Dygrogrand Mesaj tarihi: Kasım 9, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2003 evet yeni bir çalışmayla sizlerleyim :P bu da gs bardağı modelim.. bu sefer resim olarak koyuyorum.. o gs ambleminin etrafındaki çerçeve biraz bozuyo gibi görüntüyü ama uğraşamadım şimdi onunla... [hline] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cons Mesaj tarihi: Kasım 9, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2003 görünüş olarak çok güsel ama kullanım vazo olarak olur çünkü o bardaktan bişi içmeye kalktınmı ağzı çok geniş dökülür =)[hline]fizban, 01 November 2003 17:46 tarihinde demiş ki: harbici uzunum, öyleyse varım. Hanım Tüfeğimi Getir! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dygrogrand Mesaj tarihi: Kasım 9, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2003 zauhau yarıldım .. :) sağol güzel bulduğun için ayrıca.. :)[hline] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kaspar Mesaj tarihi: Kasım 9, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2003 bunun aynısını (aynı diil de çook benzeri) petrol ofisi veriyo ya.. var hatta 2 tane bende.. ordan mı esinlenerek yaptın acep? çalışma olarak da güzel olmuş[hline]"Nush ile uslanmayana etmeli tekdir; tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir" Bir çöpümüz var diye heryerin çöp kokmasına ben de karşıyım! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dygrogrand Mesaj tarihi: Kasım 9, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2003 evet tam olarak ondan esinlendim. Bilgisayarın yanında duruyo hatta bir tane.. :) eksik 2 yanı var: 1- o çerçeve yok etrafında amblemin 2- yıldızlar var amblemde (o yıldızlı amblemi bulamadım)[hline] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dygrogrand Mesaj tarihi: Kasım 9, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2003 ne açıdan? kağıt gibi mi duruyo? biraz daha mı saydamlaştırıyım yani..[hline] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dygrogrand Mesaj tarihi: Kasım 9, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2003 Böyle daha mı iyi oldu?[hline] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sufi Mesaj tarihi: Kasım 9, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 9, 2003 önce modelden başlayalım: sahneni render ettiğinde sonucun iyi olmasının en önemli şartlarından birisi poligon sayısıdır. bir objedeki poligon miktarı ne render süresini ve sahne üzerinde çalışmayı yavaşlatacak kadar abartılı, ne de eğrisel hatları kırıklı gösterecek kadar az olmalı. soldaki bardak 16 segment ile çevrilmiş. render edildiğinde tüm poligonlar smooth olmasına rağmen kenar hatlarda kırıklıklar kaçınılmaz olacak. ama sağdaki 32 segmentte döndürülmüş bardak eğrisel hatları daha doğru gösterecek. 360 derece için 32 segment genelde kabul edilebilir bir sonuç verir. objeye daha yakın plan girmen gerekiyorsa 32 segment yeterli olmayacaktır. objendeki ikinci önemli sorun bardağın et kalınlığının olmaması. et kalınlığı olmadığı için kağıt gibi görünmekten kurulamıyor. gelelim materyal konusundaki aksaklıklara: bardağın nasıl bir maddeden yapılmış olduğunu kestirmek güç. plastik/mika tarzı bir bardak mı yoksa cam bardak mı çok anlaşılmıyor. son düzeltmende opasitiyi daha da açtığına göre cam yapmak istediğini farzederek yazıyorum. öncelikle doğru cam görüntüsü için raytrace material kullanmaktan ya da refraction map'i olarak raytrace vermekten başka çare yok. ben ikincisini tercih ederim genelde. raytrace map ayarlarında uygun bir refraction (kırılma) indisi vermek gerekiyor. cam için 1.5-1.6 gibi bir değer doğru olur, su için 1.3 verebilirsin. daha yoğun maddeler için daha yüksek değerler gerekecektir. bu işlemden sonra materyalin diffuse ve ambient değerlerini sıfırlarken specular parametresini de maksimum yapmak gerekiyor. cam için epeyce yüksek bir specular level ve 50-80 arası bir glossiness uygun olabilir. bunlardan başka camın daha gerçekçi görünmesi için refraction ayarlarından cama derinlik efekti verilebilir. böylece cam, kameranın bakış açısına göre kalın yerlerde renk alırken ince yerlerde daha berrak görünür. materyalin reflection map'ini de unutmamak lazım, çünkü cam aynı zamanda gelen ışının az bir kısmını reflect eder. buna da raytrace vermek mümkün ama bunun için obje kapalı bir mekanda olmalı ve etrafı dolu olmalı. uzayı gören obje uzayı reflect eder: siyah :). ben reflection mapi için falloff map tercih ederim. güzel sonuçlar verir: zeminde kullandığın texture'a çok fazla girdiğin için aşırı bir deformasyon var. daha uygun ebatta bir texture'ı daha uygun bir ebatta kullanırsan sonuç daha iyi olur. son olarak ortam ışığı çok önemli. iyi bir ışıklandırma yapamazsan istersen sahnende deveye hendeği atlatmış ol yine de sonuç iyi olmayacaktır.[hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2003[Bu mesaj Sufi tarafından 10 November 2003 03:49 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dygrogrand Mesaj tarihi: Kasım 10, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 10, 2003 walla sufi cok sagol bu bilgiler cok yararli oldu eve gider gitmez deneyecagim. bir de ben material ve map isine yeni girdim.. bana bu bump ve diffuse disindaki kanallarin hangilerinin tam olarak ne ise yaradigini, bir de bu kanallarda kullanicagimiz maplerin ozel olanlarini ( mesela thin wall reflection, raytrace, flat mirror vs. ) bir anlatabilir misin ? bir de icq verirsen cok sevinirim.[hline] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sufi Mesaj tarihi: Kasım 10, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 10, 2003 bu da bardağın su doldurulmuş hali: icq kullanmıyorum malesef ama forumları takip ediyorum. fırsat bulur bulmaz bahsettiğin konularda hafif tutorialımsı birşeyler yazarım.[hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2003 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Obscura Mesaj tarihi: Kasım 11, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 11, 2003 of hakkaten adam aşmış[hline]Mr. Molko [b]I'm a man, a liar, Guaranteed in your bed, I gotta place it on the rack Got a place inside it Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cons Mesaj tarihi: Kasım 11, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 11, 2003 sufi foto çektin bizimi yiyosun yoksa aştınmı =) valla çok süper olmuş[hline]fizban, 01 November 2003 17:46 tarihinde demiş ki: harbici uzunum, öyleyse varım. Hanım Tüfeğimi Getir! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sufi Mesaj tarihi: Kasım 11, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 11, 2003 başka yerden almışımdır kesin di mi? :-p heyecanlanın biraz... birkaç gün içinde böyle sahneyi yapmayı anlatacak bir tutorial yazacağım :) ama şimdi dygro'nun istediği konularda bir tutorial yazacağım. muhtemelen bu gece hazır olur.[hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2003 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dygrogrand Mesaj tarihi: Kasım 11, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 11, 2003 bekliyorum... sabırsızlıkla :)[hline] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
horacegoesskiing Mesaj tarihi: Kasım 11, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 11, 2003 suficim ya. sana bi angelwing vermek lazım diye düşünüyorum. süpersin..[hline] ..scripta manent Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dygrogrand Mesaj tarihi: Kasım 11, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 11, 2003 walla şu anda bu kadar yaklaşabildim bardak görüntüsüne sufinin açıklamaları ve nette birkaç tutorial sayesinde.. daha ileriye nasıl taşırım bunu ? (raytrace material kullandım IOR=1,55 , diffuse açık gri, 3,4 omni ve bir sunlight (başka ışıklarla da denedim olmadı yine)) edit: linki yanlış verdim..[Bu mesaj Dygrogrand tarafından 12 November 2003 00:32 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sufi Mesaj tarihi: Kasım 11, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 11, 2003 max dosyanı ftp alanına koyup linkini bana bildirirsen materialini inceler daha kesin yanıtlar yazabilirim. ya da yarın akşama kadar sabredersen cam yapımını detaylıca anlatacağım. :)[hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2003 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dygrogrand Mesaj tarihi: Kasım 11, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 11, 2003 walla iyi olur.. aha[hline] [Bu mesaj Dygrogrand tarafından 12 November 2003 00:57 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sufi Mesaj tarihi: Kasım 11, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 11, 2003 materialında çok büyük bir problem yok. öncelikle tam cam için refraction değerini 75 değil de 100 yap. diffuse ve ambient renklerini 0,0,0 ve specular rengini 255,255,255 yap. bu materiali bir standart torus yapıp onda denersen güzel sonuç alırsın. sahnendeki sorun objenden kaynaklanıyor. cam yapacağın objenin kesinlikle kapalı obje olması şart. objen birbiriyle connect olmayan parçalardan oluşuyor ve mesh yapısı düzensiz. özellikle cam yaparken düzgün bir mesh yapısı çok önemli o yüzden boolean gibi kontrolsüz metodları kesinlikle kullanmamak lazım. bardak içine su koymanın da ince detayları var. yarına kadar sabır :)[hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2003 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dygrogrand Mesaj tarihi: Kasım 12, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 12, 2003 yaw evet de objeyi kapalı bir line ve latheden yaptım.. yani başka nasıl yapıcam iki saat silindir yapıp delete meshle falan mı?[hline] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dygrogrand Mesaj tarihi: Kasım 13, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 13, 2003 gelmedi tuto ? :)[hline] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Nefr Mesaj tarihi: Kasım 13, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 13, 2003 Sufi yapılışından hiç anlamam ama tebrikler, sonuca bakınca çok iyi görünüyor =][hline]Bir çöpümüz var diye heryerin çöp kokmasına karşıyım ben... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sufi Mesaj tarihi: Kasım 14, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 14, 2003 teşekkürler Nefr:) yazıların devamı gelemedi çünkü telekomun azizliği yüzünden hafta başından beri internetsizim. bu akşam da rexar'ın evindeyim. yarın akşama hazırlıyorum bir aksilik olmazsa. sturm birader, fb bardağı değil de bir paticik bardağı yaparız daha common olur paticik ahalisi için:) bu çalışmaların nasıl yapılabileceğini de tek tek anlatacağım kısmetse. yakında hepiniz yapabiliyor olacaksınız. no panic ;-) aslında yukarıdaki çay bardağı 5 dakikamı alan bir sahne. biraz daha uğraşılmış bir cam eşya denememi görmek isterseniz buyrun: muhtemelen bunlardan birinin yapılışını da spline modeling başlığı altında anlatacağım. araya telekom faciası girmeseydi en az 1 yazı daha yazmış olacaktım şimdiye kadar. neyse... geç olsun da güç olmasın:)[hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2003 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dygrogrand Mesaj tarihi: Kasım 15, 2003 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 15, 2003 sturm yapılıo öyle şeyler :) ben yaparım mesela sana ama kaplaması kötü olur :) yani silindirden duman çıkıo gibi gelir sana :P[hline] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sufi Mesaj tarihi: Kasım 15, 2003 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 15, 2003 al bakalım ama sigara sağlığa zararlı![hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2003 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar