Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

audi haberler #2


paramecium

Öne çıkan mesajlar

selam,

a4 titanium package




bu yeni donanım seviyesi 2006 a4 2.0t ve 3.2fsi sedan/avant modellerde s-line opsiyonu ile sunulacak. şuan için bu donanım seviyesi kuzey amerika pazarında(500$) geçerli olacak.
-18" 15 kollu titanium renkli alüminyum jantlar ve yüksek performans lastikleri
-parlak siyah ön ızgara parçaları
-siyah cam çıtaları ve tavan destekleri (avant modelde sadece)
-siyah araç içi tavan kaplaması
-piyano siyahı konsol kaplaması

saygılar.a+

[ Mesaj 19 Şubat 2006, Pazar - 19:56 tarihinde, paramecium tarafından güncellenmiştir ]

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,


bir yerde okuduğum habere göre şuan için önceliği fsi motorlara vermişler. daha verimli hale getirmeye çalışıyorlarmış. 1-2 sene sonra ise tdi teknolojisine tekrar yükleneceklermiş. bunun için lemans 2006'ın bitmesini bekliyorlar.

neden? çünkü fsi'ı ilk lemans'da denediler ve sonrasında da otomobillere uyguladılar. bu sene ise lemans yarışına tdi ile katılıyorlar :p

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

FSI gerçekten verimli bir motor arkadaşımda Golf var çok memnun adamakıllı kullanınca cidden az tüketiyor ayrıca istediğinde de gidiyor 1.6 FSI bile. Bir teknolojiyi geç bir web sitesi yapsa bile sürekli geliştirme çabasında oluyo insan doğal bişey FSI da ısrar etmek ancak bir yandan da dizele yüklenseler. TDI motorla katılıyorlarsa malisef diyorum TDI patırpatır ses yapan eski ve verimsiz bir teknoloji demode kaldı biraz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

fsi teknolojisi ile otto motorunun verim seviyesi daha üst noktalara taşınabiliyor. 20 yıl önce diesel ne konumdaydı? peki ya otto motor ne durumdaydı? otto motor teknolojsi dururken, diesel motor teknolojisi ilerledi ve şuan için bir çok kulvarda mantıklı seçim haline geldi. belki fsi sonrası otto daha avantajlı konuma tekrar yükselecek. bunun olup olmayacağını bilemeyiz.

ilk fsi örneği mitsubishi'nin di. şimdilerde ise audi yani vw group bu işe ağırlık verdi. eğer 2.0tfsi bir motor 220hp üretip, benim 1.8t 150hp'lik motordan daha performanslı ve buna rağmen daha az tüketiyorsa ben buna iyi bir gelişme olarak bakarım. benim gibi biri için -şu anda şehirdışı seyahatlerim az- diesel motor pahalı bir seçenek. 2.0tfsi motor tercih ederim.

5 yıl önce 1.9tdi ile 150hp hatta 160hp'lik golfler varken ne bmw ne de mercedes'den ses çıkabiliyordu. fakat diesel kalitemiz düşük olduğu için bu araçlar tr pazarına hiçbir zaman giriş yapmadılar. 90 ve 110hp'lik versiyonlar vardı pazarda. bmw ve mercedes'in diesel motorlarını geliştirmeleriyle aynı ana denk gelen yakıt kalite artışımız sayesinde gözümüz ilk onları gördü ve tdi'ı geri kalmış olarak algıladık. commonrail kötü bir teknoloji mi? hayır değil ve tdi da değil.

kısacası gelişim sürüyor. dün üstte olan şimdi minderde altta olabilir. üstte olan sevinmemeli çünkü minderde altta olan da onun şimdiki yerinden oraya inmiştir :)

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
kısacası gelişim sürüyor. dün üstte olan şimdi minderde altta olabilir. üstte olan sevinmemeli çünkü minderde altta olan da onun şimdiki yerinden oraya inmiştir :)


i ıh bu söze katılmıyorum. tdi teknolojisini üretip dizelde çığır açıp üzerine yatmak yetmiyor geliştirmekte gerekli bence. fsi motordaki ısrar belkide bu sebeptendir ? tdi teknolojisi fazla sesli olduğundan dolayı eski ve demode olarak yorumluyorum. gerçekten çıktığı zamanlarda çok başarılıydı ancak seninde dediğin gibi 5 yıl önceydi o =) common rail teknolojisi çok daha sessiz ve tdi lara göre sanırım daha verimli. vw gruptan iyi bi çalışma bekliyoruz. hem touareg e transporter motoru takmakta yakışmıyo :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

bmw 3.0d
6 silindir
2993cm³
231hp@4000rpm
520nm@2000rpm

audi 3.0tdi
6 silindir
2967cm³
233hp@4000rpm
450nm@1400-3250rpm

audi 4.2tdi
8 silindir
4172cm³
335hp@3750rpm
650nm@1600-3500rpm

bence okadar da kötü bir durumda değil şuan için. ses faktörü? evet tdi yapısı gereği ilk çalışmada diğerlerine oranla daha seslidir. getirisi? torkun elde edildiği bant aralığına dikkat edelim.

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

birde ince noktalar var tabi

tdi traktor motoru teknolojisi:) kotu anlamda demiyorum yani euro 4 standartina ihiyaci yok ne versen yiyor gidiyor. common rail oyle degil bu bir gercek. ancak fsi ile dizel cok ayri seyler. tamam az tuketip cok enerji cikartabilirde dizel ucuz:) yani ilerde ben dizel ve benzinli motorlar arasinda fiyat farki kalacagina inanmiyorum. ve uretim maliyeti acisindan benzinin motorinle yarismasina imkan ve olanak yok. o yuzden dizel hep ucuz yakit olucak.


birde daha oncede savunulan su sacma mantiga bir cevap vermek istiyorum

arkadaslar bir arabayi alirken 4 bin euro fazla verip dizel aldiniz. dangalagin biri zamaninda bir hesap yapmis 40 bin km de yiyor diye bu hesap yanlis.
bir kere dizeli satarken o 4 bin euroyu gozu kapali cikartiyorsunuz piyasadada. benzinli arabalar satmazsin ama dizel arabalar peynir ekmek gibi cok daha degerli sekilde satiliyor. ikincisi bu 40 bin hesabi yapilirken dizel arabalar benzinlilerden cok daha pahaliydi o ara kalmadi. ve son olarak psikolojik rahatligi var arabam az yiyor dusuncesi varya 10 bin euroya bile deger. yani lutfen uzun yol yapmiyorum dizel gereksiz dusuncesinden arinin.

[ Mesaj 22 Şubat 2006, Çarşamba - 06:10 tarihinde, matama tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

az kilometre yapmış diesel ikinci elde bulunmaz zaten, gören kimse bırakmaz onu :p

diesel motor imalat teknolojisi yüzünden pahalı bir motor. fakat yakıt türü olarak benzine oranla daha ucuz.

eğer fsi veya başka bir hedehödö teknolojisi ile benzin daha verimli hale getirilmezse, gelecek bence de diesel'in.

matama ben diğer motorları da gösterdim. 2.0tdi evet gerçekten kalıbına yakışmayacak bir motor. bir de tdi ile geniş bant aralığında tork üretirken, cr ile daha yüksek tork pik noktada elde ediliyor. bu da kullanımda farklar ortaya koyabiliyor.

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

ben şuanki aracımla periyodik bakımları atlayabiliyorum. bana çıkaracağı masraf fazla olmaz. ama bir diesel'in periyodik bakımları benzine oranla daha yüksek. daha fazla özenli periyodik bakım ister. eğer benim yaptığım yıllık km belli bir değerin altındaysa, diesel bana pahalı gelir. bu bir gerçektir ve avrupada size aracın periyodik bakım bedelleri de galerilerde belirtilir. ama çok km yapacaksam yakıt maliyeti bu sefer bakım maliyetini geçer ve diesel daha ekonomik bir hal alır.

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya dün bi ton yazı yazdım şu yeni.php hatası çıktı asabım bozuldu.
Bende matamanın bahsettiklerine değinmiştim. Kötü mazotlada çalışabiliyor TDI. ve birde 3.0 lt dizele kim biniyo vardı içinde.

Şu an 1.9 TDI motorlu bi golf 105bg iken Ford'un ürettiği PSA grubundada kullanılan 1.6 109bg lik motor aynı görevi fazlasıyla yapabiliyor. Tabi turbo basıncıyla oynanınca TDI dan 150bg de güç alınabilir ama stabil olmaz. Herşeyden öte yüksek hacimli olmaları sebebiyle vergi dezavantajları var TR de.

O dangalağın hesabına bende uyuzum. Birde millet öyle bi özümsemişki ezberlemişler way anam yılda! 40bin 50bin yapmıyosan alma fln olup çıkmış o. Geçenlerde bi hesap yaptım modifiyem.comdaki dangalaklara burayada paste edeyim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

üşenmedim oturdum hesap yaptım.
hepsi 11/02/2006 günlük akaryakıt lt fiyatları baz alınarak hesaplanmıştır.
1lt 95 oktan benzin = 2.62 ytl
1lt eurodiesel = 2.18 ytl

52lt lik depoya sahip astra ile,
1.3 cdti 113.36 ytl ye 800km
1.6 twinport 136.24 ytl ye 600km

1km de
1.3 cdti ortalama 0.142 ytl
1.6 twinp. ortalama 0.225 ytl
-________________________
0.083 ytl

1000 km de
83 ytl

astra 15bin km bakımı
1.3 cdti 280 ytl
1.6 twinp. 116 ytl
-_______________
164ytl

164ytl/15 = 1.3 cdti alınca her 1000km de 11 ytl ek bakım masrafı.

1.3 cdti ile 1.6 twinport arasındaki bakım maliyetleri düşülünce 1000km deki fark. 72 ytl.
yani 1.3 cdti alınca her 1000km de 72 ytl paranız cebinizde kalacak.

1000 ytl fiyat farkı varsa, bu farkı 14bin km de amorti edeceksiniz bakım maliyetleri düşülmüş halde!
şimdi, hem 95 oktan hemde tam tamına iki araba arasındaki 3.260 ytl farkı ele alalım.
3.260 ytl / 1000 ytl x 14000 km = 45.640km.

arabayı 3 yıl kullandığınızı farzedersek, 1 yıllığı 182 ytl den 3 yılda tam 546 ytl de vergiden kàrınız oluyor.

546 ytl ye dizelle nekadar yol yapabileceğimizi de hesaplayalımda eksik kalmasın.
546 ytl ile tam 250lt yakıt alabiliyoruz.
1.3 cdti astramız 250lt yakıt ile, 3840 km yol gidiyor.
45.640 - 3.840 = 41.800km

yani demek oluyorki 41.800km de amorti ediyor. bundan sonra yaptığın her km cebine kar. yani arabayı satarken benzinliyle dizeli aynı paraya satarsan zararın olmaz.

haa dizeller 2. elde pahalıya gidiyordu dimi? nekadar?
nekadarsa okadar cebinize kàr. diğer bir deyişle 41.800km den düşebilirsiniz nekadarsa...

unutma her 1000 ytl için 14.000km düşeceksin...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

demek ki bir sınır var :) şuan ben haftada 500km yapmıyorum bile. ve devirli kullanımla birlikte aracım 320k tl yakıyor. üstüruplu kullanım ile bu 250-280k tl aralığına düşebiliyor (ama sabah trafiğinde de gidiliyor hani :p) benim gidip bir diesel arç almam benim için ekonomik olmaz.

fakat 1 sene sonra marmara bölgesinin yolları taştan diyerekten seferi konuma geçeceğim ve ozaman 2.5tdi düşünüyorum. fsi bile kurtarmaz hale gelecek.

vodan üşenmeden hesaplamışsın ya, helal olsun :d ayrıca 1.9tdi 150hp fabrikasyon değerdir. modifiyeye gerek yok ama yurdumda sanırım ancak polo gti'da var bu motor. 3-5 sene evvel golf 1.9tdi (tüm harfler kırmızı, sadece 'di' değil) vardı ve 150hp güç üretiyordu.

kişisel görüşüm, diesel'in ölüsünün bile o tork ile otto'yu devirebileceği yönündedir :p eskiden yılda 100k km'den aşağısı için diesel ekonomik değilken, günümüzde bu sınır 40-50k km'lere kadar inmiş durumda. belki ilerde fark bile kalmayabilir.

not: eski forumu mum ile arar oldum. ne renginde hayır var, ne de kodlamasında :(((

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya mesela bugün 159'un 1.9 dizel motorla 150hp güç verdiğini duydumda fabrikasyon olarak. o yüzden yazdım zaten fabrikasyon veriler olarak ancak nekadar fabrikasyonda olsa motor ömründen de yiyecektir o.

ya bu hesabıda okadar kızdımki dan dun konuşanlara hakikaten üşenmedim oturdum hesapladım herşeyiyle. daha sonra ee 3.250 ytl yi bankaya yatırsan likit fon ile şukadar faiz getirir oda bir kayıptır fln demeye başladılar oturdum onuda hesapladım :p kimse altta kalmak istemiyo fakat körü körüne hesaba kitaba yanaşmadan birşeyleri savunmakta ısrar edebiliyorlar çok kızıyorum.

benim araba full şehir içi trafiğinde acımadan kullanmama rağmen bugün aldığım mazotda 156bin yaktığını hesapladım. 160bin diyelim iyi bi rakam ya =)

ha birde yukarıdaki hesabın son kısmı biraz imalı olduğundan açıkçada yazayım. arabayı kullanıp benzinliye kıyasla 2 milyar fazlasına satarsanız 14binx2=28bin km düşün o 40küsürbin km den.

[ Mesaj 22 Şubat 2006, Çarşamba - 18:39 tarihinde, Vodan tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

1.9 diesel 150hp olunca motor ömründen yemez :) min 300k km motor kapağı sökülmeyecek şekilde yapıyorlar. kimse 'bu markanın motoru tez ölür' denilmesini istemez.

daha pahalı turbo+daha geniş intercooler+güçlendirilmiş biyel+değiştirilmiş enjektör+değişen monifold geometrisi = artan güç

ama bunlar maliyet demek. vw motor bunu kaldırmaz. 130hp ile sınırlandırmak müşteriyi ürkütmez. ama bmw müşterisi bu fiyat farkını aramaz. peki audi? biraz enselerinde sopa sallamak lazım :) iyice tembelleşecekler :p

1.6 benzin ile
1.9 diesel kıyası yaparsan ne çıkıyor? sadece meraktan sordum :(

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

param ozaman saçmasapan bişey çıkar. Çooooook fazla fiyat farkı var. Audi de okadar fiyat farkına Focusu geçemeyecek araba veriyorlar bide insan çileden çıkar vallahi =) 130hp olaymış keşke.

VW grup dizelleri hep 1.9 diye çok pahalı oluyor bir golf Trendline mıydı Comfortline değil 51 milyar el insaf

1.9 motorlarda fark yok ama dimi bu motorun 90hp lik versiyonuda var 130hp gücündeki versiyonuda var. Bunun daha büyük turbo ile elde edildiğini düşünüyorum ben yada ufak tefek bazı eklentiler olabilir ancak sonuçta motorun ömrünü illaki yiyecektir diye düşünüyorum ben bakınız Absolut'un başına gelmişti
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

sana fabrikasyonile sonradan yapılan modifiyeyi şöyle örnekleyeyim:

2.0tfsi motor şuan için 200hp. (yine mi fsi deme sakın :p) bunu chip ile 220hp ve hatta 240hp yapabiliyorsun. audi motorun gücünü 220hp'e çıkardığını açıkladı. ve yaptığı değişiklikleri yazdı; turbo geometrisinde değişiklik, güçlendirilmiş biyel ve piston, chip değişikliği, değiştirilen intercooler.

e şimdi fabrika 20hp'lik artış için bunu yaparken, ben chip ile 'yaptım oldu' diyorsam muhakkak ki bir yerlerde ben birşeyleri atlamışımdır. kâr amacı güden bir işletme benim yaptığım daha ucuz değişikliği fark edemeyecek kadar kör değildir herhalde. eğer fabrikanın yaptığı parça değişikliklerini ben de aracıma yansıtırsam, sağlıklı ve uzun ömürlü bir modifiye elde etmiş olurum. tahminime göre böyle bir değişikliği yaparken harcanacak parayla o modeli almak daha ucuza gelebilir.

her motorun statik ve dinamik yük kontrolü yapılır. tasarım aşamasında da bazı güvenlik ve servis katsayıları seçilerek tasarım gerçekleştirilir. e şimdi adamlar o 20hp için tekrar bu hesapları yapıyor ve gerekli parça güçlendirmelerini yapıyorlar. benim bunu gözardı ederek yapacağım değişiklik o katsayıların daha düşük alınması anlamına gelir ve bu da ömür faktörünü olumsuz etkiler.

bilmem ukalalık sınırını geçmeden anlatabildim mi :d

saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...