Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Nation States


GERGE

Öne çıkan mesajlar

Orda ama mesela defansın 2 adamı var saldıranın 2, defans 2 zar saldıran 1 zar atıyor. Defansın gene 2 saldıranın 3 bu sefer saldıran 2, saldıranın 4den fazla adamı olduğu zaman 3 atıyordu. 2 Defanslı bir yer her zaman saldırgandan avantajlı. Burda o avantajı nasıl tutturcağımız önemli.

Zaten en ağır savaş sonucu özerk devlet olmak o durumda da kimsenin saldırcağını sanmıyorum. Bu arada saldırmak için Europa universalisdeki gibi casus bellinin olması ve mantıklı olması lazım bence. Mesela gretzia'nın casus bellisi geçerli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ayrıca imparatorluk ve despotluk şeklinde yönetilen ülkelerin bonusu olmalı :). 1 yıldan fazla süren (ki takvimi ayarlamalıyız) ve saldıranın demokratik bir toplum olduğu savaşlarda -moral sistemi de olmalı. :D Her oyunda var burda da olmalı. War exhaustion ftw!

Şehir sayısı olmalı çünkü öteki türlü çat diye giricek biticek ülke ve tek bir zara bakıcak. Ayrıca diğer ülkelerin cevabı da olmalı. Mesela X imparatorluğu Y cumhuriyetine saldırdı, 2 şehrini aldı 3 şehri kaldı. A B C Cumhuriyetleri olur mu öyle şey kın kın kın diyip 3 şehri savunmaya gidebilir. Öteki türlü X imparatorluğu Y cumhuriyetine saldırdı bam güm yendi öldürdü deşti hop gitti cumhuriyet şimdi A B C nin bir yerlerini kaldırıp Y Cumhuriyetine gitmesi lazım ölme eşeğim ölme :D.

[ Mesaj 16 Ağustos 2007, Perşembe - 02:26 tarihinde, Sage tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim önerilerim şunlar;
-Saldıran ve Savunanın bütçelerine göre zar atılcak. Saldıranın 100, savunanın 50milyar bütçesi varsa. 75 e 50 zar atılcak. (uzun sürer dicem de algoritmayla halledilir herhalde pek bilgim yok) Yani saldıranın biraz dezavantajı olacak.
-Ülkenin yönetim biçimleri büyük rol oynamalı. Demokratik bir devlet 1 yıldan fazla süren savaşlarda - moral yüzünden belli bir oranda daha az zar atmalı. 100 milyar bütçeyle 60 zar falan. İmparatorluk ve despotluğun söz konusu olduğu yerlerde ise tam tersi olarak artı bonus olmalı, 100 milyar bütçeyle 80 gibi.
- Şehir sistemi olmalı Nüfus/3-4Milyon gibi. Ama 100 milyonu geçince bir ülkenin nüfusu nüfus/6-7 milyona kaymalı. Şehir sisteminin mantığı bir ülkenin çat diye yenilmemesi.
-Edit: Geçerli bir savaş nedeni(casus belli) olmadan savaşa hayır!

Ayrıca takvim yapmalıyız. Bir yılın kaç gerçek hayat haftasına denk gelmesi gerektiğini kararlaştırmalıyız. :D

[ Mesaj 16 Ağustos 2007, Perşembe - 02:34 tarihinde, Sage tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

[spo]Öncelikle, sistem tarafından XML yoluyla bilgiler NationStates'ten alınır.

Ülkenin saldırı gücünü belirleyici faktör: [NÜFUS x EKONOMİSEVİYESİ x VERGİ(% OLARAK) x DEFANSYATIRIMI(% OLARAK)] / 100.000

Mesela, ülkemizin Nüfusu 10.000.000, Tax Rate'i %20 ve Defans yatırımı %10, Ekonomisi Good (Tam olarak bilmiyorum ekonomi seviyesi sıralamasını, tam olarak çıkartır öyle uygularız, misal Average=5 Good=6 Strong=7 vs. gibi bu) olsun.

10.000.000 x 6 x 20/100 x 10/100 = 1200000/100000 = 12

Evet ülkemizin gücü 12 çıktı, şimdi savaş sırasında ne olacak ona bakalım.

Savaş sırasında saldıran taraf %85, savunan taraf % 100 gücünü kullanabilir. Ayrıca savunan tarafın şehir sayısı belirlenip (NÜFUS/5.000.000, şehir sayısı üste yuvarlanır 3,2 çıkarsa 4 gibi) % olarak eklenir.

Yani 10.000.000 nüfuslu ülkemizin 2 şehri varsa ve savunan taraftaysa, %102 olur gücü.

Zar olayında, doğrudan GÜÇ x %GÜÇ uygulaması yapılır ve alta yuvarlanır (3,8se 3 gibi). Mesela bizim

ülkemizin 12 gücü vardı ve yukarıdaki hesaplamalara göre %85 ile saldıracak. 12 x 85/100 ile 10.2, alta yuvarlarsak 10 zar atma şansı oluyor. Savunan taraftaysa, %102 çıkan gücüyle 12.24 çıkıyor, yani 12 zar atacak.

Zarlar atıldığında hepsi toplanır, beraberlik olursa savaş uzar ve ikinci ele geçer, ikinci elde savunanın %gücü %5 artar yani bu durumda %107 olur.[/spo]

Evet önerilerinizi bekliyorum :) ileride nüfuslar çok artacağı için çok iyi bir sistem oldu bence.. Daha da geliştirilebilir tabii.

edit: tabii 2v1, 3v2 şeklinde savaşlar da olabilir bu durumda yine aynı kurallar geçerli olur savunan taraf saldıran taraf belli olur ve zarlar toplanır yenilen taraf toptan yenilmiş sayılır (almanya yenilince biz de yenilmiş sayıldık :p)

tabii bu algoritmayla bir dünya savaşı yapılmaz belki ama çok hoş olur kodlanırsa ben bu kadar iyi değilim sanırım

[ Mesaj 16 Ağustos 2007, Perşembe - 03:08 tarihinde, DoruK tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hehe sağol :) bence yönetim biçimleri bonusu da savaş uzadığı takdirde geçerli olmalı, yani yoksa herkes dediğin gibi imparatorluk falan açar.

onun için de savaş uzarsa,

saldıran taraf demokratik biçimde yönetiliyorsa gücü %4 azalır (şimdiki amerikada ırak savaşını protesto edenler gibi). saldıran taraf imparatorluksa gücü %4 artar. savunan taraf demokratikse gücü %4 artar, savunan taraf imparatorluksa gücü %4 azalır (imparatora olan güven azalır).

gibi bir dengeleme yapabildim anca :) daha geliştirilebilir tabii.

[ Mesaj 16 Ağustos 2007, Perşembe - 03:22 tarihinde, DoruK tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Demokrasinin kafadan dezavantajlı girmesi lazım, özellikle de barışçıl demokrasiyse.

ABD gibi savaşçı bir ülkede bile, Irak Savaşı öncesi o kadar savaş karşıtı gösteri yapıldı. Demokratik ülkelerde, alınan karar savaş olsa bile, her zaman göz ardı edilemez bir karşıt fikir sergileniyor.

Oysa bir imparatorluk için aynı şey söylenemez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...