eldiablo Mesaj tarihi: Ekim 23, 2005 Mesaj tarihi: Ekim 23, 2005 acaba neden böyle oldu bilmem ama adamlar bmw ye bile lpg takıyoo ya hadi adam kıro acaba hiç mi arabanın karizmasını düşünmüyoo?[signature][hline]the world is mine
Genor Mesaj tarihi: Ekim 23, 2005 Mesaj tarihi: Ekim 23, 2005 [Bu mesaj Genor tarafından 23 Ekim 2005 23:33 tarihinde değiştirilmiştir]
Genor Mesaj tarihi: Ekim 23, 2005 Mesaj tarihi: Ekim 23, 2005 Çok afedersiniz ama donuna kadar satıp Bmw'ye binerlerse bunuda doğal karşılamak lazım değilmi? [Bu mesaj Genor tarafından 23 Ekim 2005 23:32 tarihinde değiştirilmiştir]
heroLion Mesaj tarihi: Ekim 29, 2005 Mesaj tarihi: Ekim 29, 2005 e yani... bak benim şahinim var LPG li lpg de 9,5YKR yakıyo fakat benzinde 38,5YKR benim LPG ye geçmem normal ama bmw nin...[signature][hline] Bugün yürüyebilmen için dün emeklemen gerekirdi. Tıpkı bugün yürüdüğün için yarın koşacağın gibi... aLp
Aramis Mesaj tarihi: Ekim 29, 2005 Mesaj tarihi: Ekim 29, 2005 lpg dusunuldugu kadar kotu bir yakit degil fakat turkiye'de uygulanmasi cok yalnis.[signature][hline]Who can explain?
Whiskey Mesaj tarihi: Ekim 29, 2005 Mesaj tarihi: Ekim 29, 2005 @Aramis +1 ya bide şey vardı hatırlıyomusnuz elemanın biri ferrariye lpg takmaya çalışmıştı türkiyede ustalar beceremedi adam ferrari teknik servisine sormuştu nası takıcaz diye adamdan ferrariyi geri alıp parasını ödemişlerdi:D[signature][hline]Viski gibi asil,konyak gibi sıcak,şampanya gibi özel,şarap gibi tutkulu,kokteyl gibi muhteşem ol... icq:40003000
Jedi Mesaj tarihi: Ekim 30, 2005 Mesaj tarihi: Ekim 30, 2005 italyadaki araçların %67 sinin lpg li oldugunu bilmeyenler var. bmw yede uygulanır alfa romeo'ya da. emisyonu düşük oldugu için son derece sağlıklı bir yakıt.[signature][hline]Satılık bir kaç donanım parçası (ucuz)
Aramis Mesaj tarihi: Ekim 31, 2005 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2005 lpg taktirirmisin? diye sorsalar hayir derim cunku bagajimda bomba ile gezmek istemem, performans kaybi olsun istemem gibi uzar.ama lpg turkiye'de boyle malesef.yurtdisi ulkelerde lpg icin cok guzel sistemler var hatta bazi arabalarin fabrika cikisli lpgli olarak ciktiginida biliyorum.Turkiye'de dizel en mantiklisi.Oda uzun yillar bineceksen...[signature][hline]Who can explain?
forgiver Mesaj tarihi: Ekim 31, 2005 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2005 bir depo benzin de bomba sayılır; gerekli şartlar yerine getirilirse[signature][hline]be the vanquisher, to forgive
Cafein Mesaj tarihi: Ekim 31, 2005 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2005 Evet forgiver ama o bir depo benzin durduğu yerde havaya uçmaz ve normal şartlar altında benzin depoları fabrika çıkış olduğu için gerekli tüm güvenlik önlemlerine sahiptir. Kolay kolay tutuşturamazsın o depoyu, Amerikan filmlerindeki gibi de araba küt diye vurunca deponun havaya uçması dünyanın en büyük yalanıdır. Hatta kibrit çak hızlıca depoya at kibrit sönecek ve depo tutuşmayacaktır(biraz deponun ağzında tutarsan tabii benzin buharı tutuşup yangın başlatır,o bakımdan denemeyin siz bunu). Yurdumuzda ise LPG taktıran insanlar zaten düşük bütçeye sahip ve az yaksın diye taktırıyor. Hal böyle olunca ucuz yerden, işini tam bilmeyen insanların yaptığı LPG depolarını kullanıyorlar, sonra ver elini sızıntı, yangın, patlama. Aramis'in demek istediği şey bu. Benzin-mazot normal durumda çabuk parlayıp yanmazlar çünkü tutuşma sıcaklıkları yüksektir(hatta yangın çıkan bir gemide mazot deposu çatlayınca boşalan mazotun yangını söndürdüğü kayıtlarda vardır). Fakat LPG zaten gaz olduğu için hem çabuk yayılır hem de çabuk alev alır, tutuşma sıcaklığı düşüktür, en ufak bir şeyde gümlersin. O bakımdan LPG taktırmak her babayiğidin harcı değil bu ülkede.[signature][hline]Working for the weekend... Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
_Carmella_ Mesaj tarihi: Ekim 31, 2005 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2005 Selamlar Bmw ye taktıklari iyi ginede Ferariye takmayi düşünen belcikalinin elinden ferari si alınmıstı bunun yanında jaguar daimler 89 model e adamın biri taktı km de 500 bin yakıor araba şimdi ise 250 yakıor km de :) bu olaylar cok yani şaşirmadim bmw ye taktiklari arac 3.20 coupe sa araca yanarım ole dengesiz bi herif e düşmüş git sat kardeşim dizel al bmw yi hak etmiorsun o zmn Saygilar[signature][hline]
Greeny Mesaj tarihi: Ekim 31, 2005 Mesaj tarihi: Ekim 31, 2005 Karizmasını etkilerde nebilim s500 de etkiler ferraride etkiler ama 3.20coupe sırıtmaz ayrıca iyi olur hem dış görünüş ile hava (!) atarsın, hem az yakarsın[signature][hline]Absolut, 27 Eylül 2005 00:59 tarihinde demiş ki: Daha fazla paticik söyle idi, böyle oldu, ancak şöyle kurtarılır, yok şunları, atalım bunları büyütelim, ilerde işe yararlar tipi yazılara son verelim artık. Paticik şu an ne ise odur. Sıkıntı bastı kaç gündür x ayrılmış y kurtarma operasyonu yapıcakmış c ağlamış. Adam gibi konu açın, insan gibi yazı yazın. Dedikoducu teyzeler gibi 1 lafı 50 kere döndürüyoruz.
Laorx Mesaj tarihi: Nisan 8, 2007 Mesaj tarihi: Nisan 8, 2007 evt arkadaşlar ilk önce bi up diyim sonrada başlıyım. Her hafta depomu fullemekten lanet olsun başımızdakilere ve dünyanın en pahalı benzinine diyerek gaza geldim ve sıralı sistem lpg'mi taktırdım bir hafta önce. Sorunsuz bi şekilde biniyorum arabama artık ve çok mutluyum. Performans olarak aynı hiç farkı yok hissettirmedi bana sonuçta sıralı sistem:P, yakıt olarakta eskiden 280-300 yakıyosam artık 150 yakıyorum gibi bişey yani %50-40 civarı daha az yakıyorum . Daha şimdiden cebimde daha fazla para var:D, sakin kullanırsam dahada artıcaktır bu rakam sanırsam.
paramecium Mesaj tarihi: Nisan 9, 2007 Mesaj tarihi: Nisan 9, 2007 Selam, Ben kullanıyorum ve hedefim 2004 A4 1.8T sport quattro alıp LPG'li kullanmak. Neden? -quattro ekonomik yaksın dersen sadece 2.0TFSI ve 3.0TDI modellerde var. 1.8TFSI da gelecek ama yeni kasalarda. -şu aralar az km yaptığım için diesel'in bakım masrafları beni yorar. -e daha ucuza, ufak bir performans kaybıyla aynı konforu ve sürüş güvenliğini alıyorsam neden olmasın :) 0.2YTL/km dururken neden 0.34YTL/km değerine gideyim? Saygılar.
Vodan Mesaj tarihi: Nisan 9, 2007 Mesaj tarihi: Nisan 9, 2007 Dizelin bakım masraflarına ve lpgli arabanın sürüş güvenliğine katılmıyorum. Ancak satın alım maliyetinin düşük olduğuna katılırım
matama Mesaj tarihi: Nisan 9, 2007 Mesaj tarihi: Nisan 9, 2007 ya nedir abi bu yillarin dizelin masrafi geyigi bir turlu anlamadim
Vodan Mesaj tarihi: Nisan 9, 2007 Mesaj tarihi: Nisan 9, 2007 Klişe olmuş. Bide şu var; "Yılda 50bin km yapmıyorsan dizel almak mantıksız" 50 bin 70 bin 90 bin fln kişinin hayal gücüne göre değişiklik te gösterebiliyo. Bu aptalca şeyi bikaç yıl önce arabam.com yazdı oradan okuyan yaydı yaydı biyerden sonra herkese yerleşti ama her arabanın ki farklıdırben alırken 2000 lira fark verdim iyi ki vermişim diyorum. VW grubunda bu saçmalık örneğin 10 bin ytl üzeri ödeniyor. Ben ilk periyodik bakıma 165 YTL ödedim ki Benzinli'nin bakımı bedava olsa bile bibuçuk depo mazot eder alt tarafı
huun Mesaj tarihi: Nisan 9, 2007 Mesaj tarihi: Nisan 9, 2007 Dizel arabaya markaya, modele göre nerden baksan en az 3.500-4000 ytl daha fazla veriyorsun. Haliyle kendini amorti etmesi için bi' km hesabı gerekiyor. Memur arabası gibi kapının önünde yatıp, haftada sadece 1-2 gün binilecek bir arabada dizel mantıklı değil.
dasaaa Mesaj tarihi: Nisan 9, 2007 Mesaj tarihi: Nisan 9, 2007 dizel arabanın maliyet hesabı şeysi ingiltere de bi üni. ile yapılmıştı.. araçların alım bedelleri, kullanım süreleri ve satış fiyatları baz alınarak ortaya böyle bir tablo çıkarmışlardı. diğer yandan lpg olayını pek bilmem ben, memnunsanız sevirim tabi =) biz lpg yi yımırta yapmak için kullanıyoruz hala zati.. (lpg hakkında da yazmadı olmasın)
paramecium Mesaj tarihi: Nisan 10, 2007 Mesaj tarihi: Nisan 10, 2007 Selam, Bana göre LPG'nin tek kötü yanı, ülkemiz için geçerli bu, kontrolsüzlük. ben 1800 YTL verip taktırırken adam 450 YTL verip taktırdı. En abartısından kâr marjını çık. Hadi benim sistem ithaldi, navlun masraflarını çık. Bu fark nasıl olur? MMO sadece acaba bu civata buraya sıkılmış mı diye kontrol yapıyor tabiri caiz ise. Acaba o civatanın çapı ve kalitesi yeterli mi diye bakmıyor. Benzetme abes oldu ama durum bu. Saygılar.
Laorx Mesaj tarihi: Nisan 11, 2007 Mesaj tarihi: Nisan 11, 2007 450'ye takılan ztn sıralı sistem değil, sıralı sistemlerde fiyat aralığı 1200-1500 arası, tabi arabanın motoruna göre artıyo fiyatlar 2000'e de var. Ama dediğim gibi sıralı sistemde bile en ucuzu 1200 civarı.
onurf Mesaj tarihi: Nisan 12, 2007 Mesaj tarihi: Nisan 12, 2007 Benimde önyargılarım vardı lpg sistemiyle ilgili ancak geçenlerde şu yuvarlak hatlı yaklaşık 2002-2003 model bi grand cheroke kullanma fırsatım oldu ve bütün önyargılarım silindi. Performans kaybı diye birşey kesinlikle yok araba ok gibi resmen(0-100 ü 7-8 sn olmalı ve arabada deli bir otomatik şanzıman var gerçekten çok seri normal bir otomatik vitese göre) ve sahibi söylediğine göre arabanın beygir gücünde bir artış olduğuna dairdi, bir rakam söyledi lpg öncesi ve sonrası olarak ancak hatırlamıyorum tam bir rakam. Yalnız duyduğuma göre aracın motoruna zarar veren bir sistemmiş lpg kuru bir yakıt olduğu için. Bununla ilgili bilgisi olan varsa bize aktarırsa sevinirim.
matama Mesaj tarihi: Nisan 12, 2007 Mesaj tarihi: Nisan 12, 2007 off sunu milyon kere dedim dizel araba alirsaniz 3000 lira fazla verirsiniz 1-)Araba cok daha az yakar oradan kazanirsiniz 2-)Dizel araba cok daha rahat satilir 3-)Dizel araba satilirken alirken verdigini farki benzinliye gore korur hele 2000 in ustundeki motorlar artirir bile. psikolojik yanlarini saymiyorum bile hangi dangalak yaptiysa oturmus 3000/ benzinli-motorin fiyati hesabi yapip aha salaklar dizel aliyor demis hesap benim dedigim gibi yapilir.
paramecium Mesaj tarihi: Nisan 13, 2007 Mesaj tarihi: Nisan 13, 2007 Selam, LPG emisyon olarak kurşunsuzdan daha iyidir. Ayrıca motorun kurum bağlamısını da engeller çünkü daha saflaştırılmıştır. Fakat benzin gibi yağlayıcı özelliği bulunmaz. Bu sebeple birçok sistem ilk çalıştırmayı benzin ile yapar ve ardından LPG'e geçer. Ben park etmeye başladığımda benzine geçiyorum ve manevra boyunca benzinle çalıştırıyorum. LPG'de oktan yüksektir. Tork değerinde ufak bir atış olabilir ama HP bazında mutlaka düşüş gerçekleşir. Bu da aracın sistemine ve motor karakteristiğine göre değişir. Ben dinamometreye sokmadığım için rakamsal bir değer veremiycem. İtalya ya da Fransa tam olarak hatırlamıyorum, LPG'li araçlara vergi indirimi getiriyor. Nedeni ise düşük emisyon değerleri. Bu da ek bilgi olsun. [spo] Audi S8 & LPG & chip http://video.google.com/videoplay?docid=-1063940552930517285&hl=en[/spo] Saygılar.
Öne çıkan mesajlar