Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

araba alıcamda...


ozkolous

Öne çıkan mesajlar

Yine de benim diyeceğim şu: Tutturmuşuz belli arabalara gidiyoruz. A3 en çok göze batan örneklerinden biri ve yoğun talep fiyatların yüksek tutulmasına sebep oluyor. Eli yüzü düzgün bir A3 almak için 50 milyar üstü, 53-55 milyar gibi bir rakam vermek lazım. Bilmiyorum farkında mıyız ama bu ciddi bir rakam ve A3 alınana kadar diğer markaların bir üst sınıfa giren araçları bu rakamla rahatlıkla alınabilir.

Bence değerlendirme yaparken buna da dikkat etmek lazım. Örnek olarak, S40 1.6 dizel 50 milyar satış fiyatına sahip. Ebat olarak A3'ten daha iri, kesinlikle daha güvenli ve aksesuar olarak da çok tatmin edici (örnek veriyorum çünkü kullanıcısıyım reklam yapmak niyetinde değilim), isteklere göre bir seçenek olabilir. Fransız arabası alınmaz ama 55 milyara çok rahat 2.0 motorlu Peugeot 407 bile alınır. Performans olarak A3'ü döver, içi de A3'ten kat be kat çok daha şık.

Ayrıca A3 her ne kadar Audi de olsa bir A4 değil. Gelip arka farlarından başlayarak örnek vermeyin, A4'ün station modeli kılığına girmiş Sportback ama bence alakaları yok. Gidip kendim bizzat ikinci elde satışa sunulan DOD arabalarına da bindim, içlerine de baktım. Eskime bakımından Peugeotla rekabet edebilir diyebilirim. A4lere de baktım, onlar taş gibiydi, hatta daha eski olanların durumu biraz daha bile iyiydi (eyvallah içleri biraz daha kaba).

Eleştirim A3 tabanlı geldi ama sportif duran, "iyi kaçtığı" düşünülen ve talep sebebiyle fiyatı yüksek duran bütün araçlar için geçerli, kendim de zamanında çok A3 isteyip kovalamış biri olarak yazdım bunları, şu an Volvo aldığım için de inanılmaz mutluyum. Belli şeylere kilitlenip kalmayalım, eni konu düşünelim diyorum. Yoksa hep aynı arabaların adını zikredip duruyoruz ve bence hata ediyoruz.

Bir de Hyundai 1.6 Coupe'nin adını da asla anmasak...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Volvo'ya lafimiz yok cok iyi araba arkadasimda var iyi araba. Onu da dusunebilirsin tabii ki duz vites alacaksan.

Yalniz A3'un icinin eskiyip de A4'e hic birsey olmamasina inanmam mumkun degil eger dedigini yanlis anlamadiysam. Cunku tamamen ayni ve cok kaliteli. Bu dedigine gulmek durumundayim..

[ Mesaj 20 Mart 2006, Pazartesi - 20:36 tarihinde, _Mordrac_ tarafından güncellenmiştir ]

[ Mesaj 20 Mart 2006, Pazartesi - 20:37 tarihinde, _Mordrac_ tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hiçbir şey olmaması tabii ki konuya açıklık getirmek için yapılan abartı. Ama sonuçta A3 (bakın meseleyi Audi'ye çekmeyelim) bence ederinin üzerinde fiyattan satılan bir araba. Aynı şeyi Citroén C3 (ilk tuttuğu zamanlar), BMW 1 serisi veya Hyundai Getz için de söyleyebilirim. Neticede bunlar firmaların düşük sınıf araçları. Ama insanların gözünde öyle bir şey şekillenmiş ki, sanırsınız BMW 1 serisi hızlı ve ufak ve 3 serisinden bile daha iyi, A3 Sportback A4ten kaliteli. Benim de dediğim geçin bunları, A3 Sportback gerçekten A4 kalitesinde olaydı o zaman ismi A4 Sportback olurdu, kasıp alt model diye çıkartmazlardı, BMW de fazladan bir seri çıkarmaya uğraşmazdı. Bazen değer yargılarımızı fazla yükseltip akılcı düşünceden uzaklaşıyoruz gibi geliyor, marka inancına fazla kapılıyoruz.

Bu bakımdan dikkat ediyorum 40-50 milyar seviyesinde tavsiye edilen arabalar genelde aynı. Ben de diyorum ki konuyu eni konu değerlendirelim, o fiyatta seçenekler çok ve aslında markasına ve herkesin alışına bakarak hoop diye atladığınız araba belki de sizin için en ideal araba değil. Bence Matama'nın konusunda yapmaya çalıştığımız gibi seçenekleri çıkartır bir bir elersek daha sağlıklı olur.

Veya ben boşuna nefes tüketiyorum, otomobil bir zevk meselesi ve herkesin gözünde dört halka ve 3 rakamı var :) (hepsi paramecium'un suçu!)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

A3 ve A4 arasında bir kalite farkı söz konusu değil. Bunun 1 ve 3 serileri arasındaki kalite farkında da söz konusu olduğuna inanıyorum. Fark sadece müşteriye sunulanlardır. Misal daha fazla iç hacim, daha hedehödölü müzik sistemi, konsolunda daha yumuşak plastik kullanılması falan. Daha fazla opsiyonel donanım ve daha fazla standart.

Her zaman için arz talep denen bir kavram vardır. Rağbet gören ürünün fiyatı hep yüksek olur. Bunu anormal karşılamamk lazım. Şunu yapabiliriz; alacağımız zaman bu tuzağa düşmemeye gayret edebiliriz. Bu tarz fiyatlandırma markalar arasında da görülebiliyor. Ben genelde compact saloon araçları sevdiğim için A3 nekadar gözüme hoş gelirse gelsin bir A4 gibi tercihlerim arasında yer almaz. Yine devreye kişi zevk ve beklentileri giriyor.

A3 almak isteyenlere tek tavsiyem; ne olur siyah harici renkleri de alın :P

Cafein valla benim birşey yapmadım :) matama'ı kaybettik ya ben ona üzülüyorum :((((

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bende yaklasık 1 ay önce benzer duruma dusmustum,fakat japon arabalarına bınmemek ıcın ısrarlıyım,bı cok ınsan buna katılmııcak belkı ama bu benım kısısel gorusum arabanın alman olmasından yan oncelıkle ve daha sonrada ben bu almanların ıcınden a3 sportback ve gtc arasında kalmıstım..ıstedıgım donanımlarda sportback yaklasık 53000ytl y gelıyordu,hem ılk araba ıcın fazla bır rakam hemde ust bır arac yanı sonucta kımse 7.60 li den ınıpte 1.16 ya bınmek ıstemez(abartı bır ornek oldu ama amacım bu aracların arasında kı farkı soolemek deıl sınıf dusultmektı :() ayrıcada e bir ailede bir halatsiz a3 yeterlidir diye dusundum..ailenın en kucuk cocugu olarakta onumdekı ınsanlardan daha luks bır araca bınmeyı kendıme yakıstıramadım:P ve uzun lafın kısası ındırımlerı ıle bırlıkte astra gtc 1.6 aldım 41.800 (gercı arac henuz burda deıl ama ekonomı patlamazsa fıyat hala bu) aracta xenon far+ sıs farı+hız sabıtleyıcı+deri koltuk var ..henuz tavsıye edebılcek durumda deılım aracı ama ben alman araclarından keseye uygun ve benı tatmın edenını secmeye calıstım kendım ıcın..
--sonuc olarak bence yazdıgın secenekler arasında almanlardan bırıdır hangısı oldugu farketmez..a3 olsa tabıkı ıyı olur ama;)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi 1.8t triptonik vites. Kapali garaj arabasi(koftiden degil ole kapali garajta fotografi cekilmis degil isteyen gelir evime gorur cay iceriz:) )

arabada bir problem yok en azindan benim gordugum. Vurulma dersen sadece bizim otoparktan girip cikarken baba camurlugunu degdirmis o kadar oda yapildi. Soyle soliyim inanilmaz oturakli araba bir yere girdinmi millet bakiyor diyim. Birde ici cok guzel ve harbiden full yani nasil desem otomatik arka perdesi bile varki bunu bilirsin a8 e almaz millet.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sene başında a3 için 60 milyar gibi bi para vermeyi bile düşündüm full olma durumunun okunu çıkarark ama passatıydı borasıydı 106gti a3üydü fln hiçbiri motor performansı açısından benim civicimle kafa tutamadı istediğim herşeyi zamanında verdi civic ve o yüzden değiştirmedim uzun süre. bu yüzden şimdi uzak doğulu üreticilere daha bi sempatim var.
volvo 1.6 d aslıda çok düşündüğüm bir araba ve eğer ailem tek kapıda sorun çıkarma yanlısı olurlarsa ilk düşüneceğim araba
bunun dışında arabama zaten en fazla 3 kişi fln binilir o 3. de nadiren.bide arka koltukta ben oturmayacağım için pekte umrumda diil orda çile çeken :)
allahtan 3-9 nisandamı ne autoshow var bursada ona gidip hepsini görme imkanım olacak
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Volvo 1.6 dizele sonuna kadar kefilim. Tek kapı spor araba almayacaksan (benimkilerin de A3 Coupe'ye en büyük burun kıvırma sebeplerinden biri) direk düşün, hatta Volvo'ya git, test sürüşü yap derim. Bana istediğim her şeyi verdi, hatta fazlasını dahi vererek beni şaşırttı.

İstanbuldaysan bir haftasonu ayarlayıp benim kızı bile gösterebilirim. Hatta patinajcılar olarak daha önce yolunu yapmaya çalıştım, bir tokuşsak istanbulda fena olmayacak.

60 milyar civarı vereceksen ve köprü problemin yoksa Nissan Pickup Rally-Raid diyerek ortalığı iyice bulandırsam mı? (süper araç, 4 çeker, full aksesuar... problemleri 1. köprüyü kullanamıyor ve boyu sadece(!) 5 metre 10 cm kadar)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...