Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Anadolu Hayat featuring MFO aka Mfo maymun oluyor


unity100

Öne çıkan mesajlar

internet gecmisimde ilk kez, televizyonun basindan firlayip ellerim gerginlikten titreye titreye bir post atiyorum bir yere.

nedir bu anadolu hayat featuring mfo in hong kong ya ? resmen maymun etmisler yillarin mfosunu. nedir ya bu yeni nesil tiki lumpen turkiye gerceklerinden habersiz zuppe reklamci yeni genclik reklami mi ?

adamlar gitmis hong kongda dimdizlak kalmislar da cantalari yokmus da, ordan akillarina geliyor konusuyolar esi dostu anadolu hayat bireysele sokacaklarmis. yatirim yapacaklarmis. adamlarda SAC kalmamis, birak beyazi, yatirim yapiyolar anadolu hayata, onu birak bu adamlar yillarn mfosu.

kendi sarkilarini caliyolar bahsis alamiyolar 'anadolu hayat sarkisini' caliyolar millet bahsise kosuyo.

alay mi ediyolar be 30 yillik muzik gecmisiyle turkiyenin bu yeni nesil reklamcilar ? bunlar nasi fikir be ?[hline]fedaykin, cesitli tarihlerde demiş ki:..Öldürülenler masum insanlarmış.... Şayet o an elinde silah tutmayan herkez masum sınıfına giriyorsa o zaman diyeceğim yok. Siz o şekilde sınıflandırmaya devam edin...
....

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

berbat bir reklam filmi...
ne ürünün faydası belli, ne mazhar ile fuat'ın orda ne yaptığı?
neyin reklamı olduğu bile belirsiz. çok çok yazık, uzun zamandır gördüğüm en kötü reklam sanırım bu...

unity: ne yapmaya çalışıyor bu reklamcılar filan feşmekan demişsin. ne yapmaya çalıştıklarını bilemem, dediğim gibi ben de anlayamadım reklamda ürünle ilgili neyin altının çizildiğini.
ama yani MFÖ'nün bütünlüğünden reklamcılar sorumlu değil ki. onlar teklif götürürler, MFÖ o senaryoyla oynamayı kabul ya da reddeder. MFÖ'nün boku çıktı diye sadece reklamcılara kızman biraz adam kayırmak gibi. reklamcılar tabanca dayayıp çektirmediler ya o filmi mazhar ve fuat efendilere?..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben bi röportajlarında duydum özkan başka bi şirketle çalıştığından o reklama çıkmicak demişlerdi.. iyi ki de çıkmamış ona da yazık olacaktı. hem yalnızlık ömür boyu'nu hem kendilerini rezil etmişler.. neymiş efendim anadolu hayat şarkısı daha güzelmiş hadi para yapalım iki dakkada diyerek yılların şarkısını bi köşeye atıyolar.. ayrıca o çocuk gitarı da hiç yakışmamış Saeros'un dediği gibi..[hline]Ave Caesar! Morituri te salutant!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Emaleth, 17 December 2003 13:56 tarihinde demiş ki:
unity: ne yapmaya çalışıyor bu reklamcılar filan feşmekan demişsin. ne yapmaya çalıştıklarını bilemem, dediğim gibi ben de anlayamadım reklamda ürünle ilgili neyin altının çizildiğini.
ama yani MFÖ'nün bütünlüğünden reklamcılar sorumlu değil ki. onlar teklif götürürler, MFÖ o senaryoyla oynamayı kabul ya da reddeder. MFÖ'nün boku çıktı diye sadece reklamcılara kızman biraz adam kayırmak gibi. reklamcılar tabanca dayayıp çektirmediler ya o filmi mazhar ve fuat efendilere?..


simdi olay su, benim tv basindan kestirebildigim kadariyla reklamci camiasinin hakki uctur ;

1 - yeni nesil 80 sonrasi dogumlu alumpen tiki concon genc reklamci mantigi ; bkz mal lipton reklamlar, bir ki uc saydiriyorum, maymunluk omur boyu. tabi buna hazir kart naro strikes back da ekleyebiliriz.

2 - ciddi avrupa tarzi reklam yanlilari - bakiniz ipana reklami - o kendisi yabanci - tarzi reklamlar, ee iste bu tursu kavanozlariyla selpak deneyi reklami filan gibi

3 - direk turkiye aliskanliklarini yasamini bilen, direk turkiyeye reklamcilar - bkz hazir kartin ilk zamanlari, bkz turkcelin yeni -naaaabyoosun sen orda, bkz inanilmaz shobo o.

bize reklamci olmadigimiz halde gorunen bu. simdi benim sana yonelttigim soru, tum studyonun onunde, sudur ; bu reklamci zumresi gercekte kaca ayrilir. reklam dunyasinin bu ic dinamikleri, trendleri nelerdir. bilmedigimiz sirlari var midir.[hline]fedaykin, cesitli tarihlerde demiş ki:..Öldürülenler masum insanlarmış.... Şayet o an elinde silah tutmayan herkez masum sınıfına giriyorsa o zaman diyeceğim yok. Siz o şekilde sınıflandırmaya devam edin...
....

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ohooo neler neler var hem de :)))

bi kere reklam camiası iddia ederim türkiyenin en çekiştirmesi, garezi, kutuplaşması, dedikodusu, çirkefliği bol sektörüdür.
bi nevi iğrençtir!

sayıp döktüğün 3 akım, eeeh, eni konu toparlamış aslında. ekleri yapayım hemen fazla detaya girmeden (ekmek parası ne de olsa):

birinci grup kendi içinde bir sürü küçük gruplara ayrılabilir. ama en doğru ayrım şöyle olsa gerek: çağdaş reklamcılığı doğru marka değerleri, doğru ürün faydaları, doğru duygusal kriterlerle adam gibi yapanlar ve yapacam derken eline yüzüne bulaştıranlar. çekinmeden hemen örnek vereyim:
iyi örnek (ki bu örnek tektir gözümde, senelerdir değişmedi, efanedir doğru iş anlamında bence) garanti bankasının taaaa sittin sene önceki "banka şubalerini hiç sevmem" reklamıdır. al sana ürünün faydası, al sana hedef kitle. al sana bir tüketici problemi, al sana markanın getirdiği çözüm. dahası kendini her seferinde izletebilen, başarılı bir film.
kötü örnek: sen vermişsin bi sürü işte. liptonundan ülker kreminiye kadar, biiir sürü iş...

ikinci gruba (eğer seni oğru anladıysam) biz procter tarzı deriz. ürün demoları, kanıtlanmış gerçekler etc... sonunda çıkan iş sıkıcı olur, kendinden basettirmez ama o rünülerin hedef kitlesi ikna olmuştur zaten. başka bir şey aranmaz. biz reklamcılar bu kısımdaki reklamları pek sevmeyiz, çünkü işimizin yaratıcılık olduğunu düşünürüz ve ürün demosu ve noter bizi kesmez. biz fikir severiz, janjan severiz, "hade bee ehueheueueh" dedirten reklam severiz, onlara daha yakın dururuz. bir numaraya yani...

üçüncü grup da yerinde bir tespittir. bir dönem ali taran, son zamanlara da ayrı ayrı serdar erener ve kendi yazdığı filmlerde sinan çetin tarafından bol bol izlenmekte olan bir yoldur. bunlar çok knuşturur, bazısı markayı meşhur eder, vezir de eder rezil de. ortak noktaları şudur: bu işler uluslararası ödül alamazlar genelde. türk insanı için, türkiye şartları için anlamlıdırlar. doğrudur yanlştır diyemem, kimisi çok doğrudur, kimisi öeeh dedirtir. ilginç caseler olarak ixir'i ve maviyi hatırlatmak isterim.

benim meslekten bir insan olarak yakın durduğum yol birincisidir. ama bu birinci yolun detayına giremediğimiz için yanlış anlaşılmaktan korkarım... bi de birincisi dedim diye reklam kuşaklarında gördüğüm reklamların çoğunu beğeniyor zannedilmekten de korkarım, bence çoğu berbat filmler...

ha derseniz ki "sen ne yaptın da bikbikleniyorsun", susarım :))
reklam sektöründe kararlar çoğu zaman ben gibiler tarafından alınmaz. müşterisi, patronu, reklam müdür bir bütündür ve işler her zaman reklamcının istediği gibi gitmez :)
şahsen ekibinde bulunup da gurur duyduğum işler azdır, ne yalan söyliim. zaten o yüzden work sux diye gezinip duruyorum. ve o yüzden iş tatmininden vazgeçtim artık, kişisel mutluluk ve huzurum üzerinde daha fazla durur oldum 2 sene öncesine oranla.
eninde sonunda satılmış bir reklamcıyım, para kazanıyorum.

mesleğime olan inancımı kaybettim, hükümsüzdür.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...