Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Jaguar'ın bittigi an


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Jaguar'ın üst modelinden araba aldığınızda, arabanız arıza yaparsa İngiltereden uçağa veriyorlar kargoyu. 24 saat içersinde parçanız elinizde. Jaguar bitmez, prestij arabası. x-type falan hikaye tabii.
Mesaj tarihi:
xj 220, vites kutusunu yardım yolladı adamlar ve Allah'tan sahibi iyi bir insandı da parasını istemedi 8D. Olay da Tiflis-Gürcistan'da oldu. Ha dersen ki o sahibinin forsudur arabanın değil, o arabaya binen adamın bırakta o kadar forsu olsun hehe
Mesaj tarihi:
Olmuş bu olmuş....

"Eeööö evet şimdi biz Lingöln Navigaytöre LPG dakdırdıh... Yakıtta şok tasarruflu, hiç yahmıyor çünkü yürütemeyyoz.... Evet, sonraki araba olarah Toç vaypır seçtih, 8.3 motor ha böyle dana gibin, onda süper dasarruf neyin sağlayacaaaaz"

Bu da benim projem, 2 güne haberlerdeyim.
Mesaj tarihi:
Ya isterseniz 10.000 motora takın da... BMW 7.40 aldıktan sonra "Aman çok yakıyor LPG taktırayım" demek, afedersiniz aklıma "Ayranı yok içmeye, 7.40 ile gider çeşmeye" lafını aklıma getiriyor. O kadar parayı arabaya verdikten ve yıllık vergilerinden sonra çok yakıyor diye düşünmemeli.... diye düşünmekteyim. Ayıptır ya.
Mesaj tarihi:
Selam,

Ama size aynı konforu sadece %2-5 performans kaybıyla daha ucuza sunacak bir yakıt varsa neden seçmeyesiniz? Avrupada bu işlem fabrikasyon da yapılıyor.

Ben 320-350bin TL/km yakarken şuan 180-220 bin TL/km yakıyorum ve ortaya konan performas da beni tatmin ediyor. Diesel almaya kalksaydım quattro opsiyonu ancak 3.0TDI ile imkân dahilinde. E onların ikinci el fiyatları da ortada. Ayrıca fazla km yapmadığım dönemlerde yatırım ve işletme maliyeti de belimi bükecekti. Dönüşümleri daha çok ikinci el lüks araç alıp yapıyor insanlar. Şimdi ben bile aracı yenilerken 2002 model A4 1.8T Sport quattro alıp LPG dönüşümü düşünüyorum.

LPG, Türkiye'ye taksiciler vasıtasıyla tanıştırıldı ve satıcı zihniyetleri yüzünden dandik markaların dandik montajları yollarda dolaşır oldu. Adam 600 YTL fiyata taksitle LPG sistem taktırıyor. Çin malı otomobilden farksız kalite kıyaslamasında. Zaten Tofaşların motorları ortada, bir de bu dandik zincirle birleşince insanların aklında kötü şöhret ve izlenim kaldı. Ben 1,5 saat pazarlık sonunda 1.800 YTL peşine taktırdım. E şimdi aralarında hiç fark olmayacak mı? Bence ilk izlenimleri bir kenara bırakıp, neden bizden gelir seviyesi ve refah düzeyi olarak daha yukarda yer alan Avrupa toplumunun bile bunu tercih ettiğini düşünelim. En çok LPG dönüşümü kullanan ülkelerden biri İngiltere örneğin. Ben Audi turbo uygulamalarını oradan inceledim ve takdırmaya karar verdim. Güvenlik konusunda da ikna olduktan sonra boşuna ekstra yakıt parası ödemenin lüzumu yok :)

Saygılar.
Mesaj tarihi:
"Kraliçeden zengin değiliz" ile kastedilen de elizabeth oluyor.

Bence de kullanılabilir ama güvenlik konusunda ciddi çekincelerim var benim. LPG'nin benzin ve motorinden daha kolay parlayan bir madde olduğunu biliyoruz. E peki tırın biri arkadan girerse o tüp ne olacak?
Mesaj tarihi:
Selam,

Tanklar, 0.60mm sacın aksine 4mm sacdan yapılır ve yine normal depoların aksine basınç testlerinden geçerler. Ayrıca tanklar tam doldurulmaz böylece deformasyon sonucu sıkışmaların da önlemi alınmış oluyor.

Maslak'daki patlamaya da LPG'li taksi neden oldu denilmişti fakat gazetede LPG tankın patlamadan fırlamış fotosu vardı. Hala sağlam şekilde yerde duruyordu. Sonuçta Allah kaza göstermesin :)

Saygılar.
×
×
  • Yeni Oluştur...