Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dark & Light


tunch

Öne çıkan mesajlar

böle çok büyük alanlı başka bi oyun daha vardı patlamıştı adını unuttum :P gerçi bu patlamaz bu senenin sonunda çıkıyordu herhalde ^^[signature][hline]Yeni mmorpg sitemiz : www.sindarin.gen.tr
www.fmturk.net
17.00, 19.00 Radyo yayınındayım beklerim hepinizi.


[Bu mesaj bir Undead büyüsü tarafından 17 Temmuz 2004 00:50 tarihinde değiştirilmemiştir]

[i][b]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

IRKLAR
İyilik Tarafında Olanlar
* High-Elves
* Braves
Kötülük Tarafında Olanlar
* Half-Orcs
* Dark-Elves
Tarafsızlar
* Dwarves
* Fairies
* Gnomes
* Half-Elves
* Half-Trolls
* Humans
* Lutins
* Wood-Elves
Not:Tarafsız demek her iki tarafıda seçebilecek olan demek.
Fairies
Sadece bayan olup 30 ila 40 cm. arasında ve uçabilen ırkımız iyi veya kötü tarafı seçebilmektedir.Büyüye büyük ilgileri bulunmakla beraber, Illusionist, Sorcerer, Necromancer, Enchanter mesleklerini seçebilirler.
[spo1=Resim][/spo]

Lutins
Boyları 90-100 cm. arasında değişmektedir, iyi ya da kötü tarafı seçebilirler.Hızları ve ölçüleri gereği tam bir kaşiftirler dolayısıyla Bard, Rogue, Druid, Ranger meslekleri için biçilmiş kaftandırlar.
[spo2=Resim][/spo]

Gnomes
Suyun gardiyanlarıda olarakta bilenen ırk 1.20 metreyi ne geçen ne eksik kalan bir canlı türüdür.İyi veya kötü tarafı seçebilirler.Çok hızlıdırlar ayrıca mühendislik alanında doktora yapabilirler. :D Seçebilecekleri meslekler Bard, Druid, Rogue, Cleric dir.
[spo3=Resim]
[/spo]
Dwarves
İyi ya da kötü tarafı seçip 1m20 ila 1m40 arasında değişen boylarıyla madenciliğin ve demirciliğin krallarını tanıtmaya gerek yok sanırım.Meslek olarak Bard, rogue, cleric, warrior olabilirler.
[spo4=Resim][/spo]

High-elves
İyi tarafın savunucularından biri olan burnu kalkık ırkımız 1.80 ila 1.90 arası değişen boylarıyla gezegende fink atmaktadırlar.Necromancy`den nefret ederler lakin Sorcerer, Illusionist, Enchanter, Druid, Cleric, Paladin, Monk gibi mesleklerde sevgi kelebeği olma yoluna giderler.(Evet iyi ırkları sevmiyorum. :D )
[spo5=Resim][/spo]

Dark-elves
Kuzenlerinin tam aksine her bulduğu güzelliği kaosa çeviren karizmatik, güçlü, süper, über ırktır.(tamam abarttım) Tabiki sadece kötü olup boyları 1.60-1.80 arası değişir.Thief, Dark Knight, Necromancer, Sorcerer, Illusionist, Monk ve Archer olabilirler.[spo6=Resim]
[/spo]
Wood-elves
Orman ile bütünleşmiş, kendilerini kuşlardan biraz öte gören, evleri bile ağaçların üzerinde olan güzel ırk.Hem iy ihemde kötü olabilirler, 1.65-1.80 boyları vardır. Ranger, Bard, Archer, Monk, Cleric, Druid, Illusionist, Sorcerer, Thief, Warrior olabilirler.
[spo7=Resim][/spo]

Half-elves
Her yola gelen,her mesleği yapan, iyi ya da kötü hiç farketmeyen ikinci ırktır.1.70 ila 1.90 arası boyları olan ırkımıs her mesleği seçebilir dediğim gibi.
[spo8=Resim][/spo]

Humans
Her mesleği seçebilen bir diğer ırkımızda budur.Kendimde bunlardan biri olsamda hiçbir zaman seçmediğim yegane ırktır. :D 1.70 ile 1.90 arası boyları
vardır ve iyi ya da kötü olabilirler.
[spo9=Resim][/spo]

Braves
Oyunun en ilginç ırklarından biri olan bu arkadaşlar Herkül`ünde ikamet ettiği yerdir yani evet Human+Immortal`lardır.2 ila 2.10 arası boyları vardır ve malesef iyiliğin uşaklarıdır.Paladin, Archer, Ranger, Warrior olabilirler.(iyiki az meslek var. :D )
[spo10=Resim][/spo]

Half-orcs
Shadow Knight, Archer, Ranger, Warrior olabilen ırk 2-2.10 arasında olup Human+orc birleşiminden oluşur.Sadece kötülüğe hizmet ederler.
[spo11=Resim][/spo]

Half-trolls
Sadece erkeklerden oluşurlar.Human+Troll (öğk) kırmaları olup 2.10 dan 2.30 a kadar çıkabilen bir hayvanat potansiyelleri vardır.İsimleri kadar çirkin olmayan ırk Archer, Ranger, Druid, Warrior olabilir.
[spo12=Resim][img]http://www.stratics.com/content/portals/dnl/content/guid
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunun en önemli kısımlarından biride tanrılar.Seçtğiniz mesleğe ve ırka göre karşınıza çıkan seçeneklerden birini seçiyorsunuz, bu genelde en fazla üç ama genelde iki tanrıdan biri oluyor. Seçimden sonra yaptığınız eylemlere göre "din" hanenize puan geliyor ya da kaybediyorsunuz. Mesela bir Dark-elf Necro iken bir paladin ile gurup kurarsanız tanrınızın gözünden düşüyorsunuz. Bu düşüşün sonuçları bazı quest leri alamamanıza, bazı item ları kullanamamanıza, bazı şehirlere girememenize, craft sırasında gerektiğinde yardım alamamanıza ve tabiki asvaşlar sırasından da yardım alamamanıza kadar gidebiliyor. Kaybedilen puanları tekrar alabilmek için birçok yol olmasına karşın en etkili yol karşı dinin etkili olduğu mob(yaratık diyebilirz) ları öldürmek.
Seçtiğiniz tanrının craft istemi ve savaşa etkileri ise verdikleri bonuslardan kaynalanıyor. Healer sınıfı için taptıkları tanrılardan direk yardım almak herzaman gerçekleşmiş bir eylemdir buradaki fark eylemleriyle kazandığı puanlarının yeteneklerini geliştirmesi. Tabi bu sadece Healer sınıfları için geçerli değil, her mesleğin tanrılarla ilişkili yetenekleri mevcut.
Ganareth dünyasında dokuz tanrı mevcut. Bunlar üçlü guruplar halinde, frp kurallarınada uyarak good, neutral ve evil olarak ayrılıyorlar. Birde tüm tanrıların tanrısı mevcut ismi Gothar. Diğer dokuz tanrı ise şöyle;
[spo1=Dokuz Tanrı]
Hel(Chaotic good)
Aesir(Lawful good)
Ysatis(Neutral good)

Hydra(Chaotic neutral)
Zephyr(Lawful neutral)
Neutra(True neutral)

Malecta(Chaotic evil)
Calder(Lawful evil)
Agnar(Neutral evil)
[/spo]

Her tanrının bir krallığı olmak üzere (bir tanede Gothar`ın ) on krallık mevcut. Bu şehirler tamamen tanrıların gözetiminde, ayrıca oyunun savaş dengeleride bir bakıma tanrıların ellerinde, bit oyucunun yapması gerekense tanrısının ilgisini ve güvenini hiç kaybetmemek.
Tanrılar
Gothar-Tanrıların Tanrısı
Ganareth dünyasını ve diğer 9 tanrıyı yaratan tanrıdır, oyuncular tarafından tapınılamaz.
Ysatis-Hayat ve Bereket Tanrıçası
Gothar`ın ilk yaratımıdır, Ganareth dünyasının anası olarakta tanınır.Sorcerer, illusionist, archer, ranger, cleric, paladin, warrior meslekleri tarafından tapınılabilir.
Agnar-Dayanıklılık,Sağlık ve Ölümün Tanrısı
İkinci tanrı olan Agnar, Ysatis`in tersi denilebilir.Sorcerer, illusionist, archer, bard, thief, cleric, warrior, black knigh meslekleri ona tapabilir.
Zephyr-Rüzgarın ve Hızın Tanrısı
Üçüncü tanrı olan Zephyr Gothar in nefesinden oluşnmuştur.Orc`ların yaratıcısıdır.Illusionist, enchanter, archer, bard, ranger, druid, paladin, warrior, shadow knight meslekleri ona tapabilir.
Hydra-Mana, Büyü ve Kalıtımın Tanrıçası
İlk yaratıldığında suyun tanrıçası olması istenmiş fakat okyanuslar ona çok büyük geldiği için adalar krallığı verilmiştir emrine.Sorcerer, necromancer, archer, bard, thief, ranger, druid, warrior, black knight ona tapabilir.
Neutra-Karizma ve Doğanın Tanrısı
Tam olarak erkek ya da dişi değildir aslında, hakk ında en az yazabileceğim bu malesef, tek söylenebilecek garip olması ve doğa aşkı.Sorcerer, Illusionist, Archer, Bard, Ranger, Druid, Monk, Warrior meslekleri ona tapabilir.
Malecta-Bilgelik ve Hastalık Tanrıçası
Altıncı yaratım olan tanrıça diğer tanrılar güç için savaşırken arta kalan ruhları kendi için toplamakla meşguldür.Sorcerer, necromancer, archer, bard, thief, monk, warrior, black knight meslekleri ona tapabilir.
Hel-Gücün ve Fırtınanın Tanrısı
Gücünü gerçekten gösteren, yıldırımın efendisi olan tanrı ona tapanlara olan sevgisi ve bağlılığı ile tanınır. sorcerer, necromancer, archer, monk, warrior meslekleri ona tapabilir.
Calder-Bilginin ve Sıcaklığın Tanrısı

Herşeyi bilen ve paylaşmaktan kaçınmayan lakin yeri geldiğinde tanrıların en kurnazı olabilecek olandır.Illusionist, enchanter, archer, bard, thief, cleric, monk, warrior meslekleri ona tapabilir.
Aesir-Çeviklik ve Soğuğun Tanrıçası
Tanrıların en küçüğü ve Gothar`a en bağlısıdır. Illusionist, enchanter, archer, cleric, paladin, monk, warrior meslekleri ona tapabilir.[signature][hline]The one side moon is always dark.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
aquila, 15 Eylül 2005 21:09 tarihinde demiş ki:
ne yaratmam gerekiyodu?

Mesela neden böyle düşündüğünü söyleyebilirsin, ben burda diğer gereksiz mmo lar yerine(abidik gubudiklerden bahsediyorum) adam gibi bir oyun olduğunu düşündüğüm ve hatrı sayılır zamandır beklediğim bir oyun için tanıtım yapıyorum ve olumsuz görüşleri daha açık bilmek isterim lakin bende bu oyun çok güzel olacak diyebilirdim.[signature][hline]The one side moon is always dark.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi gelelim oyunun en gelişmiş yanlarından biri "Crafting" sistemine.
En başta belirttiğim gibi oyunda en çok geliştirilen nokta
craft sistemi. Bunu toplam 42 meslek olmasından anlayabiliriz, tabiki bunların hepsi teker teker meslekler değil daha çok dallanarak gelişen meslekler. Ana meslekler şöyle,geri kalanlar meslekte ustalaştıkça geliyor.
[spo1=Meslekler]boiler making
armorsmithing
weaponsmithing
tailoring
tanning
cooking
brewing
spice trading
butchering
glassworking
pottery
paper-making
weaving
jewelcraft
engineering
alchemy
fletching/bowcraft[/spo]
Bu mesleklerde ilerlemek için önünüze beş aşama çıkıyor. Bunlar bir nevi ünvan olarakta kabul edilebilir lakin hepsi aşina olduğumuz şeyler;
[spo2=Aşamalar]Apprentice, Companion, Achieved Companion, Master, ve Grandmaster.[/spo]
Her aşamayı geçmek için o aşamada öğrendiğimiz tüm malzemeleri yapmamız gerekiyor. Bunu yaptıktan sonra ilerleyişimiz devam ediyor. Yalnız Granmaster olmak belirli bir malzeme üzerinde ustalık gerektiriyor. Mesela 2H bir kılıç yapacaksak o aşamaya kadar bildiğimiz tüm 2H kılıç yeteneklerimize en az 3 yetenek puanı vermiş olmamız gerekiyor, bundan sonra Grandmaster olarak 2H bir kılıç yapabiliyoruz.
Bu arada oyunda gerçek hayata yakın olarak bir şey yaratırken hata yapma olasılığınız yok, yalnız kalite farkı oluyor ve bu fark çok şey farkettiriyor.
Craft sisteminin en güzel yanı bizim yeteneğimiz gelişmişliği yanında bulunduğumuz coğrafyaya, sıcaklığa hatta bulunduğumuz tarafa (iyi,kötü ya da taptığımız tanrı) göre değişiyor olması. Söz gelimi bir "Frost Hammer" yapacaksak bunu karlı bir ortamda, burnumuz soğuktan düşmek üzereyken yaparsak ortaya çıkacak silahın kalitesi yükseliyor. Tüm bunlar bizim %15 lik en iyi kalitede malzeme yapma oranımızı yükseltiyor.
Birde item upgrade (yeter çevirmicem artık :D ) olanağımız var. Yaptığımız bir item`ı yeteneğimiz geliştikçe bir üst kademeye yükseltebiliyoruz. Tabi en baştan seçtiğimiz item yüksek kalitede değilse en son oluşacak olanda ona göre bir kalitede oluyor. Tamir bahsetmeye gerek bile duymuyorum çünkü sadece crafter`ların yapabileceği bu olay oyunda da aynen böyle. Yalnız tamir edilecek item Crafter`ın lvl`ından düşük ya da en çok aynı olması şartıyla.
Kazandığımız aşamalar sadece daha iyi itemlar yapmak için değil aynı zamanda bize kazandıracağı itibar içinde çok önemli. sıradan bir crafter sadece item yapabiliyorken üst seviye bir arkadaşı silahlara büyü katabilmek, satış için NPC kiralayabilmek, mallarını başka bir yerde satabilmek için kervan tutabilmek ayrıca bu kervana koruma sağlayabilmek hatta Legendary Item`lar (az sayıda ve bağlı olduğu çok çok çok fazla şartla) yapabilme becerilerine sahip oluyor.
Son olarak craft sistemi tabiki daha çok hammaddeye bakıyor. Bu hammaddeleri doğadan öldürülen yaratıklardan ya da yine doğada toplanmmaya hazır şekilde bulabiliyoruz tabiki yüksek kaliteli olanlar tehlikeli yerlerde bulunuyor.Craft sisteminin bağlı olduğu hammade çeşitleri şöyle;
[spo3=Ana Kaynaklar]Odun tabanlı
Kristal tabanlı
Metal tabanlı
Deri tabanlı
Gıda tabanlı
Kaynak tabanlı (doğadan toplanacaklar)[/spo][signature][hline]The one side moon is always dark.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

az kaaldıııı beyler dayanın stress testler yapılıyo betada[signature][hline]Eğer yahudi Marksizm ile bir zafer kazanırsa başına giyeceği taç insanlığın cenaze tacı olacaktır.İşte o zaman dünya, milyonlarca yıl önce olduğu gibi boşlukta üzerinde bir tek insan kalmadan dönecektir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cok kral bı oyuna benzıyor.ben ılk defa bu kadar ozellıklı bır oyun goruyorum yok craftları 4654 parcaya ayırmıs yok 9 dın ayırmıs .geldıgı gıbı eger dusundugum gıbı harıkaysa wowu bırakıp D&L cı olcam... ama oncelıkle benım ıcın cok onemlı olan bır seyı sormak ıstıyorum

pvp olayını acıklayabılırmısınız?
edit:wowun cıkısını beklerkenkı hısler gıne basladı :D

[Bu mesaj Blinky tarafından 18 Eylül 2005 19:00 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bende bu oyunu ilk duyduğumda çok heycanlanmıştım birde çıkışına şmdilik 2 ay kalmışken duramıyorum yerimde, bu arada stratics.com un beta başvuruları açıldı lakin üye olmanız lazım yanlış bilmiyorsam.
PvP olayınıda soru bahanesiyle açıklamış olayım;
Adında da anlaşılacağı gibi oyunun iki tarafı var ve PvP tamamen bu iki taraf arasında geçiyor. Bu daha çok "ahanda yakaladım bi aşşağa alayım şunu" şeklinde değil daha çok stratejik bir noktayı ele geçirmek için yapılıyor. Bu yer bir kasaba, köy, şehir, kule, kale ya da savunucusuna bonuslar veren Mana Fountain gibi özel binalar olabilir.
[spo1=Mana Fountain]Bu bina şehirler arasındaki yollar üzerinde daha çok bulunan ve ele geçiren tarafından yoldan geçenlere destek veya köstek olabilecekleri çok önemli bir yapı. Özellikle crafter lar diğer şehirlere kervan gönderirken dikkat etmeliler.
Ayrıca oyuncuların öldüklerinden kalkacakları yer burası. Binanın bazı özellikleri daha hızlı mana dolumu, diğer fountain ler arasında teleport, ve savunucularının "kaynak" akışı yapması halinde kazanılan SxP ve ulaşabildiği alanda daha hızlı seyehat.[/spo]
PvP eşitlik olması için yakın level`lı karakterler arasında olacak. Eğer yüksek lvl bir karakter düşük lvl lıya saldırırsa düşük lvl lı arkadaşımızın seçtiği tanrıdan sağlam bir büyü koparma olasılığı çok yükselecek, tabiki bu tersi durum için geçerli değil. :D Eğer yüksek lvl lı arkadaş hala devam ederse bu yavrucaklara saldırmaya kendisine "wanted" denilecek ve her şehirdeki tüm npc ler tarafından saldırıya açık olacak. Onu öldüren bir oyuncu olursada bu oyuncu SxP kazanacak. Eğer pimanlık duyan bir wanted geri dönmek isterse durumunu düzeltebileceği quest ler alabilecek.
PvP sırasında mez, stun ya da root efektli büyüler kullanılamayacak lakin çok fazla skill olduğu için seçenek çok. Savaşı kazanan oyuncu ise item vs. yerine ödül olarak öldürdüğü kişiden belirli miktar para alabilecek.
Toplu pvp ler ise (raid) register sistemine bağlı kalınarak yapılacak ki organizasyon sorunu artı kalabalık artı lag yaşanmasın. Raid lideri isteyen herkesi raid partisine kayıt edecek ve kayıt olan herken daha sonra zamanı gelene kadar istediğini yapabilecek, lider raid`i başlattığında ise kayıt olan herkesin önünde raid`in yapılacağı mevkiye bir kapı açılacak. Böylecek zamandan da tasarruf edilecek.
Ölüm olayında söylediğim gibi para kaybetmenin yanında FxP ve SxP de kaybedilecek. Kaybedilen exp oyuncunun öldürdüğü ya da öldüğü oyuncu/mob sayılarını göre belli olacak. Eğer diğer oyuncular ve mob`lar tarafından öldürülme sayımız fazla ise tanrılar bize acıyıp kaybedilen exp oranını düşürecekler. Yeniden doğduğumuzda item`larımızı kaybetmememize rağmen hemen kullanılamayacaklar çünkü üstümüzde olmayacaklar. İtem`ların kalitesine göre zamanla eski yerlerini alacaklar.
Son olarak PvP sadece on tane krallıkta yapılabilecek.[signature][hline]The one side moon is always dark.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hos bı sıstem oyuna atlamaya elwerıslı tabı bıde wowda yasadıgım su patı grubunun daınık olması olayı yasanmassa cok mutlu olurum we dırek damlarım.hem bu oyunda toplu olursak (bkz:guıldwarsta patı power) kendı raıdlerımız rahat rahat duzenlerız .. eger bu beklentım gerceklesırse aranızdayım sasmaz...

edit:beta test acıksa bı lınk werınde uye olmayı denıyek ballıyızda bıraz D:

[Bu mesaj Blinky tarafından 18 Eylül 2005 22:09 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ellerine saglık oyun hakkında cok gusel bılgıler verıyosun bıze, benım gıbı yabancı dılde ıletısım yetenegı dusuk bırı ıcın altın degerınde oldu. gecen sene ılgımı cektıydı bu oyun sımdı burada bole detaylı bılgıler alarakda daha fazla heyacanlanıyorum. vaktın oldugunda klas dengelerı uzerıne de bısıler yazabılrısen bulabılırsen aktarırsan sevınırım. muhtemelen bu oyun cıktıgında alıp oynayacagız. oyunun tarzını uluslararası yapısını, cok begendım. hala takıbe devam edıyorum. su yukarda anlatılanlara bakınca, sanırım bekledıgımıze deyecek. craft sıstemını sadece uretmeyle bırakmayıp yer faydasını da ekleyerek bı adım oteye hatta bırden fazla adım oteye goturmusler. pvp ıcın bıle yapılır ama ole bole sole yapılır dıe bı suru kural koymuslar anlasılankı bu da lamaerlerden bızı kurtarır (ornek wow lvl 60 ac oyuncunun lvl 30 u kesmesı gıbı, cok gordum)
aclıgımızı mazur gor ama cok gusel bılgıler verıyosun dahasını musaıt oldugunda yenıden yazarsan sanırım benım gıbı pek cok kısıyı sevındıreceksın[signature][hline]Army Captain of Vader
Dark Jedi Knight
Guardian of [RIP] Clan
Loyal Protector of Hi'lal City
sad(master as)
sadness(dark jedi knight)
eclipse
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İlk önce teşekkür ederim ve inan bunları yazarken kendi heyecanımıda arttırıyorum. :D
Oyunun class dengeleri aslında mantıklı düşündüğümüz zaman hepimizin düşünebileceği ve olması gerektiği gibi. Healer sınıfını destek class`ı olarak bir yere koyarsak elimizde hunter, caster ve figter sınıfları kalıyor. Kabaca hunter caster`a, caster fighter`a, fighter hunter`a üstünlük sağlar diyebiliriz. Yani her sınıf bir diğerinin avcısı. Konunun derininde hunter`lar büyüye karşı hayli dirençli olduğundan ve uzaktan ya da gizlenerek bir caster`ın yakınına sokulabileceğinden bu sınıfa üstün, arada yeterli alan olduğunda bir büyücünün kendisine karşı direnci az olan bir fighter sınıfını kolayca öldürebilmeside aynı mantık lakin fighter sınıfının bir üyesi olan archer class`ı akıllı oynanıldığında sağlam bir caster avcısı olabilir, son olarak fighter sınıfının fiziksel etkilere karşı direnci yüksek olduğu için hunter`ların o küçük, şirin silahları bu arkadaşlara pek işlemiyor, gerçi kazanamayacak diye birşey hiç yok çünkü oyunda pvp önce aklını kullanmaktan geçiyor.
Bunların dışında oyunda her sınıfın mana bazlı yetenekleri mevcut, savaşa dönük her meslekte dual-wield kullanabilecek, bunun önemi ne diye sorarsanız biliyorumki herkesin içinde benim gibi bir dual-wield canavarı var. :D[signature][hline]The one side moon is always dark.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eheheh doru vallan cıksada oynasak bu arada konusmaların basında aylık fee yokmus gıbı bı ızlenıme kapıldım. bole bısı varmı acep acıkcası ben olması taraftarıyım kı oyun sureklı guncel kalsın update edılsın dıe. neyse o en son kısım sanırım. oyunda cok genıs bı alan oldugunu anlamıs buluyoruz pekı buna oranlı olarak mob cesıtlılıgı de varmı acep dungeon olayları nası. sona ne bılıım craft loottan ustun olacak dendı ekonnomı ıcın ama lootlarda cıkacak uber aletler varmı. pve yapmanın keyfı varmı hoz benım gıbı oynayanlar ıcın sonuc pvp ve bırazda krafta bakar ya olsun yınede pve hakkındakı goruslerıde bılmek keyıflı olur. bıde benım ıcın grafıkler cıddı manada onemlıdır oynarken cop adamlarla oynamaktan pek hoslanacagımı sanmam o yuzden grafıkle ılgılı benzetmelı bı karsılastırma varmı acep. fazla mı oluyorum acebaha :)[signature][hline]Army Captain of Vader
Dark Jedi Knight
Guardian of [RIP] Clan
Loyal Protector of Hi'lal City
sad(master as)
sadness(dark jedi knight)
eclipse
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bıde bak soracaktım unuttum mesala swg oynadıysan swg de her hareketın karsılıhgında degısık bı anımasyonu vardır ve oyuna keyıf katar mesala wow da ne yaparsan yap aynı seyı yapar bayarsın oyunu seyretmenın bı keyfı yoktur yanı. o yuzden bu oyundada karakterlerın aksıyon anımasyonları varmı acebaha[signature][hline]Army Captain of Vader
Dark Jedi Knight
Guardian of [RIP] Clan
Loyal Protector of Hi'lal City
sad(master as)
sadness(dark jedi knight)
eclipse
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi gelelim oyunun asıl vurucu noktasına, buraya kadar herşey o ya da bu mmo`da görebileceğimiz şeylerdi(yavaş :D) ama bir ilk ile karşı karşıyayız.
Soyluluk
Oyunun içinde gerçekten bir politika dengesi olduğu için oyuncularında bu sisteme katılması bir nevi soyluluk sistemi ile sağlanmış durumda. Ganareth`in bünyesindeki npc`ler sıradan bir tüccar dan şehirlerin prens ve prenseslerine kadar gidiyor, hal böyle olunca bizde gözümüzü yüksek yerlere dikebiliyoruz, tabi SxP sayesinde. Bu exp ile alacağımız lvl lar bize aynı craft sisteminde olduğu gibi ünvanlar getiriyor. Bu ünvanlarda politikadaki yerimizi belli ediyor lakin onları kazanmak hiç ama hiç kolay değil.
[spo1=Politik Yükseliş]Lord, Baron, Marquis, Viscount, Count, Duke, Great Duke, Arch Duke, Prince
Öncelikle seçtiğimiz meslek/ırk seçimi bu yükselişteki zorluk oranını belirleyecek. Yani söz gelimi insan bir büyücü, yarı troll bir savaşçıya göre daha kolay tırmanabilecek bu merdivenleri. :D Kolaya kaçmak için söyliyeyim bir ünvanı evlernerek değil kendi yeteneklerinizle almak zorundasınız. Ünvanlar şöyle işliyor; lord`lar kaleleri yönetiyor( Fortresses), baronlar baronlukları(bir kaç kaleden oluşmuş yerleşim) ve basamak krallıkları yönetecek prens/prenses olmaya kadar gidiyor. Oyunda on krallık olduğu için prens/prenses sayısıda maksimum on olabiliyor. Bir ileri basamak ise kral/kraliçe lik lakin ondan bahsetmek bile istemiyorum çünkü sadece iki kral olabiliyor biri iyilik biri kötülük tarafında olmak üzere.[/spo]
Şehirler
Oyundaki her yerleşke belirli kaynağa(resources) sahip ve burada yapılabilecek şeyler içinde bu kaynaklar kullanılıyor, evet aynen bir strateji oyunu gibi. lvl 20 olduğumuzda bir kaleyi kontrol edebilir duruma geliyoruz tabi yeterli SxP`miz varsa, daha spnra kaynaklarımız kullanarak kalemizin etrafına npc ler temin ediyoruz ve kalemiz bir köy, kasaba hatta bir şehir olmaya doğru giderken bizde SxP mizi alıp lvl atlarsak yerleşkeye gelen crafter npc`ler, yaşamaya gelen npc`ler ve guard ların sayısı artıyor.
Demin söylediğim lord olmak demek bir kale yönetmek demek ve tüm yerleşkelerinde bir kalesi var lakin buraları kaleleri ele geçirerek alıyoruz, bu arada hasara uğramış bir kalede yeterli kaynak sağladığında tabiki tamir edilebiliyor. Ayrıca bir kale alındıktan sonra belirli gelişmeler yapılabiliyor, kapıları ya da duvarları geliştirmek ya da guard lar satın almak gibi. Bir bölgede kontrol ettiğmiz kale sayısı fazlalaştıkça ünvanımızda gelişiyor ve eğer o bölgedeki yeterli sayıdaki kaleyi kendimize ya da tarafımıza(kötülük/iyilik) geçirirsek, bizim tarafımızda olan başka dostlarımız ele geçirmesine yardım edersek o bölge bizim tarafımıza geçiyor. Mesela light tarafında olan bir bölgedeki yirmi kalenin 11`i dark tarafına geçtiğinde o bölge artık dark tarafına ait oluyor.
Oyunun yerleşke sistemi ise şöyle:
-Bir krallık üç dükalık içeriyor,
-Bir dükalık üç kontluk,
-Bir kontluk üç baronluk,
-Bir baronluk ise üç ila onüç arası kale.
Toplam sayıyı hesaplamak zor değil yalnız bilinmesi gereken tek şey bu sayı oyun ilk çıktığında tam olmayacak. Ganareth`in nufüsü arttıkça herşey yerine oturacak, ayrıca ekonomik ve politik sistem çıkıştan sonra altı aylık bi züre zarfında tam olarak aktif olmayacak çünkü bir kale almak oyunun en zor işlerinden biri olacak.[signature][hline]The one side moon is always dark.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...