Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

mtm RS4 clubsport project


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:

Selam,

Detay konusunda haklısın. Dün iş temposu biraz yüksekti, detayı yazarım dedim ama kaldı :(

Şimdi detaylar:
MTM (Motoren-Technik-Mayer GmbH) tarafından hazırlanan bir RS4 konumuz dahilindeki araç. MTM nedir ona değinelim; Roland Mayer tarafından kuruldu firma. Kendisi 1985 yılına kadar Audi geliştirme bölümünde mühendis olarak çalışıyordu. Kendisi zamanın sıralı 5 silindirli turbo beslemeli efsane motorunda çalışmıştı. Audi ile olan ilişkileri ve bilgisi sayesinde firma oldukça hızlı büyüdü. Şimdiye kadar hiç bir modifiye firması MTM ve Roland kadar bilgiye ve deneyime sahip değil.

Tam zamanlı çalışan 20 adet elemanı mevcut firmanın. Araştırma geliştirmeden, imalata ve montaja kadar herşey merkezlerinde yapılabiliyor. Hangi insan ofis dizaynında 600+HP 2.7litrelik turbo motorlar kulllanır ki :) Firma kendi bünyesinde dyno sahibi aynı zamanda ;)

dyno odası foto [spo][/spo]

Şuan yürüttükleri iki projeden biri RS4; supercharge'lı MTM RS4 clubsport ve turbo beslemeli R-TT 3.2 DSG.

RS4 kullanılan supercharge sıvı-hava soğutmalı, Lysolm modeli kayış tahrikli ve 0.45 bar taze havayla motoru besleyebiliyor. Bu sayede motor 535HP gibi bir güç üretebiliyor. Tüm diğer motor parçaları %100 stock parçalar. Kaput karbon-fiberden üretilerek aşırı beslemenin istenen sıcaklığı koruması sağlanmış. Şu an RS+ hala proje aşamasında ve geliştiriliyor. Aynı paket S4'e takıldığında 503Hp gibi bir güç elde edilebiliyor. Üretime taşınabilmesi için aracın hiç problemsiz 50bin km yapması gerekiyor ve araç şuan sorunsuz şekilde 15bin km yapmış durumda. Aşırı besleme kayış tahrik vasıtasıyla kendini döndirebilmek için motordan yaklaşık olarak 50HP ödünç alıyor. Bu güç de aktarmanın her koşulda kaçırmayan ve kaydırmayan bir şekilde tasarlanmasını ve bunu motordan kalan boşluğa uygun şekilde yerleştirilmesini gerektiriyor.

Aracın frenleri de artan güce karşılık iyileştirmelere tabi tutuluyor ve bir yandan da araç fabrika ağırlığının altına çekiliyor. 1660kg olan ağırlık büyüyen disklere rağmen fabrika değerinden yaklaşık 160kg daha hafif. Ayrıca araç gövde rijidliğini arttırmak ve ekstra güvenlik amacıyla boru şase ile güçlendirilmiş durumda. Frenler önde 8 pistonlu kaliperler ve 380mm çapında diske sahipler ve havalandırma kanalları standart Audi disklerin tam aksi yönünde tasarlanarak yüksek hızda soğutma kabiliyeti arttırılmış. Jantlar ise 19" ve yine MTM'in bimoto modelinde kullandığı ile aynı.

Jant resmi
[spo][/spo]

MTM araç için 320km/h hız limiti belirlemiş durumda ama şuan için test aracının 280km/h geçmesi kontrol sisteminden engellenmiş durumda.

Diğer resimler: [spo][/spo]

Saygılar.

Mesaj tarihi:

Selam,

Bence de çirkin ama daha proje aşamasında b,r uygulama olduğu için normal bence.

Orjinal 4.2 V8 FSI motorun resimleri:
[spo][/spo]

Renk uyumu açısından kırmızı olmasını bekliyorum ben.

Saygılar.

Mesaj tarihi:
izledim hoş olmuş.
geçen c.tesi top gear ı izlemiştim orda rs4 ü tanıtıyordu.anlattı anlattı fln sonra dedi sanırım sınıfının en iyi arabası olmayı başarmış dedi.normal versiyonuna bile razıyım :D
×
×
  • Yeni Oluştur...