Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

ABT'nin AS'ları


paramecium

Öne çıkan mesajlar

Selam,

ABT firması yeni A4 ve A5 için gövde modifiye tasarımlarını tanıttı.

AS4




Tabi ABT sadece görsellikle yetinmedi ve motorlara da el attı:
1.8 TFSI, standart 160HP, ABT Power 200HP 310Nm. ABT Power S ile ise 240HP.
2.0 TDI, standart 143HP, ABT Power 170HP, ABT Power S 200HP.
2.7 TDI, standart 190HP, ABT Power 230HP
3.0 TDI, standart 240HP, ABT Power 270HP 550Nm, ABT Power S 300HP 600Nm.

ABT fren sistemi olarak 345mm'lik diskler sunuyor. ABT sports fren sistemi ise 380mM'lik diskler sunuyor.


AS5







AS5 3.0TDI ile 300HP ve 600Nm@2400rpm güç sunuyor. 5,3s 0-100km/h hızlanma ve 264km/h son sürat alabiliyoruz otomobilden. 380mm'lik ABT sports fren sistemi sunuluyor araçla.

Araçlar ESSEN MOTOR SHOW'da görücüye çıktılar.

Saygılar.

Saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

A4 A5ten daha başarılı olmuş :P Bi de bu A5 modifiyeleri bayadır vardı ya para nası yeni öörendin sen :)

edit : Bi de anladık almansınız tamam da beyaza boyarken biraz düşünün be kardeşim!1 Arkada difüzörü neden boyamışlar böle ya?! Orası siyah kalsaymış çok tatlı olurmuş bence. (en azından difüzörün kanatı falan yani)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Quibble said:
ben niye bole audi dusmaniyim ya. ne zmn audi dense bmw diorm illa.

kabullenmem lazim audi'de yerine gore en az bmw kadar yerine gore bmw'den cok daha iyi araclar, motorlar uretiyor.
[off cok aci verdi bunlari soylemek.]

cok basarili olmus ikiside tebrik ederim. :)


Ne zaman audi dense ortaya BMW nin çıkmasının bi sebebi var ama =)

Audi BMW den çalıyor bu bi gerçek. A5 in tasarımı pek çok açıdan bmw 3 coupe yi andırıyor mesela. Gerçi mercedeste çalıyo BMW den :D

BMW ilk i-drive ı tanıttığında dediler ki "bu ne rezil bir kontrol sistemi. çok zor kullanması, kullanırken kaza yaparsın bununla". Üç gün sonra mercedes command diye bi sistemle çıktı ortaya. I-Drive ın aynısı. Sonra AUDI MMI ı çıkardı. O da i-drive gibi çevirmeli bir butonun üzerine yoğunlaşmış :)

BMW 7 serisinin güncel kasasını tanıttığında "o ne çirkin tasarım. bagaj kapağına bakar mısınız sonradan takılmış gibi" dendi. SOnra yeni S serisini çıkardı mercedes. Bagaj tasarımı bangle-butt denen bmw 7 ile aynı...

Walter de Silva (ki harika bir tasarımcı bence) A5 i tanıtırken "şimdiye kadar yaptığım en güzel araba" dedi. Yaptığı en güzel arabanın en çok tasarım unsurunu çalmış olması ilginç tabi :D


Bunları geçtim, BMW 3.0 sıralı 6 larına çift turbo olayına geçeli 2 sene olmadı. Audi de çift turbolu yakın motor hacimli üniteler üretmeye başladı...

Bunları kötülemek için söylemiyorum. Serbest piyasa ekonomisinde rekabet bunları getirir çünkü, getirmeli de.

Audi son zamanlarda çok doğru bir yolda hızla ilerliyor. Pek çok modelde BMW ve mercedesin satışlarını çalmaya başladı bile. Ama bu işin kıdemlisi hala BMW. Mercedes S konforu o kadar iyiki, BMW nin bütün ürettiği 7 serilerinin konforunu toplasan o kadar etmez. Audi nin modellerinde paranın karşılığını daha çok almış hissine kapılıyorsun. Gerek donanım olarak, gerek malzeme kalitesi gerekse performans olarak. Ama BMW nin direksiyonuna geçtiğinde aldığın o keyfi başka hiç bir marka veremiyor bence. Arabanın kendine has bir ruhu var yani...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MrMarvelous..gozlerim doldu.

benimle evlenirmisin desem;
1-yanlis anlasilir (puahah)
2-sevgilim forumlarda (cok tehlikeli olabiliyo)
3-saka yapmis olurum.:P

..ancak S line a da bindim 7 kasayada bindim, bunu bmw askiyla soylemiyorum ki, 7 kasa bana S line dan cok daha rahat geldi nedense. ama S'de tartisilmayacak bi sinif.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş





Walter dayıya söyle yaptığı en güzel tasarımın sırtını kambur yapmış. Ben ABT tasarımlarını pek beğenmiyorum şebek arabasına çeviriyor güzelim Audileri. Audi zaten duru ve sade tasarımıyla büyük bir kitleyi kendine çekiyor. Şebekleştirmenin ne alemi var bilemiyorum :)

ps: Ne yalan söyleyim R8 fena olmamış. Gerçi jantlar fln yine benim zevkime hitap etmiyor ama Koyu gri, turuncu ve kırmızı renklerin kombinasyonu hoş oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

matama said:
mrmarv

paramecium gerekli cevabi verecek muhtemelende

a5 audinin eski bir konseptinden geliyor diye biliyorum ben , paramecium fotosunu bile koymustu eski konularda. Caliyor demek ayip olabilir biraz.


niye bana bi cevap verilme ihtiyacı var ben onu çok merak ediyorum...

güzellik görecelidir, herkesin yorumu da kendinedir. ben audi tasarımlarını BMW den çalıntı görüyorum. kolumu kesersende beyaz mavi akar bmw amblemi rengine BMW fanatiği bi adamım. yaptığım yorumu haklı bulursun, bulmazsın o da okuyana kalmış...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Audi Nuvolari quattro 4 Mart 2003 tarihinde çıktı. A5 için ön çalışma olarak yorumlanmıştır.

Ayrıca RS4 B5 kasanın motoru 2.7 litrelik bi-turbo V6 motordur ve 1999-2001 yılları arasında üretilmiştir. Hatta 1997 yılı gibi daha düşük güçte S4 modelinde de bu motor kullanılıyordu. B7 kasa RS4 ile birlikte Audi 4.2 litrelik V8 atmosferik motora geçiş yaptı. A6 allroad 2.7T modelini kim yolda görmüştü?

Şimdi benim kanıma dokunan; 'kanım mavi-beyaz akar' derken insanın olaylara ne derece tarafsız kaldığı yönündedir. Ben de Audi markasına sempati ve hayranlık duyarım ve telefon wallpaper'ımdan tut da elimdeki tükenmez kalemdeki logosuna kadar severek taşırım. Ama bu saplantılı şekilde ön yargı yürütmeme neden olmaz, olmaması için çabalarım. Vodan ve matama'nın da vurguladığı gibi daha önce de bu benzerlik tartışması yapılmıştı. Yine fotoğraflarla açıklama yapmıştım hatta A3 stop grubu resimleri falan koymuştum. İki parça stop grubu diyenlere Audi 80'imde de iki parçaydı diyorum, yuhh diyorum. Ama ön yargı ile mücadele imkânsız. Aynı şeyleri tekrarlamak istemiyorum, özgür bir ülkedeyiz ve herkes istediğine inanmakta serbesttir. Ben de saplantılı bir kişilik gibi her Audi konusundaki yanlış ifadeleri düzeltme huyumdan yoruldum. Gördüm ki birşeyleri anlatabilmem veya değiştirebilmem benim elimde olan birşey değil. Ben de susmasını bilmeliyim.

MMI konusunda şunu söyleyeyim;
İşim konusunda bir firmanın Türkiye distribütörüyüm. Benimle ilgilenen bölge müdür ise Alman ve kız arkadaşı Blaupunkt'da mühendis olarak çalışıyordu. Konuşmalarımızda Audi için cihaz geliştirdiklerini öğrenmiştim. Bu tarz bir kontrol sisteminin zaten çalışmalarının yapıldığını ama ilk olacağı için eksiklerinin kestirilmeye çalışıldığını söylemişti. BMW sistemi açıkladıktan sonra VW'den bir yetkili şunu söyledi "BMW bu sistemi ilk uygulayan firma oldu. Biz zaman içersinde onu izleyeceğiz ve onun hatalarını görüp ona göre davranacağız. Kendisi bize çok büyük iyilik yaptı." Ve şimdi MMI, i-drive'dan çok daha kolay kullanıma sahip. Almanya'da yapılan 40 yaş
üstü kullanıcı araştırmasında MMI'a insanların çok daha kısa sürede adapte olduğunu ve tekrar kullanım aşamasında çok daha hızlı istediklerini gerçekleştirdiklerini göstermiş. Bana kanıt sorabilirsin; artık zamanımı her söylediğim şeyi ispatlamaya çalışarak geçirecek sabra sahip değilim malesef.

Şunlara da bakalım tarihte;
-ilk yan aynalarda sinyali kim kullandı?
-ilk şeffaf far grubunu kim kullandı?
-ilk viraj farlarını kim kullandı?

Yarın öbür gün BMW LED aydınlatma sistemi kullanırsa ortaya çıkıp 'Audi kopyası' mı diyeceğiz? 335 sonrası 'hahaaa B5 RS4 esintisi' diye birşey yazdım mı? Veya en ufak bir cümle sarf ettim mi? Firmanın aldığı bir karardır, 'aman paramecium ne düşünür' mü diyeceklerdi? Ama forumlarda şunun konuşulacağına eminim 'Audi işte bu kadar! S5'de 3 litrelik çift turbo motor kullanmış. 335'de zaten bu vardı. Kopyacı..vb'. paramecium yine ortaya düşüp açıklamamı yapacak? Artık hayır, bu son, ben de yoruldum dil dökmekten, resimler ekleyip açıklama yapmaktan.

Audi dediğin imitasyon BMW işte!

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

MrMarvelous said:
Audi BMW den çalıyor bu bi gerçek. A5 in tasarımı pek çok açıdan bmw 3 coupe yi andırıyor mesela. Gerçi mercedeste çalıyo BMW den


MrMarvelous said:
güzellik görecelidir, herkesin yorumu da kendinedir. ben audi tasarımlarını BMW den çalıntı görüyorum. kolumu kesersende beyaz mavi akar bmw amblemi rengine BMW fanatiği bi adamım. yaptığım yorumu haklı bulursun, bulmazsın o da okuyana kalmış...


Okudukça tekrar tekrar irkiliyorum. O kadar 'son defa' dememe rağmen sindiremiyorum.
Gerçek tektir, yorumu çoktur.

Hem çaldığının bir gerçek olduğunu söylüyorsun, sonrasında ise kişisel yorumun olduğunu vurguluyorsun. Burada insanlara birşeyler anlatıyorsak tarafsız gözle bakmamız, kişisel fikrimizi ise ayrıca belirtmemiz gerekir diye düşünüyorum. Ben bu ayrımı özellikle vurgulayarak yanlış anlaşılmaların, kişisel fikrimin insanlara yanlış şeyler düşündürmemesi için 'bana göre', 'benim fikrim' ve 'bildiğim kadarıyla' ibarelerine yer verip duruyorum.

Ben sana quattro vs arkadan itiş sistemlerinin kıyası konusunda nasıl tutum sergiledim? 'bana göre quattro daha iyidir' mi dedim yoksa benim harici görsel kaynaklar mı göstermeye çalıştım? Bu benim görüşüm diyerek kestirip attım mı? Neden 'bana ispat edersen quattro'dan iyi olduğunu kabul ederim' dedim? Ben de 'yüreğime dört halka kazıttım' demeyi bilir ve okuyana bırakırdım yorumu ve kararı. Eğer yazılanlar, fikir sahibi olmak isteyen kişiler tarafından okunuyorsa, kelimeleri daha dikkatli seçmek gerekir. Aksi halde herkes atıp tutsun, adına da forum diyelim; sen sağ ben selamet. Kime ne faydamız olursa artık.

Çift-turbo ve iki parçalı stop ise bunca şeyin üstüne 'kaymaklı ekmek kadayıfı' formunda oldu.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...