Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Gökdelenin boyunu kim ölçebilir?


tiriyak

Öne çıkan mesajlar

arkadaşlar geçen gün fizik çalışırken aklıma bişey geldi.barometrenin ne oldugunu herkes biliyodur.açık hava basıncını ölçen alet.neyse düşündüm ve aklıma bişey gelldii.barometre ile göktelenin yüksekliğini ölçmek.düşündüm çalıştım ve bunu başardım.bir gökteleni ölçemedim ama 4.5 metre yüksekligindeki kendi evimizi ölçtüm.eger bu konuda bnde bunu ölçerim diyen varsa buyursun gelsin.bn bu konuda iddalıyım.eger bn fizikten ii anlıyorum diyosanız herşey ortada bütün şartlar eşit.iş sadece kafayı kullanmakta bitiyor.kendine güvenen varsa ben burdayım...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gökdelen[signature][hline][b]porsuk, 03 Ekim 2005 23:10 tarihinde demiş ki:
herkez kopmuş yarılmış iptal olmus ama biz ingilizce bilmiyoz
bu ne kültür boyle. bu nasıl bir bilimsellik bu nasıl evrensel yaklaşım bu nasıl yitirilmemiş felsevi birikim betime uyum ahenk lisan skuhut u fosforik cümle kapitalitik osturafyon
[/b]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

babaçko yükseklik ile basınç arasındaki ilişkiyi inceleyip daha sonra da internette bunu hava atmak için kullanmak baya komik.yazdığın yazıda şu eksik bunu hangi bağıntıyla yaptın?sayın bilimadamı kendinize geliniz bilim sizden daha büyük şeyler bekliyor...[signature][hline]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evt sanırım bu soru şu meşhur barometre ile yükseklik ölçme sınav sorusuna dayanıyor. Bir fizik sınavında öğrencinin biri bu soruya hava basıncını ölçerek bulmak yerine aşağıdaki gibi cevaplar veriyor:

-gökdelenini tepesinden aşşağı bırakıp süreyi ölçme
-gökdelen görevlisine barometre vermek suretiyle yüksekliğini sorma
-güneşli bir havada barometreyle gökdelenin gölgelerini karşılaştırarak bulma
-barometreyi ipe bağlıyıp tepeden sallandırma

gibi sonunda hoca bu öğrenciye 0 ı basıyor. Öğrencide (hangi ülkede bilmiyorum ama ) eğitim sisteminin ezberci ve tek düze olduğunu savunarak hakkını mahkeme yoluyla arıyordu sanırım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"İlk olarak, barometreyi gökdelenin tepesine çıkartıp kenarından aşağı bırakıp yere inene kadar geçen süreyi ölçersiniz. Binanın yüksekliği (H=0.5 x g x t kare) formülü uygulanarak hesaplanabilir. Fakat barometre için kötü bir seçim..."

" Veya güneş parlıyorsa, barometrenin yüksekliğini ölçersiniz. Sonra onu bir yere dikip gölge uzunluğunu ve sonra da gökdelenin gölge uzunluğunu ölçebilirsiniz. Bundan sonrası basit bir orantıyı çözmek olacaktır"

"Fakat bu konuda çok bilimsel bir cevap istiyorsanız barometrenin ucuna bir sicim bağlayıp onu bir sarkaç gibi sallandırabilirsiniz ; önce yer seviyesinde daha sonra da gökdelenin tepesinde. Yüksekligi T=2pi kare kvk (I /g)formülündeki farktan yararlanarak bulabilirsiniz."

"Yahut da gökdelenin dışarısında bir yangın çıkış merdiveni varsa barometreyi bir cetvel gibi kullanarak yukarıya çıkarken gökdelenin boyunu barometre yüksekliği biriminden sayıp bunları toplayabilirsiniz."

"tabii ki barometre ile gökdelenin tepesindeki ve yer seviyesindeki basıncı ölçer milibar cinsinden çıkan farkı feet'e çevirebilirsiniz ve yüksekli- ği bulursunuz."

[Bu mesaj qsc tarafından 21 Kasım 2005 19:43 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
nefarion, 21 Kasım 2005 19:34 tarihinde demiş ki:
evt sanırım bu soru şu meşhur barometre ile yükseklik ölçme sınav sorusuna dayanıyor. Bir fizik sınavında öğrencinin biri bu soruya hava basıncını ölçerek bulmak yerine aşağıdaki gibi cevaplar veriyor:

-gökdelenini tepesinden aşşağı bırakıp süreyi ölçme
-gökdelen görevlisine barometre vermek suretiyle yüksekliğini sorma
-güneşli bir havada barometreyle gökdelenin gölgelerini karşılaştırarak bulma
-barometreyi ipe bağlıyıp tepeden sallandırma

gibi sonunda hoca bu öğrenciye 0 ı basıyor. Öğrencide (hangi ülkede bilmiyorum ama ) eğitim sisteminin ezberci ve tek düze olduğunu savunarak hakkını mahkeme yoluyla arıyordu sanırım.
öğrencinin adı niels bohr fizikte nobel ödülü kazanan tek danimarkalı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Admin
fizik derslerinde hoca anlatır bunu lisede
ehe yani senin aklına gelmedi bu triyak bohr yapmış zamanında
ha yok ben onu bilmiyodum kendim buldum dersen amerikayı yenidne keşfetmişsin sorun yok :)
ha bu işi bilipde uygulamak önemli değil, o zamanki teknoloji varken bu işlemi nasıl yapacagını planlayıpda okadar kısa sürede kagıda aktarmak problem.

The following concerns a question in a physics degree exam at the University of Copenhagen:

"Describe how to determine the height of a skyscraper with a barometer."

One student replied:

"You tie a long piece of string to the neck of the barometer, then lower the barometer from the roof of the skyscraper to the ground. The length of the string plus the length of the barometer will equal the height of the building."

This highly original answer so incensed the examiner that the student was failed immediately. He appealed on the grounds that his answer was indisputably correct, and the university appointed an independent arbiter to decide the case. The arbiter judged that the answer was indeed correct, but did not display any noticeable knowledge of physics. To resolve the problem it was decided to call the student in and allow him six minutes in which to provide a verbal answer which showed at least a minimal familiarity with the basic principles of physics. For five minutes the student sat in silence, forehead creased in thought. The arbiter reminded him that time was running out, to which the student replied that he had several extremely relevant answers, but couldn't make up his mind which to use. On being advised to hurry up the student replied as follows:

"Firstly, you could take the barometer up to the roof of the skyscraper, drop it over the edge, and measure the time it takes to reach the ground. The height of the building can then be worked out from the formula H = 0.5g x t squared. But bad luck on the barometer.

"Or if the sun is shining you could measure the height of the barometer, then set it on end and measure the length of its shadow. Then you measure the length of the skyscraper's shadow, and thereafter it is a simple matter of proportional arithmetic to work out the height of the skyscraper.

"But if you wanted to be highly scientific about it, you could tie a short piece of string to the barometer and swing it like a pendulum, first at ground level and then on the roof of the skyscraper. The height is worked out by the difference in the gravitational restoring force T = 2 pi squareroot (l/g).

"Or if the skyscraper has an outside emergency staircase, it would be easier to walk up it and mark off the height of the skyscraper in barometer lengths, then add them up.

"If you merely wanted to be boring and orthodox about it, of course, you could use the barometer to measure the air pressure on the roof of the skyscraper and on the ground, and convert the difference in millibars into feet to give the height of the building.

But since we are constantly being exhorted to exercise independence of mind and apply scientific methods, undoubtedly the best way would be to knock on the janitor's door and say to him 'If you would like a nice new barometer, I will give you this one if you tell me the height of this skyscraper'."

The student was Nils Bohr, the only Dane to win the Nobel prize for Physics
[signature][hline]*
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sırf basınçtan yararlanarak yükseklik ölçümü yapabilen altimetre denilen aletlerden yararlanabilirsin bunlar saatlerde veya isviçre çakılarının bazısında olan bi olcum aleti o kadar kasmaya gerek yok bence al ölçeri çık tepeye bas düğmeye sonucu al

[Bu mesaj Wordellion tarafından 22 Kasım 2005 23:55 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
nefarion, 21 Kasım 2005 19:34 tarihinde demiş ki:
evt sanırım bu soru şu meşhur barometre ile yükseklik ölçme sınav sorusuna dayanıyor. Bir fizik sınavında öğrencinin biri bu soruya hava basıncını ölçerek bulmak yerine aşağıdaki gibi cevaplar veriyor:

-gökdelenini tepesinden aşşağı bırakıp süreyi ölçme
-gökdelen görevlisine barometre vermek suretiyle yüksekliğini sorma
-güneşli bir havada barometreyle gökdelenin gölgelerini karşılaştırarak bulma
-barometreyi ipe bağlıyıp tepeden sallandırma

gibi sonunda hoca bu öğrenciye 0 ı basıyor. Öğrencide (hangi ülkede bilmiyorum ama ) eğitim sisteminin ezberci ve tek düze olduğunu savunarak hakkını mahkeme yoluyla arıyordu sanırım.


Bu baya ünlü bir fizik adamıydı yanılmıyorsam ama unuttum.

edit:dynamic yazmış zaten
[signature][hline]Beş Hececiler
Yeni üyelere karşı gösterilen örnek tavır ve örnek alan yetkilisi(iğneleme amaçlı yazılmamıştır)


[Bu mesaj Ardeth tarafından 28 Kasım 2005 18:40 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...