Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Araba tercih


Tyrael

Öne çıkan mesajlar

Bu HI-FI sonradan uygulanamıyor mu arabaya? Eğer öyle bir imkan varsa serviste uygulatmalarını isteyebilirsin. Veya ödediğin fiyat farkını alabilirsin. Belki mahkemeye gitsen bir miktar tazminatta alabilirsin ama çok zaruri birşey olmadığından avcunuda yalatabilirler gereksiz :) Aa yanlışlık olmuş deyip çıkarlar işin içinden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence ne yapsan yeridir, herturlu cirkefligi haketmisler.

Moral bozmak icin soylemiyorum ama, bana yapilmis olsa arbede koparmistim. En azindan parani geri vermeliler, veya hatta ozur babinda sonradan uygulanabiliyorsa hi-fi nin yaninda usb yi fln da taksinlar.

Sonuc itibariyle 3 ay bekliyorsun, zamani gectik ortada bi beklenti var, ne olursa olsun bi heyecan var. En basitinden bi magazadan aldigimiz biseyde bile paketini acana kadar kim heyecanlanmaz?

yaptiklari ayip bisey...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Tüketici mahkemesinde dava falan ne varsa uğraş bence.

Neden?
Sözleşme yapıldı ve ne istendiği belirtildi.
2-3 ay bekle denildi.
Sonunda da istek dışı "kusurlu" araç para iadesi olmadan teslim edildi. Ben altında kötü niyet bile arardım. Sonuçta ben nasıl sistem istemişim biliyor, ona gelen araçta neler var biliyor. Ve ses çıkarmadan buna bana çakmaya çalışıyor. Basit dolandırıcılık :P

Hadi sana bu başında söylese ve para iadesi yapsa neyse, ama ses bile çıkarmıyorlar. Dava başlasın :P

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

klima olayına gelince basta normal koku yapması. kar tanesi simgesine kıs olsa da bas, koku buyuk olcude kaybolacak. otomatık olarak ıstedıgın ayarda tutacaktır ısıtarak ya da sogutarak. ayrıca dur kalk yapılan yolda sirkulasyonu A da bırakma, ıc sırkılasyona al, filtre ye ve sensore ragmen dıs sirkulasyona devam ediyor egzozu algılamayarak ve dısarının egzozunu ıcerı alıyor benımkısı (az miktarda, ben mudahale edip sadece dısarıdan al dersem daha cok egzoz gırıyor). duz yolda sorun yok ama. klıma bır haylı basarılı sıcaklık konusunda, fazla yuksek tutarsan ayaktan vermeyı sevdıgı ıcın otomatık mod ayaklarını terletır baya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ayrıca aracın ıc kalıtesı gayet ıyı. kotu dıyenlere aldırma. cogu hayatında premium paket 1 serısı bır aracın hıc ıcıne oturmamıs ınsanlar. goze batan ucuz plastık yok ıcerıde. kumas kalıtesı zaten oldukca ıyı.

radyo alanı, aracta zaten idrive kullanılacagı varsayıldıgı ıcın satır olarak kucuk. bu da bmw nın ya da 1 serısının degıl, aracı idrive lı olarak ithal etmeyen borusan ın sucu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yakıt tuketımıne gelınce, gercek tuketımı kullanım karakterıne gore 5000 km cıvarında goreceksın.

benım araba 10.5 cıvarında. ama sadece dur kalk trafıgınde gıdıyorum, sabah 7:30 kopru trafıgı ve aksam 18:15 kopru trafıgı. yuksek olması normal, vites te septeptronik cunku.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arkadaşlar galeyana gelmişim=) Kosifler'den özür dilerim valla burda. Dün akşam büyük uğraşlar sonucu 2 tane subwoofer bulabildik koltuklar altında. Sizleri de bir nebze galeyana getirdim özür dilerim.

Yalnız hoparlörlerin de tam performansı verebilmesi için yaklaşık 48 saatlik bir süre geçmesi gerekir diyorlar. Öndeki sesten memnun sayıırım ama arkada pek iyi değil gibi geliyor cidden bana.

BMW Professional Radyo aldım ben o bakımdan çift satır. Bir problem yaratmıyor bana. Klimanın altında kapalı bir yer var o yerinden oynuyor hafif, başka oynayan veya kalitesiz diyebileceğim bir parça yok.

Dün akşam biraz yükselttim devirli, biraz daha hızlı girmeye başladım virajlara ve Golf'e göre çok iyi oturuyor yola, bunu söyleyebilirim. Ama daha sert bir araba çukurlara alışmak zaman alacak.

Direksiyon çok hassas çok tatlı fakat düşük hızlarda yumuşak olsa iyi olacaktı, en azından park ederken geriye takarken. Kas yaptıracak kadar değil tabiki fakat yine de ağır.

Tekrar sizlerden ve Kosfiler Oto'dan özür diliyorum.

İyi günler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cok sevindim valla adina, ortada o tarz bisey olmadigina.

Hoparlorlerin kalite olarak durumunu bilemiyorum ama, en kaliteli hoparlorlerde bile ayni studyo kulakliklarinda oldugu gibi bi alisma donemi vardir.

Hoparlorden daha iyi verim alabilmek icin 12 ila 24 saat bi sure burn-in tabir edilen yontemle yuksek seslerde sirayla tizler baslar ve midler acilarak hoparlorler alistirilir. Subwoofer larda yeteri kadar genlik kazandiginda daha iyi ses vermeye baslayacaktir.

Boguk sesi ise alismamis hoparlorlerin yaninda bir de soguk havaya bagliyorum, sistem belli bi isiya ulasmadan empedans normalden yuksek olacagindan response zamanlari biraz uzar, bu da boguk ses yapar.

Bunun disinda zaten bildigim kadariyla bmw lerde hi-fi sistem takildiginda sistem surucu odakli oluyor, degil on/arka, yan yolcu koltugunda dahi ses surucunun ki kadar iyi degil.
birak yolcularin dusunsun ;]

kazasiz belasiz kullan, tekrar hayirli olsun. =]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

onceki mesajlarimda da yazmistim zaten surus deneyimlerimi. evet virajlara diger arabalara gore daha kolay giriyorsun ayni segmentteki, rear drive bir araba olmasi yuzunden.

ben aliskanlik el frenini vitese takip frene bastiktan sonra indirien bir adam oldugum bol bol elfreni alarmi verdiriyordum. artik once indiriyorum.

suspansiyon biraz sert bu aracta, onu da onceden soylemistim. surus performansinin bir guzel yani da ordan geliyor zaten, tam kivaminda. ama cukurlarda biraz ziplicaksin. ayrica benim gibi arabaya yeni alistigin donemde yerden biraz yuksek yerlere park etmeye kalkarsan baslarda altini biraz vurabilirsin. bir parca alcak sayilir.

yagmurlu havalarda dikkat et, dts, dtc vs falana ragmen hissettiriyor rear drive olmanin dezavantajini. bir de 1300 kg falan ama sert yan ruzgari yedi mi hafiften gezer. ozellikle viyaduklerde.

direksiyon elektrikli direksiyon, hidrolik degil. o nedenle keyifli fakat active steering opsiyonel 1 serisinde ve turkiye de yok. bu nedenle park ederken o dedigin oluyor. ama bende senin dedigin kadar cok cevirttirmiyor, hatta yeterince hassas diyebilirim. bir ara kontrole bir sebepten gidersen bir direksiyona da baktir bence.

alirken lastiklere baktirdin dimi? bostanci kosifler hep unutuyor bakmayi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kharon teşekkürler umarım dediğin gibi olur.

Namessar, valla ben gittiğimde şimdi baktık dedi, bi adamda lastiğin önünden kalkıyordu birşey demedim valla.=/ Alışıcaz artık yapacak bir şey yok zaten süspansiyon konusunda. Bir defa geçtim köprüden pek sallamadı ama belki de rüzgar o kadar kuvvetli değildi. Yalnız bu sabah arabayı çalıştırdım, Park'ta duruyordum. Babamla kurcalıyorduk falan, araba yalpalamaya başladı anlamadık neden.

Valla özellikle senin tavsiyene uyduk aldık arabayı hakkaten dediğin kadar var güzel araba. Teşekkürler=)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

195/55 r16 benim lastikler. jant ve lastik degisimi yaptirmistim gecen ay, bir ufak janta (16 inch) gectim.

o 1.16i lerin hepsinde 205/55 r16 lastik ve 16 inch jant vardi. simdi bu iki lastik birbirinin muadili degil. %55 i koruyarak 205 e cikamazsiniz eger standart 195 ise. ya da 195 e inecekseniz %55 te kalamazsiniz.

halbuki bmw bu konuda sakinca gormemis. (?)

bildigim kadariyla 205/55 r16 bir lastigin muadili olarak bu lastigi kullanmaya kalkarsaniz 5.5 mm civari bir cap farkiniz oluyor. arabanin yukseklik farkini aciklamaya yetecek bir fark degil bu, ama bir parca gene de anlatiyor. araba alcalaktir cunku.

fakat geri kalan alcaklik nerden kaynaklaniyor? lastiklerin havasi ideal su anda. suspansiyonda bir fark mi var benim bilmedigim?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3 parmak civari fark. yaklasık 5 santim civarı falan oluyor herhalde.

jantlar değişince lastikleri de değiştirdim. bu arada benim lastiklerde, diğer lastiklerde pirelli flat run. takan bmw benimkini de, onlarınkini de, direk orjinal tedarik.

bu aracın standardı acaba hangisi? onlarınki standart ise bmw nin 195 kullanmak için 55 ten farklı bir % değer ile takması gerekmezmiydi benim araca? benimki standart ise onlara 205/55 r16 takılması hatalı degıl mı?

bir de bu kadarlık çap farkı yükseklik farkı yaratır mı?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Benim bildiğim:

205/55R16 denktir 195/65R15.

195/55R16 için Ø=(16x25,4)+(195x0,55x2)=406,4+214,5=620,9mm
205/55R16 için Ø=(16x25,4)+(205x0,55x2)=406,4+225,5=631,9mm
195/65R15 için Ø=(15x25,4)+(195x0,65x2)=381,0+253,5=634,5mm

Yanlış hesaplamadım sanıyorum :P (varsa da yüzüme vurmayın lütfen)
Tabi lastiğin esnemesi ve dudak payları ile bu ölçülerin 1:1 tutacağını sanmıyorum : Ama hesap ortada.
edit said:

çap farkı = 631,9-620,9 = 11mm
yarı çap farkı (yerden yüksekliğe etki eden) = 11/2 = 5,5mm


Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yapmaması gerekiyor. istanbul o kadar soguk bir sehir degil. hatta dırek start dugmesıne basıp vıtese takıp gıdıyorum ben. motor bıle ısıtmıyorum.

sorun bana sorarsan yakıt kalitesinde. depoda donuyor olabilir. ıstasyon degıstır.

edit notu: aynı sorunu ben hic yasamadım cumlesını edıtlıyorum cunku sımdı hatırladım benzer bir seyı agustos ayında bende yasadım, motoru ilk calıstırdıgımda gerı viteste. ama gaza tepki veriyordu sadece bir kac kere tekleme ve bir kere stop etme oldu. aracın ılk 3bin km siydi. yakıtı aldıgım yerı degıstırdım, alakası var mı bılmıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...