Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Radyator ... ???


WindShade

Öne çıkan mesajlar

Çok basit :-) Bir kazan içinde ısıttığın sıcak suyu borular vasıtasıyla radyatörün peteklerinden geçirirsin. Bu petekler mümkün olduğunca geniş yüzeylere sahiptir ki daha çok ısıyı dışarı iletebilsin. Sıcak su peteklerden geçtikçe soğur ve aşağıda kazana boşaltım kanallarından geri döner. Kazanda tekrar ısınır ve sıcak olarak peteklere geri pompalanır. Bu şekilde bir devri daim ile kazanda üretilen ısı enerjisi su ile taşınarak dairemize ulaştırılır. Daha sonra kondüksiyonla peteğin metal yüzeylerini ısıtır. Isınan metal yüzeyde konveksiyon ile odayı ısıtır. Isı iletimi dersini bilmem kaçıncı alışımda geçmiştim, zaten konstürksiyoncu olarak hiç bir işime de yaramaz ama hatırladığım kadarıyla olay böyleydi. Daha ayrıntılı bilgi için kediyi sıkıştırın, o ısıcıydı onun bilmesi lazım ama o tembelde çokdan unutmuştur herhalde :-)[hline]Özgürlüğün değerini ancak onu kaybedince anlarsınız. En zavallı insan ise esaret altındayken kendisini özgür zannedendir.
[ no pain, no gain ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi Radyator temel olarak otomobillerde soğutmyı sağlamak amacıyla kullanılır. devamlı olarak çalışan pistonlar vede motor bloğu ısındığı için bunu soğutmak amacıyla su kullanılır.
Motor bloğunun içinde pistonları da çevreleyen su kanalları mevcuttur. radyatör e konan su bu su kanalları içinde devirdayım eder. Radyatörün yapısında değinmemiz gerekirse biraz.
Radyatör milimetrik ufaklıkları bir çok kanaldan ve peteklerden oluşur su bu kanalların içinde çok ufak kütleler halinde dolaşır ve radyatörün önündeki pervena de dönerek bu peteklerin içine doğru hava üfler. bu hava zaten ufak kütleler halinde olan suyu soğutur vede soğuyan su tekrar silindire ve moto bloğuna doğru giderek pistonları ve motor bloğunu soğutur.
Sonra tekrar sıcak su radyatore gider bu bu şekilde devam eder moto soğuk saklanır.
Araba hızlandıkça radyatörün pervanesi motora bağlı olduğu için daha hızlı döner vede her hızda gerekli soğukluk bu şekilde sağlanır.
Bundan ötürüdürki arabada pervane dönmeyince su kaynattı denir motordan dumanlar çıkar falan. işte o zaman motor bloğunda ısınan su soğutulamadığı için sıcaklık seviyesi yükselir ve buharlaşmaya başlar dolayısıyla su kaynattı denir.
Hala da devam edersek yola motor bloğu pistonlar ve pistonlarda suyu tutan contalar artık sıcak suyun hararetine dayanamayarak erirler vede pistonların içine yani ateşleme yapılan yere su sızdırırlar . burda bulunan yağa su karışınca tabi pistonlar birbirlerini zarar verirler. dolayısıyla da motor yandı dediğimiz olay vuku bulur. çok masraf açar çooooookk:)
o yüzden arabadan baktınız duman çıkıo hemen sağa çekiosunuz istop ediyosunuz. sakın radyatröü açmıosunuz o basınçtaki su suratınıza fışkırarak sizi bir mutanta çevirebilir.
Suyun soğumasını bekliyoruz vede sonra su ekliyerek hemen bir tamirciye gidiyoruz.
Biraz radyatör tutorial ı gibi oldu ama :) budur radyatör.[hline]
...Me
DiMarziolu Strat Squier satılıktır.
* Bu sayfadaki içerik, yazanların kişisel görüşlerini belirtmektedir. paticik.com burada yazılı olanlar hakkında hiçbir yasal sorumluluk kabul etmemektedir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...