Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

d&d tutorial


codename_curse

Öne çıkan mesajlar

msn den sürekli arklara baştan anlatmaya bıktım ve tutorial hazırlamayı düşündüm inşallah yararlı olur

d&d nedir?
açılımı dungeons and dragons dur ve bi frp oyunudur, konuşarak oynanılır, zar kullanarak savaşılır vs.vs.

oyun için gerekenler:
-player's handbook
- oyunu anlatan ve yaratan kimse. bu kişiye dungeon master denir (kısaca dm)
- character sheet - bu kağıta kontrol edilen karakterin özellikleri yazılır [kağıtta yazan her şeye ileride değinicem]

-eğer savaşları sırf sözlü yapmayacaksanız kareli savaş alanı ve minyatürler
bu sitede güzel haritalar bulunur

-zar seti - bunlar 20 köşeli, 12 köşeli, 10 köşeli (2 tane - biri 100lük diğeri 10luk), 8köşeli, 6kçşeli ve 4köşeli olmaktadır

zarlar nasıl ifade edilir?
1d4 = 1 tane 4 köşeli zar at (muhtemel sonuçlar: 1,2,3,4)
2d6 = 2 tane 6 köşeli zar at ( " " : 1,2,3,4,5,6)
3d12+2 = 3 tane 12 lik zar at 2 ekle (muhtemel sonuçlar : 6,7,8,9......38)
% = yüzdelik zar


önce bilinmesi gereken bazı şeyleri açıklıyım
oyuna başladığımızda bi race (ırk oluyo galiba bu) bi de class seçiyoruz (bu da meslek) genelde seçtiğimiz class ırkımızla alakalıdır genelde orc lar figther, barbar gibi şeyler seçer, büyücülüğü çok tercih etmezler, (yazının ilerisinde değinicem)

attributes:
strenght: yakın dövüşenler için önemli
dexterity: ok kullanan ve hafif zırh giyen veya hiç giymiyenler için önemli
constitution: herkes için önemli, canın ne kadar olduğunu belirler
wisdom: bilgelik, gözlemleme, divine büyücülüri için önemli
intelligence:zeka, wizardların büyüleri için lazım
charisma: karizma, sorcerer ve bardın büyüleri için lazım

öncelikle nasıl işler bu sistem onu gösteriyim. bu rakamların belirlenmesinde en sık kullanılan method zar atmdır. her biri için 3(istenirse 4, içlerinden en düşük bi tanesi atılır) defa altılık zar atılır (3d6 oluyo yani) çıkan üç sonuç toplanır. sonra çıkan altı farklı sonuç (str, dex, con vs her biri için ayrı) bi kağıda yazılır ve isteğe göre yerleştirilir

3 zarın toplamından çıkacak sonuçlar

sonuç - değeri(modifier)
1 -5
2,3 -4
4,5 -3
6,7 -2
8,9 -1
10,11 +0
12,13 +1
14,15 +2
16,17 +3
18,19 +4
20,21 +5
böyle gider



modifier ne işe yarar?
savaşta, skill check(yetenek kullanımım) gibi zar atma gerektiren şeylere zar atmada ne kadar eklicemizi söyler

gelelim savaşa: her karakterin bi ac(armor class) i olur. bu onun zırhını belirler. (bu zırh + dex modifier + bazı ıvır zıvır la oluyor) savaşta yirmilik zar atarız ve (melee)yakın dövüşte isek strenght modifierını okla avlıyosak dexterity modifierını ekleriz, bunun üzerine base attack bonusu da ekleriz bu attığımız zar rakibin ac sini geçerse rakibe vururuz ve silahın damage ı için farklı zar atarız ve strenght modifierı(sırf yakın silahlar için geçerli damage strenght eklemek) damage a ekleriz(her silahın kendi damage ı var) bi de critical hit var. bazı silahlarda 20, bazı silahlarda 19,20 atınca çıkan sonucu kaçla çarpıcağımızı yazar (not: zar 20 veya 19 gelmelidir, modifierlarla deil)

örnek: bi longswordla rakibe dalıyoruz rakibin ac:16 bizim strenght modifier +2(tabi bunun için strenghtin 14 veya 15 olması gerekiyor), basa attack bous ise +1 eğer biz 13 veya üzeri atarsak rakibe vuruyoruz, 1d8 atıyoruz(longswordun damage ı ) , (yani 1d8 +2, 1d8 den 4 geldi diyelim 4+2=6 damage) eğer zarla 19,20 atarsak critical oluyor (yine 1d8 den 4 attık diyelim, 2x(4+2)= 12 damage vuruyoruz)

bi de dc(difficulty class) diye bi şey vardır. bu zar + modifier ın
bi işi başarabilmesi için dc ye eşit olması veya büyük olması gerekir
örnek craft(eşya yaratma)
diyelim ki bi longbow yaratıcaksınız onun
dc: 15 diyelim ve modifier +3 , 20 lik zarda 12 veya üstü atmak gerekir. düşük atarsak başarısız oluruz

şimdi gelelim ırklara: (ayrıntılı özellikleri sonra yazıcam)
insan - bildiğimiz insan, çabuk öğrenirler, yeteneklidir, ortalama özelliklere sahiptir, her işi yapar
elf - çeviktir, saklanma, fark etme yetenekleri iyidir ama canı biraz daha düşüktür, genellikle büyücü, yada ranger(ok veya iki silah birden kullanma yeteneğine sahip)
dwarf - canı fazladır ama karizması düşüktür, iyi bi dövüşçü olur
gnome- cin, canı fazla ama kuvveti az, genelde şarkıcı veya ilizyon büyücüsü olurlar
half-elf: insan-elf karışımı, saklanma, fark etme gibi özellikleri vardır ama elfin ki kadar iyi değildir, her işi yapar
halfling: çevik ama güçsüz, iyi hırsız olurlar
half-orc: ayı gibi cüzseli güçlü ama salak ve çirkin yaratıklardır,
genelde barbar olurlar


istek gelirse devamını yazıcam, daha ayrıntılı bi şekilde

[Bu mesaj codename_curse tarafından 02 Kasım 2005 12:16 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdi gelelim ırkların biraz daha ayrıntılı kısmına
attribute için zara attık diyelim ve sonuçları yerleştirdik ve seçtiğimiz ırka göre bazı değişiklikler yapmak zorunda kalıcaz:

human - değişiklik yok
dwarf - +2 constitution(yanlış anlaşılmasın attribute +1 artıyor) -2 charizma
elf - +2dexterity, -2costitution
gnome: +2constitution -2strenght
half elf- değişiklik yok
half orc-+2 strenght, -2intelligence, -2charisma
halfling, +2 dexterity, -2 strenght


gelelim featlere ve skillere
her karakter 1,3,6,9,12....... levellarda bi fear seçer insan birinci levelda fazladan bi feat seçer, ileride ayrıtnlı bi şekilde üzerinde duracam

skill:
saklanma, arama gibi yetenkler,
her kişi class inin izin verdiği skill + int modifier kadar seçebilr
1.level 4x( class inin izin verdiği skill + int modifier ) seçebilir
ayrıntılı listesi karakter kağıdında var ama ben hepsini açıklıcam[signature][hline]try to walk while your brain is not inserted

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

level nası atlanır
xp kazanmak lazım. ne kadar xp kazandığın dm belirler. xp kazanmak için adam kesmen, görev yapman, vs. gerekiyor
1den 2ye - 1000 xp
2deb 3e - 3000 xp
3den 4e - 6000xp
4den 5e - 10000cp
5den 6 ya - 15000xp
böyle gider
her üç level da bir bi feat alırız, 4 levelda bir bir atrribute, her level classin iizin verdiği kadar + int kadar skill alırız (ilk level bu sayı x4 dür)


saving throws:
will save: genelde akla yönelik şeyler içindir (wisdom modifierı eklenir)
reflex save: tuzak gibi şeylerden kaçış için çabuklulktur (dexterity modifierı eklenir)
fortitute save: fiziksel dayanıklılık, fireball gibi büyülere karşı gelmede yaralıdır, (costituiton)

sınıflar:
barbarian: barbar savaşçı
bard: müzisyen
cleric: rahip
druid: druif(türkçe karşılığını bulamadım)
fighter: savaşçı
monk: kung-fu cu
paladin: paladin
ranger: ok veya iki silah kullanma dalında uzmanlaşmış
rouge: hırsız
sorceror/wizard: büyücüler, farklılıklarını sonra açıklıcam[signature][hline]try to walk while your brain is not inserted

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

her level atlatığımızda sınıfımızın hit die ı nı atarız. bu hit die ne kadar can ekleneceğini belirler(constitution modifier eklenerek) ilk level ise zar full atılmış gibi can alınır. örnek rougeun d6 sı var. constitution ı da 14(+2) diyelim birinci level 6 canı olur karakterimiz 2 level olduğunda bi altılık zar atarız +2 ekleriz önceki level daki canı ekler 2.leveldaki canı buluruz mesela 3 attık canımı (6+2) + (3+2) = 13

d4 - sorceror, wizard
d6 - bard, rouge
d8 - cleric, druid, monk, ranger
d10 - fighter, paladin
d12 - barbarian


sınıflara çok detaylı girmicem ama özel olarak bi isteğiniz vasa detaylı anlatırım

barbarian:

güçlü ama salak savaşçılar, (genel olarak öyledir, akıllı ama güçsüz de bulunabilir ama sık sık rastlanmaz)
kasları çok büyük olduğundan heavy armor giyemez, simple ve martial weapons kullanabilir, exotic için yeni bi feat alması gerekir, okuma yazması yoktur.
her level base attack bonus +1 artar, birinci level bu +1 dir, ikinci leve +2, üçüncü level +3.
7inci level gelen damagedan 1 tane çıkrılır (damage reduction)
10uncu level 2
13 - 3
16 - 4
19-5

2inci leveldan itibaren barbar hazırlıksız yakalanmaz (hazırlıksız yakalanınca dexterity bonus ac den çıkarılır)
5inci leveldan itibaren flnak yapılamz (flank = iki düşman aynı anda bi düşmana saldırırsa ikiside atack bounsa +2 alır [ama çevirmesi gerekir])
skill:4 + ınt


bard


bardlar şarkı söyler ve arcane magic yapralar(ileride büyüleri anlatırken anlatıcağım)
çeşitli şarkılarla yolarkadaşlarına katkı, düşmanlarına zarar verir
atack bonus:
1 level - +0
2. level - +1
3 - 2
4 - 4
5 -
6 - 4
7 - 5
8 - 6/1 (söylemeyi unttum attack bonus 6 olduğunda yanına 1 eklenir, yani fazladan +1 atack bonus atack yapılır(aynı roundta), bu 11 de: 11/6/1,(3 saldırı) 16 da 16/11/6/1 olur)
9- 6/1
10 - 7/2
11 - 8/3
....

bide bardın bilgisi yüksektir
zorluk seviyise(dc) bilginin ne kadar değerli olduğınu gösterir
mesela bi büyücünün adı dc 5 ken bi dragonun gençlik takma ismi dc:30 olabilir
bu bilgiyi öğrenmek için
bard level % intellegence modifier
eğer eşitse ve geçmişse öğrenir
eğer aradaki fark 10(galiba) dan fazlaysa yanlış bilgi öprenir(bu zarı bazen dm gizli atar böylece oyuncu başarıp başaramadığını bilemez)


şu an beynim sulandı sonra edvam edicem :D[signature][hline]The goblin word for "flying" is more accurately translated as "falling slowly"
Empires rise and fall, but evil is eternal

[Bu mesaj codename_curse tarafından 02 Kasım 2005 19:42 tarihinde değiştirilmiştir]

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yav benim yine kafamda frp sitesi projesi şekillenmeye başladı da hep korkuom yazı yazcak adam olmaz die..[signature][hline]Valeron, 16 Haziran 2005 15:54 tarihinde demiş ki:
ne bileym biz 4 yaşındayken pipimizi kurcalardık.
Sandman, Zamanın da ötesinde bir tarihte demiş ki:
Hepiniz kendinize sorun.Eğer buraya hapsedilenler Cennet'i hayal etmeseydi,Cehennem'in gücü olabilir miydi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu gece upload edeceğim kitaplar listesi...

players handbook
dungeon masters guide
monsters manual....

inşallah yetişir de patilere manyak bi kıyak geçeriz...

demeye kalmadan bu üçünüde içeren güzel bi çalışma vardı. onu koyayım bari dedim.. ööle resim fln yok ama hakikatten güzel....
tık tık sdece 3mb
[signature][hline] | ALT+S İşte Hayat |

[Bu mesaj turambarturin tarafından 03 Kasım 2005 13:23 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Your upload: 1155672 of 49183373 bytes received.
You send 10.70 KB/Sec. 74.8 minutes left

dungeon masters guide ve monsters manual bu akşam hallolur...
zaten üstte bişi daha gönderdim players handbooka gerek bırakmıyo...[signature][hline] | ALT+S İşte Hayat |
Biz gerçekten bir kukla sahnesindeyiz:
Kuklacı Felek usta, kuklalar da biz.
Oyuna çıkıyoruz birer, ikişer ikişer;
Bitti mi oyun, sandıktayız hepimiz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...