Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

ford fiesta tdci hangi devirde kullanmalı?


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
arkadaşlar 2-3 ay oluyor fiestayı alalı. araba 2006 model. ilk ay 3000 devirde kullandım hep arabayı. hatta acemi olduğum için ne 2900 ne 3100 yapmaya calıstım hep 3000 de tutmak için kasıyordum.
sonra benim kuzende de fiesta var 2000 2500 de kullanıyorum ben dedi. geçme 2500ü dedi. şimdi ben de onun dediği gibi kullanıyorum. bu akşam arabanın kitabını açtım okudum. orada tam anlamadım ama
"EC kurallarına göre maksimum tork: 2000" yazıyor benim modelim için. tork belirlemiyor muydu bir aracın en uygun devrini. yakıt ve motoru yorma açısından.
pek bilgim yok bu motorla ilgili. (sözde makine müh. okuyoruz ama daha 1. sınıftayım :)) aydınlatabilen arkadaş olursa memnun olucam.
özellikle fiesta kullanan arkadaşlardan cevap bekliyorum.
Mesaj tarihi:
rahat ol benim civicte 9k devir vardı zorladım 2.viteste 150 gördü ama 100km de 5.5 litre yakan arabanın benzin ibresiniz azalışınıda gördüm :D
kafana göre kullan ya öle 3k devire kascam fln olmaz zevki çıkmaz
Mesaj tarihi:
ahahah ilk defa böle bişi duydum ya. 3000 devirde kullansan ne 4500 de kullansan ne? bozuluyo mu? olsa olsa cok yakar.
bizim arabada 8k devir var 7k ya çıktıgım cok olur gün içinde.japon arabası zerre kadarda zarar oluyosa neyim.kıl tüy diye uğraşıyosunuz o zaman araba kullanmanın zevki nerde? ay surası bozulcak vay surası yamulcak diye eheueheu
Mesaj tarihi:
araba dizel ise orta yüksek devirin kullanım için daha faydalı olduğunu biliyorum ben. düşük devirde arabayı zorlamak kısa vadede debriyaja zarar veriyor (benim araba için )
ben de 1. vites ile tam devir gördüğümde şanzımanın bilmemne sekmanı atmıştı araba yol ortasında kalmıştı
Mesaj tarihi:
Arabanın max torku 2000 de başlıyor en fazla 4000 e kadar gider.
Vitesleri 2500-3000 arasında değiştirmek normal kullanım sayılır. 3000-4000 arası ise performanslı kullanım demektir. Bir dizel arabadan nekadar performans beklenir orası tartışılır ama kendi çapında performanslı kullanacaksan arabayı bu devirlerde vites değiştirebilirsin.

Motor 4000 devirden sonra güç sağlamaz o yüzden boşuna basmamanı tavsiye ederim.

Arabayı en verimli ve doğru kullanmanın asıl püf noktası vites değiştirdiğinde devrin, turbo açılma devrinin altına düşmemesidir.
Buna zamanla alışırsın arabanın kaç devirde turbo açtığına bak ki 2000 dedin, o halde vites arttırımında 2000 devirin altına düşürmezsen motor bayılmadan kullanırsın arabanı.
Mesaj tarihi:
Vodan'ın dediğini yap. 2000 tork rakamı 2000 devirde turbonun devreye girip arabanın motorunun kendine geleceği andır. Misal, yokuş çıkacaksan vs 2000 devrin altına düşme. 3500-4000 üzerine de zorlama, hem motoru boşa bağırtır hem de gereksiz gaz yemiş olursun, dizellerde yüksek devirli kullanımın hiçbir faydası yok çünkü asıl güç üretip olaya asıldığı devirler orta devirler.

Eğer araba 2500 devir civarındayken vites değiştirirsen muhtemelen bir sonraki vites bandına 2000 üzerinde geçer ve güç kayıpsız ve araba sürünmeden sürüşe devam edersin. 2000 civarındayken vites değiştirirsen, benim "sürünceme" dediğim aralıkta bir sonraki banda geçersin, ki burada araba hantallaşır ve ivmelenme neredeyse durur, tekrar devir alıp 2000 devire çıkıp turbo açılana kadar araba seni pek sallamaz. 3500 devire kadar kasmana gerek yok, eğer "performans kasacağım" demiyorsan.

Ben 1.6 dizel Volvo'ya "kötü davranacağım" zaman şöyle yapıyorum, kalkışta çok az gaz doldurup (gaza iki üç hafif basışla) devri 1750 civarında tutuyorum (benimki turboyu orada açıyor), sonra debriyajdan ayak kaldırıp gaza ilk hafif basıp arabaya kendini toplatıp sonra abanıyorum. 3500 devire ulaştığı zamanlarda gaza bir an abanıp debriyaja dokunuyorum, seri bir hareketle vites değiştirip tekrar gaz kontrolüyle devam ediyorum, vites değiştiğinde araba hala ideal güç ürettiği bir aralıkta oluyor. Yalnız uyarayım bunu her zaman yapmıyorum ve bence böyle bir kullanım dizeli çabuk yorabilir, performans istiyorsan dizel alma diyeyim :)

Diğer şeyler için Vodan benim de referans noktam, 1.3 dizel kullanıcısı olarak olayı çözmüş o :)
Mesaj tarihi:
Özellikle düşük hacimli motorlarda işkenceli oluyor o 1750 devirin altına düşürmek.. Yine seninkinde nispeten daha iyidir be Cafein :)
Mesaj tarihi:
ya ben performans falan beklemiyorum, dizel arabadan ne performansı :)
işte hem motor az yorulsun, hem yakıt az yaksın falan bunun bir ortasını bulmak için sormuştum soruyu. cevaplar için sağolun bu arada. bundan sonra 2700 falan gibi vitesi değiştiricem 2400 2500 gibi sürücem normalde
Mesaj tarihi:
Selam,

Internette araştır ve motor karakteristik eğrisi ile mevcut şanzımanına ait devir bant grafiğini bul.

Bu sana ne sağlar? Örneğin 3. vitesten 2. vitese indiğinde motorun torkunu yitirmemesi için motor devri kaçtayken bunu yapman gerektiğini görebilirsin. En kötü ihtimal ile tork grafiğini bul ve dişli oranlarını kullanarak her vites için limitlerini kendin belirle.

Not: motor projesi alırsan ilerde haber ver. 1.6i 4 silindir motor için termik hesaplar ve krank, biyel hesabı elimde mevcuttur :P

Saygılar.
Mesaj tarihi:
Delikanlı adam "oyuncak araba" kullanmaz. :)

Artı, biraz performansı olan arabada otomatik vitesin katil olduğunu düşünüyorum, annemin S40 T4ünden alacağım bütün keyfi arabayla vites konusunda kavga ederken yitiriyorum. Ben yüksek devirde güç için kastıkça o düşük devirde motor rahatlatmaya uğraşıyor...
Mesaj tarihi:
Var Vodan... Spora alınca da yüksek devirde gereksiz gaz verip ivmelenme kesiyor şerefsiz... :)

Olay bence manueldir, kalanı hikayedir, debriyajımı da hiçbir şeye değişmeyi düşünmüyorum ve her gün köprü trafiği geçen biri olarak da fikrimde ısrarcıyım.
Mesaj tarihi:
Yok abi sıkışık trafikte ömür törpüsü vallahi çok canımı sıkıyo hani tiptronic fln olsun hatta alfalardaki selespeed gibi olsun direksiyondan atalım vitese gidelim ama düz olmasın diyorum bende. Yol açıksa dert değil de..

Otomatik viteslerde frenleme dahamı zor oluyor ya? Debriyaj+Fren yapınca manuelde araba daha kolay duruyor ancak otomatikte nasıl olacak bu? Arkadaşımın 206 sını kullandım gerçi onda zorlanıyo frenlerken acaba diğerlerinde de böylemidir merak ettim
Mesaj tarihi:
otomatikte en ufak yavaslama icin bile freni kullaniyorsun, gazdan cekince yavaslamiyor, tiptronige gecince duz vites gibi davraniyor ama stabil degil o kadar kullanisli degil ben daha 2 kere kullanmamisimdir tiptronic.

ben kesinlikle duz vites araba almam bu saatten sonra. Ya otomatik ya da sirali sanziman (SMG, DSG). Otomatiklerin duzden hicbir eksisi kalmadi zaten arik performansta bile daha iyiler.
Mesaj tarihi:
koptum ya.devir sabitlemeyemi kasıcam yoksa işe yetişmeye mi ya da keyif almaya mı :)
+1 fistan.
basar gidersin kardeşim adam göstergeye kırmızı devir yazmış oraya gelmezsen sorun yok :P
yardır.3k devir mi? ehehe.

[ Mesaj 04 Nisan 2006, Salı - 17:36 tarihinde, Jedi tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
Otomatik arabanın arkasında olmak zor oluyo biz debriyajla fln da yavaşlayabilirken otomatik araba da fren lambaları yanınca noluyo fln oluyo insan =)
×
×
  • Yeni Oluştur...