda common-rail'e geçildiysede bi avantajını görebilmiş değiliz en azından orta sınıf araçlar için. Hala çok sesliler, hala büyük hacime kötü performans veriyorlar. 2.0 TDI motorlarda 170HP'ye kadar çıktılar ama sanıyorum. Passat variantlarda fln war şu an satışta.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence doğru bir hareket. Bugün BMW bile lüks coupesi olan 6 serisine dizel motor seçenği koyuyor. Porsche gelenek görenek sadakati olmasa dizel motorlu cayenne ya da 911 yapmak için bir dakika bile durmaz. Bugün bütün Dünya'da dizele büyük bir talep var. İnsanlar sportif araçları ekonomik tüketimlerle birlikte almak istiyor. Her ne kadar bence sortiflik ve dizeli bir arada düşünemesemde kendim bir TT alacak olsam 2.0 dizeli de ciddi ciddi düşünürüm yani. Sonuç olarak 2.0 TFSI motorla aynı beygiri üretiyor, ve torku neredeyse 2 kat daha fazla. Üstelik yarısı kadar yakıt harcıyor =) TÜm bunlar için azıcık traktör sesi de çekilir =)

Audi'nin LeMans yarışlarını TDI motorla kazanmasının da en büyük sebebi bi kaç arkadaşın dediği gibi pit stop tur. Diğer araçlar benzin için 3 kere pit e giriyorsa, Audi nin TDI aracı bir kere giriyordu =)

Dizel kimyasal olarak yanması zor bir madde olduğu için yüksek devirli dizel araçlar üretilemiyor. Çünkü 5.500 den sonraki devirlerde yakıtın gereken sürede patlatılması sağlanamıyor. Bu yüzden dizel araçlar her ne kadar beygir ve tork olarak benzinliler kadar güçlü (hatta daha bile güçlü) olsalar bile, pist yarışlarında benzinli kardeşlerinin devir avantajından dolayı kaybetmeye mahkumlar. Bir dizel 4.500 devirlerde gücünü yitirmiş vites değişimi isterken, aynı hacimdeki bir benzinli araç 8.000 devirlere çıkabiliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

simdi neyi dizel almak istediginizle alakali bir durum bu

ben fazlasiyla spor araba pazarinin icindeyim acikcasi traktor sesli bir lamborghiniyi kimse almak istemez. Sadece ses degil dizelin adida cok kotu. Yani dizel ferrarim var derseniz atin arabayi daha iyi derim size. O yuzden slk falan filan dizel yapilir nebliyim tt vari kendini spor araba sanan ama aslinda olmayan aletler yapilabilir ama ciddi spor arabalar ki audi R8 inden baslayanlar asla bu yola girmez. En azindan su an icin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lamborghiniyle audi tt aynı klasman mı şimdi?

TT dediğin almanya fiyatı 35.000 eurodan başlayan bi araç. 35.000 euroluk araba alan adam benzin masrafını da düşünür.

200.000 euroluk lamborghini ya da ferrari alan adam benzin masrafını düşünecekse almasın zaten o arabayı. superspor otomobilden bahsediyoruz burda. audi atıyorum senede 1000 tt satıyosa, ferrari senede 100 f430 satıyo. lambo nun ferrarinin pazar payı zaten küçücük ve müşteri kitlesi belli. napsın bu adamlar dizeli...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

@Vodan;

1.9TDI-115HP
I4
1896cc
85kW@4000rpm
Engine management: High-pressure pump-injector fuel injection; direct injection; intercooler, rapid pre-heating, electric cold-start accelerator, volume, injection start, boost-pressure, EGR control.

2.0TDI-140HP
I4
1968cc
103kW@4000rpm
Engine management: High-pressure pump-injector fuel injection; direct injection; intercooler, rapid pre-heating, electric cold-start accelerator, volume, injection start, boost-pressure, EGR control.

2.0TDI-170HP
I4
1968cc
125kW@4200rpm
Engine management: Common rail direct injection, 1600 bar with piezo injectors, eight-hole injector nozzles, VTG turbocharger with intercooler, swirl and tangential intake ports, swirl port regulated Bosch EDC-16CP+, volume, injection start, charge pressure, EGR control.

2.7TDI-180HP
V6
2696cc
132kW@3300rpm
Engine management: Common rail direct injection, 1600 bar with piezo injectors, eight-hole injector nozzles, VTG turbocharger with intercooler, swirl and tangential intake ports, swirl port regulated Bosch EDC-16CP+, volume, injection start, charge pressure, EGR control.

3.0TDI-240HP
V6
2967cc
176kW@4000rpm
Engine management: ommon rail direct injection, 1600 bar with piezo injectors; seven-hole injector nozzles, VTG turbocharger with intercooler; swirl and tangential intake ports, swirl port regulated; Bosch EDC-16 CP+, volume, injection start, boost pressure, EGR control.

4.2TDI-326HP
V8
4134cc
240kW
Engine management: Bosch EDC16CP; volume, injection start, charge pressure, EGR control, swirl control; CAN bus

kaynak: www.audi.co.uk

Haklısın, 1.9TDI 130HP sonrası common-rail ile değilmiş; 2.0TDI 140HP sonrası common-rail ileymiş. Yanlış hatırlamışım :

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...