Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

3dsmax sorularim...


Dygrogrand

Öne çıkan mesajlar

1- farklı texture vermek istediğin her yüzey grubuna farklı bir material id veriyorsun öncelikle. daha sonra material editorden bir multi-sub material create ediyorsun bir adet. objene bunu veriyorsun. default olarak sana 10 sub material verir. ihtiyacın olan sayıyı set ediyorsun ve her bir sub materialı başlı başına birer materialmış gibi ayrı ayrı düzenleyebiliyorsun. ya da sub materiallara, daha önceden hazırlamış olduğun materialları sürükle-bırak ile atayabilirsin.

2- texture'ına animasyon deyince direk olarak yapabildiğin yöntem texture olarak bir movie dosyası ya da bir image seriden oluşturulmuş bir .ifl vermek geliyor akla. yani 50 frame sabit bir görüntüyken 50.den sonra başka bir görüntü gösteren bir movie create edebilirsin. hantal olur. .ifl create ederken ve hatta movie için bile playback ratio ayarı yapman mümkündü yanlış hatırlamıyorsam. bu şekilde 2 frameden oluşan bir movie ile bile halledebilirsin olayı. ama işin doğrusunu soracak olursan böyle birşey yapmam gerektiğinde benim kullanacağım yöntem şudur: ilk 50 frame'i 1. texture ile render ederim. 51+ frame'leri render etmeden önce de ider objenin texture'ını değiştiririm. kalanını da render ettikten sonra oluşturduğum image seriyi afterfx ya da premier gibi bir programla movie yaparım. ya da iki ayrı avi dosyası olarak render eder ve yine bu bahsettiğim programlarla timeline'a yerleştirip birleştiririm. ama image seri olarak yapmayı tercih ederim.

şimdi diyeceksin ki "çok sabunlama olmadı mı?" evet aynen öyle oldu. 3d dünyasına daldıkça birçok şeyi gerçek olarak yapmaktansa sabunlayıverip işi pratikçe halletmenin çok daha iyi bir çözüm olduğunu, hatta zaman zaman buna mecbur olunduğunu farkedeceksin.[hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2003
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2. soru için tarif ettiğim şey, bir tv ekranındaki görüntünün ani değişmesi gibi bir işlem içindi. eğer yapacağın şey bir materialdan diğerine morph olayı ise blend material kullanabilirsin. her 2 materialı da tanımlarsın ve mix amount değerini keyleyerek morph işlemini yaparsın. mix amount 0'ken tamamen 1. material, 100'ken 2. material görünür.[hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2003
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...