DoubleW Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2007 Mükemmel :) tebrikler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Black_Lupin Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2007 ouwwwww! şahane, eline sağlık * abie kurma koluna elim sıkıştı! sdfsdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 7, 2007 Model çok güzel olmuş Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SPectre88 Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2007 hay masallah yetenege bak Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Masteis Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2007 valla hll ne diyem. senden şimdi BFG bekliyoruz biraz yıkıcı projelere girişmenin vakti geldi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Nostredamus Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2007 ellerine sağlık ne zaman devir teslim :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Chemical Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2007 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2007 Passanger ipleri sormuş özel mesaja sığmadı buraya yazıyom. anlatiyim olmadı resmini çekerim şimdi ip ile yay etkisi yapılıyor. Ama ipin esnek olmaması, lastik gibi uzamaması önemli. Gövde dikdörtgen şeklinde. 2 tane kalın parça var resimde de gözüküyor. Bunların ortasında delik var ve ipleri bunların arasından yığın şeklinde geçiriyorsun. Yığın şöyle oluyor. Bi tahtaya iki tane çivi çakıyorsun mesafelerini ayarlıyıp. İpi alıp bu iki çivinin üzerinden defalarca geçiriyorsun ve yığının kalınlığı gövdedeki delikten geçmiyeceğini düşünmeye başladığında duruyorsun ve yığının başlangıç ve bitiriş kısımlarını birbirine bağlıyorsun. Yığın basit olarak büyük bir ip halkası. İpin 15-20 kat kullanılmasının nedeni esnemeyi azaltmak. İp halkasını dolamadan ortasını karıştırmadan deliklerden geçiriyorsun ve gövdenin dışında kalan kısımlarına ip içeri kaçmasından diye çivi koyuyorsun. Çiviler halkanın ortasında kalıyor. Sonra gövdenin orta kısmındaki halkanın boşluğuna da atış yapan kolu koyuyorsun. İki taraftaki çiviler iplerin kaçmasını önlüyor ve bunları tutup büyük bi ingiliz anahtarı ile çevirerek ortadaki kolun bağlı olduğu ip yığınını burguluyorsun. İpe burgu verince ip geriliyor ve atış kolunu aşağı bastırınca bu burgu daha da gerilerek enerji depoluyor. Bu şekilde karşına 3 limit çıkıyor. Birincisi gövdenin iki taraftan bastırılması yüzünden ortaya çıkan basıncın gövdeyi içine çökertmesi. İkincisi iplerin kopması. Üçüncüsü atış kolunun kırılması. Bu limitlere kadar zorlarsan ama geçmezsen güzel atışlar yapılır. İp halkasını yığınını yaparken en önemli şey ip gerilirken gerginliğin bütün ip sarmalarına eşit binmesi. Eğer halkada bir ip daha gerginse 30-40kiloluk basınca gelemeden çaaat diye kopar. Bu yüzden ipleri gererken yedire yedire gerdiriceksin. Önce ipleri biraz gericeksin ve kurma kolunu kurup kurup bırakıcaksın ki fazla gergin olan ipler kopmadan yerine otursun. Ayrıca ipleri kendilerine zarar vermiyecek bir sıvı ile yağlamak çok iyi oluyor. Klasik ipler (kenevir sanırım) makina yağı ile yağlanabilir. Misinayı makina ile yağlamamak lazım eriyebilir. wd-40 kullandım ben uzun vadede eritir mi bilmiyorum ama. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Passanger Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2007 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2007 saol ışıl ışıl parıldadım ben. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar