fyra Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 bende 1 aydir wow a basladim, soyle karsilastirmalar 1- grafik swg de cok daha iyi 2- swg cok daha detayli, (belki bu yuzden oynayan az) 3- crafting wow da herkes yapabiliyor, ayrica crafting icin baska acc. acmana gerek yok. 4- wow da, pvp serverlarda herkes overt, karsi takimla hicbir sekilde gorusemiyorsun, yanlizca gesture lar var 5- wow da xp alma olayi questlerle oluyor ve lvl atladiginiş kucuk lvl larda hissetmiyorsun bile , hic sıkılmıyorsun, yani butun gun aynı laire spin yapmıyorsun 6- wow da pvp cok zevkli, ezigim pvp yapmiycam diye bir sey yok, 7- wow da her proffesion cok dengeli, yani swg deki gibi fotm lar yok 8- wow da skill point ve talent ile master olsan bile her kimse birbirinin aynısı olmuyor 9- swg gibi, guild arazisi, ev , esya, yok, 10- ata binmek icin 40 lvl bekliyorsun, ilk bastan binek yok yani 11- wow da cok fazla coluk cocuk var, yas ortalamasi dusuk 12- wow da chat sistemi cok kotu 13- wow da csr ye mesaj attiginizda 5 dakkika icinde geliyor, (swg de 2 gun bekledigimi bilirim) 14- wow da bol bol loot var Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
tunch Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 yani swg daha güzel[signature][hline]My Space Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pacharel Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 swg daha guzel Dİ....artik degil bence Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Alo-matik Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 2 oyunu karşılaştırmamak lazım birisi elma birisi önce portakaldı sonra armut oldu şimdide zeytin oldu. wow için chat kötü demenden NGE yi denemediğini anlıyorum. karşılaştıracaksan en azından en son versiyonunu karşılaştır. bu arada SWG nin bi eksiğide yapacak şeyin az olması wowdaki gibi lvl 60lar için 10 farklı dungeon yok. necrosis, krayt, DWB ve corvette var. gördüğünüz gibi bunlardan 2si sadece tek bi adam.[signature][hline]Alo-matik Pati - ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Eamer Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 http://www.imagedump.com/index.cgi?pick=get&tp=346092&poll_id=0&warned=y[signature][hline]The Dark Side of the Force is a pathway to many abilities some consider to be unnatural [Bu mesaj Eamer tarafından 17 Kasım 2005 16:58 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kumadam Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Bence konuya bakış açımız bizi yanıltacak düzeyde farklı. Oyunları değerlendirirken birbirlerine karşı değil, oyunun vadettiği -ki burada segmentini baz alabiliriz- imkanları ne kadar karşılıyor yada karşılamıyor ona bakmak lazım diye düşünüyorum. Bu oyunlar "Mussively Multiplayer Online Role Playing Game" diye adlandırılıyorsa benim için değerlendirme bu tanıma ne kadar yakınlaşıp, uzaklaştıkları ile alakalıdır. En önemli kriterim benim oyun içindeki yaratmış olduğum karakterler özdeşleşmemi sağlayacak içerik yeterliliğinin olup olmadığıdır. 1998'de Ultima Online/OSI ile başlayan, 2000'de Everquest 1 ile devam eden, 2003 Starwars Galaxies'i içine alan ve son olarak 2005'de World of Warcraft ile kıyısından köşesinden bu oyun tarzı ile edindiğim tecrübeyi baz alacak olursam, şu ana kadar beklentilerimi karşılayan tek MMORPG Ultima Online'dır. Bu değerlendirmemde UO'ya en çok yaklaşan SWG olup, en uzak olanda EQ1'dir. Kişisel bir değerlendirme olması nedeni ile subjektiflik içersede, böyle bir oyun segmentinde üzerime giydiğim zırh eskiyebilmeli, karakterim öldüğünde bir şeyler kaybetmeliyim, beni öldüren kişi elimdeki eşyayı loot edebilmeli, yolda duran birine saldırmak için illa bir yerlere gidip pvp flag açmamalıyım, evim olup içini dekore edebilmeliyim, kendi arkadaşlarımla birlikte evler kurarak bir şehir haline gelebilmeliyim, tek başıma herşeye yetmemeliyim, ben birilerini yenebilirken birilerine karşıda kaybedebilmeliyim, oyun ekonomisi oyuncular tarafından oluşturulmalı, ben onay vermeden ismim başkalarında gözükmemeli, ben onay vermeden benim mesleğim hakkında birileri fikir sahibi olmamalı, karakterimin tepesinde sadece isim yazmalı, sıfatlarımı ben ifa etmeliyim, bir serverda sadece bir karakter yaratabilmeliyim, xp amaç değil araç olmalı, oyunun yapımcısı ile page atarak iletişim kurmayıp, yanyana savaşabilmeliyim (1999'da Trinsic felaketinde UO'nun yapımcısı Richard Garriot'un oyun içindeki karakteri Lord British ile Trinsic savaşlarına katıldığım gibi), bir çok beklentim var MMORPG'lerden, tüm bu özgürlüğün bir çoğunu sağlayan oyun olarak da Ultima Online'ın 1998-2000 yılları arasındaki durumunu sadece görebiliyorum. Değişen oyuncu profili, artan internet forumları(bkz. ağlayan oyuncu kitlesi), oyuncuların herşeyde üstün olma amacı bu oyunlar için en önemli şey olan denge kavramının bozulmasına yol açtığı için, bu dönemden sonra çok fazla iyi oyun bulma şansımız olmayacak diye de düşünüyorum. Yazılanların hepsi subjektif olup, sadece benim beklentilerimi kapsamaktadır. İyi akşamlar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Silphatos Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Kumadam'ın mesajlarını okumaya bayılıyorum, keşke daha fazla mesaj yazsa :).[signature][hline]Verecek ışığı olmayan, karanlığı sever... Guild Wars Türkiye Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pacharel Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 kumadam sana tamamen katiliyorum... bu tarz oyunlarin temel unsurudur karakterle ozdeslesebilme.Sonucta yaptigimiz bir nevi virtual bir hayata sahip olmak.ancak bir sey sanirim gozunden kachmish yada okurken benim gozumden kachmis...bol sayida karakter secimi.meslek secimi yelpazesinin cesitliligide cok onemli benim acimdan..Ve paralel dusuncelere sahip oldugumuzdan senin icinde onemli oldugunu tahmin ediyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
tunch Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 kumadamın swg forumların attığı her mesajda "1998 yılnda OSI/UO ile başlayan..." cümlesi görmek mümkün :) kurtuluş savaşı gazileri gibi... "sene 1900 çift sıfır , biz dou cepesindeyken..." :D 39 yaşımıza geldiğimizde iişallah mmorpg oynarız .. ufaklıklarla beraber..[signature][hline]My Space Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kumadam Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Herkese iyi akşamlar, Neden özellikle tek karakter bir server da dedim, çünkü çok karakter yaratma şansı olan oyunlarda şunu gördüm ki, herkes her bir karakterden yaratıyor bir süre sonra sizin yaratmış olduğunuz bir crafter'a ihtiyaç kalmıyor çünkü herkesin var oluyor (@tunch : bak ısrarla OSI demedim :) ) Önemli olan, oyuncuların birbirine ihtiyaç duyacakları bir sistem olması, yoksa evde single player oyunlarımızdan neden vazgeçip de oynayalım. @tunch: Aslında haklısın, bir süre sonra mutlaka çok rahatsız edicidir ama gerçekten OSI'nin o yılları çok etkileyici idi, bir çok zaafı olsada, içerik olarak şuanki oyunların ilerisindeydi, çünkü oyunun yapımcısı ve arkadaşları sizin gibi bir oyuncuydu da aynı zamanda. Item kaybetmediğin, ölmenin sana sadece buff kaybettirdiği yada uzun mesefa boyunca koşmanın dışında bir şey ifade etmediği oyunda, şehrin dışına çıkıp her an saldırıya uğrayacağın hissi ve korkusu ile heyecanı tadamamak bence çok kötü bir şey. Ama dediğim gibi herşeyden önemlisi bir oyuncunun öyle veya böyle bir şekilde diğer oyuncuya ihtiyacı olmalı yoksa devasa online oyun oynamanın ne anlamı kalır ki. [Bu mesaj Kumadam tarafından 17 Kasım 2005 19:51 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
karareis Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 yav biz swgden neler bekliyoduk ne hayaller kurmustuk iki sene once ilk cıktıgında simdi geldigi noktaya bakın aglasakmı gulsekmi neyse dicek bi sey yok napalm Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Arkansis Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 said: fyra, 17 Kasım 2005 14:31 tarihinde demiş ki: 12- wow da chat sistemi cok kotu diğer söylediklerinden bazıları kişisel ama burada duracaksın. Bence SWG yi tersten okutturacak bir chat sistemi var. Pencereleri istediğin gibi ayarlıyorsun ve buga rastlamadım. Her login oluşumda saçma sapan chat ekranlarım dağınık değildi swg deki gibi. Ayrıca itemlara basıp özelliklerini görebilme olayı mükemmel.[signature][hline]www.scuniverse.com www.scuniverse.com/forum Ayrton Senna is not dead Beş Hececiler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Natanyal Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Aynen Silphatos :D Kumadam seninde dediğin gibi UO gibisi bence gelmedi gelemezde.Zaten bu oyunların temelini oluşturuyor ve onu geçtik bir kere sistemi ile zaten baştan cezbediyor. Valla bırakalım her şeyi gelin bir servera başlayalım :D En iyisi ya[signature][hline]Eamer, 14 Kasım 2005 01:56 tarihinde demiş ki: Superman'ın neden donunu dışarı giyeceğini ilerki bölümlerde öğrenebilecek miyiz? Tık Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pacharel Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 kumadam iyi ifade edememisim...ofisten yazinca anca boyle kukurtlu bir tat kaliyor tabi damakta....benim bahsettigim genis karakter yelpazesinden kasıt bir cok karekter yaratmak degil bir cok meslek olmasiydi...cunku meslek dallari ayrisirsa insanin kendine en cok uyanini bulmasi kolaylasir ve buda karakterle ozdeslesmeyi ve dolayisiyla oyundan daha cok zevk almayi amma velakin bunun yaninda oyuna olan bagimliligi artirir... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gwindon Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 said: pacharel, 17 Kasım 2005 23:25 tarihinde demiş ki: benim bahsettigim genis karakter yelpazesinden kasıt bir cok karekter yaratmak degil bir cok meslek olmasiydi...cunku meslek dallari ayrisirsa insanin kendine en cok uyanini bulmasi kolaylasir ve buda karakterle ozdeslesmeyi ve dolayisiyla oyundan daha cok zevk almayi amma velakin bunun yaninda oyuna olan bagimliligi artirir... +1 [signature][hline]Shewky Goldbreaker-----Elder Bounty Hunter-----FRF How many pieces of Bounty Hunter Armor did Boba Fett have to collect to get his complete set of Mandalorian Armor? If Luke and Leia can fire blasters and jump from their speeders, why do I have to get off my bike just to punch someone? How many skills did Luke Skywalker have to master before he became a Jedi? [Bu mesaj Gwindon tarafından 17 Kasım 2005 23:30 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Netcafe Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 said: tunch, 17 Kasım 2005 19:42 tarihinde demiş ki: kumadamın swg forumların attığı her mesajda "1998 yılnda OSI/UO ile başlayan..." cümlesi görmek mümkün :) kurtuluş savaşı gazileri gibi... "sene 1900 çift sıfır , biz dou cepesindeyken..." :D 39 yaşımıza geldiğimizde iişallah mmorpg oynarız .. ufaklıklarla beraber.. eheuh :) UO FAN'lik bole bişi iste :))[signature][hline]SWG - Anron - Gene Buralardayim... - High Elder & Milita Member Of ShadowKnights SWG - Eclipse -Zanakdorufen Northstar - Demir Alma Zamani Gelmisse Bu Limandan.Mechule Giden Bir Gemi Kalkar Bu Limandan.. Wow - Dashe - Baydim... MxO - Dashe - E Bundanda Baydim.. Guild Wars - Zanakdorufen - Beklemede Kalin.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mumi Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 kumadam, swg de göremiyorum seni uzun zamandir. yeni oyunu oynadin mi hic? yeni oyun hakkindaki görüslerini almak isterim. :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Akse Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 said: 39 yaşımıza geldiğimizde iişallah mmorpg oynarız .. ufaklıklarla beraber.. mmoprg soe gibi paraya bakan şirketler yüzünden ölmeye başladı,benim gözlemim oyunlardaki detay gittikçe azalmaya başladı.Swg yi çocukların oynacağı seviyeye indirdiler.NGE gelene kadar swg de çok sorun olmasına rağmen hala diğer oyunlardan iyiydi bence.SWG nin durumu şuan çok ama çok vahim.Biraz daha bekleyeceğim ben.Ümitli olmak dışında çarem yok gibi ama bu SOE her alanda oyunda kötü durumda olan dengenin içine bi güzel etti.Kumadam ın görüşlerinin çoğuna katılıyorum.Ciddiyetsiz ve tutarsız SOE yüzünden moralim bozuldu.Dile kolay 650 gün oynamışım bu oyunu:S[signature][hline]Akse Xanadu Jedi Padawan Floriel Xanadu Master Bio-Engineer,Master Chef. [Bu mesaj Akse tarafından 18 Kasım 2005 00:35 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Natanyal Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2005 abi vardır bir şey SOE niye kasten böyle yapsın :D[signature][hline]Eamer, 14 Kasım 2005 01:56 tarihinde demiş ki: Superman'ın neden donunu dışarı giyeceğini ilerki bölümlerde öğrenebilecek miyiz? Tık Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Akse Mesaj tarihi: Kasım 18, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 18, 2005 ne kasten i be?2 yıldır bu oyunu oynuyorum artık soe nin yalanlarına doydum.[signature][hline]Akse Xanadu Jedi Padawan Floriel Xanadu Master Bio-Engineer,Master Chef. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar