Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

audi haberler #4 yeni allroad


paramecium

Öne çıkan mesajlar

selam,

bu forum beni deli edecek, alıp başımı gidicem sonunda >:(

neyse gelelim kelimelere;

allroad dizayn olarak a6 avant' a benzior ve aynı lüks çizgiyi taşıyor.
çamurlukların içersinde 17" jantlar görev yapıyor. bu değer 4.2FSI motor için 18". lastik çapları ise A6'a oranla daha büyük. ön far grubunda xeon+, arka stop grubunda ise LED aydınlatma kullanılmış. 3'ü yeni olmak üzere toplam 11 renk seçeneği ile geliyor.

boyut olarak Q7'den daha küçük:
uzunluk 4934mm
en 1862mm
yükseklik 1459-1519mm arası (havalı süspansiyon nedeniyle)

uzunluk artışı +124mm
en artışı +10mm
akslar arası mesafe artışı +76mm

allroad, avant kasa ile üretilecek ve 565-1660 litre arası bagaj hacmi sunabiliyor. otomatik açılabilir bagaj geçişi de sunuluyor.

allroad'da da MMI terminali kullanılıyor. orta konsolda bulunan ekran sayesinde birçok özelliğe merkezi kontrolden ulaşılabiliyor. MMI standart olmakla beraber 2 üst seviyeye de upgare edilebiliyor.

2 benzin, 2 de diesel motor seçeği ile sunuluyor. dördüde direct enjeksiyonlu olan motorlar V sınıfından olup 90° silindir açısına sahipler. silindirler arası 90mm olup 4 valf teknolojisi ile çalışıyorlar. kam mili ise zincir tahrikli olarak yer alıyor. benzinli motorlar devamlı ayarlanabilir 4 kam mili ile ve değişken emme monifoldu ile donatılmış durumda.

3.2FSI motor 255HP güç üretiyor ve maksimum torku 330Nm@3250rpm. 6 kademeli manüel şanzımanlı quattro model 0-100km/h hıza 7.2 saniyede ulaşabiliyor ve maksimum hızı 242km/h. 6 kademeli triptronic şanzımanlı model ise 7.7 saniyede 100km/h hıza ulaşırken maksimum hızı 240km/h. V6 motor ortalama 11.2 litre/100km yakıt tüketirken triptronic 11.0 litre/100km tüketiyor.

4.2FSI motor 350HP güç üretiyor ve maksimum torku 440Nm@3500rpm. V8 motor sadece triptronic şanzıman ile sunuluyor. 0-100km/h hızlanmasını 6.3 saniyede tamamlıyor ve maksimum hızı 250km/h olarak sınırlandırılmış durumda. 11.2litre/100km tüketim ortalamasına sahip.

diesel motorların ortak noktası 1600bar basınç ile silindir içine yakıt püskürtmeleri ve bunu yaparkende elektronik kontrollü piezo teknolojisini kullanmaları. bu sayede bir çevrimde birden fazla püskürtme gerçekleştirebiliyorlar. 3.0 V6 TDI motorda bu püskürtme sayısı çevrimde 5 sefer.

2.7 TDI motor 180HP güç üretiyor ve maksimum torku 380Nm@1400-3300rpm. düşük tork limiti sayesinde yüksek çekiş gücü sergileyebiliyor. 0-100km/h hızlanması 9.3 saniye ve maksimum hızı 215km/h. 6 kademeli triptronic şanzıman ile 8.7 litre/100km ortalama tüketime sahip.

3.0 TDI motor manüel veya 6 kademeli triptronic şanzıman opsiyonuna sahip. 233HP güç ve 450Nm@1400-3250rpm tork üretiyor. 0-100km/h hızlanması 7.5 saniye (7.8sn triptronic) ve 231km/h (230km/h triptronic) maksimum hıza sahip. iş tüketime geldiğinde ise TDI oldukça sıradışı bir özellik sergiliyor; 8.4 litre/100km (8.8 litre/100km triptronic) ortalama tüketime sahip.

quattro teknolojisine sahip araçtaki çekiş gücü dağılımı normal koşullarda 50-50 iken gerektiğinde bir aksa %75 güç aktarabiliyor.

eskiye oranla iz açıklığındaki değişim; önde +22mm (toplam 1596mm), arkada +2mm (toplam 1587mm).

havalı süspansiyonun 5 farklı sürüş modu bulunmakta: dynamic, automatic, comfort, allroad ve lift. dynamic mod sportif moda tekabül ediyor ve aracın yerden yüksekliğini 125mm olarak ayarlıyor. automatic modda ise araç 15mm yükseliyor ve 140mm'e geliyor. eğer hızınız 120km/h'ı geçerse tekrar 125mm'e alçalıyor. eğer confort modu seçilirse, aracın salınımları daha yumuşak hale geliyor. allroad modunda ise araç 175mm yüksekliğe geliyor ve sırasıyla 80km/h ve 120km/h sınırlarında 15mm ve 20mm alçalıyor. lift modunda ise aracın yüksekliği 185mm'e çıkıyor. bu modda ise hız sınırı 35km/h. eğer bu hız geçilirse araç otomatik olarak allroad moduna geçiyor.

yüksek yerden yüksekliği sayesinde bozuk yollardan veya kar ile kapanmış yollardan rahatça geçebiliyor. opsiyon olarak sunulan 245/45R18 all-terrain lastiklerle birlikte güçlendirilmiş motor altı koruması alınabiliyor. stabilize programı olarak 8inci nesil ESP sunuluyor. bu versiyonda off-road kullanıma uygun bazı eklentiler bulunuyor. kokpitte yer alan ESP tuşu ile bu mod seçilebiliyor.

giriş seviyesi motorlar 16" fren sistemi ile sunulurken, 4.2FSI motor 17" fren sistemi ile sunuluyor. eğer frenlere hızlı ve kuvvetli basılırsa, 4lü ikaz lambaları otomatik olarak yanmaya balşlıyor.

yazmaktan parmakları yorulan paramecium yavaşça yerinden kalkar ve dışarda esmekte olan serin rüzgara doğru yol alır. birgün bu rüzgarın RS4 cabrio sürerken kelini okşayacağını umut ederek serin hayellere dalar.

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

jantlar her iki modelde de güzelmiş kabinde ayrı bir güzel yalnız şu ızgaraya şekil yapacaz diye abartmaları bişeye sarmaya başladı gibime geliyor. yeter a6 daki a4 deki ızgaralar gayet iyi bide onlara şekil yapmaya çalışmalarına gerek yok hoş olmaktan çıkıyor bayağı bir hava veriyor. arap yağı bol bulmuş misali ..

2.7 tdi motor çok verimsiz 180bg o hacim için düşük neden öyle bir motor yapmışlar? 3.0 lık motoru tercih etmek daha mantıklı görünüyor.

[ Mesaj 01 Mart 2006, Çarşamba - 18:31 tarihinde, Vodan tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

2.7 tdi evet hp olarak düşük ama tork olarak geniş aralıkta sunduğu için güçlü. tüketicinin her zaman için baktığı nokta olan hp faktörünü göz ardı etmişler.

burun gerile gerile iyice ucube olacak sonunda. benim hoşuma gitmeyen yan, tekerlek ile çamurluk arasındaki mesafenin uzamaya başlaması. bu mesafe biraz kısa olmalı.

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

aşağıdakiler ingiltere fiyatlarıdır:

a6 allroad 4.2fsi triptronic 41.660 sterlin
q7 4.2fsi triptronic 47.680 sterlin

q7, allroad'dan 14% daha pahalı.

boyutları ve yakın fiyatları yüzünden aynı sınıfta gözükmelerine rağmen hedef müşteri kitleleri farklı. şehirdışında kasabalarda yaşayan insanları hedef alan bir araç allroad. q7 ise jip (ki bence suv oluyorlar) alıp bu furyaya katılmak isteyenlere yönelik bir araç.

avrupa'da station satışları türkiye'ye oranla pastadan daha fazla pay almaktadır. station almak isteyen ama kasaba koşullarına uygun araç almak isteyenlere yöneliktir. bu arada kasabalarda yaşayanların gelir ortalaması, şehirde yaşayanlardan yüksektir :) bizim köyler gibi algılamayın olayı.

bana q7 nedense itici geliyor, o yüzden allroad'dan yana kullanırdım seçimimi.

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...