Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

BMW 3.30xi 3.30ia farkları


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Bmw 3.30xi ın 4 çeker olduğunu duydum, bu 3.30i lerle arada nasıl farklar var merak ettım açıkçası... Bu audilerdeki ''quattro'' tarzı birşey olsa gerek. Asıl beni merak ettiren sorular şunlar; xi olunca yol tutması artıyormu ? mesela viraja ikiside aynı hızda kayarak girse hangisi daha iyi tutunur? düzlükte xi mı i mi daha iyi bir hızlanma sağlar ? xi herzaman 4 çeker mi yoksa kapatıp açma gibi bir olay mevcutmu ? yada 4 çeker den kasıt ihtiyaç duyduğunda sadece ön tekerlerede güç dağılımı mantığıylamı çalışıyor? xi ve 4 çeker mantığını bilmediğim için çok saçma sorularda sormuş olabilirim, mazur görün... Birde sormak istediğim 2. şey 3.30i , 3.30d olayı, dizelin tork fazla, öte yandan benzinli nin beygiri az da olsa daha fazla... performans d olunca azalırmı ? yada tam tersi artarmı ?
Teşekkürler.
Mesaj tarihi:
Oncelikle sunu izah etmek lazim:

Onden cekisli bir araba virajda kicini atar. Arkadan itisli bir araba onunu kaydirir. 4 ceker bir araba virajda hem onden hem arkadan yani stabil olarak kayar. Yol tutusu bakimindan en iyisi 4 cekerdir fakat kaymayacagi anlamina gelmez.

Topgear de bentley gt tanitimi yapilirken soyle bir sozu var:

2.500 ton bilmem ne kadar beygir inanilmaz bir araba keske bir de 4 ceker olmasaydi.

Zevki tirpanlar 4 ceker cunku arabayi kaydirma zevkiniz yok olur.

Bmw lerde devreden cikarilabiliyor mu bilmiyorum ama devamli 4 ceker olmasi lazim.

Dieselde artik oyle motorlar varki turbo sayesinde benzinlilerle yarisiyor. Her zaman benzinli daha randimanlidir. fakat diesel in torku yuksektir. Elma ile armudu kiyaslamak gibi bir sey aslinda. Bir aracta sirf performans arayan insan diesel e yönelmez. Tüketim arayan insan ise performanstan az ödün vermek için güçlü bir tdi motorlu arac alir. 2 sinin müşteri profilleri farkli.
Mesaj tarihi:
ayrıca
onden ceker virajda daha zor kontrolkaybeder, ama kaybettimi hız kaybetmekten baska bi kontrol sansın olmaz
arkadan itis daha sık kaybeder, ama uzmanlıkla bunu bi problemden cok eglenceye cevirip kontrol edebilirsin ( bi yere kadar )
4 ceker en zor kaybeder ve hemen geri kazanma olasiligi yuksektir, cok zorlarsan gene bi arkadan itis zevki alma ihtimalin yok

onden cekis sux 2 the bone
Mesaj tarihi:
Peki, spesifik 2 model hakkında konuşmak gerekirse 3.30xi ile 3.30i, xi ın performansı i ye göre inanılmaz mı düşüyor 4 çeker diye ? yani 120-200 e hızlanma baz alınırsa mesela xi 3-5 saniye falan geç mi kalır , yoksa bu performans olayı daha cüzzi bir miktardamıdır ?
Mesaj tarihi:
120-200 cok onemli bi faktor degildir ki? yani uzun yolda o hızlara cıkabilecegini varsayarak, ha 5 sn once ha 5 sn sora?

3.30i 258bg, 0-100ü 6.3sn, 100km benzin 12.7
3.30xi 258bg, 0-100ü 6.4sn, 100km benzin 13.9

[ Mesaj 30 Temmuz 2007, Pazartesi - 13:29 tarihinde, Sintisyzer tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
evet, uzun yol yapıp her haftasonu karadenize gidiyorum fln demiyosan gereksiz, standardı arkadan itis olan bi aracı opsyonel 4 cekis almak, zaten agır kar yagısı alan bi ulke de degiliz. %10 da benzin sarfiyatı artıyo yani
Mesaj tarihi:
3.16 ile şu anda 11.7 goruyorum, o veriler gercekten 100km ye pek uymuyor yada araba eskıdı, yuksek devırden o şekilde bir sarfiyat çıkıyor bende... anlaşıldı xi gereksizmiş turkiye şehir içi kullanım bakımından =)
Mesaj tarihi:
1600 cc ile fabrika degerlerine ilk kez bu haftasonu bayramoglu yolunda eristim. Yaklasik 45km gittim ortalama surat 70km ortalama tuketim 8.3lt/100km (otomatik vites) Okul yolunda davutpasaya giderken asla 11-12 alti gormuyorum. Buna etken aslinda trafigin sikisip sonra bi anda acilmasi insan basiyor ister istemez.
Mesaj tarihi:
basmadan ziyade araç tamamen durup kalktıgı zaman statik surtunme katsaysından dolayı yolda giderken karcanandan cok daha fazla benzin harcanıyo, dolayısıyla asırı trafikli bi yolda 1 km gitmekle bos yolda 15km gitmek aynı bile olabiliyo
×
×
  • Yeni Oluştur...