Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Karakter Gelişimi ve Skilller-Featler


axedice

Öne çıkan mesajlar

Age of Conanda kullanılan karakter sistemi D&D'ye benziyor. Neverwinter 1,2 yada icewind dale 2 oynayan arkadaşlar hatırlayacaktır :

* Attributelar (strenght, intelligence vs.)
* Skilller (climb, hide, bandaging vs.)
* Featler (aslında bu wowun talent sistemine benziyor)
* Abilityler (lvl atladıkça aldığınız yeni büyüler, yeni vuruşlar vs.)

Questlerden yada öldürdüğünüz moblardan xp alıp lvl atlıyorsunuz, oyunda 60 normal level ve sadece pvp yapılarak alınabilecek 20 pvp levelı var. Pvp levellarla ilgili fazla bilgi yok elimizde, büyük ihtimalle hp, mana vs. artmayacak, sadece pvpde kullanılabilen yeni özellikler alacağız. Karakterimiz Lvl atladıkça değişen özellikleri şunlar :


Attributes : Karakterin güç, zeka gibi temel özellikleri. Her lvlda otomatik olarak artıyorlar, biz müdahele edemiyoruz.

* Strength : Meleeye bonus verme dışında knockback attacklara karşı direncinizi de arttırıyor.
* Dexterity : Ranged attack, dagger attack, defense vs.
* Constitution : Hp ve stamina veriyor. AoC'da Shadowbanedekine benzer bir stamina mantığı var. Combolar, yaptığınız vuruşlar ve koşmak staminadan yiyor. Uzun süre savaşabilmek için çok yorulmamak gerekli.
* Intelligence : Magelerin manasını ve büyü gücünü arttırıyor.
* Wisdom : Priestlerin manasını ve büyü gücünü arttırıyor.
* Charisma : Karizma hakkında fazla bir bilgi yok, npc fiyatları vs. gibi şeyleri belirler heralde. Combatta kullanılmadığı için ne işe yarayacak, charisma veren itemlar olacak mı belli değil. Belki kaldırılır yada değiştirilir.

[hr]
Skills : Yetenekler. Ne kadar iyi tırmanıyorsunuz, ne kadar iyi saklanıyorsunuz vs. Lvl atladıkça puan alıp dağıtıyorsunuz, büyük ihtimalle her class lvl başına aynı miktarda skill puanı alacak. Puanları istediğiniz gibi dağıtmakta özgürsünüz. Gencon 2007de öğrendiğimiz bazı classların skillleri şunlar :


Bear Shaman Demonologist Herald of Xotli Assassin Guardian

Mana Attractor Mana Attractor Mana Attractor PickPocket Fast Healing
Bandaging Bandaging Bandaging Bandaging Bandaging
Casting Conc. Casting Conc. Casting Conc. Trap Disarm Taunt
Climbing Climbing Climbing Climbing Climbing
Hiding Hiding Hiding Hiding Hiding
Perception Perception Perception Perception Perception
Renew Mana Renew Mana Renew Mana Lockpicking


Görüldüğü üzere her classa ortak olan skilller gibi classa yada archtypea özel skilller de var. Her classın banko gideceği skilller vardır tabi (tüm casterlar için casting concencration mesela), ama geriye kalan puanların perceptiona mı hidinge mi gideceği pvpde yapabileceklerinizi değiştiriyor. Bazı skilllerin açıklamaları :

* Perception : Hide olan karakterleri ve tuzakları görmeye yarıyor.
* Bandaging : Bildiğimiz first aid
* Renew mana : Bu da first aidin mana getireni.
* Casting Concentration : Damage aldığınızda yaptığınız büyünün bozulmasını engelliyor.
* Hiding : AoC'da hiding wowdaki gibi değil, gündüz gözüyle invisible olmak yok. Ortama ve aydınlatmaya göre bonus yada penaltı gelebiliyor.
* Climbing : Hayır, battlekeep duvarlarına tırmanamıyorsunuz. Daha çok tepe vs. ye tırmanmak için ama statik olan nesnelere de tırmanılabilir (quest mekanındaki duvar mesela..)
* Taunt : Tank sınıflarının kullandığı mobların başkasına değil de size saldırmasına yarayan skill. Pvpde işe yarayacak mı bilmiyorum. WARdaki gibi bi debuff verse güzel olurdu. Ama daha çok pve skilli gibi.

[hr]
Feats : Aynı classtaki karakterlerin temel farkı burda yatıyor. Feat sistemi wowdaki talent tree sistemine benziyor. Her classın 3 tane feat ağacı var. Archtypetan gelen featler (örneğin tüm soldierların "soldier" diye bi feat ağacı olacak) ve farklı alanlara yönelik 2 ağaç daha.



Resimde gördüğünüz dark tempların depravity feat ağacı. Bu arada feat sayısı wowa göre çok daha fazla, her ağaçta gidebileceğiniz 2 ayrı yol var. Örnek olsun diye bi kaç feat yazalım :

* Ravenous Eater : Dark Templar. Life tap kombolarının damage ı arttırıyor.
* Overcome the Odds : Conqueror. Ne kadar fazla düşmanla savaşıyorsanız defansif invulnerability ratingleriniz (böyle de bişey var oyunda, mesela piercing yada slashingden hiç damage yememenizi sağlıyor) o kadar artıyor.
* Nature's Revenge : Bear Shaman. Düşmana her vurduğunuzda bi kombo puanı(counter deniyor buna, oyundaki combo sistemiyle alakası yok) yazılma ihtimali var. 10 puan olduğunda gruptaki herkes heallanıyor.

[hr]
Abilities : Bunlar da lvl atladıça öğrenilen combolar, büyüler vs. Combolar ve stanceler level atladıkça otomatik olarak öğreniliyor, para vermeye gerek yok.

* Combo : Arka arkaya yapılan belli vuruşlardan sonra bir kombo yapabiliyorsunuz. Stun gibi çeşitli debufflar yada yüksek miktarda damage vermenizi sağlıyor. Ayrıca npclere yapılan damage kombosu eğer mobu öldürüyorsa kafa/kol/bacak kopma animasyonları var.
* Spell : Büyü öğrenmek için gerekli scrolllar npc shoplardan yada loot olarak bulunabilir. Yani diğerleri gibi beleşe gelmiyor.
* Stance : Ofansif yada defansif stanceler var, sanırım her classta olacak.


Bütün bunların dışında genel karakter özellikleri olarak offensive/magical/defensive ratingler var. Bunlar için skill yok, tamamen karakterin levelına bağlı. Yani 2 handed mace 1 handed mace ve 2 handed sword kullanabilen bi karakterin bunlar için ayrı ayrı skilli olmayacak. Bir de resistler ve daha önce değindiğim invulnerability ratingler var.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...