Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İyi Game Masterın 100 özelliği


Grudge

Öne çıkan mesajlar

52- Cift karakterli biri DM olmamali, herkes geyikteyken ciddi olun lan sacmalamayin erse bi DM, kafa goz dalarim, ya da herkesciddi onayalim diyince surekli espri yapan biri olursa

53- usttekine dolayli, oyuncularla uyum icinde olmali

54- RP ye puan vermeli, ama RPyi sadece savaslarda yapanlara degil, questin idisatindaki degisikliklerle de vermeli[hline]Dark-dr adli adminimiz zamaninda demiski...
kadin erkek demedim
eglendim bunca zaman
darkim dereyim demedim
ibnelestim muntazaman...

sonra ne oldu ise oldu
u donuslerinde seni bekler oldum
x kisisiyim artik isci problemlerinin...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bürünmesi gereken farklı karakterlerin kişilik özelliklerini uygun bir biçimde yansıtabilmeli (Bunun içine ses tonu, vurgu, konuşma sürati, üslup, aksan vb. özellikler girebilir...)

Ayrıntılara dikkat etmeli ve gözden kaçırmamalı (gözden kaçırmayan diğer oyuncuların da dikkatini dağıtabilmeli...)

Kafasındaki düşüncelere dalıp oyuncuların hareketlerini, sözlerini vs. gözden kaçırmamalı...

Oyuncuların özgeçmişlerini vb. karakter özelliklerini oyun içinde mevcut durumlarının tespitinde göz önünde bulundurmalı...

Savaş taktik ve teknikleri konusunda bilgi sahibi olmalı...

Belki de en önemlisi içinde bulunulan ortamın ayrıntılarını oyunculara yaşatmalı...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

-Hafızası güçlü olmalı
-Oyun oynatacağı zaman aklında başka bir şey olmamalı, kafası bi şeylere takılmamalı
-Otoriteyi sağlayabilecek ve bunu fiziksel ve görünüş açısından illa playerları bi kere dövmesine gerek kalmadan belli, edebilecek biri olmalı
-Ağzı sıkı olmalı. Session sonlarında bazı playerlara bi sonraki sessionın başında ne olacak anlatmamalı.Tamam kardeşim iyi güzel de söyleme de zevki çıksın![hline]Serve no one but Bane
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayatımda en zevkli oynattığım oyun (dm olarak) kuralsız, sadece 20'lik zarla ve doğaçlama oynattığım oyundu. hayatımda en zevkli oynadığım oyunda (player olarak) kuralsız, sadece 10'luk zarla ve doğaçlama oynadığımız oyundu :)
bence iyi doğaçlama yapan bir dm ve altından kalkabilecek oyuncular varsa, doğaçlama ve sadece bir zarla ve her olay üzerine 235456754 tane kurala başvurmadan oynanan oyun en iyi oyun olur.

- yarattığı her npc karaktere aynı ölçüde, bağlanabilecek ver dm olmalı
- kendi npc lerini oynatırken charlarına kendini kaptırıp, oyuncuların charlarını arka plana itmeyen, olaylara objektif bakabilen bi dm olabilmeli[hline]Uzak diye bir yer yoktur...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

questi uygulamak adına oyuncuları yönlendirmemeli

(bi keresinde dl'lde çingenenin teki bizim fighter'a acayip bi büyü yapmıştı. bi cleric'e götürdüümüzde büyünün ne olduunu bilmediini ama bozmak için ruhlarla bağlantı kurabileceğini söylemişti.
(ilk oyununu oynayan) pc: ııghh hadi yap napıcaksan ölüorum acıdan. [fighter]
dm: olm bak istersen yaptırma. şimdi bu cleric'in ne isticei bilinmez. ruhunu fln ister aman diyim.. lanetle yaşa daha iyi bence
---
bi kaç gün sonra ormanda ogre'ler bizi çembere alır. grubun okçuları ağaçlara gizlenip ogreleri beklerken fighter'lar da girişmeye hazırlanır. sözkonusu pc'nin hpsi azalınca rage olur vee...
dm: *rage tasfiri yapar*
gruba döner: *oyuncunun werebear olmasını* anlatır sora da ayıcığımız bi vuruşta ogreleri çatır çutur yemeye başlar...
meğer çingene bizimkine bi çeşit likantropi büyüsü yapmış :P

[Bu mesaj Eraq tarafından 10 June 2003 21:43 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

etrafa iyi itemler koymalı karakterlerin yararlana bileceği güzel zırhlar büyülü eşyalar falan altın tercihtir :) karakterlere item sıkıntısı çektirmemeli 3 boş sandıktan sonra kafasına yiyeceği yumruğa hazırlıklı olmalı

[Bu mesaj TheSilver tarafından 10 June 2003 21:48 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hehehe şunu hatırlıyorum:

(dm henüz pek bi tecrübesizdir ve D&D denen olaya Hereos III ten girmiştir)

evet arkadaşlar büyük uğraşlar sonucu yendiğiniz ogrenin arkasında bir kasa olduğunu hatırladınız.
Playerlar kasayı açar:
DM:eh evet 2000 altın mı yoksa 1500xp mi?

-Alıntı yapmalı ama bu kadar da abartma be adam
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya adam gibi adam olsun, kıllık yapmasın yeter :P[hline]White_Rakkad,the Tikky ( :lol: ) 04 June 2003 16:31 tarihinde demiş ki:
Ben Tommy giyiyoruuum sen ex-port giyiyosuuun benim tişörtüm senin tişörtünü döveeeeer
Gallant, the Macho 14 June 2003 01:20 tarihinde demiş ki:
Kadın dediğin istanbul gibi olmalı, fethi zor fatihi tek
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 ay sonra ...
Diyarların kitaplarını okumalı
Hem az da olsa genel kültürü oluyo diyar ve diyardaki yerler hakkında. Ayrıca çok kitap okudukça tasvirleri daha gelişiyo ve oyuncunun oyuna girmesini daha kolaylaştırıyor.[hline]Fierce is my blade fierce is my hate born to die in battle, I laugh at my fate

Avatar of Thor
Felsefe Yapmaya Çalışan Aptal Kızlara Hayır
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

playerlar büyücü ile savaşırken "büyücü sana magic missile atıyor" diyip elindeki d20 yi hedef oyununcunun kafasına atmamalı
oyun sırasında sessizlik olduğunda cep telini kurcalayıp sonra playerların suratına bakıp " ee napıyosunuz ? " dememeli.[hline]If only I could breathe to see the sun of May...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

* ortaya cikip diger oyuncularla, tamamiyle duz tiyatro gibi oyun cikartmali ortaya, konusmalarda sisko blacksmith boyle diyor demek yerine, oyuncularla arasi konusmalar dumduz olmali.

* ortam ev ise, atmosfer olmali, gereginde mum yakmali, gereginde arka fonda gerekli muzikler calinmali.

* pizza ismarlamali[hline]If we die, we all die together.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Selocan, 05 October 2003 15:19 tarihinde demiş ki:
playerlar büyücü ile savaşırken "büyücü sana magic missile atıyor" diyip elindeki d20 yi hedef oyununcunun kafasına atmamalı


D20 ne alaka orda anlayamadım? Hani magic missle ın hem save i yok save için olamaz. Hemde neresine attın diyede 20 lik atılmaz heryerde aynı etkiyi gösterir çünkü büyü olduğundan dolayı[hline]Fierce is my blade fierce is my hate born to die in battle, I laugh at my fate

Avatar of Thor
Felsefe Yapmaya Çalışan Aptal Kızlara Hayır
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

elinde olma sebebi zaten büyüyle alakasız
elinde bulundurmak için
yani zarlar sadece kullanılacağı zaman mı ele alınmak zorunda ?
neyse oyuncuya atma mantığı ise şu
kafasına atınca kafana büyü yedin hesabı değil
kötü şaka olarak söyledim bunu
bunları yapmamalıdır diyorum zaten[hline]If only I could breathe to see the sun of May...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bende hava atma çabası içinde değilim zaten.
Yazarkende defalarca okuyup düşünüp yazmadım.
O an aklıma geldi ve yazdım sadece.[hline]Fierce is my blade fierce is my hate born to die in battle, I laugh at my fate

Avatar of Thor
Felsefe Yapmaya Çalışan Aptal Kızlara Hayır
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir ortami anlatirkene tum hislerden yararlanmali
(koku ses goruntu bla bla)

hayvan gibi dogaclama yapmali (ben hic bir setting imi kagida yazmam o zaman beni daraltiyor yani deistirmek zor oluyor her setting in icimde yarattigi bi his vardir ona gore oynatirim)
Olaylari dusunurum ama detayina kadar dusunmem kirik bi masa koyarim cekmecesini dusunmem zaten oyuncu bakinca cikarabiliyorsun

Oyuncularla tartismaya girmemeli
(-abi benim ok nie carpmadi ?) gibisinden sorulara cevap vermekle ugrasmamali

Oyuncularin salak suluk sakalarina gerekirse kizmali, bi isine yaramadigi icin zar atmali onlari sonra akabinde kaybetmeli :)[hline]Buraya yakında imzamı yazacağım
bilginize
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...