Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

wow vs swg


fyra

Öne çıkan mesajlar

bende 1 aydir wow a basladim, soyle karsilastirmalar
1- grafik swg de cok daha iyi
2- swg cok daha detayli, (belki bu yuzden oynayan az)
3- crafting wow da herkes yapabiliyor, ayrica crafting icin baska acc. acmana gerek yok.
4- wow da, pvp serverlarda herkes overt, karsi takimla hicbir sekilde gorusemiyorsun, yanlizca gesture lar var
5- wow da xp alma olayi questlerle oluyor ve lvl atladiginiş kucuk lvl larda hissetmiyorsun bile , hic sıkılmıyorsun, yani butun gun aynı laire spin yapmıyorsun
6- wow da pvp cok zevkli, ezigim pvp yapmiycam diye bir sey yok,
7- wow da her proffesion cok dengeli, yani swg deki gibi fotm lar yok
8- wow da skill point ve talent ile master olsan bile her kimse birbirinin aynısı olmuyor
9- swg gibi, guild arazisi, ev , esya, yok,
10- ata binmek icin 40 lvl bekliyorsun, ilk bastan binek yok yani
11- wow da cok fazla coluk cocuk var, yas ortalamasi dusuk
12- wow da chat sistemi cok kotu
13- wow da csr ye mesaj attiginizda 5 dakkika icinde geliyor, (swg de 2 gun bekledigimi bilirim)
14- wow da bol bol loot var
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 oyunu karşılaştırmamak lazım birisi elma birisi önce portakaldı sonra armut oldu şimdide zeytin oldu.

wow için chat kötü demenden NGE yi denemediğini anlıyorum. karşılaştıracaksan en azından en son versiyonunu karşılaştır. bu arada SWG nin bi eksiğide yapacak şeyin az olması wowdaki gibi lvl 60lar için 10 farklı dungeon yok. necrosis, krayt, DWB ve corvette var. gördüğünüz gibi bunlardan 2si sadece tek bi adam.[signature][hline]Alo-matik
Pati - ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence konuya bakış açımız bizi yanıltacak düzeyde farklı.

Oyunları değerlendirirken birbirlerine karşı değil, oyunun vadettiği -ki burada segmentini baz alabiliriz- imkanları ne kadar karşılıyor yada karşılamıyor ona bakmak lazım diye düşünüyorum.

Bu oyunlar "Mussively Multiplayer Online Role Playing Game" diye adlandırılıyorsa benim için değerlendirme bu tanıma ne kadar yakınlaşıp, uzaklaştıkları ile alakalıdır.

En önemli kriterim benim oyun içindeki yaratmış olduğum karakterler özdeşleşmemi sağlayacak içerik yeterliliğinin olup olmadığıdır.

1998'de Ultima Online/OSI ile başlayan, 2000'de Everquest 1 ile devam eden, 2003 Starwars Galaxies'i içine alan ve son olarak 2005'de World of Warcraft ile kıyısından köşesinden bu oyun tarzı ile edindiğim tecrübeyi baz alacak olursam, şu ana kadar beklentilerimi karşılayan tek MMORPG Ultima Online'dır. Bu değerlendirmemde UO'ya en çok yaklaşan SWG olup, en uzak olanda EQ1'dir.

Kişisel bir değerlendirme olması nedeni ile subjektiflik içersede, böyle bir oyun segmentinde üzerime giydiğim zırh eskiyebilmeli, karakterim öldüğünde bir şeyler kaybetmeliyim, beni öldüren kişi elimdeki eşyayı loot edebilmeli, yolda duran birine saldırmak için illa bir yerlere gidip pvp flag açmamalıyım, evim olup içini dekore edebilmeliyim, kendi arkadaşlarımla birlikte evler kurarak bir şehir haline gelebilmeliyim, tek başıma herşeye yetmemeliyim, ben birilerini yenebilirken birilerine karşıda kaybedebilmeliyim, oyun ekonomisi oyuncular tarafından oluşturulmalı, ben onay vermeden ismim başkalarında gözükmemeli, ben onay vermeden benim mesleğim hakkında birileri fikir sahibi olmamalı, karakterimin tepesinde sadece isim yazmalı, sıfatlarımı ben ifa etmeliyim, bir serverda sadece bir karakter yaratabilmeliyim, xp amaç değil araç olmalı, oyunun yapımcısı ile page atarak iletişim kurmayıp, yanyana savaşabilmeliyim (1999'da Trinsic felaketinde UO'nun yapımcısı Richard Garriot'un oyun içindeki karakteri Lord British ile Trinsic savaşlarına katıldığım gibi), bir çok beklentim var MMORPG'lerden, tüm bu özgürlüğün bir çoğunu sağlayan oyun olarak da Ultima Online'ın 1998-2000 yılları arasındaki durumunu sadece görebiliyorum.

Değişen oyuncu profili, artan internet forumları(bkz. ağlayan oyuncu kitlesi), oyuncuların herşeyde üstün olma amacı bu oyunlar için en önemli şey olan denge kavramının bozulmasına yol açtığı için, bu dönemden sonra çok fazla iyi oyun bulma şansımız olmayacak diye de düşünüyorum.

Yazılanların hepsi subjektif olup, sadece benim beklentilerimi kapsamaktadır.

İyi akşamlar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kumadam sana tamamen katiliyorum...
bu tarz oyunlarin temel unsurudur karakterle ozdeslesebilme.Sonucta yaptigimiz bir nevi virtual bir hayata sahip olmak.ancak bir sey sanirim gozunden kachmish yada okurken benim gozumden kachmis...bol sayida karakter secimi.meslek secimi yelpazesinin cesitliligide cok onemli benim acimdan..Ve paralel dusuncelere sahip oldugumuzdan senin icinde onemli oldugunu tahmin ediyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Herkese iyi akşamlar,

Neden özellikle tek karakter bir server da dedim, çünkü çok karakter yaratma şansı olan oyunlarda şunu gördüm ki, herkes her bir karakterden yaratıyor bir süre sonra sizin yaratmış olduğunuz bir crafter'a ihtiyaç kalmıyor çünkü herkesin var oluyor (@tunch : bak ısrarla OSI demedim :) )

Önemli olan, oyuncuların birbirine ihtiyaç duyacakları bir sistem olması, yoksa evde single player oyunlarımızdan neden vazgeçip de oynayalım.

@tunch: Aslında haklısın, bir süre sonra mutlaka çok rahatsız edicidir ama gerçekten OSI'nin o yılları çok etkileyici idi, bir çok zaafı olsada, içerik olarak şuanki oyunların ilerisindeydi, çünkü oyunun yapımcısı ve arkadaşları sizin gibi bir oyuncuydu da aynı zamanda.

Item kaybetmediğin, ölmenin sana sadece buff kaybettirdiği yada uzun mesefa boyunca koşmanın dışında bir şey ifade etmediği oyunda, şehrin dışına çıkıp her an saldırıya uğrayacağın hissi ve korkusu ile heyecanı tadamamak bence çok kötü bir şey.

Ama dediğim gibi herşeyden önemlisi bir oyuncunun öyle veya böyle bir şekilde diğer oyuncuya ihtiyacı olmalı yoksa devasa online oyun oynamanın ne anlamı kalır ki.

[Bu mesaj Kumadam tarafından 17 Kasım 2005 19:51 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
fyra, 17 Kasım 2005 14:31 tarihinde demiş ki:

12- wow da chat sistemi cok kotu


diğer söylediklerinden bazıları kişisel ama burada duracaksın.

Bence SWG yi tersten okutturacak bir chat sistemi var. Pencereleri istediğin gibi ayarlıyorsun ve buga rastlamadım. Her login oluşumda saçma sapan chat ekranlarım dağınık değildi swg deki gibi.

Ayrıca itemlara basıp özelliklerini görebilme olayı mükemmel.[signature][hline]www.scuniverse.com
www.scuniverse.com/forum
Ayrton Senna is not dead

Beş Hececiler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aynen Silphatos :D

Kumadam seninde dediğin gibi UO gibisi bence gelmedi gelemezde.Zaten bu oyunların temelini oluşturuyor ve onu geçtik bir kere sistemi ile zaten baştan cezbediyor.

Valla bırakalım her şeyi gelin bir servera başlayalım :D En iyisi ya[signature][hline]Eamer, 14 Kasım 2005 01:56 tarihinde demiş ki:
Superman'ın neden donunu dışarı giyeceğini ilerki bölümlerde öğrenebilecek miyiz?

Tık
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kumadam iyi ifade edememisim...ofisten yazinca anca boyle kukurtlu bir tat kaliyor tabi damakta....benim bahsettigim genis karakter yelpazesinden kasıt bir cok karekter yaratmak degil bir cok meslek olmasiydi...cunku meslek dallari ayrisirsa insanin kendine en cok uyanini bulmasi kolaylasir ve buda karakterle ozdeslesmeyi ve dolayisiyla oyundan daha cok zevk almayi amma velakin bunun yaninda oyuna olan bagimliligi artirir...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
pacharel, 17 Kasım 2005 23:25 tarihinde demiş ki:
benim bahsettigim genis karakter yelpazesinden kasıt bir cok karekter yaratmak degil bir cok meslek olmasiydi...cunku meslek dallari ayrisirsa insanin kendine en cok uyanini bulmasi kolaylasir ve buda karakterle ozdeslesmeyi ve dolayisiyla oyundan daha cok zevk almayi amma velakin bunun yaninda oyuna olan bagimliligi artirir...

+1 [signature][hline]Shewky Goldbreaker-----Elder Bounty Hunter-----FRF
How many pieces of Bounty Hunter Armor did Boba Fett have to collect to get his complete set of Mandalorian Armor?
If Luke and Leia can fire blasters and jump from their speeders, why do I have to get off my bike just to punch someone?
How many skills did Luke Skywalker have to master before he became a Jedi?


[Bu mesaj Gwindon tarafından 17 Kasım 2005 23:30 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
tunch, 17 Kasım 2005 19:42 tarihinde demiş ki:
kumadamın swg forumların attığı her mesajda "1998 yılnda OSI/UO ile başlayan..." cümlesi görmek mümkün :)

kurtuluş savaşı gazileri gibi... "sene 1900 çift sıfır , biz dou cepesindeyken..." :D

39 yaşımıza geldiğimizde iişallah mmorpg oynarız .. ufaklıklarla beraber..



eheuh :) UO FAN'lik bole bişi iste :))[signature][hline]SWG - Anron - Gene Buralardayim... - High Elder & Milita Member Of ShadowKnights
SWG - Eclipse -Zanakdorufen Northstar - Demir Alma Zamani Gelmisse Bu Limandan.Mechule Giden Bir Gemi Kalkar Bu Limandan..
Wow - Dashe - Baydim...
MxO - Dashe - E Bundanda Baydim..
Guild Wars - Zanakdorufen - Beklemede Kalin..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
39 yaşımıza geldiğimizde iişallah mmorpg oynarız .. ufaklıklarla beraber..


mmoprg soe gibi paraya bakan şirketler yüzünden ölmeye başladı,benim gözlemim oyunlardaki detay gittikçe azalmaya başladı.Swg yi çocukların oynacağı seviyeye indirdiler.NGE gelene kadar swg de çok sorun olmasına rağmen hala diğer oyunlardan iyiydi bence.SWG nin durumu şuan çok ama çok vahim.Biraz daha bekleyeceğim ben.Ümitli olmak dışında çarem yok gibi ama bu SOE her alanda oyunda kötü durumda olan dengenin içine bi güzel etti.Kumadam ın görüşlerinin çoğuna katılıyorum.Ciddiyetsiz ve tutarsız SOE yüzünden moralim bozuldu.Dile kolay 650 gün oynamışım bu oyunu:S[signature][hline]Akse Xanadu
Jedi Padawan
Floriel Xanadu
Master Bio-Engineer,Master Chef.

[Bu mesaj Akse tarafından 18 Kasım 2005 00:35 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...