Apis Mesaj tarihi: Nisan 7, 2006 Mesaj tarihi: Nisan 7, 2006 Kısa hikaye ve ardından sorum var. Şahsen merak ediyorum cevap verirseniz sevinirim; Dün şirkette acilen geç karşıya para yatırılacak dendi, 45 dakikada süre var. Şirket araçlarından birine bindim (Bir Clio) ki fark ettim, araçta benzin yok. Şirketin altında da benzin deposu ve şu benzin istyasyonlarındaki aletten var, sürdüm oraya arabayı. Tabii o tabancamsı şeyi kullanmayı bilmiyorum, orda araba yıkayan görevliye sordum, sok tabancayı deliğe bas yeter o yapar gerisini dedi. Tamam. Kaptım Kurşunsuz tarafındaki boruyu basıyorum tetik gibi şeye benzin gelmiyor. Sordum adama "E, benzin yok?" , "Ha, evet" dedi "Kurşunsuz yarın gelecekte, o araç dizel değil mi?" Kafa hızlıca benzin kapağına doğru indirilir ve evet, orada dizel yazmaktadır. Sonuç: Hayatımda bir şeye öyle baka kaldığım anlardan biri. Şimdi eğer depoda Kurşunsuz olsaydı araca ne olurdu? Ben yazıyı fark etmezdim ve depoyu doldurur, motoru çalıştırıp gaza basar ve Stajımı yakardım bunlardan eminimde; gerçekten arabaya ne olurdu? [ Mesaj 07 Nisan 2006, Cuma - 11:49 tarihinde, Apis tarafından güncellenmiştir ]
Vodan Mesaj tarihi: Nisan 7, 2006 Mesaj tarihi: Nisan 7, 2006 Muhtemelen biraz gitmeye çalışır tekler stop eder ve öylece kalırdı. Aslında çok büyük zarar vereceğini tahmin etmiyorum depo boşaltılıri motorin konur ve hayatına devam ederdi diyecektim ancak Yeni nesil dizel araçlara, Dizel olmasına rağmen Euro2 normlarına sahip ucuz motorin konulduğunda mazot pompasına ciddi zarar verebiliyor olduğu aklıma geldi bilemiyorum =)
matama Mesaj tarihi: Nisan 7, 2006 Mesaj tarihi: Nisan 7, 2006 acikcasi butun dergiler bu konuda uyariyor butun yakit sistemini ve hatta motoru eline alirdin. Bu yuzden sayfalarca nasil dizel araca benzin koyuldumu bosaltilacagini anlatan seyler veriyorlar:_
Laorx Mesaj tarihi: Nisan 7, 2006 Mesaj tarihi: Nisan 7, 2006 motor giderdi, bi tane otomobil forumunda okumuştum böyle bi yazı. Eğer kurşunsuz koyup çalıştırıp gitmeye çalışsaydın benim bildiğim o motora çok zarar verirdi, ama çalıştırmayıp farketseydin depo boşaltırılırdı başka bişey olmazdı.
lordgnr Mesaj tarihi: Nisan 7, 2006 Mesaj tarihi: Nisan 7, 2006 Ben dizel passat'a super koymustum 5 - 6 km sonra tekleyeret stop etti. Tamirciye goturdugumde piston kirilmis dedi, motoru degistirtmek zorunda kalmistim.
Cafein Mesaj tarihi: Nisan 7, 2006 Mesaj tarihi: Nisan 7, 2006 Hareket ettirip kullanmaya kalktığında: Motorin bitip kalanı benzinle karışıp motorun yakıt hücresine (neydi lan o sıkıştıran dalganın adı) geldiği an maç biterdi. Araban "keh keh keh... ööhhhhöööö" deyip tıkanır ve dururdu. Sonra olacaklar, servise götürmek. Serviste ilk benzini arabadan temizleyecekler ki bu bile iğrenç bir iş. Sonra motoru kurtarmaya çalışacaklar. Muhtemelen enjeksiyon zımbırtılarının hepsi benzin yüzünden bozulacağı için orayı geç, yakıt sistemini hatta tümden geç, ki şimdiden 2-3 milyarı ele alırdın. Sonra benzinin geçtiği yerlere ve sırasıyla tıkayacağı/bozacağı şeylere göre fatura kabarırdı. En iyi ihtimal 2-3 ciddi parça değişimi, en kötüsü tüm motoru kaybeceğin bir macera, fatura da 2.ooo YTLden başlar (sırf benzini temizlemek için 1.000YTL'ye yakın istiyor yetkili servisler)
JsH Mesaj tarihi: Nisan 7, 2006 Mesaj tarihi: Nisan 7, 2006 Benzin dizel kadar falza ısı ve sıkıştırma oranında yanmayacağından, daha doğrusu benzinin yanması gereken ısıyı çok fazla açacağından ısı hırsını alamayıp pistonlara, silindirlere ve bilimum yerlere saldırıp çok ciddi şekilde aracında hasar verebilirdi. Zaten benzinli motor ve dizel motorun çalışma prensipleri arasındaki farka hiç girmeyeyim gece rüyana girer-kabus görürsün:P
Öne çıkan mesajlar