codename_curse Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 msn den sürekli arklara baştan anlatmaya bıktım ve tutorial hazırlamayı düşündüm inşallah yararlı olur d&d nedir? açılımı dungeons and dragons dur ve bi frp oyunudur, konuşarak oynanılır, zar kullanarak savaşılır vs.vs. oyun için gerekenler: -player's handbook - oyunu anlatan ve yaratan kimse. bu kişiye dungeon master denir (kısaca dm) - character sheet - bu kağıta kontrol edilen karakterin özellikleri yazılır [kağıtta yazan her şeye ileride değinicem] -eğer savaşları sırf sözlü yapmayacaksanız kareli savaş alanı ve minyatürler bu sitede güzel haritalar bulunur -zar seti - bunlar 20 köşeli, 12 köşeli, 10 köşeli (2 tane - biri 100lük diğeri 10luk), 8köşeli, 6kçşeli ve 4köşeli olmaktadır zarlar nasıl ifade edilir? 1d4 = 1 tane 4 köşeli zar at (muhtemel sonuçlar: 1,2,3,4) 2d6 = 2 tane 6 köşeli zar at ( " " : 1,2,3,4,5,6) 3d12+2 = 3 tane 12 lik zar at 2 ekle (muhtemel sonuçlar : 6,7,8,9......38) % = yüzdelik zar önce bilinmesi gereken bazı şeyleri açıklıyım oyuna başladığımızda bi race (ırk oluyo galiba bu) bi de class seçiyoruz (bu da meslek) genelde seçtiğimiz class ırkımızla alakalıdır genelde orc lar figther, barbar gibi şeyler seçer, büyücülüğü çok tercih etmezler, (yazının ilerisinde değinicem) attributes: strenght: yakın dövüşenler için önemli dexterity: ok kullanan ve hafif zırh giyen veya hiç giymiyenler için önemli constitution: herkes için önemli, canın ne kadar olduğunu belirler wisdom: bilgelik, gözlemleme, divine büyücülüri için önemli intelligence:zeka, wizardların büyüleri için lazım charisma: karizma, sorcerer ve bardın büyüleri için lazım öncelikle nasıl işler bu sistem onu gösteriyim. bu rakamların belirlenmesinde en sık kullanılan method zar atmdır. her biri için 3(istenirse 4, içlerinden en düşük bi tanesi atılır) defa altılık zar atılır (3d6 oluyo yani) çıkan üç sonuç toplanır. sonra çıkan altı farklı sonuç (str, dex, con vs her biri için ayrı) bi kağıda yazılır ve isteğe göre yerleştirilir 3 zarın toplamından çıkacak sonuçlar sonuç - değeri(modifier) 1 -5 2,3 -4 4,5 -3 6,7 -2 8,9 -1 10,11 +0 12,13 +1 14,15 +2 16,17 +3 18,19 +4 20,21 +5 böyle gider modifier ne işe yarar? savaşta, skill check(yetenek kullanımım) gibi zar atma gerektiren şeylere zar atmada ne kadar eklicemizi söyler gelelim savaşa: her karakterin bi ac(armor class) i olur. bu onun zırhını belirler. (bu zırh + dex modifier + bazı ıvır zıvır la oluyor) savaşta yirmilik zar atarız ve (melee)yakın dövüşte isek strenght modifierını okla avlıyosak dexterity modifierını ekleriz, bunun üzerine base attack bonusu da ekleriz bu attığımız zar rakibin ac sini geçerse rakibe vururuz ve silahın damage ı için farklı zar atarız ve strenght modifierı(sırf yakın silahlar için geçerli damage strenght eklemek) damage a ekleriz(her silahın kendi damage ı var) bi de critical hit var. bazı silahlarda 20, bazı silahlarda 19,20 atınca çıkan sonucu kaçla çarpıcağımızı yazar (not: zar 20 veya 19 gelmelidir, modifierlarla deil) örnek: bi longswordla rakibe dalıyoruz rakibin ac:16 bizim strenght modifier +2(tabi bunun için strenghtin 14 veya 15 olması gerekiyor), basa attack bous ise +1 eğer biz 13 veya üzeri atarsak rakibe vuruyoruz, 1d8 atıyoruz(longswordun damage ı ) , (yani 1d8 +2, 1d8 den 4 geldi diyelim 4+2=6 damage) eğer zarla 19,20 atarsak critical oluyor (yine 1d8 den 4 attık diyelim, 2x(4+2)= 12 damage vuruyoruz) bi de dc(difficulty class) diye bi şey vardır. bu zar + modifier ın bi işi başarabilmesi için dc ye eşit olması veya büyük olması gerekir örnek craft(eşya yaratma) diyelim ki bi longbow yaratıcaksınız onun dc: 15 diyelim ve modifier +3 , 20 lik zarda 12 veya üstü atmak gerekir. düşük atarsak başarısız oluruz şimdi gelelim ırklara: (ayrıntılı özellikleri sonra yazıcam) insan - bildiğimiz insan, çabuk öğrenirler, yeteneklidir, ortalama özelliklere sahiptir, her işi yapar elf - çeviktir, saklanma, fark etme yetenekleri iyidir ama canı biraz daha düşüktür, genellikle büyücü, yada ranger(ok veya iki silah birden kullanma yeteneğine sahip) dwarf - canı fazladır ama karizması düşüktür, iyi bi dövüşçü olur gnome- cin, canı fazla ama kuvveti az, genelde şarkıcı veya ilizyon büyücüsü olurlar half-elf: insan-elf karışımı, saklanma, fark etme gibi özellikleri vardır ama elfin ki kadar iyi değildir, her işi yapar halfling: çevik ama güçsüz, iyi hırsız olurlar half-orc: ayı gibi cüzseli güçlü ama salak ve çirkin yaratıklardır, genelde barbar olurlar istek gelirse devamını yazıcam, daha ayrıntılı bi şekilde [Bu mesaj codename_curse tarafından 02 Kasım 2005 12:16 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
codename_curse Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 şimdi gelelim ırkların biraz daha ayrıntılı kısmına attribute için zara attık diyelim ve sonuçları yerleştirdik ve seçtiğimiz ırka göre bazı değişiklikler yapmak zorunda kalıcaz: human - değişiklik yok dwarf - +2 constitution(yanlış anlaşılmasın attribute +1 artıyor) -2 charizma elf - +2dexterity, -2costitution gnome: +2constitution -2strenght half elf- değişiklik yok half orc-+2 strenght, -2intelligence, -2charisma halfling, +2 dexterity, -2 strenght gelelim featlere ve skillere her karakter 1,3,6,9,12....... levellarda bi fear seçer insan birinci levelda fazladan bi feat seçer, ileride ayrıtnlı bi şekilde üzerinde duracam skill: saklanma, arama gibi yetenkler, her kişi class inin izin verdiği skill + int modifier kadar seçebilr 1.level 4x( class inin izin verdiği skill + int modifier ) seçebilir ayrıntılı listesi karakter kağıdında var ama ben hepsini açıklıcam[signature][hline]try to walk while your brain is not inserted Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
codename_curse Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 level nası atlanır xp kazanmak lazım. ne kadar xp kazandığın dm belirler. xp kazanmak için adam kesmen, görev yapman, vs. gerekiyor 1den 2ye - 1000 xp 2deb 3e - 3000 xp 3den 4e - 6000xp 4den 5e - 10000cp 5den 6 ya - 15000xp böyle gider her üç level da bir bi feat alırız, 4 levelda bir bir atrribute, her level classin iizin verdiği kadar + int kadar skill alırız (ilk level bu sayı x4 dür) saving throws: will save: genelde akla yönelik şeyler içindir (wisdom modifierı eklenir) reflex save: tuzak gibi şeylerden kaçış için çabuklulktur (dexterity modifierı eklenir) fortitute save: fiziksel dayanıklılık, fireball gibi büyülere karşı gelmede yaralıdır, (costituiton) sınıflar: barbarian: barbar savaşçı bard: müzisyen cleric: rahip druid: druif(türkçe karşılığını bulamadım) fighter: savaşçı monk: kung-fu cu paladin: paladin ranger: ok veya iki silah kullanma dalında uzmanlaşmış rouge: hırsız sorceror/wizard: büyücüler, farklılıklarını sonra açıklıcam[signature][hline]try to walk while your brain is not inserted Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
codename_curse Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 yararlı oluyosam devamını da hazırlarım[signature][hline]try to walk while your brain is not inserted Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lancelion Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 devam lütfen.[signature][hline]Önce bi acıdım,geçti sonra.. Lancelion-Human Paladin-Level 5* Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
codename_curse Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 her level atlatığımızda sınıfımızın hit die ı nı atarız. bu hit die ne kadar can ekleneceğini belirler(constitution modifier eklenerek) ilk level ise zar full atılmış gibi can alınır. örnek rougeun d6 sı var. constitution ı da 14(+2) diyelim birinci level 6 canı olur karakterimiz 2 level olduğunda bi altılık zar atarız +2 ekleriz önceki level daki canı ekler 2.leveldaki canı buluruz mesela 3 attık canımı (6+2) + (3+2) = 13 d4 - sorceror, wizard d6 - bard, rouge d8 - cleric, druid, monk, ranger d10 - fighter, paladin d12 - barbarian sınıflara çok detaylı girmicem ama özel olarak bi isteğiniz vasa detaylı anlatırım barbarian: güçlü ama salak savaşçılar, (genel olarak öyledir, akıllı ama güçsüz de bulunabilir ama sık sık rastlanmaz) kasları çok büyük olduğundan heavy armor giyemez, simple ve martial weapons kullanabilir, exotic için yeni bi feat alması gerekir, okuma yazması yoktur. her level base attack bonus +1 artar, birinci level bu +1 dir, ikinci leve +2, üçüncü level +3. 7inci level gelen damagedan 1 tane çıkrılır (damage reduction) 10uncu level 2 13 - 3 16 - 4 19-5 2inci leveldan itibaren barbar hazırlıksız yakalanmaz (hazırlıksız yakalanınca dexterity bonus ac den çıkarılır) 5inci leveldan itibaren flnak yapılamz (flank = iki düşman aynı anda bi düşmana saldırırsa ikiside atack bounsa +2 alır [ama çevirmesi gerekir]) skill:4 + ınt bard bardlar şarkı söyler ve arcane magic yapralar(ileride büyüleri anlatırken anlatıcağım) çeşitli şarkılarla yolarkadaşlarına katkı, düşmanlarına zarar verir atack bonus: 1 level - +0 2. level - +1 3 - 2 4 - 4 5 - 6 - 4 7 - 5 8 - 6/1 (söylemeyi unttum attack bonus 6 olduğunda yanına 1 eklenir, yani fazladan +1 atack bonus atack yapılır(aynı roundta), bu 11 de: 11/6/1,(3 saldırı) 16 da 16/11/6/1 olur) 9- 6/1 10 - 7/2 11 - 8/3 .... bide bardın bilgisi yüksektir zorluk seviyise(dc) bilginin ne kadar değerli olduğınu gösterir mesela bi büyücünün adı dc 5 ken bi dragonun gençlik takma ismi dc:30 olabilir bu bilgiyi öğrenmek için bard level % intellegence modifier eğer eşitse ve geçmişse öğrenir eğer aradaki fark 10(galiba) dan fazlaysa yanlış bilgi öprenir(bu zarı bazen dm gizli atar böylece oyuncu başarıp başaramadığını bilemez) şu an beynim sulandı sonra edvam edicem :D[signature][hline]The goblin word for "flying" is more accurately translated as "falling slowly" Empires rise and fall, but evil is eternal[Bu mesaj codename_curse tarafından 02 Kasım 2005 19:42 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
turambarturin Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 benim de prestige class çeviri taslaklarım vardı... bulabilirsem gönderirim... uğraşamayacam yine onlarla...[signature][hline] | ALT+S İşte Hayat | Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
codename_curse Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 dm guide da var prestige class onda da isteğe göre bi şeyler yaparım ama şu an beynim sulanmış durumda :D[signature][hline]The goblin word for "flying" is more accurately translated as "falling slowly" Empires rise and fall, but evil is eternal Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
turambarturin Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 yok ya ben sadece dmg den çevirmemiştim... sword and fist ve benzerlerinden de bayaa vardı... özellikle "first i kill you" diye başlayan necrom. süperdi yaaa nerede bunlar grrrrrrrr... bulamıyorum arklar... ancak bütün sorularınızı sorabilirsinz...[signature][hline] | ALT+S İşte Hayat | Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
b1vRiP Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 yav benim yine kafamda frp sitesi projesi şekillenmeye başladı da hep korkuom yazı yazcak adam olmaz die..[signature][hline]Valeron, 16 Haziran 2005 15:54 tarihinde demiş ki: ne bileym biz 4 yaşındayken pipimizi kurcalardık. Sandman, Zamanın da ötesinde bir tarihte demiş ki: Hepiniz kendinize sorun.Eğer buraya hapsedilenler Cennet'i hayal etmeseydi,Cehennem'in gücü olabilir miydi? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
codename_curse Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 2, 2005 elimde dungeons and dragons 3 5 edition--complete warrior var en kısa zamanda upload etmeye çalışrım belki bulursam players handbook u da paylaşırım[signature][hline]The goblin word for "flying" is more accurately translated as "falling slowly" Empires rise and fall, but evil is eternal Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
turambarturin Mesaj tarihi: Kasım 3, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 3, 2005 bu gece upload edeceğim kitaplar listesi... players handbook dungeon masters guide monsters manual.... inşallah yetişir de patilere manyak bi kıyak geçeriz... demeye kalmadan bu üçünüde içeren güzel bi çalışma vardı. onu koyayım bari dedim.. ööle resim fln yok ama hakikatten güzel.... tık tık sdece 3mb [signature][hline] | ALT+S İşte Hayat | [Bu mesaj turambarturin tarafından 03 Kasım 2005 13:23 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
codename_curse Mesaj tarihi: Kasım 3, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 3, 2005 koyarsan valla iyi olur benim anlattığımdan çok daha iyi anlatır koyamazsan da anlatıma devam :)[signature][hline]The goblin word for "flying" is more accurately translated as "falling slowly" Empires rise and fall, but evil is eternal Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mulgear6 Mesaj tarihi: Kasım 3, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 3, 2005 alın size frp ile ilgili hersey tıklayın indirin[signature][hline]the truth is out there... en iyi forum en iyi bölüm Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
codename_curse Mesaj tarihi: Kasım 3, 2005 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 3, 2005 . [Bu mesaj codename_curse tarafından 03 Kasım 2005 20:34 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
turambarturin Mesaj tarihi: Kasım 3, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 3, 2005 Your upload: 1155672 of 49183373 bytes received. You send 10.70 KB/Sec. 74.8 minutes left dungeon masters guide ve monsters manual bu akşam hallolur... zaten üstte bişi daha gönderdim players handbooka gerek bırakmıyo...[signature][hline] | ALT+S İşte Hayat | Biz gerçekten bir kukla sahnesindeyiz: Kuklacı Felek usta, kuklalar da biz. Oyuna çıkıyoruz birer, ikişer ikişer; Bitti mi oyun, sandıktayız hepimiz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DeathLord Mesaj tarihi: Kasım 3, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 3, 2005 daya turambar bütün kitaplarını ama dikkat et özgün gibiler çıkmasın biliosun necronun maşallahı var :)[signature][hline]fuck the fucking fuckers Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
turambarturin Mesaj tarihi: Kasım 3, 2005 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 3, 2005 lol diyorum özgün konusuna başka da bişi demiyorum...[signature][hline] | ALT+S İşte Hayat | Biz gerçekten bir kukla sahnesindeyiz: Kuklacı Felek usta, kuklalar da biz. Oyuna çıkıyoruz birer, ikişer ikişer; Bitti mi oyun, sandıktayız hepimiz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar