Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

bmw 118ia hp sorunu?


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
bmw 118ia almayı düşünüyorum fakat aklıma takılan çok büyük 1 sorun var
türkiye bmw sitesinde bmw 118ia için 136hp 0-100km hızlanma 10.1 saniye verilirken yabancı tüm bmw sitelerinde 146hp 0-100 8.2 saniye (otomatik şanzıman) verilmiş

hangisi doğrudur bir bilgisi olan varmı ?
Mesaj tarihi:
BMW'de motorlar upgrade ediliyor zaman zaman yeni modellerle birlikte.

Aynı şekilde bir zamanlar 167 HP olan 2.0 dizel motorda 177 HP'ye yükseltilmiş örneğin.

BMW Türkiye'nin sitesi henüz güncellenmemiş ve 1.18i'nin güç çıkışı yeni model yılıyla birlikte 146 HP'ye yükseltilmiş olabilir. Güvenilir bir yurtdışı sitesinden baktıysan, (Bmw.com gibi) orada yazan doğrudur sanıyorum.

Yinede BMW Türkiye ile bir görüşmende fayda var.
Mesaj tarihi:
benim bildiğim kadarıyla trk a gönderilen 1.18 lerin gücü düşürülüyordu, bilmemne gereksinimini karşılamak için. Ayrıca 146 hplik 1.18 hemde otomatik şanzımanıyla 8.2sn de yavaş kalksın, sonra asfalta zarar verir ;)
Felaket mantıklı bir araba almak için, hem de arkadan itiş, biz araba alırken yanına yaklaşılmıyordu bmw nin.
Mesaj tarihi:
aynı şey 3.20 coupe larda var
hem internet sitesinde hemde borusanla gidip konuşunca adamlar 156 beygir diyorlar

ama diğer bütün bmw nin official sitelerinde 170 beygir gözüküyor ayrıca galerilerde ki piyasadaki bütün 3.20 lerde 170 beygir niye böyle yapıyorlar anlamadım =) daha az satmak için mi milletin kafasını karıştırmak için mi

birde borusan tekel yani avrupa yakasında kosifler de anadolu tarafında
  • 2 hafta sonra ...
Mesaj tarihi:
2007 model ama 2008 ruhsatli (arac gumrukten agustos ayinda girdigi icin) bir 1.18ia kullanicisiyim. bundan once cok kisa bir sure peugeout 206 ve audi A3 kullandim.

sorunuzu gec gordum yeni yanitliyorum.


1.18ia adi icinde 18 gecse de 2000 motorlu bir aractir. verdiginiz degerler almanya ve avrupa genelinde satilan motorun ozellikleri. ne yazikki arac 2007 ve 2008 modellerinde facelift yapilmis kasa ile gelmesine karsin bu motor ile ithal edilmedi.

turkiye ye ithal edilen 1.18ia dediginiz gibi 136 beygirlik bir motor. 1.18ia yurt disinda 8 civari sehir ici yakan 145 beygirlik bir motora sahip. Turkiyeye gelen ayni motor ise ya yazilimsal olarak ya da donanimsal olarak, hangisi dogru bilmiyorum, 136 beygire dusurulmus ve yakit arizasi ihtimallerine karsi alinan onlemler nedeniyle sehir ici tuketimi 10.2 - 10.5 civarina yukselmis bir motor.

dogal olarak bu ayni zamanda hizlanma performansina da yansiyor. sanziman daha az agresif olarak ayarlanmis, DS e alsaniz bile.

kotu yakit ihtimali ile minimum zorluyorlar motoru kisaca.


her ne kadar kitapciginda 97 oktan alti kullanmayin dense de kosifler turkiye modellerinde 95 ile kullanirsiniz dedi bana. bu motordaki degisikligin bir sonucu. ben yinede 100 oktan ya da 97 oktan oneririm. 95 e yanasmayin.

bizim yakitlarin (ister 95 ister 100 olsun) rezaleti de malum. bizim 95 le calisabiliyorsa o motor, ohooo, ona da sukretmek lazim.

turkiye de yakit sorunu var. o civarda oturan varsa bilir, zamaninda mersin civarinda Wv ve audi logosu tasiyan onlarca arac servislerin onunde kuyruklar olusturmustu uzun uzun yakit sebebiyle arizalardan. eee , mersin - adana, buralar memlekete kacak petrolu dagitan alanlar olarak unludur :)

ne yazikki bu tur durumlarla karsilasmak istemeyen bmw 1.18ia yi turkiyeye bu degisikliklerle getiriyor. ayni seyi 1.16ia icin yapmadilar bildigim kadariyla. sorun 1.18ia da sadece.

1.20i yi de getirmediler ayni sebepten. 1.20d ile girdiler direk pazara. motor benziyor 1.20 ile 1.18 deki.

cok istiyorsaniz eger sadece yazilimsal bir olay ise, donanimsal degilse sorun, rahatca bir daha programlatabilirsiniz. sanziman icin bir seyler yapabilirler mi onu bilmiyorum ama. isin teknik yanini bilen biri daha iyi yanitlayacaktir.

[ Mesaj 05 Ekim 2007, Cuma - 14:10 tarihinde, Namessar tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
bu arada yukarıdaki bilgiler bastan asagı hatalı olabilir. direk olarak borusan ya da kosiflerden degil, bmw arac tamiri yapan bir servis sahibi arkadasımdan alınmıstır. kosiflerle tek konusulan kısım kac oktan benzin kullanacagım ıle ılgılı kısım.
Mesaj tarihi:
evet aracı aldım dediğin gibi 136hp
borusan a sordum kendilere bana yazılımsal bir olayla 145 e yükselebileceğini ama motor garantisininde biteceiğini söylediler:D

verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim..
Mesaj tarihi:
Herhalde en son 1.18lerden birini aldın :) BMW, TRK ya artık 1.18 gönermiyecekmiş, yani 0 1.18 artık yok TRk da, daha bugün sordum.
Mesaj tarihi:
bmw 1 serisi ciktigindan beri turkiyeye sadece manual sanziman getirdi. ayrica 5 ayri paket seceneginden hic birisini getirmeyip arada kafalarina gore paketler duzenlediler. (premium paket nedir yahu?)

halbuki turkiye de bu sinifta, ozellikle 1600 motor hacimli seceneklerde otomatik tercihi bir hayli yuksektir. Audi nin turkiye de o igrenc motoru 1.6 modelinde otomatik sanziman satabilmesinin buyuk sebeplerinden biri bence zaten bu. talep cok cunku. halbuki bmw 1 serisinde 1.20d altinda hic otomatik yoktu. sadece 1.20d otomatik idi. onun da fiyati bu segmentin dusuk fiyata konforlu prestijli otomatik arayan ve oldukca buyuk olan bir kitle kullanicisini a3 e yonlendiriyordu.

kisacasi 1.18ia lar, avrupa da subat-mart civarinda gerceklesen facelift in ardindan 1.16ia lar Turkiye ye gelene kadar bmw nin kaybettigi satis grafigini yukseltmek icin gecici sure 1.16i nin katalog fiyatina ithal edildiler. Buyuk olasilikla bmw nin elinde turkiye ye gonderebilecegi facelift sonrasi 1.16 stok yoktu vites olarak. borusan da pazar kaybi gerekcesi ile bastirdi gene buyuk olasilikla. sonucta bizde gecici bir sure 1.18ia ile tanistik.

bunlar tamamen kisisel tahminler tabi.

(vergiler oncesi) 16bin kusur euro son kullanciya satis fiyati cekti bmw borusana bu araba icin ki bu normalde 1.16ia icin cekecegi katalog fiyatindan bile ucuz. buda stok olmadigi icin zorunda kaldiklarina dair teoriyi bir hayli guclendiriyor.

ama bmw bu motoru turkiyeye gondermek istemiyordu sorunlar yuzunden. o yuzden mecbur kalinca sorun yasamamak icin kirpmislar birazcik. kirpinca da fiyat dusurmek sart olmus.

performansin yerinde yeller esiyor dicem, hala canavar gibi kaciyor DS te. D modunda bile 6k devire o kadar hizli vuruyor ki arac. ama almanya da yasamak varmis bu motorun asil halini gormek icin.

1.20iA ya da 1.20i leri de ruyamizda gormeye devam edecegiz. 1.20d ye devam. nedense bmw nin 2000 motor hacimli benzinli olan serilerinde turkiye de bir sorunu var. asamadiklari icin ya getirmiyorlar, ya da getirince motoru iyice kirpip sorunu asmaya calisiyorlar.

bu arada aldiginiz 1.18iA araba 2008 ruhsatli, (gumrukten agustos ve sonrasi girdiyse), ama aslinda 2007 modeldir. aklinizda bulunsun. facelift li model oldugundan cok fark gormeyeceksiniz.

[ Mesaj 07 Ekim 2007, Pazar - 00:28 tarihinde, Namessar tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
2 litre 11.0 sıkıştırmalı Honda'lar (type-r, s2000)geliyor BMW niye gelmiyor anlamadım :/ Öyle aşırı bir tüketimleri de yok.

Üstelik o 11.0 sıkıştırmalı motor 95 le de sorunsuz çalışıyor (97 de daha iyi yürüyor tabi)

BMW yapmış yapacağını yine... Nasıl bir toleranssızlıksa motorda artık.

[ Mesaj 07 Ekim 2007, Pazar - 01:02 tarihinde, Mino tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
Bence BMW'nin olayı istikrardır. Kimsenin Honda motorunun tık demeden 200 250 bin devirmesini beklediğini sanmıyorum. Gerçi artık motorlarında ömürleri uzadı ama yinede BMW'nin daha uzun ömürlü motor üretmiş olmak için böyle birşeye teşebbüs etmiş olabileceğini düşünüyorum ben.
Mesaj tarihi:
Ne hikmetse deviriyorlar ama, günde 350 km yapan bir civic 1.5 milyon km yi devirmiş motor rektifiye olmadan.

http://www.autoblog.com/2007/10/01/craigslist-find-of-the-decade-930-000-mile-95-honda-civic/

Uzun ömürlü motorların hepsi daha toleranslıdır arkadaşlar, misal ticari araçlarda bg lt oranı düşüktür (isuzu kamyonlar vb.) ama çok uzun ömürlülerdir, çoğu iğrenç kalitede mazotla bile gidecek kapasitededir.

Yüksek sıkıştırmaları motorlarda hava daha çok sıkıştığı için daha geç yanan yakıtlar kullanılması gerekmektedir, 11:0 sıkıştırma yüksek bir orandır, Porshce'nin GT3 ü 12 gibi bir sıkıştırmaya sahiptir, bu yüzden bu tür motorlarda yüksek oktanlı benzin kullanılır. Düşük kalite benzin ise motora vuruntu yaptırır sonra motor yalan olur.

Karar BMW'nin tabi, ama daha yüksek performansta ve uzun km yapan motorlar Türkiye'ye gelmişken, BMW'nin kırpıp getirmesi tuhaf geldi bana.
Mesaj tarihi:
arabayı kullanalı neredeyse 2 hafta oluyor (1.18ia otomatik)
kırpılmış motora rağmen performans acısından gercekten cok ıyı dıyebılırım
sehır ıcınde normal akan trafık ıcınden ne zaman 200km hıza cıktıgına anlayamayorum dogrusu;:D

sadece tavsiye amaclı olarak soyluyorum
donanım ve surus aksamı yonunden parayı sonuna kadar hak eden bır araba her ne kadar motor u kırpılmıs olsa bıle.

tek kotu noktası (bence) idrive olmayısı..
Mesaj tarihi:
Ne hikmetse ancak tek tük çıkıyor o milyon km lik arabalar.

Isuzu kamyonlar efsanedir fakat dizel olması sebebiyle düşük devir çevirdikleride gözardı edilmemeli. Zaten sende yazmışsın büyük motora düşük güç şeklinde.

Benzinli bir araç (mesela yukarıdaki honda) nasıl milyon km yapabilir? Yapar tabi günde 350 km yi uzun yolda yüksek vitesle düşük devirle giderse yapar neden yapmasın. Türkiyede motor kapağı açılmadan milyon km devirmiş Şahin'de var ama 1 tane. Belki 1 2 tane daha vardır. Honda Civic te öyle tek tük vardır neden olmasın ki..

Bu örnekten yola çıkarak Honda Type-R alırım birbuçukmilyonkilometre yol yaparım sonucu çıkarılır mı yani?
×
×
  • Yeni Oluştur...