Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

araç öneri


Namessar

Öne çıkan mesajlar

İş yerinden bir arkadaşımın araç tavsiyelerinize ihtiyacı var. Hem birinci el hem ikinci el öneriler bekliyor. Öneri yapan herkes aşağıda yer alan kriterlere göre en azından birer birinci el ve ya ikinci el öneri yaparsa çok yardımcı olacaklar.

-Fiyat 40,000 YTL civarı, kesinlikle 45000 nin altında olmalı.

-Yakıt tüketimi 9.5 lt altında kesinlikle, ama 9.0 altında olması birinci dereceden tercih sebebi

- İç hacmi geniş daha iyi olur diyor, uzun boylu bir ailesi var kendiside uzun.

- Güvenli ve sağlam

-Yerden yüksek olması birinci dereceden tercih sebebi, ama olmayan onerılere de acık

-Bagajı küçük olmaması baktığı kriterlerden birisi

-Yedek parça sorunu olmaması tercih sebebi


bunlar ana kriterlerdi. Ek kriterler şöyle:

-premium imajlı arabalar da öneride kabul edilir.

-2. el önerilecekse 2005 modelden eski olmamalı, eger daha eski bir oneri olursa sebebini acıklarsanız karar vermede cok yardımcı olacaktır.

Şu anda nissan qashqai 4x2 1.6 motorlara bakıyor 1. el olarak. o araç konusunda da yorumlarınızı bekliyor.

performanslı araba kullanmayı seven bır yapısı var, ama aıle arabası alıyor bu seferlık. saldırgan bır motor sart degıl yanı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bende ikinci el full dizel s40 lari dusunmustum, saniyorum 30-35 binde 40 milyara 2006 modelleri kolaylikla bulunur.

Volvo nun kendi ikinci el sayfasinda 2-3 ornegini gormek mumkun.
not: Spesifik bi link vermek sayfa yuzunden mumkun olmadigindan direkt arama sayfasinin linkini veriyorum.

Gerci 40 milyara ztn benzinlisi alinabiliyor denilirsede bi dizeli surup tork yuzunden ara hizlanmalar ve motorun ekonomisini gormeden karar verilmemesini tavsiye ederim.
(6.2lt/100km sehir ici, 4.9lt/100km averaj)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eveet Benzinli-Dizel karşılaştırması da benden olsun.

İki aracında en üst donanım paketli olanlarını karşılaştırdım. Diğerleri arasında da fark 4000 YTL civarı olduğundan pek fark etmez zaten. Yıllık 20.000 km yapılacağını farzederek hesaplattım.

Karşılaştırma yapmak isterseniz link;
http://www.otokritik.com/benzinli-dizel-karsilastirma/

Otokritik.com Benzinli-Dizel Dinamik Hesaplayıcı said:


Rapor | Benzinli | Dizel
Kullanılan Yakıt | 95 Oktan | Euro Diesel
Günlük Litre Fiyatı | 3.09 YTL | 2.54 YTL
Araç Yakıt Tüketimi | 7.2 lt / 100km | 4.9 lt / 100km
1.000 km Yakıt Tüketimi | 72 lt / 1.000km | 49 lt / 1.000km
1.000 km Yakıt Gideri | 223 YTL | 125 YTL

Kriterlerini belirtmiş olduğunuz araçlardan Dizel olanı tercih ederseniz katedeceğiniz her 1.000 km yol için 98 YTL daha az yakıt masrafı yaparsınız.

Dizel araçların bakım masrafları sanıldığı kadar yüksek olmamakla birlikte her 1.000 km için ortalama +10 YTL civarındadır. Bu durumda Dizel otomobili tercih ederek katedeceğiniz her 1.000 km için net olarak 88 YTL tasarruf sağlayacağınızı söyleyebiliriz.

Yılda 20.000 km yol yapacaksanız, 1 yıl sonundaki tasarrufunuz 1.760 YTL olacaktır.

Aracınızı satın alırken ödediğiniz fark: 3.787 YTL'dir. Yılda 20.000 km yapacaksanız satın alırken ödemiş olduğunuz farkı 2.2 yıl sonra telafi edebilirsiniz. Bu süreden sonra yapacağınız her 1.000 km için 88 YTL kâr edersiniz. Ayrıca karşılaştırmamıza konu olan araçların 2. el değerlerini kıyaslarsak dizel olan aracın daha yüksek fiyata satılacağını ve 2. el değerindeki bu farkın da sizin için kâr olarak değerlendirileceğini hatırlatırız.

Otokritik.com
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Avensis 1.6 Comfort
http://www.toyotasa.com.tr/cars/new_cars/avensis/index.aspx

basitçe bahsetmem gerekirse
Donanım olarak
9 havayastığı
Yağmur/far/park sensörü
CD/Mp3 player radyo ve 8 hoparlör
Camların hepsi tek dokunuşta açılıp kapanıyor
Çift bölgeli otomatik klima
Yol bilgisayarı
Elektrikli, ısıtmalı ve eletrikli katlanan aynalar
Electrochromatic dikiz aynası(kendiliğinden kararan)
Optitron göstergeler vs vs

Ayrıca içi çok geniş. Arkada bacak bacak üstüne attığımda öndeki koltuğa deymeden oturabiliyorum(öndeki rahat otururken).
Bagajı 520 litre(BMW 5 serisiyle aynı büyüklükte)

1.6 115hp şehir içi dikkatli kullanımda 8.5 litre yakıyor.

Ayrıca şu aralar kampanyası var kasko hediyeli.
Yeni Avensis 1.6 Comfort 41.400 YTL + Hediye Kasko
Yeni Avensis 1.6 Elegant 45.950 YTL + Hediye Kasko


Elegantta comfort a ek olarak
Xenon farlar
Far yıkama
Otomatik far yükseklik ayarı
Arka cam perdesi
ESP ve Traction Control
Bej iç döşeme ve ahşap iç trimler var...


O sınıftaki donanımı ve kalitesine göre fiyat/performans oranı en yüksek araba bence.

Japonların işçiliği kalitesiz diyenler olabilir. 60 bin km de 2004 model avensisimiz var. Bir tane tıkırtı gelmiyor araçtan hala. Ayrıca bakımlar dışında servisede uğramadık :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

S40 varken civic almak ne biliyim cok mantıksız gelıyor bana

+ olarak araba alıcak kısının galerıye gıdıp bı 2 arabayıda gormesını dılerım en azından ınternetten bır baksın volvo s40 ici falan cıvıc e bin basar ozellıkle 2008 modelının içini daha bi hoş yapmışlar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:
kendisine bir tanıdığı sunu onermis:

Honda Civic Sedan 1.6 Elegance 2008 model... 43,000 YTL.

bu arac konusunda yorumları merak ediyor nasıl diye. bu arada yorumlarınızı okuyor :) ben iletmıyorum yani.

kullanıyorum aynısını 3.5 aydır. en ufak bir sorun yok araçta. yakıt tüketimi eski civicler kadar düşük değil. eski civicler ortalamanın altında yakarlar bu ortalama kadar yakıyor. normal bir kullanımla 7.5 litre civarlarında geziniyor şehir içinde. ancak çok trafik olursa 9 litreye kadar çıkıyor. fabrika verisi olan 9.1 litreden daha yüksek bir tüketim görmedim şimdiye kadar. motor olaraksa kullandığım bir çok 1.6 araçtan daha seri ve kullanıcısını üzmeyen bir motor.
bunun dışında aracın donanımı çok iyi ancak eksikleri var. mesela yol bilgisayarı yok. grafik bilgi ekranından ortalama yakıt dış hava sıcaklığı 2 tane sıfırlanabilen km gibi bilgileri görmek mümkün ancak yol bilgisayarı verileri olan anlık yakıt menzil depoda kaç lt benzin kaldığı tarzı bilgiler görülemiyor malesef. bunun dışında sadece sürücü tarafı tek donuşuta açılan otomatik cam olmasıda ayrıca sinir olduğum bir özellik. diğerlerini açmak için düğmesine basılı tutmak gerekiyor.
aracın belki en gıcık ve en sinir bozan şeyi ise ortadaki havalandırma kanallarının kapatılamıyor olması.
içi oldukça ferah ve sınıfında ortalama bir genişlikte ancak bagajı küçük. hatchback modelinin bagajı bile daha büyük. 389 litre bagaj uzun seyahatlerde bir aile için yeterli olmayabilir.
yol tutuşu tatmin edici düzeyde. hatta benim 5cm eibach yaylı astra g'm ile kıyasladığımda bu daha iyi yol tutuyor diyebilirim. tabiki bunda esp nin yardımı büyük.
kliması çok güzel. ben bu şekilde çalışan bir otomatik klima görmemiştim daha önce. normalde otomatik klimalarda auto ya bastığınızda şiddetini yukarı aşağı vs. nereye vereceğini falan kendisi ayarlar ve siz elle müdahele ettiğinizde otomatik moddan çıkar. civic'in klimasında hangi fonksiona müdahale ederseniz yanlızca o otomatik moddan çıkıyor. yani mesela 22 dereceye ayarladınız ve Auto ya bastınız.
orta şiddette aşağı doğru üflüyor ve havayı dışardan alıyor(havayı dışardan içerden almayıda kendi ayarlayan otomatik klima bildiğim bu bitek bu arada)
siz elinizle müdahale ettiniz ve aşağı değil hem yukarı hem aşağı verecek şekilde ayarladınız. bu durumda geri kalan bütün fonksionları otomatik olarak çalışmaya devam ediyor ancak sadece nereye vereceğini siz ayarlıyorsunuz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...