jagd Mesaj tarihi: Şubat 7, 2006 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 7, 2006 RMR (red moon rising eve-online'ın en son patcle gelen sürümünün kısaltması) ile bir çok eski rehber tarih olmuş durumda.Hemen hızlı bir rehber yazmaya karar verdim.Çoğu oyunda benim merak ettiklerim ve küçük tüyolar vb. Zaman zaman ilavelerle güncellemeyi düşünüyorum.Tabii bende anca 14 günlük triali bitirmiş biri olarak yazıyorum bunları ileri ipuçları yok ama tam başlayacaklara göre şeyler var.Birde bu yazdıklarım biraz şahsi tecrübe özellikle tutorail kısmı için :) ve diğer kaynaklardan edindiğim bilgilerden toplanma ,belki bir kaç yerde bulaxcağınız ipuçlarının bir yerde bir araya gelmesi.tabii eveturkden ve eve-online frumlarından yararlandım onun için tecrübeli oyuncular ben bunu orda gördüm burda gördüm diyebilirler ama aldığım yerleri açıkça yazmaya gayret edeceğim . İlk olarak klasik ırk cinsiyet vb. seçimi var daha sonra giriş ekranında en önemli yere geliyorsunuz burda başlangıç skill ve attribuleri (attribuleri yetenek olarak türkçeleştirmek doğru olur sanırım belirleniyor).İlk önce http://forum.paticik.com/konu.php?id=82211 burda hangi attribuler hangi skillerin öğrenme süresini etkiliyor bunu görüyorsunuz.kesinlikle dengeli gidin (karizma hariç) oyunda silah kullanımıyla ilgili skiller (gunnery ,missiles) Perception - willpower istesede perception ve willpowera abanmak size diğer zorunlu skilleri çalışırken epey acıtır. Bu oyunda silah skillerini bitirip bir şey yapmak mümkün değil gemi kullanmak için navigation engineering electronic vb yede ihtiyacınız var bUnlardada memory intelligence gerekiyor genelde bu yüzden dengeli bir attribute kesinlikle tavsiye edilir. Karakter açma ekranında ileri geri gidip ayarlama yapmanız mümkün.hatta size oyuna başlamdan evvel http://www.eve-offline.net/character/step0.dxd adrtesine gidip bir aşinalık edinin derim (linki eveturk.comdan aldım, admin postalamıştı tşk.) Bu ekranda hazır mesleklere göre tercih yapmakta mümkün ama ben bir tane warrior açtım 2. karakter olarak deneme mahiyetinde ve gördümki savaşçı diyewillpower veperceptiona abanılmış yararsız bir tip olmuş.Bu nedenle custom yapıp skill seçiminde ileri geri giderek başka kombinezonları deneyerek karakterinizi açın bu karakteri birz oluşturduktan sonra size verilen puanları istediğiniz attribulere dağıtın (3 yada 5 puandı tam hatırlamıyorum şu an) tutorial nasıl bitirilir? oyuna gitince kendinizi bir uzay istasyonunda size oyunu öğreteceğini iddia eden bir tutorialla karşı karşıya geliyorsunuz.Size burası pazar böyle alır böyle satarsın vb. şeyler söylüyor.Dikkat etmeniz gerekn şey neyi anlatıyorsa onun düğmesi yanıp sönmeye başlıyor ve siz düğmeye tıklayana kadarda devam ediyor.örneğin bana hangardaki vedsperi (yada tritanyumu)sattırana kadar rahat vermedi :). ekranın sol tarafındaki düğmeler wallet,assets(hayati bir düğme bence),skill market vb zaman içinde alışıp rahat rahat kullanıyorsunuz tutorialda bazı mantık hataları var bunlardan birincisi eğer istasyondayken oyundan çıkarsanız oyuna girdiğinizde size illa yeniden veldsper(yada tritanyum) sattırmak istiyor.Bunun çözümü undock düğmesine basıp havalanmak. Tutorailın en iğrenç bölümü :deadspace complex burası bir nevi atış poligonu newbie gemimizle gisip denilenleri yapıyoruz 1.adım istasyonan havalanıp deadspace traiing compexe warp etmek (warp etmek kısaca sizin ışık hııznda seyahat ederek güneş sistemleri ve gezegenler arasında kısa yoldan seyahat etmenizi sağlayan düzeneğe veirlen isim) bunu ekranın sağ tarafında bulunan overview menüsünden yapıyoruz yeliş görünen trainig complexlerden birini seçiyoruz en üstte deadspace training complex yazısını ve ikonunu görüyoruz ve altındaki warp ikonuna basıyoruzbizi training coplexin 15km gerisine ışınlıyor. 2.adım deadspace traiing complexe girmek ,bunun için -> tuşuna basıyor ve 2300 metre ve daha kısa mesafede çıkan warp ikonuna basıyoruz birz bekleyince içeri giriyoruz.Burayı 1.cep olarak adlandıracağım burda yapmamız gereken pirate key holder denen npc yi öldürmek onu öldürünce bir konteyner düşüyor konteynerın içinden complez kex denen anahtarı alıp 2.cebe geçmemiz gerekiyor.Amaç bu ama ne kadar npc öldürüseniz o kadar iyi sizin için para ve eşya kazanıyorsunuz ayrıca ne kadar fazla complex key ele geçirirseniz o kadar iyi ilerde buradan geçmek için tekrar npc beklmek zorunda kalmazsınız.Dikkat edilecek bir şey konteynerların kime ait olduğunu kontrol etmek size ait olmayan bir konteynerdan eşya alırsanız sahibi sizi concord denen polisin müdahalesi olmadan öldürebiliyor.Kırmızı konteynerklar başkasına aittir genelde beyazlar size :P 3.Adım Eğer compex keyi ele geçirmişsek bir alttaki gate geçiyoruz eğer anahtar yoksa geçmemiz mümkünd eğil.Burası ikinci cep burda maden kazmayı öğretiyor tutorial bize .Mantık basit overviewdan hedefi seç (astreoid yada npc yada player)hedef ikonuna tıkla sonra F1 F2 F3 vb düğmelerde bulunan silahları ateşle) ,yada ekranın ortasında altta gördüğün ikonlara hedefi seçtükten sonra tıkla.Kullandığımız silahta madenci lazeride aynı mantıkla çalışıyor. Burda vedsper kazıyoruz ve 3.cebe doğru gidiyoruz,2.cepten 3.cebe geçmek için lazım olan şey kargo bölümümzde veldsper olması eğer olmazsa geçemiyoruz bu nedenle bir miktar fazla veldsper kazıp gemide bulundurmakta fayda var bu tutorailın deadspace complex kısmı bitene kadar. 4.Adım daha önceki adımlarda izlediğimiz yolu izleyip 3.cebe geçiyoruz burası son bölüm training complexte ama 2 npc birden beliriyor bunun için geminizde mevcut kalkanlarınızı açmanızı tavsiye ederim. deadspace training complexi bitiremeden oyunu kapadım vb. ne yapayım? oyuna girin deadpace training complexe gidin kaldığınız yerden devam edin (tabii yedek complex key kargo bölümüzüde yoksa 2.cebe veldsper yoksa 3.cebe geçemiyorsunuz aklınızda olsun bu nedenle her zaman veldsper bulundurun kargo bölümünüzde )eğer fazla complex anahtarınız varsa fazla anahtarın faydasını en ciddi göreceğiniz yer 3.cep hemen istasyona geri dönüp 2.bir turret yada lazer takıp 3.cebe öyle gidiyoruz :) daha hızlı ve kolay geçersiniz artık sanırım Ben 3.cepte oyuna tamamen yabancı olmanın verdiği bir acemilikle 1 kere istasyona dönmek zorunda kaldım ama açıkçası buradaki hedefler oldukça basit hedefler saldırın ve öldürün ama shield boosterlarınızı açmayı nunutmatın Bu oyunda en önemli tuşlardan biride sağ click tuşu ,tıklayınca bize station planets astreoid belts vb diye gösteriyor ve bizde nereye gitmek istiyorsak oraya warp within 15 km ye tıklayıp gitmek istediğimiz yerin 15km gerisine ışınlanıyoruz (aynı şeyi overviewdanda yapabiliyoruz ama maden kazrken kaçmak gerekirse overview astreoid isimleiyle doluyken bütün herşeyi aşağı indir yeri bul vb.den kolay) Overviewda neyin görünüp neyin görünmyeceğine siz karar verebiliyorsunuz.Aslında benimde merak ettiğim konulardan biri neleri seçmeli neleri seçmemeli. Assets düğmesi:Bu düğmeye basınca bütün eve evereinndeki mallarımız nerelerde nerede neyimiz var görebiliyoruz.Ama bana pratik faydası şu oldu sağa sola nasıl gideceğimi bilmezken tutorailda anlatılan kullanımına bakıp gitmek istediğimyerlerde 1-2 mermi alıp yerin ismine sağ clickleyip set destination (hedef olarak belirle) diyip birde ekranınızda kocaman duran A harfiyle temsil edilen autopilota tıklayarak bütün acemiliğime rağmen sağa sola gidip gelebildim. şimdi gelelim ilk hangi skilleri çalışmalıyım vb. sorusuna Bence hayati skiller engineering :her levelde %5 powergrid nonusu min lvl 3 afterburner.RMr ile firigateler ağır bir nerf yemiş ben şahsen CCp'nin kazığını yedim(karakter caldari ) kestrel alıp füze kullanacağım diye heavy missile kullanmak için gerekli skilleri, çalıştım ama bir baktım diğil heavy missile 4 tane standart missle launcher (füze rampası tükçesi) bile sığmıyor powergrid yüzünden lvl 3 te 34.5 powergrid yapıyor 3std launcherve biraz alet edevat yada 4 std launcehr ve deponuzda müsait ne varsa (paranız ve skiliniz olmadığını düşünüyorum :P).Kestrelin bir güzelliği full füze rampası yükleniyor olması böylece ilk etapta yalnız füze skilleriyle yırtabilirsiniz(Birde kinetic damage bonusu var bu yüzden kinetic zarar veren füze kullanmak avantajlı).Ama er yada geç diğer gunnery skilleride öğreneceksiniz bu yüzden ya hemen öğrenmek yada ilk başta birazda başka şeylere yönelmek size kalmış. silahlara gelince 3 çeşit hybrid turret ,projectile turret ve energy weaponss =lazerler var hepsininde small,medium large boyları var . kendi aralarındada ikiye ayrılıyorlar kabaca 1.tür kısa mewnzilli ama tracking =hedef takip hızı fazla olanlarla menzili uzun ama hedefi takip hızı daha düşük olanlar.hybrid turret ve projettile turret için cephane taşımak zorundasınız,lazerler cephane istemiyor densede onlarda cristal kullanabiliyorlar onlar içinde kristal taşımak gerekiyor görünüşe göre(hiç lazer kullanmadım) Her malzemenin bir t1 birde t2 denilen çeşidi var genelde T2 ler ya daha hızlı ya daha az güç harcıyor ya daha uzun menzilli vvb. bir şekilde özelliğ daha iyi buna karşılık bazen götürdükleride olabiliyor mesela standart füzelere göre advanced (gelişmiş füzeler) menzil dezavantajına sahip. T2 denilen modeller genelde skill lvl 5 + skill her neyse onun specialisation skilini istiyor.Mesela bu advanced missile aynı fırlatıcıya takıldığı halde standart missile lvl 5 ve Standard Missile Specialization lvl1 istiyor. Cephane nasıl doldurulur :ilk önce cephanemizi kargomuza koyuyoruz istasyonda bunu unutmuyoruz.Bunun 2 yolu var A- sonra fiting ekranında kargo bölümünden/hangarımızdan aldığımız aldığımız cephaneyi hangi taret/füze jhangi mermi/füzeyi kullansın istiyorsak onun kenarında cephane yerine koyuyoruz istasyondan ayrılıyoruz sap click tuşuna basıp reload all diyoruz bütün hepsi dolduruluyor.Bu 10 sn alıyor yaklaşık 2.yol B-istasyondan ayrılıyoruz her füze rampası ve silah için üstüne gelip sağ tıklıyoruz böylece yükleeileceğimiz cephaneyi görüyor ve birini seçip load(yükle) diyoruz ,bunu her silah için tekrarlıyoruz İlk yolda istasyonda birer cephane koyup hangi silahın ne kullanacağını belirliyoruz iki Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
jagd Mesaj tarihi: Şubat 7, 2006 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 7, 2006 ikincisinde tektek yapıyoruz hangisi hoşunuza giderse.Aslında nerde ne kullanacağınıza kara verdikten sonra sorun ilk seferde çıkıyor gerisi oldukça kolay. Cephane değiştirme: Evet mümkün ,sağ click unload ammo diyerek taret yada rampadaki cephaneyi kargo bölümüne boşaltıp silah için başka bir cephaneye geçebiliyoruz. Alım-Satım sakın 5-6 jumptan uzak yerlere hele küçük gemilerle gitmeyin.Maden kazıp satsanız daha fazla para yaparsınız açıkçası Madenci için firgate 2 Adet minimum lvl 1 mining lazer 1 adet afterburner 2 adet civilian expanded cargohold %10 fazla kargo kapasitesi daha yeriniz varsa takabildiğiniz kadar civilian expanded cargohold bununla lvl 1.0 0.9 güvenlik dereceli yerlerde maden kazıp skill al çalış olayına gireceksiniz. trial hesaplar industry skilini çalışamıyor bu nedenlede büyük kargo kapasiteli nakliye gemileri olan Industrial gemilere sahip olamıyorlar .Madencilik için en mantıklı yol kaz konteynıra koy sonra gel endüstri gemisiyle taşı .En büyük kapasiteli nakliye gemisi gallentelerde ITERON MARK V,bunun için illa gallnet olarak başlamanız gerekmiyor gallente frigate 3 ve gallente Industrial skillerine sahip olmanız yeterli.Her ırk her ırka ait gemiyi uçurabilirsede teorik olarak skilleri çalışmak gerekiyor Frigate cruiser 1 e başlayabilmek için frigate 4,battleship 1 e başlayabilmek için cruiser 4 gerekiyor. Skill training time multiplier ne demek .Skillin öğrenme hızı 1x standart lvl 1 10 dakika lvl2 1 saat dersek training time multiplier 5 olan bir skill lvl 1 e 50 dakika lvl2 ye 5 saatte ulaşacak demektir.katsayı ne kadar yüksek öğrenme o kadar yavaş oluyor skillerin ilk 3 lvl a ulaşmaları oldukça kolay bu hesapla hemen learning analytic mind insta recall lvl 3e spatial awareness ve iron will lvl2 ye (diğerleri önermesede lvl 2de 2 şer puan getiriler ve gunnery ve missile skillerini çalışma süreniz kısalır) mining devamlı yapacaksınız bu nednele hemen 4 e alın ondan sonra lvl2 mining lazer alıp onları kullanın [ Mesaj 07 Şubat 2006, Salı - 21:15 tarihinde, jagd tarafından güncellenmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
jagd Mesaj tarihi: Şubat 7, 2006 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 7, 2006 Arkadaşlar imla hataları için kusura bakmayın copy-paste değil online hazırladığım için oldu :).Bu arada deadspace training complexe iderken alın dediğim 2.turret/lazerdeki lazer silah olarak kullanılşan lazer aman sakın mining lazer takıp gitmek gibi bir gaf yapmayın. Ayrıca ticaret için 5-6 jump tan uzağa gitmeyin dememin nedenide küçük gemilerle harcayacağınız zamana karşılık kazanacağınız parayı maden kazarak misyon yaparak daha kolay kazanacağınızı düşünmemdir ilk 1 haftada.Bende bu ticaret işine girişeyim dedim şahsen ama bir maddede %50 kar etmeme rağmen harcadığım zamana demedi tabii birde kargonun ne kadar hacim tuttuğunu bilmekte lazım aman bunada dikkat edin. Tabii siz benden daha uygun fırsatlar bulursanız deneyin,ben 0.4 yöresine ilk bu ticaret yüzünden girdim zaten ondan beride girmedim . Şürçü lisan ettikse affola Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
jagd Mesaj tarihi: Mart 9, 2006 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 9, 2006 Yeni gelen arkadaşlar için up.Bu arada sonradan öğrendimki genel eğilim kestrele rocket launcher takmak şeklindeymiş :) ama lvl1 missionlar std launchrla çok kolay gelmişti zaten npcler yaklaşamadan gidiyordu :P [ Mesaj 09 Mart 2006, Perşembe - 12:49 tarihinde, jagd tarafından güncellenmiştir ] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar