Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Guildlerdeki DKP sistemi


Murtaza

Öne çıkan mesajlar

4 ay önce "hocam o zaman horde açıp sıfırdan başlıyo muyuz" diye 3 kişi kurduğumuz guild bi semirdi, güzelleşti. Neredeyse herkes RL'den arkadaş olduğu için bugüne kadar DKP düşünmemiştik - kaldı ki karazhan dropları için dkp kullanan pek guild de yok -

25man raidler için yeterli sayıda oyuncuyu elde etmeye başladığımızı düşünerek artıkın DKP sistemine geçmemiz gerekiyor.

Şimdi sizden ricam, ister guild leader olun ya da olmayın, guildinizdeki DKP sistemini paylaşmanız.
Yani örnek olarak;

*Hocam, biz raidde saat başı 5 DKP alıyoruz.
veya
*Kesitğimiz boss başına belli bi DKP alıyoruz.

şeklinde...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu bizimki umarım bir fikir oluşturmana yardımcı olur ..

--------------------------------------------------------------------------------

DKP kuralları

Raid’e sign olmak zorunludur. (SIGN/UNSIGN)
Zamanında belirtilen yerde olmamanın cezası -5 dkp

Karazhan (FULL) 0 dkp

Gruul's Lair +10 dkp
Magtheridon's Lair +10 dkp
Progress Raid (SSC/TE şimdilik) +5 dkp/saat
First kill bonus +10 dkp

Raide sign olup gelmemek (Haber vermeden) -20 dkp ( Haber vermek : msn, sms ve ingame mail gibi yeterli imkanlar yaratılmış Kahkaha
Ne kadar gecikilecegi belirtilmelidir, "Gec kalıcam" yazıp bırakmayınız. )
Ara verildiğinde geç gelmek -10 dkp
raid için gerekli olan malzemeleri getirmemek CL insiyatifinde (5-25)
Dikkatsizlikten dolayı raide wipe yedirmek -15 dkp

Raide sign olup raide giremeyen kişiler raide sign olan karakterleri ile instance'a 5dakikalık mesafede olmak üzere, altchara geçtilerse yetkili officere bildirmek ve ventte olmak şartıyla, ihtiyaç olduğunda raide çağırabilecek şekilde raid sonuna kadar online olurlarsa raidde kazanılan dkp’yi (bonuslar hariç) alırlar.

Bid sistemi
50ye kadar olan bidler min 1er
50-100 arası 5er
100den sonra 10ar
200den sonra 20şer

Bid ler
set olmayan itemler min 5dkp
T4 itemları min 15dkp
T5 itemları min 25dkp
resist itemler min 1dkp den açılır.

Bir item ikinci kez düştüğünde o item'a bir önce verilen dkp miktarının yarısından Bid e açılır.

MT ve OT itemleri öncelikli olarak alır min dkp öder **

Üzerinde class yazmayan veya belirli bi classın ability sine bonus vermeyen her item isteyen herkes tarafından bidlenebilir (Örn: bir priest üzerinde class yazmayan bir dmg up itemına bidleyebilir). Lütfen bu kuralı bizim için sorun yaratmayacak şekilde kullanalım.

Edit : Update


** Edit : Item ın kaç dkpden bid e açılacagını içeren kural degişmiştir.
** Edit : T1 instance degerleri düşürülmüştür.
** Edit : Karazhan'dan dkp kazanımı kalkmıştır. Bidler aynen devam edicek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence her dkp sisteminin belli dezavantajları vardır.

Mesela kimi dkp sistemi oyuncuları raid yapmaya çekmez veya spot bulamayanlar için sorun eşgal edebilir fln...

Bizim kullandığımız sistemin de en belirgin açığı prot warrior'larımızın en yüksek dkp'ye sahip olmaları..


Biz çok tartıştık bu çıktı ortaya :) İnşallah güzel öneriler gelir de mükemmel bir dkp sistemi çıkar bu topic'den :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim EU executus serveri horeda DAWN guild masteri olarak uyguladigim dkp su sekilde

Lootlanan item basina itemi seviyesine gore raiddeki herkese dkp veriyoruz , disenchant edilen itemlar dkp vermiyor


ayrica raid attendanceda tutuyoruz
70% attendance item almak icin zorunlu
on time bonus +1 dkp
arda 1 bonus vericegim zaman max 1 dkp gene
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
We don't use a bidding system. Every drop has a fixed price set by the officers.
How to earn DKP? You gain DKP in 3 ways:

a - killing a boss for the 1st time gives you a 10dkp bonus

b - killing a boss gives you the dkp out of the "0 sum" of drops we get from that boss. What does this mean? I believe an example is easier to understand:
e.g. Maulgar drops 2x T4 shoulders tokens and the Belt of Divine Inspiration. Now the T4 shoulders token has a fixed price of 30 dkp, the belt costs 25 dkp. If you do the math Maulgar drops items for 30 + 30 + 25 = 85 dkp. Ok now we have the sum of the dkp the "raid" is spending. How much do we earn? easy! the same quantity spread among all the people in the raid, so everyone will get 85 /25 = 3.4 dkp

c - exceptional bonuses decided by the officers for particular events.

As you see the 1st time kill is a huge bonus, that's why we want to keep up the progress Wink now let's make a thing clear: complains like "I have been wiping on that boss for a week and the 1st raid I couldn't join you killed it and I've lost the bonus" are by no means acceptable. Two reasons:

1 - Usually we tend to invite the same people when we are learning an encounter due to the fact that people that wiped already with us have higher chances to know what to do in the encounter over people who never experienced it. So if you spent a week on that encounter you will probably be invited for the next tries too (and hopefully for the 1st kill)

2 - Shit happens! If you can't join a raid for your personal reasons we can't do anything to help you, and let's take the thing easy, ok? It's 10 dkp.. It just means that you will pass an item once, or maybe never, or you just have to kill a couple more bosses to catch up the others.. Not that much, right?

Additional rule: on tier tokens we have tank priority, that means that the 5 MTs of the guild will receive the tokens 1st, no matter if they have less dkp than someone else. This is of course done to keep up the progress, since no tank = no boss.


Bu da bizimki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Looting system
Our loot distribution system is a combination of Need before Greed and DKP. The need determines who is eligible for an item and the DKP determines who then gets the item. The Need before Greed decision is made by the loot manager but raid members must actively "bid in" to be considered.

Bidding in: The loot manager will announce items up for distribution in the raid chat. To bid in, please use the following syntax: "NEED - Will replace [item link]". This allows the loot manager to easily determine who has the bigger need.

Winning: After one or more people have been deemed to need an item the loot manager will give the item to the person with the most DKP for the value listed in the DKP table. There is no bidding on normal items. In case of a tie in DKP the loot manager will make another analysis of need and decide who gets the item.

Your DKP: Your current DKP can be found on our DKP site which will be updated after each raid. On a raid your available DKP equals your current DKP rounded down to the nearest whole number minus any DKP you already spent on that raid. You cannot spend more DKP than your available DKP unless you are the only one needing an item.

Bidding wars: For some items we will use bidding. These items include legendary items as well as formulas, patterns, plans, recipes, schematics and other similar items unique to raid instances. Legendary items are subject to the same restrictions as other items wrt class, as directed by the dkp officer present.

Tradeskill Recipes: This includes all formulas, patterns, plans, recipes and schematics that are only found in raid instances. In addition to the normal bidding system they are also restricted on who can bid in.
Priorities are given in this order:
-First drop goes to a guild member of Raven Knights. If all members pass, it will be treated as a second drop.
-Second drop goes to a guild member, raid group member or officer of Raven Knights. If all pass, it will be treated as a third drop.
-Third drop will be free for all to bid on only if no initiate, member and/or officer of Raven Knights wants to bid in.
-Fourth and following drops are free for all to bid on.


bu da bizden , bunun dısında free-for-all seklindedir loot type ancak lootları raid lider tarafından atanan kişi t opluyor , free-for-all olmasının nedeni loot bug fln olmasın diye ve tabii insanların birbirne güvenini perçinleyen bir davranış :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Item fiyatlarına göre değişiyor o arcane.Örneğin bizim guild de item fiyatları yüksek böylece dkp de enflasyon engelleniyor ve item dağılımı daha geniş oluyor.

Açık veya kapalı arttırma kullanıldığında ise itemlara ödenen dkpler arasında uçurum ve dengesizlikler oluşabiliyor.Sonuçta 1 player 1 haftada 100 dkp ye 3 item alırken diğeri sadece 1 item alıyor bazen.

Hepsinin avantaj ve dezavantajları var.Bir yerde detaylı olarak farklı dkp sistemlerinin yorumlandığı bir yazı vardı.Onu bulup atabilirsem iyi olur aslında konuyu açan arkadaş için.

[ Mesaj 28 Temmuz 2007, Cumartesi - 13:34 tarihinde, ssj4songoku tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ndkp kullanın kendi web dizaynı da var basit

zero sum sistemi basitçe

her item ın standart fiyatı var itemı isteyen ve en yüksek dkp de olan direkt olarak alıyor.
fiyat raiddeki adam sayısına bölünüyor herkes o kadar dkp kazanmış oluyor.

özellikle bid sistemindeki bazi insanların piçlik olsun diye item fiyatını yükseltmesini ve yine bazı insanların piçlik olsun diye dkp/hour yüzünden wipelara yol açmasını engelliyor.bence en adil sistem
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...