Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

araba aldım...


Fistan

Öne çıkan mesajlar

selam,

amerikalıların muscle-car fantazileri bana itivi geliyor. hala işçilik ve malzeme kaliteleri avrupa ortalamasında değil. motor desen takıyorlar içine koca koca hacimli motorları sonra da 'biz deli gibi güçlü araç yaptık' diyorlar ama verim değerleri ortada.

al bir siyah h2, tak ona 21" cromajlı jant ve ince profil lastik, süsle her tarafını kromajlı parçalarla, içine de taktır 5000 wattlık bir dvd-audio sistemi olsun sana süper american dream-car. tuning? taktın mı superchargerı veya karbüratörlü ise her iki silindir için taktın mı bir weber çift boğazlı al sana tuning.

ama weber'in sesi hala bir başka :))) bir de 300c'nin önü güzel tasarlanmış. yan profil çizgisi de güzel. haşin bir havası var, yumuşak değil ama karakterli. bir tek yenilerden o hoş.

eğer bir amerikana bineceksem, o ancak 59 model siyah cadillac eldorado convertible olabilir. gerisi benim için yalan :)

300c hemi düşünenlere a8 w12 diyorum ;)

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium, station harikaymış ama allah aşkına o sedan ile bi 300c hemi'yi kalite olarak karşılaştırma.içine mükemmel şıklıkta bi gösteriş katmışlar ama bi 300c deki malzeme kalitesi yok.dışardanda heryerini törpülemişler gibi , yumurta gibi araba.hat diye bişey yok.insanın ruhunu sıkıyor resmen.sanki avucundan sabun baloncugu kaçmış araba olmuş gibi.
yan yana koyalım istersen senin audi a8 w12 ile benim chrysler 300 c hemi 'mi. 300c değil ama hemi olcak.
hangisi döver :)
olmadı çarpıştıralım.cüssesi kimin güçlü :p
ya da 100 kişi dizelim yola yürüsünler yanlarından bi audi a8 w12 geçirelim bide 300 c hemi. 100 kişiden kaçı dönüp bakacak, kaçı bir daha dönüp bakacak :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

geçin bunları yahu...
bir yeni rt10 dodge viper'ım olsun, isterse çamurdan olsun, yemişim cadillac eldorado'dur a8'dir 300c'dir (eski gtr/gts bile kabulümdür).

top gear'da 300c'yi pis ezdiler bu arada haberiniz olsun. "bu görünüşteki arabada böyle iğrenç bir yol tutuş ve daha da iğrenç ve torksuz, güçsüz motor, dalga mı geçiyorsunuz?" diyerekten.

edit: bu arada kaç taneniz tc sınırları içinde 2 tane koruma tarafından yeni rt-10a sarılırken kaportadan "kopartılıp" 10 metre ileri fırlatıldı? ben başardım! (mekan: rockistanbul festivali saat 12.00 suları, araç: marlboro'nun promosyon arabası, korumalar: 1.90 metre üstü toplam yüzey alanında benim 4 katımdan büyükler)

[ Mesaj 05 Mart 2006, Pazar - 00:48 tarihinde, Cafein tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

bir kere işçilik kalitesinde chrysler-mercedes ortaklığında en yüksek işçilik kalitesi mercedes'dedir. ve kaldı ki şuan a8 işçilik ve malzeme kalitesi bakımından sınıfında birinci sırada. ikinci sırada bmw 7 serisi ve sonrasında ise s serisi ile mercedes gelmekte. bu seçimi otomobil dergisi yazarlarıyla avrupa genelindeki tüketici anketleri belirliyor. 7-8 yıl önce ise sıralama şu şekildeydi; s serisi, 7 serisi, a8.

hemi 5.7 litre v8 olduğu için silindir hesabına göre rakibi a8 4.2 litre v8.
300c hemi özellikleri:
5.7 litre
v8
340hp @ 5000rpm
390lb-ft @ 4000rpm
5 kademeli otomatik vites
0-100km/h bulamadım resmi sayfasında
şehiriçi 17mpg tüketim
şehirdışı 20 mpg tüketim

a8 4.2 özellikleri:
4.2 litre
v8
quattro
335hp @ 6500 rpm
317lb-ft @ 3500 rpm
6 kademeli otomatik vites
0-100km/h 6.3 saniye
şehiriçi 18mpg tüketim
şehirdışı 24mpg tüketim
ayrıca komple alüminyum gövde

hatta 6.1 litre str hemi motora bakalım:
6.1 litre
v8
425hp @ 6000rpm
420lb-ft @ 4800rpm
5 kademeli otomatik
0-100 bilinmiyor
tüketim bilinmiyor

a8 6.0 w12:
6.0 litre
w12 48 valf
450hp @ 6200 rpm
428lb-ft @ 4000-4700rpm
0-100km/h 5.0 saniye
şehiriçi 15mpg tüketim
şehirdışı 21mpg tüketim

işçilik kalitesini vurgulamaya gerek bile yok aslında :) şuan en iyi işçilik ve malzeme kalitesi alman otomobillerinde.

100 kişinin bakmasına gelince: o 100 kişinin nereden alındığına ve sevklerinin dağılımına bağlı olduğu için bence pek kıyas değil. olay süper spor otomobiller veya egzotik otomobiller olsa kıyaslama olabilir ama bu sınıfta bu tarz bir kıyaslama yersiz diye düşünüyorum.

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

bir alman tuning firmasının a8 cabrio yapıp bunu satmaya başlamasının ardından a8 station -yani süper lüks station- konusu ortaya atılmıştı. daha sonra audi bu söylentiyi doğruladı ama 'üstünde çalışıyoruz' demekle yetindi. hatta modelin ismine bakarsan audi'nin station gövde için kullandığı avant kelimesine rastlayacaksın :)

tt'nin de consept olduğunu unutmayalım ;)

saygılar.

[ Mesaj 05 Mart 2006, Pazar - 01:18 tarihinde, paramecium tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium abicim çok özür diliyorum senden ama şu anki s320 yi, a8 4.2 ye değişmem o kadar söyleyeyim:)
abi lüks segmentte her zaman mercedes bence. ama audi nin son yıllarda aldığı yolda aşikar.
a4-a6 için söylüyorum; abi o kadar para verdiğim araba önden çekiş olmasın ya, diyeceksin quattro al-daha arkadan itiş zevkini almadan quattro yu napim ben:
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya simdi ukalalik olarak anlasilcak ama tamamen yanlis bilgiler yigini donuyor ortalikta biraz ozetliyim

bir kere 300c a8 degil a6 nin rakibi. a8 ona bir boy buyuk. Zaten 60 bin euroya ne a8 ne s serisini ne de 7 serisine rakip olabilir 300c. Isterse 10 bin motor hemi koysunlar.

Simdi a8 eskidi. 7 serisi kendini bayag bir yeniledi zorunlu makyajlarla. S serisi zaten tamamen gicir cikti ve ciddi manada bu sinifi bir klas uste tasidi. A8 yenilenme ihtiyacinda. Hele o dangalak MMI sisteminden bahsetmiyorum bile. Bu kadar kullanissiz olur. Tamam idrive da kotuydu ama bir sure sonra alisiyordunuz. Audi Tus karmasasindan baska birsey degil. Bakalim yeni a8 e hayirlisi.

VW nin ucuz yollu cls rakibi olmasina gelince. Beyler bu coook sacma bir iddia. Zaten cls ucuz yollu olmamakta butun olayi:) yani ucuz yollu araba cls nin rakibi olmaz belki a8 nin coupumsu bir tipi olabilir. Belkide buyuk hayal kirikligi phaeton un:)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu arada . Top gear da ceremi abimizin dedigi gibi.

Amerikan arabalarina koy 10 bin motoru duz yolda superlerdir ama sadece duz yolda:)

Birde beyler amerikan ruyasi geregi amerikan arabalari ole cok saglam olmaz. Yani isin ozu 3 4 sene sonra at yenisini al mantigi. O yuzden butun araba firmalari deliler gibi amerikada yer edinmeye calisiyor. Yalniz son yillarda bu degisti ve hepiniz sasiracaksiniz amerikada en cok istenen ve en saglam bulunan arabalar japon arabalari.

Infiniti, lexus(ki bmw mercedes audi yi dovecek modelleri var) Accura vs bunlar en cok istenen arabalar amerikada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

honda-accura biz emerike ellerindeykene (sene 2000) krallığını ilan etmiş malı götürüyordu ve ford'a, chrysler'a zor anlar yaşatıyordu. artı denildiği gibi, orada orta gelirli standart ailenin tercihi yine o aralar (6 sene olduğu için mişli mışlı konuşuyorum) uzakdoğu yapımı araçlardı (ki bize göre kıytırık mazda'nın bile epey saygın bir yeri vardı orada). bunun sebebi de denildiği gibi amerikanların ucuz segmentte leş gibi kıytırık arabaları dayayarak ekmek yemeğe çalışırken caponların maliyet avantajı kullanarak daha düşük fiyata daha yüksek güvenlik ve donanımla mallarını ortaya sunmalarıydı. reklamlarda bile amerikan arabası reklamından sonra (örneğin dodge neon) zırt diye honda reklamı girip "aynı özellikler bizimkinde de var, üstelik şu şu şu da var... hem de 2000 dolar daha ucuz!" diye olaya dalıyorlardı.

para viper'a laf etme çarpılırsın, nimet o :) liv tyler gibi bir şey. her şey içiçe geçmiş dört halkadan ibaret değil bu dünyada arkadaşım, o zaman audi de araziye çıkamıyor haydi bakalım, höööö (diyerek tartışmayı başka boyutlara sürüklemeyeyim iyisi mi...)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
ki bize göre kıytırık mazda'nın bile epey saygın bir yeri vardı orada

ciddi mi bu? uzak kalmışsın markalardan ya da mazda ile ilgilenmediğin için böle düşünüyosunuz.
mazda euroncap testlerinde 5 yıldız alan yeni 3,6 serileriyle ve dayanıklılık testlerinde volvo gibi devlerin önünde giderken, kim kıytırık diyor? :)
satıldıktan sonraki 1 yıl içinde servise gelen aracı 100 araçtan 2si mazda, volvonun 3, ..., bmw nin 7 .... alfa romeo'nun 45 gibi bir değerlendirme ile karşılaşmadın sanırım oto dergilerinde :)

[ Mesaj 05 Mart 2006, Pazar - 02:54 tarihinde, Fistan tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ulen bi uyuduk konuya bak almış başını gitmiş be :) yürrü be!

ek : bi de birileri demiş ucuz cls olmaz diye; VW yaptığı zaman görürsün nası "ucuz" oluyo. Ayrıca Viper'ın yeri apayrıdır. Çok özel bi araçtır kendisi dönüşlerde adamın canına okusa da :D -ki heyecan verici yanı da budur aracın zaten o burun tasarımından başka. 300 C hakkaten en üst sınıf rakibi deildi sanırım çünkü şimdi imperial diye bi konsept var ve çıkması olası. Bi şey daha; para istersen rosemeyer'ı da üretsinler o da konsept :P

[ Mesaj 05 Mart 2006, Pazar - 11:25 tarihinde, Mr_Hand tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cls'nin özelliği üç kollu amblemi taşıması. wv yapsaydı yarı fiyatına satmayı da bilirdi.

fistan, dediğim bu yeni kasalarla gelen gıcır mazdalar değil, hani yuvarlak kıçlı sivri burunlu mazdaların gezdiği dönemler (bakınız yıl 2000 diyorum), ki aynı markanın aynı model arabaları bile amerikada'da oranın standartlarına göre değiştirildiği için epey farkediyor (en önemlisi bütün arabalar -sporlar hariç- amerikada normalin %25'i falan büyük oluyor)

vipeeer ah vipeeer diyorum. muscle car ise muscle car, sporsa spor, görünümse görünüm.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oldum olasi kil oldugum arabadir viper

amerikan okuzlugunun sovundan baska birsey degil bence. Ne bir italyan ruhu ne bir alman muhendisligi ne bir ingiliz asaleti var. OKuz geldi okuz giden bir araba. Koy 100 bin motoru, motor bolumunu 10mt yap sonrada super araba diye kakala.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

höö matama çizerim arabanı :)

italyan güzelliğini de gördük, çıkardılar enzo diye ucube kılıklı bir şey, evet alçaktan uçan tayyare mübarek ama o kılıkla nereye uçuyor, en yakın estetik cerrahını mı arıyor onu bilmiyorum.

not: amerikanların ne araba ne de karada askeri araç yapmak konusunda hiç ama hiç ama hiçbir şey bilmediklerine can-ı gönülden katılmaktayım bu arada...

[ Mesaj 05 Mart 2006, Pazar - 14:43 tarihinde, Cafein tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...