Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Opel Astra nasıldır ?


Melkor

Öne çıkan mesajlar

Şimdi rakamlarla rüzgar direnç değeri veremiyeceğim ama İzmir-Çeşme otobanı vardır bilen bilir, bazı yerleri öyle rüzgar alır ki arabayı iki şerit yana taşır farketmeden. Bugüne kadar (9 yıldır) Renault Broadway, Opel Vectra (eski kasa), Şahin, BMW 3.18coupe, VW Bora gibi nice arabayla gidip geldim o yolu, 200km net sürate oturup da ne önden ne yandan rüzgar yemeyen ilk arabam bu oldu. Zaten görünüşünden hissediyordum bir "rüzgar-savar" olduğunu :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Jedi, 08 Ekim 2005 16:53 tarihinde demiş ki:
Opel Astra o motorlarla o kasayı nasıl kaldırıyor anlamış değilim :)
Bi kere aerodinamik diye bişey yok astralarda.
Dizaynını kim yapmış, rüzgar direnç katsayısı neden yüksek bi araba bu anlamadım.Neye göre yapmış bu arabayı opel?rusyaya asker taşımak için mi? yoksa 15 yıl sonra "UÇAN TENEKE" lakabını brodway'lerden almayamı çalışıyor meçhul... :)
Gerçi teneke değil kaporta bildiğin demir.. Kaldımı bu şekil tank arabalar ya avrupada? ...


aerodinamigi tam tersi cok iyi. Astra GTC ise porsche ile ayni degerlere sahip aerodinamik. Tasarimini Opel yapmadi Lotus yapti..[signature][hline]With his holy cross raised high, he shouts a warcry against evil.

[Bu mesaj _Mordrac_ tarafından 08 Ekim 2005 20:00 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Jedi, 09 Ekim 2005 02:25 tarihinde demiş ki:
opel astra hava sürtünme katsayısı 0.32cw
honda civic 0.25cw
buraya dikkat tempra 0.28cw
1 serisi bmw 0.29cw


o değerlerde bir yanlışlık var.
http://www.porsche.com.tr/porsche/boxster/boxster/default_aerodynamic.asp sitesinde PORCHE BOXTER için yazılan yazı

"Kapsamlı rüzgar tüneli testleri sonucunda açılan arka rüzgarlıkta yapılan değişiklikler, tamamen kaplanan alt gövde ve gövde panellerinin optimizasyonu ile yeni Boxster'ın kaldırma ve aerodinami değerleri daha da geliştirilmiştir. Tüm bu çalışmaların sonucunda yeni Boxster'da 0.29 gibi çok düşük bir hava sürtünme katsayısı elde edilmiştir. "

Ayrıca http://www.ntv.com.tr/news/41580.asp sitesinde Opel CORSA için bu değer verilmiş:

"...Düşük aerodinamik rüzgar sürtünme katsayısı (0.32 cd) ve dört-valflı, benzinli ve dizel EC..."

Bu sitelerdeki bilgilere göre senin Tempra sürtünme değeri olarak verdiğin rakam Porche Carrera S'inkine eşit. Bir yanlışlık olmadığına emin misin?

[Bu mesaj Gunn tarafından 10 Ekim 2005 23:24 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

her iki sayfaya da baktım. gördüğüm iki şey:

Opel hakkında bayağı ciddi bir yazı yazılmış ve 0.32 lik değerden "Dengeli, uyumlu ve aerodinamik.." diye sözediyor. Kötü bir değer olsaydı bu sıfatları kullanmazlardı diye düşünüyorum.

Tempra hakkındaki bilgi ise tamamen güvenilmez, bir forumda Tempra aşığı ve sahibi birisinin "Tospağalarda porche motoru vardır" tarzında bir beyanı gibi geldi bana.

Ayrıca iki değer birbirinden farklı, biri cd diğeri cw, sen ise hepsini cw olarak vermişsin. Farklılık ordan kaynaklanıyor olabilir.

not: sakın yanlış anlaşılmasın derdim "astra, porche kadar aerodinamik arabadır" demek değil, sadece kullanımda gördüğüm düşük rüzgar direncini burada açıklarken bir anda Magirus Deutz minibüs sınıfına girmesini aklım kesmedi :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cd,cw aynı birimde, kaynaklarda yetersizlik olabilir.
ben mühendislik okudum astrayı ilk gördüğümde "sanırım bunda 2500cc motor falan vardır heralde?" dedim içimden. ya da turbo yapmıştır buna opel 150hp vardır bu dedim.
çünkü araba o kadar hantal göründü ki gözüme 1.6 motor ile yol alacagını düşünemedim ilk an.
Önden baktıgımda geniş direnç alanı gözüme çarptı.1.6 motorlu astranın son suratini merak ediyorum.
... gibi sebeplerden dolayı astranın dizaynını eleştiriyorum.[signature][hline]Satılık bir kaç donanım parçası (ucuz)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

cd veya cw değerleri rüzgar direncidir. ve aracın ön profilinden ölçülür. aracın yapacağı maksimum hız ve yakıt tüketimini etkiler. birçok spor araç atasarımcısı motoruna güvendiğinden dolayı cw/cd değerini düşürmeye kasmak yerine kaslı ve havalı görüşü tercih eder. 0.30'dan düşük değerler iyi olarak kabul görmektedir çünkü.

onun haricinde yol tutuşu ve yan rüzgarlardan etkilenip etkilenmemesini belirlemez. bunu etkileyen faktörler amortisörler, salıncak yapıları, lastik tipi ve yanak kalınlığı, aracın yan kesiti...

kişisel görüşüm, opel'in tasarımlarında bir incelik eksik. yeni zafiranın iç dizaynı ise şu aşamada güzel görünüyor. işçilik ve malzeme kalitesine ise henüz vakıf olamadım.

saygılar.[signature][hline]paramecium
www.audiworld.com
Vorsprung durch Technik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Jedi, 11 Ekim 2005 00:17 tarihinde demiş ki:
çünkü araba o kadar hantal göründü ki gözüme 1.6 motor ile yol alacagını düşünemedim ilk an.

1.6 motor ile gerçekten "atak" bir araba değil Opel Astra, almayı düşünenlere hemen belirteyim kendi adıma.
Son sürat ise kesin olarak 200. Çeşme otobanında denenmiştir ve 200km ibre gördüğünüzde gaz pedalı boşalıyor gibi oluyor ayak altında, daha fazla sürate çıkıyorsa bile ibre 200de saplı duruyor (belki daha hızlanmıyordur da)
Yanlız 200 olan son süratini de çok rahat gördüğünü ekleyeyim, yani 120-140 arası giderken gazı biraz verdiğinizde 200e zorlanmadan ve uçurtma hissi vermeden çıkıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...