Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Metroproject - A1 Quattro


Charsi

Öne çıkan mesajlar

Para açmadan ben açıyım dedim konuyu...

Evet arkadaşlar bugün Tuning Türkiye dergisini aldım incelerken gözüm bu araabaya takıldı bende ordaki incelemeyi buraya yazim dedim yani Alıntıdır yazı...

said:
Metroproject A1 Quattro

Japonya'da düzenlenen ve Japon otomobil üreticilerinin gövde gösteri yaptığı Tokyo Otomobil Fuarı'nda iddialı bir Alman'da katıldı. A1 Metroproject Quatto adıyla tanıltılan Audi'nin yeni konsepti, tasarımı ile göz dolduruyor. Audi'nin MINI'nin Avrupa'daki satış başarısını almak için ürettiği A1, ilk olarak 2009 başında piyasaya sürülecek ve yılda 80.000 - 100.000 arası bir üretime ulaşacak. MINI Cooper'dan daha erkeksi ve sportif olarak piyasaya sürülecek ve MINI Cooper gibi sadece bayanların değil erkeklerin de binebileceği bir model olacak. Hibrid bir araç olan Audi Metroproject Quattro'nun lityum pilleri bagada görünür bir şekilde konumlandırılmış. Supermini Audi A1 aynı zamanda turbo şarjlı benzinli ve dizel motorlarla da donatılmış. 1,3 litreden 2,0 litreye kadar değişen motor gamında baz model 1,4 litre 80HP olacak.


Gelelim benim yorumuma tasarım olarak nekadar haşin dursada bana biraz arka görünüşü Bmw'yi anımsattı buda tasarımcıların yavaş yavaş belli bir çizgi tutturduklarını göstermekte. Aynı 80'li yıllardaki otomobillerin nekadar birbirlerine benzediğini düşünürsek sanırım 2010 - 2020 arası arabalarda en az o zamanki gibi birbirinin kopyası denebilecek kadar benziyecekler. Ayrıca yandan görüşünüyle sanırım çıkıcak olan A3 Coupe'yle ilgili bir kaç kopya alabileceğimizi düşünüyorum.

Ayrıca merak edenler için resimler:



Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mini'yi bende herzaman unisex bir araba olarak görmüşümdür. ayrıca mini'nin kadınlara yakıştırılmasının sebebi bence yumuşak hatlara sahip olması ve küçük olmasıdır. fakat içlerinde gördüğümüz hatunlar hiç bir zaman sıradan hatun olmuyor o ayrı :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pasha BMW 1 serisi için yanlış düşünüyorsun bana göre güzel bir seri ve hakkını veriyor performans açısından. Mini ile 1 serisi karşılaştıramazsın. çünkü zaten Mini'nin büyük bir kısmını BMW üretiyor. Yani o pazarda BMW'nin zaten ayağı var ayrıca 1 serisini A3 ile aynı sınıfa koyabilirsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

demek istedigim bmw 1 serisini tamamen a3 e rakip olarak cikarmasi. simdide audi miniye rakip olarak a1 i cikariyo. cidden gerenk yok bence (:

ki bmw 1 serisinin ic mekanini amblemsiz gostersen bir kiside cikip iste bmw klasi demez.

o kadar imaj yarattiktan sonra pazar payi icin kendi seviyesinin cok altinda bi arac cikarmak sacma geliyo yani (:
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence 3 serisinin TI ları yeteri kadar A3 serisine rakipti :) sadece biraz daha desteklenmiş oldu 1 serisinin çıkmasıyla.


Senin dediğin olay önce X5 sonra X3'ün çıkması gibi fakat arz talep meselesi :) Bi kaç başlık altta Ferrarinin bile SW modelini görebilirsin:D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Hafta başında yurtdışı sitelerde incelemelerini gördüm ama onca sayfa çeviriyi yapmaya üşendiğim için buraya da sadece resim koyarak geçiştirmek istemediğimden konudan uzak kalayım dedim :) Ama na-mümkün bir durum içersine sürüklendim.

Audi zaten tarihi içersinde küçük araçlar sınıfında üretim yapıyordu; Audi 60


A2 ile yapılan bir geri dönüş denemesi zaten olmuştu Audi'de. Fakat ASF kullanılan gövdenin yüksek maliyeti nedeniyle fırlayan fiyatından dolayı pek beklenen satış gerçekleşmedi.

Şimdi bu geri dönüşü daha kalıcı hale getirmek istiyorlar.

Ben görselliği yorumlarsam eğer:
Hani küçük çocuklar vardır, devamlı dalga geçer ve el şakası yapar çevresindekiler. O da sinerden şekil değiştirir ve kıpkırmızı kesilir. Aynı o misal; yumurta yorumuna katılıyorum :) Bence "fazla" agresif tutulmaya çalışılmış.

Audi tarafından belirtilen detaylara gelirsek:
Otomobilde 1.4TFSI (150HP@5500rpm ve 240Nm@1600-4000rpm) motor yer alıyor ve S-tronic DSG şanzıman ile birlikte. Maksimum torkun %80'i 1250rpm'de elde edilebiliyor. Arka aksta ise 41HP'lik elektrik motoru var. Bu motor hızlanma anında 200Nm ek tork sağlayabiliyor. Sürüş anında ise 2 motor devreye girerek size quattro sürüşü sağlıyor.

Yerleşim alanında elektrik motoru size 0 emisyon sağlayabiliyor. 100km menzil sunuyor kullanıcısına.
Aracın 0-100km/h değeri 7,8s ve son hızı 201km/h, tüketim 4,9lt.

Araçta B-sütunu yer almıyor. Bunun seri üretimde de bu şekilde olacağından kuşkuluyum. Kullanılan kırmızı renk ise Audi'nin renk skalasında 'yarış kırmızısı' adıyla yer alıyor. Uzunluk 3,91mt, genişlik ise 1,75mt. Arasın aks açıklığı 2,46mt ve yükseklik 1,40mt.

Araçla birlikte Audi aynı zamanda Audi Mobile Device denen bir "şey" daha tanıttı.



Bu cihaz araca girişinizi sağlıyor, mobil telefon oluyor, navigasyon cihazı oluyor ve ses/görüntü oynatıcınız oluyor. Aynı zamanda aracın bazı parametrelerine ulaşabilmenizi de sağlıyor. Müzik sisteminden havalandırma sistemine kadar kumanda etmeniz mümkün. Ayrıca adres defteriyle uyumlu halde çalıştığı söyleniyor navigasyon cihazının. Yani, Vodan'ı seçtiğinizde size önceden kaydedilmiş konuma göre yeni rotayı hemen oluşturuyor.



Cihaz size aynı zamanda extra güvenlik de sunuyor. Aracın içersindeki kameradan eş zamanlı görüntü gönderimi yapılabiliyor. Eğer araç alarmı devreye girerse sistem aktif olup, kullanıcıyı uyarıyor. Eğer araç çalınıp WLAN mesafesinin dışına çıkarsa, araç telefonu devreye giriyor ve UMTS sistemi devreye girerek iletişime devam ediyor.

Sistem MMI ile tam etkileşim içersinde.



MMI sistemin ekran yüksekliği sadece 1,5". Mevcut sistemlere oranla oldukça düşük ama bunun nedeni birçok bilginin gösterge panelindeki ekrandan kullanıcıya sunulması.


Otomobil 'Audi Driver Select' denen ve mevcut A4 ile opsiyon olarak sunulan bir sisteme sahip. Bu seçenek ile vites geçiş süresi, magnetic-ride shock amortisör ayarları ve sürüş karakteri kişiye özel yapılabiliyor.





Frenleme enerjisi elektrik enerjisine çevrilerek depolanıyor.





Saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben de geyik yapıyorum da, bu araç oldukça ciddi bi model. sorun olmazsa üretimde, -ki audi ve VW birlikteler, zor ööle bişey olması- bayaa satan bişey olacak bu. Tasarımın detaylarına baktıkça adamların ciddiliği anlaşılıyo...

C sütunu yok, çünkü şasi C sütunu olmadan da sağlam olacak şekilde tasarlanmış. Bunda en büyük etken de aracın kısa olması, ki bu zaten şehir içinde avantaj. Tampon bile akıllıca tasarlanmış; çift parçalı yapmışlar. Böylece şehir içinde sık olan ufak çarpışmalar en az maliyetle giderilebilir olmuş falan...
Bi de önde motor varmış gibi kaput yapmışlar :P Bu büyük ihtimalle, hatta kesin diyeyim, :) bagaj bölümü olur. Radyatör falan da olur heralde o ayrı tabi... hehe

Ayrıca, C sütunu demiştim, oradaki bi artı daha, "suicide" kapılar sayesinde bu sütuna gerek de kalmamış ve araca giriş alanı da büyütülmüş...

Bunlar sadece bikaç fotodan şöle bi bakışla anladığım şeyler. Daha kim bilir neleri vardır. Baya merak ediyorum bu aletleri...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Aracın B sütunu yok, C'si var :)
Ayrıca aracın -Audi'den konuşuyorsak- önde 1.4TFSI/TSI motor yer alıyor.

Bu tarz şehir içi araçlarda hedef kitle, 2 kişilik çekirdek-ötesi aileler veya bilemedin o gruba +1 bebek/çocuk. O sebeple -yüklü- alışveriş dönüşü koltuklardan birini yatırabilirsin.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...