Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İmam hatiplilere açık öğretim formülü


TRA_GS

Öne çıkan mesajlar

inş istediği hak ve özgürlükleri bir an önce elde ederler.
sadece ilahiyat okumaya giden yok oraya,dini ve pozitif ilimleri birarada görmek isteyenlerde var ben gibi.
çıktık bu yüzden boş boşuna orta 3te.
nese tartışmayacam hayırlısı olsun[signature][hline]..
içimdeki şeytanın ensesindeyim..
destur deh breh,berduşa name yazma çek git ilerle milim milim..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eet yobaz iddia ediolar arkadaşlarda yok yobaz falan öle çok yetiştirmio okul,giden çocukların ailelerinde yobazlık olabilir.
2-3 sene türkiye birincis çıkardı 98 li vs yılllarda imam-hatipler unutmayalım.
@prawler:inanıorum ki ben öleyim yani.ordan ayrıldım işte dediğim gibi vede o amaçla gönderildim,derece çıkardıını biliodum imam hatiplerin bi de dini bi ortam var,gitme sebebim oydu,aileminde yollama sebebi beni oydu.[signature][hline]..
içimdeki şeytanın ensesindeyim..
destur deh breh,berduşa name yazma çek git ilerle milim milim..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

imam hatip liselerinin "kuruluş" amacı, imam ve hatip yetiştirmek değil miydi? ders programlarını bilmiyorum ama artık pozitif bilimlere yönelik iseler, önce isimleri değişsin bence :/[signature][hline]gerçeğin gerçekten gerçek olmadığı bir yerde gerçekçiliği kim savunabilir ki?peki ya gerçek değil olarak bildiğimiz gerçekler aslında gerçek ise? yaşamın anlamı bu sorularda gizlidir işte, bu sorulara verilebilecek doğru cevaplar insanı mutluluğa götürür. çünkü bu sorulara cevap verebilecek olanlar gerçeğin onların üzerinde kurduğu baskıdan kurtulmuş, huzura ve mutluluğa önem vermiş kişilerdirler. ve sen bile bu yazıyı biryerlere kopyalayıp okumaya uğraşırken gerçeğin sana yaptığı işkenceleri, bir miktar saf delilik ve merakla yenmiş oluyorsun, herneyse; yaşam güzel. güzel diye düşünülen herşey güzel!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

orta okulu anadolu imam hatip lisesinde okumuştum
arapça+kuran+din dersleri vardı fazladan
geri kalan müfredat yönünden normal liselerden bir farkı yoktu
tabi günde 7-8 ders saati olması bunu sağlıyordu

mat,fen,sosyal,türkçe,ingilizce nin dışında
müzik,beden,resim,vatandaşlık gibi 1-2 saatlik dersleri de görmüştük.

lise kısmına öss de meslek lisesi statüsünde katsayı uygunlandığı için devam etmedim, lise kısmında ilave din içerkli dersler vardı, fakat normal derslerden bir taviz verilmiyordu yani tefsir dersi var diye mat dersinin saatinin azaltılması gibi şeyler yoktu.

zaten düşük katsayı uygulamasına gidilmeden önceki öss sınavlarında okul başarı oranlarını incelerseniz, veya o kadar eskiye gitmeye gerek yok okul türlerine göre ham puan ları inceleyin; normal liselerin üstünde bir başarı görürsünüz; nedenide dinin yanındaki eğitimin diğerlerinden eksik olmamasıdır.

http://www.anadoluajansi.com.tr/index.php?option=com_content&task=view&id=46&Itemid=90
said:
OKUL TÜRÜNE GÖRE BAŞARI DURUMU-

Okul türlerine göre başarı durumuna bakıldığında, 2004-ÖSS'de geçen yılki gibi ilk sırayı yine devlet Fen liseleri aldı.
ÖSS'de en az bir puanı 185'in üstünde olan adaylara göre yapılan değerlendirmede, devlet Fen liseleri yüzde 97.7 ile ilk sırada yer aldı. Devlet Fen liselerini özel Fen liseleri (yüzde 94.3), Anadolu liseleri (yüzde 93.8), Anadolu Öğretmen Liseleri (yüzde 93.3), Askeri liseler (yüzde 91.8), Yabancı Dil Ağırlıklı Liseler (süper liseler- yüzde 86.1), Yabancı Dilde Eğitim Yapan Özel Liseler (yüzde 82.3), imam hatip liseleri (yüzde 72.0), özel liseler (yüzde 71.1), Güzel Sanatlar Liseleri (yüzde 70.7) izledi.
Meslek liseleri ile Akşam liseleri başarı sıralamasında sonlarda yer aldı. Düz liselerin başarı oranı yüzde 59.0 olarak tespit edildi.
Sınavda, son sınıf düzeyindeki adaylardan 682 bin 702 adaydan 484 bin 933'ü (yüzde 71.0) 160 ve üstünde, 326 bin 808'i (yüzde 47.9) de 185 ve üstünde puan aldı. Bir yükseköğretim programını bitirmiş adayların yüzde 91.2'si 160 ve daha fazla, yüzde 68.5'i ise 185 ve daha fazla puan kazandı.
[signature][hline]be the vanquisher, to forgive
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://osym.gov.tr/BELGEGOSTER.ASPX?DIL=1&BELGEBAGLANTIANAH=252 - bu 2003 yılı okul türlerine göre başarı durumu

http://osym.gov.tr/BelgeGoster.aspx?DIL=1&BELGEBAGLANTIANAH=1343 - bu 2004 yılı okul türlerine göre başarı durumu

http://osym.gov.tr/BELGEGOSTER.ASPX?DIL=1&BELGEBAGLANTIANAH=1999 - bu 2005 yılı okul türlerine göre başarı durumu

bu istatislikler ne işe yarar?
imam hatiplerin başarı durumu hakkında bilgi verir
not: öss de imam hatipte görülen farklı derslerle ilgili soru sorulmuyor.[signature][hline]be the vanquisher, to forgive
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işte demek istrediğimde imam olmak için girmedim oraya..
nedenlerimide üstte yazdım.[signature][hline]..
içimdeki şeytanın ensesindeyim..
destur deh breh,berduşa name yazma çek git ilerle milim milim..

[Bu mesaj malik tarafından 13 Aralık 2005 22:19 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

imam olmak için girmediysen, neden imam hatip okudun?
İmam hatipin kurulma amacı ülkeye ilahiyat mezunları vermek.

Dinini eğer o kadar çok seviyorsan verilen o ek dersleri ekstradan özel hocadan ya da kurslardan öğren.
Ve adam gibi bi liseye git.
Pozitif bilim + Din bir arada olur.
Şokella da olur.
Öyle değil mi?[signature][hline]Hayatım ve hayatıma olan saygım üzerine yemin ederim ki, başka hiçkimse için yaşamayacağım ve başka hiçkimseyi kendim için yaşatmayacağım

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Herkes haddini bilecek.Din okuyorsan din işleriyle ilgili bir meslek seçeceksin.Kimsenin hakkını yemeğe gerek yok.Kimsede sizin hakkınızı yemiyor zaten.

Yök dava açacağını söyledi.İçim çok rahat.
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/3632609.asp[signature][hline]Hepinizi teker teker dövmek çok zaman alacak.
O yüzden hepinizi beraber dövücem.

Buzkiprisi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yahu madem öyle,meslek lisesi,ticaret lisesi mezunu adamada vermek zorundasın çift diploma.
Onların günahı ne dimi?

E o zaman düz lise mezunlarının avantajı ne olacak?
Herkes ticaret-meslek liselerine gider,uniyi kazanamasada elinde bi meslek olur.

Yanlış işler.Yapamıyacakları işlere soyunuyolar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

inş istediği hak ve özgürlükleri bir an önce elde ederler.
sadece ilahiyat okumaya giden yok oraya,dini ve pozitif ilimleri birarada görmek isteyenlerde var ben gibi.
çıktık bu yüzden boş boşuna orta 3te.
nese tartışmayacam hayırlısı olsun.
Demişsin Malik.

Ben de demişim ki:
imam olmak için girmediysen, neden imam hatip okudun?
İmam hatipin kurulma amacı ülkeye ilahiyat mezunları vermek.

Dinini eğer o kadar çok seviyorsan verilen o ek dersleri ekstradan özel hocadan ya da kurslardan öğren.
Ve adam gibi bi liseye git.
Pozitif bilim + Din bir arada olur.
Şokella da olur.
Öyle değil mi?
------------------------------------------------------------
Din ve pozitif ilim ters kavramlar gibiymiş geliyor bana. Pozitif ilimde birşeyi dünya çapında kabul ediyorsun. Sonra geliyor o tezini çürütüyor.

Dinde ise Tabular var, bu tabular yıkılmayacak tabulardır. Allah var yazıyorsa, yok diyemezsin. Namaz kılacan deniyorsa, kiliseye gidemezsin.

Tamam bunları bir arada görmek isteyebilirsin. Ama benim dediğim formülle daha başarılı olursun, daha iyi sindirirsin demeye çalışmıştım yalnızca.
Boşver.[signature][hline]Hayatım ve hayatıma olan saygım üzerine yemin ederim ki, başka hiçkimse için yaşamayacağım ve başka hiçkimseyi kendim için yaşatmayacağım


[Bu mesaj Prawler tarafından 14 Aralık 2005 11:40 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ha bir de imam hatip meslek lisesi statüsünde değildi bir aralar, hani postmodern darbe filan o zman değişti statüsü

istenirse yapılır yani olmayacak şey değil, x>y dönüşebiliyosa y>x dönüşebilir.

böyle bir istisna var mesela; anadolu öğretmen liseleri ; öğretmenlik seçecekse ek puan geliyor; diğer bölümlerde de herhangi bir katsayı düşümüne uğranmıyor
eskiden imam-hatip lerde böyleydi.

isteyen imam olmak için gidr isteye din eğitimi alıp uniye devam etmek için gider; ne yapcağına katsayılar karar vermez, belirleyici rol oynar bu öss sisteminde.[signature][hline]be the vanquisher, to forgive
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben ağırlıklı din dersinden bahsetmiştim, bunu sen de anladın herhalde.

Neyse tamam açılsın yol da görelim, imam hatiplerden yetişme düz üniversite mezunlarını.[signature][hline]Hayatım ve hayatıma olan saygım üzerine yemin ederim ki, başka hiçkimse için yaşamayacağım ve başka hiçkimseyi kendim için yaşatmayacağım

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Buzx, 14 Aralık 2005 13:18 tarihinde demiş ki:
Forgivercim bu ülkenin daha çok öğretmene ihtiyacı var.
O yüzden yapılıyor onlar.

Daha çok imam a ihtiyacımız yok.


benim verdiğim örnek işin kanuni yönden oluru ile ilgiliydi.

imam ihtiyacını devlet belirliyor

öğretmen liği seçerse ek puan sağlanıyor zaten
o liselerin müfredatı normal liselerden farklı değil, giden arkadaşlarım vardı ordan biliyorum,

öğretmenliği seçenler bir puan kaybına uğramıyor normal liselerden, katsayısı düşmüyor manasında

bu arada elma armut ayırma egzersizleri tavsiye ediyorum

said:
Prawler, 14 Aralık 2005 13:18 tarihinde demiş ki:
Ben ağırlıklı din dersinden bahsetmiştim, bunu sen de anladın herhalde.

Neyse tamam açılsın yol da görelim, imam hatiplerden yetişme düz üniversite mezunlarını.


ben de ondan bahsetmiştim zaten imam hatipte görülen din dersiyle normal okullarda görülen din dersi arasında fark yok; aynı kitaplar okunuyor

tefsir,kuran, siyer, arapça gibi dersler fazladan veriliyor

pozitif bilim vs olayı
dinimizin kuralları bellidir, dinimizim kitabı da bu evreni yaratan Allah tarafından bize gönderilmiştir. bu benim inandığım. yani hangi pozitif negatif?

sen big bang den başka bişey beni bağlamıyor diyorsan ne ala,

maddi olarak, ispatlanabilir mi? hayır. biri teori biri inanç.

arapça lisan olarak öğretiliyor, yani dinle alakalı bir eğitim yok. diğerleri islam dini ile alakalı dersler, açıklamaya luzum görmedim, herhalde biliyosundur içeriklerini,[signature][hline]be the vanquisher, to forgive

[Bu mesaj forgiver tarafından 14 Aralık 2005 13:45 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...