AthleT Mesaj tarihi: Aralık 8, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 8, 2005 TBMM İçişleri Komisyonu, Avrupa Birliği (AB) müktesebatı doğrultusunda değişiklik öngören Karayolları trafik Kanunu'nda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı'nı kabul etti. Komisyon, TBMM Genel Kurulu gündeminden çekilerek, Türk Ceza Kanunu'nda yapılan değişikliklere ve Türk Lirası uygulamasına uyarlanması amacıyla tasarıyı bir süre önce alt komisyona sevketmişti. İçişleri Komisyonu, alt komisyonda kabul edildiği haliyle tasarıyı görüşmek üzere, Başkan Ziyaeddin Akbulut başkanlığında toplandı. Bazı milletvekilleri, alt komisyonun, görüşmesi gereken maddeler dışındaki maddeleri de ele aldığını ifade ettiler. Yapılan müzakerelerin ardından, tasarının alt komisyonda kabul edildiği şekliyle görüşülmesine başlandı. CHP İzmir Milletvekili Hakkı Ülkü, tasarının, ''belediyelere, trafik kurallarının ihlal edilmesi halinde para cezası verebilmesini'' öngören maddesini, belediyelerin içki satışı yapılan yerlerin belirlenmesi uygulamasında olduğu gibi kötüye kullanabileceklerini savundu. Bu maddeye, ''ceza kesmeye yetkili trafik polisleri ile yerel yönetimler arasında yetki kargaşasına yol açmasını önlemek amacıyla'', ''Bu fıkra hükmüne göre belediye trafik görevlilerinin idari para cezası ve diğer idari tedbir kararı verme yetkisi olduğu hususlarda, yardım istenmedikçe veya zorunlu haller dışında genel kolluk yetkili değildir'' fıkrası eklendi. -SAĞLIK KURULU RAPORU- Tasarıya, verilen bir önerge ile alt komisyonda çıkarılan, sürücü belgesi alacaklarda aranacak şartlar arasında yer alan, hükümlü olmama şartına, ''Uyuşturucu veya uyarıcı madde imali, ticareti, kullanılması, kullanılmasının kolaylaştırılması, kullanmak için satın alınması, kabul edilmesi veya bulundurulması suçlarından dolayı hapis cezasına mahkum olmamak gerekir. Ancak, uyuşturucu kullandığı için mahkum olan kişide uyuşturucu madde kullanmak dolayısıyla gördüğü tedavinin araç kullanması açısından algılama ve irade yeteneğini etkilemeyecek bir iyileşme gerçekleştiğinin sağlık kurulu raporu ile belirlenmesi halinde, kendisine sürücü belgesi verilebilir'' fıkrası da konuldu. -HIZ SINIRI TARTIŞILDI- Tasarının, alt komisyonda eklenen, ''motorlu araçların otoyollardaki hız sınırını 120 kilometreden 130 kilometreye çıkaran'' maddesi tartışmalara neden oldu. İçişleri Komisyonu'nun alt komisyonunda görev yapan üyesi CHP Mersin Milletvekili Ali Oksal, ''Alt komisyonda hız sınırını 130'a çıkarırken, sürücülerin, hızdan dolayı ödemek zorunda kaldıkları para cezalarından kurtulmalarını amaçladıklarını'' söyledi. Oksal, ''Kimseyi kandırmayalım, otoyollarda 120'ye uyan yok. Sürücüler 150-170 kilometre hızla gidiyor'' dedi. Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Uygulama ve Denetleme Dairesi Başkan Yardımcısı Nevzat Önder de otoyollardaki hız sınırının 130 kilometreye çıkartılmamasını istedi. Önder, ''Mevcut uygulamada zaten otoyollardaki hız sınırı, tanınan yüzde 10 pay ile 132 kilometreye çıkıyor. Hız sınırını 130'a çıkarırsak, hız sınırı bu paya ile 143 oluyor ve bu da sürücüler için çok tehlikeli. Bir sürücünün 130 kilometre hızı geçtikten sonra dikkati dağılıyor'' diye konuştu. -EDİRNE'DEN ANKARA'YA 4 SAAT 20 DAKİKADA GELDİM''- AK Parti Edirne Milletvekili Ali Ayağ ise özel arabası ile Edirne'den Ankara'ya 4 saat 20 dakikada geldiğini ifade ederek, ''Bu kadar kısa sürede gelmek için çok hızlı gittim. 150-170 kilometre hızla gittim ve bu da çok tehlikeliydi. Bu yüzden hız sınırı 120'de kalmalı'' dedi. Daha sonra yapılan oylamada, tasarının bu maddesi, eski haliyle olduğu gibi; otoyollardaki hız sınırı 120 kilometre olarak kabul edildi. Alt komisyonda eklenen ve değiştirilen maddelerle 102 maddeye çıkan tasarının tümü, yapılan oylama sonucunda kabul edildi. -TASARI NE GETİRİYOR?- Tasarıya göre, okul taşıtlarında her öğrenci için emniyet kemeri bulundurulması zorunlu olacak. Okul taşıtlarının ''DUR''işaretini yaktıkları hallerde bütün araçların durması, bu işaretin sadece öğrencilerin binmeleri ve inmeleri sırasında yakılması zorunlu hale getirilecek. Okul taşıtının ''DUR'' işaretini, belirtilen durumlara göre yakmayan servis sürücüleri ile bu işarete uymayan sürücülere 92 YTL, sürücü aracın sahibi değilse araç sahiplerine de 188 YTL para cezası uygulanacak. Öğrenci servisinde emniyet kemeri bulundurmayan araçlar, eksiklikleri giderinceye kadar trafikten men edilecek. Yaya ve okul geçitlerinde geriye doğru 5 yıl içerisinde asli kusurlu olarak yaralamalı trafik kazasına sebep olan sürücülerin birincide 3 ay, ikincide 6 ay, üçüncüde ise 2 yıl süreyle ehliyetleri alınacak. Buralarda, alkol ve aşırı hız nedeniyle trafik kazasına neden olanların sürücü belgeleri ise 2 yıl süreyle geri alınarak, bu kişiler, sürücü davranışlarını geliştirme eğitimine tabi tutulacak. -KUSUR DEĞERLENDİRME İŞLEMLERİ- Yalnız maddi hasarla sonuçlanan trafik kazalarının tespiti ve kusur değ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Greeny Mesaj tarihi: Aralık 8, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 8, 2005 Hepsini okumadım da, Edirne'den Ankaraya 4 saat 20 dakikada mı gitmiş? Hem de 150-170 ile, şaka mı?[signature][hline]ABH Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar