Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

araba aldım...


Fistan

Öne çıkan mesajlar

E heralde yükselirdi fiyatlar. Ama karakter konusu tam doğru değil. Mesela A8 ve Pheaton tamamen aynılar motor bloku falan olarak. Ama Audi'nin silindir gömlekleri, zamanlamaları, bilmemne gibi şeyleri kendi isteğine göre düzenlemesi, Audinin süspansiyon sistemini ve yürüyen aksamı daha da sportif tasarlaması vb. olaylar sonucu Pheaton ve A8 tam olarak aynı karaktere sahip değil. Buna başka bi örnek Porsche Cayenne ve Touareg. Bu ikisinin benzer bi yanını gören var mı sportif SUV olmaları dışında?
Ayrıca PSA gurubu da işin kakasını çıkartmıştı bi zamanlar; saxo ve 106 için toplam 9000 parça varsa bunun sadece 100 tanesi farklıydı en fazla. Artık akıllandılar gerçi :) C3te 206 aynası gibi ufak şeyler görüyorum :P


ps: bi de superb normalde Türkiyede satılmayan uzun passat şasisi kullanıyo.

[ Mesaj 04 Mart 2006, Cumartesi - 10:58 tarihinde, Mr_Hand tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

dediğin gibi artık akıllandılar. şimdi sürücünün göremeyeceği pasif kısımlarda aynı materyal kullanılırken, görsellik ve kalite hissini pekiştiren kısımlarda marka imajına göre hareket ediyorlar.

bana göre marka modellerinin hepsini kapsayan o ortak tasarım anlayışı biraz daha genişletilmeli. bir ara a4'mü a6'mı anlamak mümkün değildi. şuan biraz daha değişikliğe uğradılar.

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o deil de Chris Bangle yüzünden bu özgün karakter muhabbetinde BMWye haksızlık oluyo artık ya. Adamlar bi ilk yenilenen 7serisindeki tepkiye kapıldılar, şimdi 3'e 5'e laf ediyolar. Ulan millet niye angel eyes far diye fır dönüyo o zaman? Kim çıkardı o farları? Deli etmeyin beni.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

neden? çünkü farklı olmayı insanoğlu hep sevmiştir :) bir önceki kasa 5 serisine çok güzel yakışıyordu o. ben hala o 'bir önceki' tasarım anlayışına kilitlenip kaldım :(

ilk e serisini çıkardığında mercedes, çift oval far yüzünden kopan fırtınayı hatırlıyorsun değil mi? adamalr neredeyse mercedes fabrikasına yürüyeceklerdi :p

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

sert, göze batan hatlara sahip. hele ki bunu alıp 3 serisine uygulamaları tam bir facia olmuş. 7 serisi bunu bir nebze kaldırıyordu çünkü. ama 5'e yakışmamış bana göre. o eski karizma gitmiş, yerine 'yeni' denilen ama herkese hitap etmeyen birşey ortaya çıkmış.

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Olur mu ya. Mercedese de dikkat et, o da E serisini gayet zarif tasarladı. S serisi de daha sert. Aynı BMWdeki gibi. BMWde şu an vıdı vıdı edilicek bişey var sa o da Idrive olabilir ki onu bile başka firmalar taklit etmeye başladı. Sen Audi-head olup çıkmışsın.. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

idrive özelliğini ilk o bulmuş olabilir ama vw teknoloji bölüm başkanına sormuşlardı;
-siz neden böyle bir sistem geliştirmiyorsunuz?
-biz sistemin zaaflarının zaman içersinde ortaya çıkmasını belirliyoruz ki aynı hataları tekrar yapmayalım.

misal audi'de kullanılan mmi sistemi daha sonra tasarlandı ama çok daha başarılı oldu. markalar arası fikir çalma diyemeyiz neden? aynalarda sinyal fikri, badem gözlü far tasarımları, 4 teker çekiş sistemi... alıp daha iyiye taşıma elbetteki olacak.

mercedeesde mevcut e serisi bence hoş, kibar, karizmatik, göze batıp da rahatsız etmeyecek bir tasarımda. fakat cls ve s serisi için aynısını söylemem zor. bana itici geliyorlar mesela. doğal olarak zevkler ve renkler tartışılmaz ilkesiyle 'ya sen bunun nesini sevdin kardeşim' diyemem. fakat tasarımın başarısını satış rakamları ve değişimlerin diğerlerindeki değişim oranlarıyla kıyaslanması sonucu anlayabiliriz :)

ben audi'i severim, hayranlık duyarım, imkanım olsa tüm modellerini garajıma tıkmaya çalışırım ama yiğidin hakkını yiğide veririm :) misal tek rakibimiz bmw diyorum ki birçok alanda audi'den daha iyi durumda. zaten tasarım aşamasında bazı kitleler hedef alınmak zorunda ve marka geçmişi ve karakterinin sınırları içinde kalınmak zorunda. ama daha iyisi olabilirdi düşüncesine sahibim bazı tasarımlar için.

audi'e çuvaldız batırırsam eğer;
-yeni a4'ün ön panjuru güzel değil.
-yeni a6 station kasanın bagaj kapağı eğimi haddinden fazla.
-dört kollu direksiyonları göze batan bir hatta sahip.
-düşük hacimli tdi motorlarda yakışmayacak performans değerleri var.
-çamurluk teker mesafeleri de bana göre biraz uzun, daha kısa olabilirdi.

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence de Audinin tasarımında pek kusur yok, öyle ön panjur vb. gibi. gayet güzel. vwnin yaptığı tam da firmayı açıklıyor. adamlar hep temkinli yaklaşıyor bu tür şeylere zaten. katı davranıyolar genelde. halk arabası mantığından geliyo bu sanırım (pheaton yapmışlar ne halkı ya bi de w12 var ki oyoyoy :D) Ayrıca BMWye bakarsan aslında eski 3 serisinin artık yetersiz geldiğini, bu yüzden yeni 3 serisini büyüttüklerini ve 1 serisinin sedan vb. versiyonlarının çıkma olasılığının olduğunu görürsün. Mesela A4'ün performans versiyonlarında olduğu gibi BMW de artık 3 serisinde V8 kullanıyor. Ama bu işlerin cart diye olmaması tepkilerin çıkması için zaman veriyo insanlara. Bunu kullanmasını bilen BMW de ar-ge ile yeni 1 serisi ve 3 serisini kullanarak hitap ettiği kitleyi korur zaten.
Audinin işi de zor ama :) bi yandan BMW bi yandan Mercedes. VW de çaktırmıyo ama bişiler yapıyo falan. (passatın coupési geliyo da) Bence Audinin senin gibilere ihtiyacı var :D

ps: Hatta daha ileri gidersem, Audi bence bu yüzden aşırıya kaçmayan ama güzel tasarımlar yapıyo sattığı araçlarda. Bi Mercedes ve BMW dizayn değişikliklerine bak bi Audiye. Audinin sıradışı tasarımları sadece konsept araçlarda...

[ Mesaj 04 Mart 2006, Cumartesi - 12:40 tarihinde, Mr_Hand tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

ya harbiden o w12 ne oldu :) bakın bizim gücümüz budur ama golf'den şaşmayız diyorlar :p gerçi kaç kişi gidip de vw logolu süper-spor otomobil alır? işin dediğim gibi gösteriş yanı da var.

inanırmısın audi.de'e 3 tane mail göndermişliğim var 'kardeşim şu a4'ün còupe'sini yapsanıza' diye ama 'ilgili bölüme mailiniz aktarılmıştır' demekten başka birşey yapmıyorlar. audi coupe modelinden beri coupe yapmadılar. bir de s2 var ama o s model olduğu için saymıyorum.

saygılaro

[ Mesaj 04 Mart 2006, Cumartesi - 12:55 tarihinde, paramecium tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nuvolari miydi neydi onu yapıyolardı hani? Audinin "büyük TT" projesi var halen diye biliorum ben. (bi de bi lise arkadaşımın o W12nin spyder olanının kabininde oturmuş resmi var. fuarla gelmişti çoook eskiden :) hatırladıkça adama kafa atasım gelir)

[ Mesaj 04 Mart 2006, Cumartesi - 12:58 tarihinde, Mr_Hand tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O.o LeMans mı höyy.
asıl o yapılmıycak araba be :D Nuvolari idi yapılıcak olan yaw. Bi de şimdi dank etti. Eğer Passat coupé gelirse bikaç sene içinde Audi Nuvolari de gelir.

[ Mesaj 04 Mart 2006, Cumartesi - 13:14 tarihinde, Mr_Hand tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

hahahahaa sanmam o tarz bir ortak platformda üreteceklerini. sanmam diyorum ama ola da bilir hani. şimdi boyutlara bir göz atıyorum da.

benzemesinler de :) platformun ortak olması pek önemli değil.

lemans'ın geçen sene üretileceğini konusunda karara varmışlardı. mercedes'in slr'sine karşı. ama neden şimdiye kadar ses çıkmadı bilmiyorum.

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu crossfire olmuş :)


bide siyah olana dikkatli bakarsanız arka kapısıda var gibi fakat kapı kolu yok. alfa 156 daki gibi bir tasarıma sahip coupe görünümlü 4 kapılı bir sedan yada belki cls yada yada abartı kaçacak ama maserati quattroporte tarzı bir araba yapıyor olabilirmi?

[ Mesaj 04 Mart 2006, Cumartesi - 19:42 tarihinde, Vodan tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...