Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

R8 denen olgu


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
selam,

R8 dedik durduk peki nedir bu R8 ve neden "özel"?

Gövde
Güçlü, dinamik ve asil bir duruş
ASF temelli hafif alüminyum şase
Ayrodinamik negatif basınç ile yüksek stabilite
Ölçüler: L 4.43 m, W 1.90 m, H 1.25 m, iz açıklığı 2.65 m
Ortadan motorlu bir araca göre geniş mekan
Önde 100 litre, arkada 90 litre bagaj

Performans
0-100km/h @ 4.6 saniye
Maksimum hız 301 km/h

Motor
Yüksek hızlı V8 420 HP güç üretiyor ve 430 Nm torku 4,500 - 6,000 rpm aralığınad üretiyor
FSI direkt benzin enjeksiyonlu
kuru yağlama ile düşük yerçekimi merkezi ve yüksek yüklenebilirlik

Şanzıman
Kısa yollu 6 kademe şanzıman
R tronic sequential şanzıman (opsiyonel)
Sürekli quattro 4 tekerden çekiş, mükemmel ağırlık dağılımı 44-56

Süspansiyon
Çift salıncaklı ön ve arka, güvenli sürüş dinamiği özellikleri
Yenilikçi manyetik amortisör (opsiyonel)
18" veya 19" jant, yüksek performanslı fren sistemi
Seramik fren diskleri (opsiyonel)

Ekipman
Sofistike iç tasarım, geniş isteğe uygun tasarlama imkânı
Geniş standart donanım, xenon plus far sistemi ve LED gündüz ışıkları
Bang & Olufsen ses sistemi (opsiyonel)
Tüm farları LED olan Dünyadaki ilk araç (opsiyonel, 2007 sonundan itibaren)

saygılar.
Mesaj tarihi:
neden bu kdr ozel ki? LP640 i tek gecerim bu kadar 4x4 meraklisi olsam :)

edit: hos fiyat farkini goz onunde bulundurmak lazim tabiki =) bi tane LP640 alana kadar 2 tane R8 aliosunuz.

[ Mesaj 16 February 2007, Friday - 20:39 tarihinde, ivan tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:

Kısa yollu 6 kademe şanzıman derken kısa oranlı şanzıman mı demek istedin? Yoksa farklı bir olay mı?
Farklı bişeyse nedir açarmısın :)

Tasarım harika ama motor ortada sayılmaz arka taraf orası :D. Bide seramik frene niçin gerek duymuşlar acaba? O kadar fazla ısınıyor mu acaba?

Autoshowda çektiğim resim :D.ama dokunamadım :(
[spo] [/spo]

Mesaj tarihi:
said:
neden bu kdr ozel ki? LP640 i tek gecerim bu kadar 4x4 meraklisi olsam :)

edit: hos fiyat farkini goz onunde bulundurmak lazim tabiki =) bi tane LP640 alana kadar 2 tane R8 aliosunuz.


lp640 ın süspansiyon sistemi çok kötü.top gearda evo ile kapıştırıolardı.evo kazandı tabiki virajlı olunca.biri 300 hp diğeri 640 :D.ayrıca r8 in fiyatı belli değil daha :D.tahminimce lp640dan daha pahalı olur...

ayrıca bu arabalar 4x4 değil :D.

[ Mesaj 16 February 2007, Friday - 23:28 tarihinde, Redogski tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
2 R8 = 1 LP640 arkadaslar.

R8 Turkiye'ye 10 tane ithal edilecekmis ve fiyati 200bin euro'dan baslicakmis. LP640 ise 440bin euro'dan baslicakmis. Ikisi de dogus otomotiv tarafindan gelicek.( resmi olarak yani ) Ama gel gor ki kurucesme Royal Motors'da bir tane LP640 mevcut, cok tehlikeli bi sekilde bekliyo showroomda iki kapisi dikey olaraktan..

edit: 4x4 u 4 ceker anlaminda solemistim xD, ayrica o evoyla kapistirilan gallardo degil miydi?

[ Mesaj 17 February 2007, Saturday - 00:41 tarihinde, ivan tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
selam,

kısa yollu demek; sizin ufak bir kol hareketi ile vites değiştirmenize imkan vermesi. bu sayede hızlı vites değiştirebiliyorsunuz. vites oranlarını kastetmemişlerdi adamlar. yoksam ben mi tercüme hatası yaptım ama ratio derlerdi :P

seramik fren önemli. neden? elinizde iri bir araç, 300km/h diye bahsedilen hızlar varken disklerin ısınmaması önemli. internetteki fren testlerine bakmanızı öneririm. testlerden biri bir dağ yolunun son viteste inilmesini içeriyor. sadece fren yaparak iniyorsunuz. böylece ısınan ve sık kullanılan frenin kaçırma yapıp yapmadığı kontrol ediliyor. diğer test de tam yükde maksimum hızın %80'i ile giderken üst üste 10 defa fren yapıp, 11inci frende aracın durma mesafesinin ölçümü. ayrıca araca kattığı negatif ağırlık da gözardı edilmeyecek bir miktar :)

benim A4 aceleci kullanımda frenler ısındığı için kaçırma yapıyor. büyük disk ve seramik frenle bu etki azalıyor. disk büyükme operasyonu için mevcut disklerin ölmesini bekliyorum :P

saygılar.
Mesaj tarihi:

Selam,

Dış Tasarım
Audi'nin üretmiş olduğu ilk ortadan motorlu spor araçtır R8. LeMans'da yarışan efesene R8 aynı tasarım ekibi tarafından tasarlanmıştır. Ayrodinamiğin mümkün olduğunca yüksek olması için gizli arka spoiler ve alt tarafta difizör kullanılmıştır ve aracın altı kapatılarak hava akışı kusursuz hale getirilmeye çalışılmıştır. ayrıca tarihte ilk defa Audi'nin halkaları ön ızgara yerine kaputun üstüne çıkmıştır.

70mm çapında cam mercekler sayesinde Xeon net ve homojen bir aydınlatma sağlamaktadır. Ön farların hemen altına kalem çekilmiş gibi duran 12 adet LED ise gündüz farı görevini yerine getirmektedir.
[spo][/spo]

Opsiyonel olarak 2007 sonunda sunulacak olan LED far grubu sayesinde Dünyada ilk olacak. hatırlayanlar olacaktır; Audi bu tarz bir uygulamayı prototiplerinde de denemişti ve büyük yankı uyandırmıştı. Ve tabiki stoplar da LED teknolojisinden nasiplendiler ve 3boyutlu bir görsellik sunuyorlar.
[spo]
[/spo]

3üncü fren lambası ise motor bölümünü altında gizleyen cam kapağın hemen arkasında üstte yer almaktadır. Burada bizi yeni bir show beklemektedir. 3 adet LED'den oluşan 2 ışık grubu sayesinde motor bölümü tüm güzelliğini gece bile meraklara gözlere sunmaktadır. İstenirse bu bölüm carbon-fiber kaplama ile sipariş verilebilir.
[spo][/spo]

saygılar.

Mesaj tarihi:

Selam,

İç Tasarım

ilk önce resimlerimizi koyalım :)
[spo]






[/spo]

R8 size eşsiz bir kişilik sunuyor. Direksiyon konumu ve gösterge konumu olarak size bir yarış otomobilindeki hissi sunuyor. MMI sayesinde tüm ayarlara ulaşabiliyorsunuz. yüksek orta tünel sizi sarıyor ve kısa bir vites kolu ile son buluyor. Unutmadan ekliyelim vitese kılavuzluk eden platform paslanmaz çelikten üretilmiş. Orta tünelin yarattığı çizgi sizi kapı tarafında da takip ediyor. İç kaplama istenirse piano siyahı denen parlak siyah kaplama ile de sipariş edilebiliyor. Ama birçok kullanıcının carbon-fiber kaplamayı tercih edeceği tahmin ediliyor.

3 kollu direksiyon kontrolün merkezini oluşturuyor. Direksiyon çapı 365mm ve ergonomik bir tasarıma sahip. Taban kısmı düz bitiyor ve size farklı hisler yaratıyor. Benim gibi uzun boylular için ise rahatlama hissi demek bu :) Direksiyon kaliteli nappa deri kaplı ve içerde sizi magnezyum bir çekirdek bekliyor. Radyo ve telefon kumandası haricinde R-tronic şanzıman için vites padlerini barındırıyor. hedef yüksek hızlı kullanımlarda kontrollere mümkün olduğu kadar hızlı ve kolay ulaşım sağlamak ve direksiyonun 2 kullanım süresini uzun tutmak.

Göstergeler sportif ve hassas okumaya imkân verir şekilde tasarlanmış. Analog hız göstergesinin yanında, kullanıcı bilgilendirme ekranında anlık hız dijital olarak da görülebiliyor. Tüm ayarlar rahatlıkla buradan yapılabiliyor; örneğin motor bölümünün aydınlatması, eve dönüş fonksiyonu, ayak bölümü aydınlatması. bir fonksiyonu daha var: tur zamanı. size en hızlı, en yavaş ve ortalama tur zamanlarını bildirebiliyor.

R8 ellerine kalemi alıp çizmeye başladıkları ilk andan itibaren geniş bir iç hacim düşüncesi ile tasarlanıyordu. 2650mm iz açıklığı da bunu destekliyor. böylece rahat oturma alanı, koltuk ayarlama imkanı sunuyor. 1390mm'lik omuz genişliği ise buna şahitlik ediyor.

Günlük ve haftasonu kaçamaklar için yeterli bir bagaj sunuyor R8. Önde yer alan 100 litrelik bagaj, koltukların arkasındaki 90 litrelik (cam hizasına kadar yüklenirse 60 litre) bagaj ile destekleniyor. quattro GmbH tarafından deri ve carbon-fiber karışımı özel çanta seti size bagajı verimli kullanım imkânı sunuyor. Ayrıca golf severler de üzülmüyor çünkü koltukların arkasındaki bagaj 2 golf çantasını yerleştirmek için oldukça elverişli :)

Daha yakından tanımaya devam edeceğiz.

Saygılar.

Mesaj tarihi:
koltuklar ve vites disinda pek hosuma gitmedi. RS4 ic dizaynindan pek disari cikamamislar. bu vites bmwdeki smg sanzimanla ayni mantik mi? gecisler falan?
Mesaj tarihi:
ya r8 iyi de, demin bi focus'la kapıştım ben tam yardırdım toz yutturcam başladı dörtlüleri yakmaya adam tırstım arkasından kopmadım artık 100metre sonra polis varmış, polisi geçtik sonra verdim ayarı geçerkende tşk kornası bastım :D
Mesaj tarihi:
said:
kısa yollu demek; sizin ufak bir kol hareketi ile vites değiştirmenize imkan vermesi. bu sayede hızlı vites değiştirebiliyorsunuz. vites oranlarını kastetmemişlerdi adamlar. yoksam ben mi tercüme hatası yaptım ama ratio derlerdi :P

seramik fren önemli. neden? elinizde iri bir araç, 300km/h diye bahsedilen hızlar varken disklerin ısınmaması önemli. internetteki fren testlerine bakmanızı öneririm. testlerden biri bir dağ yolunun son viteste inilmesini içeriyor. sadece fren yaparak iniyorsunuz. böylece ısınan ve sık kullanılan frenin kaçırma yapıp yapmadığı kontrol ediliyor. diğer test de tam yükde maksimum hızın %80'i ile giderken üst üste 10 defa fren yapıp, 11inci frende aracın durma mesafesinin ölçümü. ayrıca araca kattığı negatif ağırlık da gözardı edilmeyecek bir miktar :)


sen şu kısa yollu ya direk elektronik şanzuman desene :D.
seramik freni hala anlamadım.saleen s7de bile seramik fren kullanılmıyor.ayrıca resimlerde frenler seramik değil :D.
bu arada evo ile murchealago kapışıo gallardo deil.istiosanız upload edeyim videoyu :D.
@ivan:bide fiyatları nerden gördün.internette bi bilgi yok bu konu hakkında..
Mesaj tarihi:
R8 almanya'da 104.400Euro [audi tarafindan aicklanan fiyat] olarak cikiyo dogus otomotivden bi eleman da Turkiye baz fiyatini assagi yukari 200-250k olarak belirtmisti. LP640 icin ise kurucesme'deki royal motors'da 450k+ euro olarak satiliyo. Yurt disi icin aciklanan fiyati 350-400k $
Mesaj tarihi:
Selam,

LP640 Avrupa'da 238k €. Daha demin attığım dergiden baktım :P

Seramik yoğun kullanımda çelik diskler gibi ısınmıyor ve ısısını çok hızlı atabiliyor. Ayrıca hafifler. Porsche opsiyon listesine koyuyor ve yanılmıyorsam M3 CLS için de seramik fren opsiyonu var.

çevirmeye üşendim ama :)
said:
We want our vehicle's brake system to offer smooth, quiet braking capabilities under a wide range of temperature and road conditions. We don't want brake-generated noise and dust annoying us during our daily driving.

To accommodate this, brake friction materials have evolved significantly over the years. They've gone from asbestos to organic to semi-metallic formulations. Each of these materials has proven to have advantages and disadvantages regarding environmental friendliness, wear, noise and stopping capability.

Asbestos pads caused health issues and organic compounds can't always meet a wide range of braking requirements. Unfortunately the steel strands used in semi-metallic pads to provide strength and conduct heat away from rotors also generate noise and are abrasive enough to increase rotor wear.

Since they were first used on a few original equipment applications in 1985, friction materials that contain ceramic formulations have become recognized for their desirable blend of traits. These pads use ceramic compounds and copper fibers in place of the semi-metallic pad's steel fibers. This allows the ceramic pads to handle high brake temperatures with less heat fade, provide faster recovery after the stop, and generate less dust and wear on both the pads and rotors. And from a comfort standpoint, ceramic compounds provide much quieter braking because the ceramic compound helps dampen noise by generating a frequency beyond the human hearing range.

Another characteristic that makes ceramic materials attractive is the absence of noticeable dust. All brake pads produce dust as they wear. The ingredients in ceramic compounds produce a light colored dust that is much less noticeable and less likely to stick to the wheels. Consequently, wheels and tires maintain a cleaner appearance longer.

Ceramic pads meet or exceed all original equipment standards for durability, stopping distance and noise. According to durability tests, ceramic compounds extend brake life compared to most other semi-metallic and organic materials and outlast other premium pad materials by a significant margin - with no sacrifice in noise control, pad life or braking performance.

This is quite an improvement over organic and semi-metallic brake materials that typically sacrifice pad life to reduce noise, or vice versa.


Saygılar.
×
×
  • Yeni Oluştur...