Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Opel Astra nasıldır ?


Melkor

Öne çıkan mesajlar

iyimidir ? yani bir kisinin standart ihtiyaclarını karsılarmı ? verilicek paraya degermi ? (standart hali..)

Bu arada ihtiyacta ayagımı yerden kessin beni her sabah 1 saatlik otobusten kurtarsın..

**Araba olarak sadece porshe ve ferrari yi inceledigimden (meraktan inceliyorum yoksa alabilecegimden degil :( ) bu tip arabalar hakkında bir fikrim yok..

Bu arada alternatif olarak neyi onerirsiniz ?[signature][hline]Tamamen yalandan olusan ve bencil duyguların hakim oldugu bir dunyada yasiyorsunuz.Ben ise kendi saf yalnizligimda..!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oldum olası opel leri bir türlü sevemedim nedendir bilmiyorum.
Opel lerin özellikle astra ve vectra ların ön sürücü konsollarının abartılı şekilde büyük bana göre. şahsen ben ara kullanırken her yeri rahatça görmek isterim ne kadar görüş alanı olursa sürücü için o kadar iyi opel in içinde kaybolup gidiyosun bu yüzden pek sevmem. Ama performans bakımından güzel arabalardır astra coupe bu yönden çok iyi.
eğer okula gitmek için bir araba arıyorsan bence astra yerine Honda SI al neden diyecek olursan çok rahat araba yakıt ı az yakıyor bu yönden ekonomik ve fiyat / Performans bakımından çok ideal modifye dersen modifye ye de çok uygun 10 -15 milyar arası değişiyor fiyatları (2. el )

[Bu mesaj Bert tarafından 03 Ekim 2005 22:17 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

alternatifi yok.neden yok ? cunku o bir opel.Kalite ve guvenlik acisindan rakiplerine gore cok daha ucuz.Ekonomik ve performansi hakkinda pekde ii degil.Arkadasin dedigi honda performans acisindan astradan ustun.Ama diger yonlerden cok eksigi mevcut.Astra G olsun Astra H olsun kalite ve guvenlik acisindan cok cok iyi.Astra G biraz daha performansli astra h a gore.Yakit tuketimi icin pek birsey diyemicem eger sen 2 kurus icin guvenliginden ve kalitenden odun vereceksen opele bakma zaten :)

Kisa ve oz olarak istedigin araba mukemmele yakin bir araba.Soylendigi gibide ariza felan cikarmiyo.[signature][hline]Who can explain?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oncelikle ayırabilecegim maximum miktar (x araba icin) 25 milyar. Tas catlasın 30 milyar.

Ama bi araba icin tası felan catlatmaya gerek yok.. :S

Durum boyle ayrıca ilk el almayı dusunuyorum. Yani kac model felan pek anlamam.. Birinci el almam lazım..

Ayrıca en uygun motor secenegi nedir ? Yani isin aslı opel astra hakkında pek bir bilgim yok. Ve malum direk sizin dusuncenizi sordum :)[signature][hline]Tamamen yalandan olusan ve bencil duyguların hakim oldugu bir dunyada yasiyorsunuz.Ben ise kendi saf yalnizligimda..!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

hergün 1 saatlik yol gidip akşama da o yolu döneceksen eğer 1.2lt beniznli bir araç sana yeter. diesel veya daha üst motor hacimleri sıkışık trafikte ve düşük total km'de sadece cüzdanına zarar verir.

araçta abs ve airbag olduktan sonra çok güvenli bir araca gerek yok. bu şehir içi trafikten başka yerde yol almayan arkadaşlar için geçerli. firma aracı olarak clio sembol aldık. güvenlik falan 0 ama istanbulun sabah trafiğinde zaten hız yapamıyorsun. keza akşam ve köprü trafiği de aynı şekilde. şehir içi için en ideali küçük(park yeri ararken anlarsınız beni) ve düşük hacimli motora sahip ucuz araçlar.

ben otobana çıkar hız yaparım dersen ozaman sağlığına karşılık taşı çatlatacaksın artık :)

saygılar.[signature][hline]paramecium
www.audiworld.com
Vorsprung durch Technik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium doğru söylemiş sıkışık trafikte çok zaman harcayacaksan yakıt tüketimin oldukça artacaktır.
Bende 1.3 Dizel Astra var 2005 model 36,600 YTL ye almıştım şimdide o civarda.

Şehir içi o sıkışık trafikte 170bin yakıyor Ultra Euro Diesel yakıt kullanıyorum litresi en son 2.25YTL idi. Bu aslında dizel bir otomobil için yüksek görünen bir değer ancak bu arabanın en fazla yakacağı işte bu daha fazla yaktırmak imkansız. Benzinli modeller ile ilgili arkadaşlar daha doğru fiyatlar verebilirler sanırım ancak 100km de 10lt yi aşacaktır benzinliler. Astra dizel tüketim açısından trafik olmayan yolda baya başarılı ayrıca turbo bandında kullanırsan performans gerektiğinde de seni üzmez 200nm torku var. Uzun yolda 6 ileri vites olduğundan tüketim 5lt/100km.

1.2 Motor bir araba bu sıkışık trafikte yeterli olabilir ancak trafiğin zaman zaman açılacağını ve tüm hayatını sıkışık trafikte geçirmeyeceğinide hesaba katmalısın. Eğer Corsa Polo gibi nispeten daha ufak kasalı bir model tercih edersen seçimin 1.4 Benzinli olmalı. Eğerki Astra Golf Focus gibi birşey tercih edeceksen tercihin kesinlikle 1.4 olmamalı. Büyük kasaya küçük motor sadece ilk satınalmada uygun fiyatlı olacaktır tüketimde 1.6 lardan daha yüksek değerlere bile çıkabilirsin.

25-30bin YTL arasına 1.3 CDTI Corsa Enjoy düşünülebilir hatta Easytronic vites opsiyonunuda alırsan çok rahat edersin. Biraz daha büyük bir kasa istersen 33bin YTL karşılığı Astra 1.6lar var.

Astra lar tüketimde ve performansta pek yüzgüldürmez ama donanım olarak rakiplerinden ileridir ve güvenlik olarak sağlamdır. Sanki daha önce birisi yazmıştı bunları :p

Max 30bin YTL karşılğı ne alırsın desen şu an bana Seat Leon alırdım herhalde. Ancak 30bin YTL üzerine birşeyler daha koyabilirim diyorsan Golf Astra Focus üçlüsü arasında farklı bir tartışma başlatalım.[signature][hline]Atahost.net Web Hosting
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

*aklı iyice karısır*

Simdi butcemi (daha dogrusu ailemin butcesini iyica alt ust edersem) elime 35 milyar felan gecer.. Ama ne bileyim bi araba icin gozume cok cok fazla geliyor.. :(

Corsa almayı hic dusunmedim cunku seklini hic beyenmedim. Astra dusunuyordum. 1.4 motor meseleside yalan oldu. 1.6 lar desen 33 milyar. 1.6 almadan da alma diyorsun..Bu durumda ya 1.6 Astra yada o paraya baska bir alternatif ?

Peki ya Golf ile Astra yi karsılastırırsak.? (33-35miylarlık bir degerde karsılastırma. Daha da fazla cıkarsa miktar bu is tamamen yatar :) Annem kalpten babam kıskanclıktan gider )

Basit bir karsılastırma ama. Yani sonucta bu alıcagım arabayı uzun yıllar kullanıcam ve bu surede hep sehirdede kalmıcam tabi.. Ama genelde sehrimdeyim.

Birde sanırım Astrada yeni kasa eski kasa diye bir olay var.. O konu hakkında bir bilgiye sahipmisiniz ?[signature][hline]Tamamen yalandan olusan ve bencil duyguların hakim oldugu bir dunyada yasiyorsunuz.Ben ise kendi saf yalnizligimda..!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi Astra'nın G kod adlı eski kasası halen satılıyor ancak eskimiş bir modeli almanı tavsiye etmem arada büyük bir fark yok.

Golf ile Astra yı karşılaştırdım ben satın almadan önce, aynı donanım seviyesindeki Golf ile Astra arasında 6 milyar gibi bir fark olduğunu gördüm. Golflerin 1.6 ~100bg motorları daha önceki modelde de satılan yani nereden baksak en iyi ihtimalle 98 yılından beri satışta olan bir motor. Bu motor istikrar olarak ve şehir içi kullanım olarak iyi ancak tüketimi biraz daha fazla. Birde 1.6 FSI 115bg lik ve 6 ileri vitesli motoru var. Şehir içi kullanım için biraz daha cansız ancak 4000dd den itibaren performansını vermeye başlıyor. Fiyat olarak işe yarar bi model 42 milyar. İstersen bunu geçelim :D

Daha öncede belirttiğimiz gibi Astra fiyatına göre iyi donanım ve güvenlik sunuyor. VW de tabiki çok iyi ancak fiyatları daha yüksek ve ben bu fiyatı hakettiğine inanmıyorum açıkçası. Nasıl olsa satılıyor diye yüksek etiket yapıştırıldığını düşünüyorum.

Ben şu an Ford Focus 1.6 TDCI 110bg almadığım için biraz pişmanım itiraf etmek gerekirse performans olarak benim arabayla arasında 20bg fark var. Donanım olarak çok aşmış değil nekadar ekmek okadar köfte hatta fiyata göre Astra daha donanımlı da denebilir ancak Ford Focusları da gözden geçirebilirsin.

Megane II ler var. Daha önce Megane II konusunda görüşlerimi bildirmiştim. Bundan da memnun olanlar var ancak frenleri çok sert. Direksiyonu hissiz ve araba her nekadar çarpışma testlerinden 5 yıldız almış olsada bana güven vermiyor. Kapıları çok hafif. Donanım olarak Astra dan fazla olarak Far ve Yağmur sensörleri var. MP3 playerı yok. Tabiki oda nekadar ekmek okadar köfte. En yüksek paketlisini alırsan hepsi var.

Astra'nın herşeyimi iyi lan diyeceksiniz, Aslında Opel den değilde Opel Servislerinden çok şikayet var. Genellikle iş bilmez insanlar çalışıyor bir arıza sebebi ile gidiyorsun hiçbir tamir yapılmadan sadece arıza kodları silinerek araba teslim ediliyor. Benim arabamda mühim olmayan elektronik bir sorun var arıza ışığı yanıyor bazen kendiliğinden sönüyor henüz bir çözüme ulaşabilmiş değil. Yarın arabayı servisten alıcam kaza sebebiyle bıraktığımda onlarında yapılmasını istemiştim. Bakalım belkide düzelmiştir..

Aklıma gelenler bunlar. Merak ettiğin spesifik noktalar varsa yardımcı olmaya çalışırım.[signature][hline]Atahost.net Web Hosting
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

vodan haklı. küçük hacimli her zaman az yakar değil. 1.2 veya 1.4 bir araca 3-4 kişi binince motor bayılıyor. bu da tüketime yansıyor hemen. ayrıca vw grubunda kesinlikle 1.6 motor tavsiye etmem. örnek golf sahibi kuzenim 300.000tl/km yakıyor. yanılmıyorsam 8V o motorlar hala. çok eski bir motorun revizyonla günümüze kadar gelmiş hali. 1.6FSI ise şu aşamada gerçekten pahalı. vw ile opel arasındaki fiyat farkının sebebi; vw daha kaliteli malzeme kullanır. kapıların kapanma sesi bile farklıdır. peki rakama değer mi? bence hayır.

astranın tüketimi gerçekten güzel. ben şehir içinde trafiğe girmeden 1.5dci clio ile 100.000 tl/km yakmıştım. ama sıkışık trafik yoktu.

servislerin hepsi rezalet. garanti bittiği anda özel servislere götürmek en iyisi.

saygılar.[signature][hline]paramecium
www.audiworld.com
Vorsprung durch Technik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdiki aklım olsa 1.2 dizel küçük manuel bi araba alırdım bende 2001 model astra var ve çok yakıo en iyi ihtimalle 170bin lt/km mesela bahçeşehirden bakırköye git gel 15-20 milyona geliyo öğrenci adama koyuyo haliyle git bence hafif dizel bi araba al türkiyede başka araba kullanılmaz burda benzin fiyatı 2 doların üstünde amerikada 60 cent insaf ya[signature][hline]I am the best f.ck the rest
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi bole demeyin ya.Gidis var gidis var tamam dizel alirsin az yakar ama gidersin turbo bir benzinli araba alirsin keyif ala ala gidersin.Ogrenciler icin en ideali dizeldir tabikiide.Ama bu ulkede su araba kullanilmaz diyip o arabalarin ikinci el piyasasini oldurmeyin rica ediyorum.2.0 arabayi satincaya kadar akla karayi sectim ya of.[signature][hline]Who can explain?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Melkor, 03 Ekim 2005 22:05 tarihinde demiş ki:

**Araba olarak sadece porshe ve ferrari yi inceledigimden

:tup: :D

said:
Aramis, 05 Ekim 2005 02:48 tarihinde demiş ki:
...Ama bu ulkede su araba kullanilmaz diyip o arabalarin ikinci el piyasasini oldurmeyin rica ediyorum...


burası da 2. el piyasasına yön veren yerdi zaten :P[signature][hline] A Ferrari is a dream, two Ferraris are paradise while three Ferraris are just too good to be true
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yeni Opel Astra sahibi, elinden çok araba geçmiş 15 yıllık bifiil şöför olarak görüşlerim:

- Belirttiğin fiyat araşığında çok araba var. "2. el de alırım" dersen bu sayı 2ye 3e katlanır. Bu arabalar arasında sokakta milleti arkasından koşturacak arabalar da mevcut.
- Eğer "O araba alayım, istersem gece bile satılabilecek kadar da popüler bir araba olsun" diyorsan seçenekerin Peugot, Toyota, Opel, VW, Fiat markalarının orta ve üst-orta segmentleri olacaktır. Bir düşük segmente inmek istersen bunu sadece yakıt ve satın almada para tasarrufu sebebiyle yapabilirsin.
- Fiyat / fayda olarak tavsiye edebileceğim ara. Opel Astra'dır. Kimse "Astra sahibisin ondan böyle diyosun" demesin neticede bu araba pyangodan çıkmadı bana, bakarak araştırarak aldım.
İyisiyle kötüsüyle Astra'yı şöyle özetleyebilrim:

Kullanması daha rahat bir araba yok. Yeni nesil orta segment sahibi arkadaşlarım bile benim arabama "lunaparktaki çarpışan araba" benzetmesi yapıyorlar.
Ön panel ve A sütunu yüksek ve kalın. Araba kullanırken önünü görmek isteyenler zorlanabilir. Daha çok bir uçak kokpiti duruşu var.
Elegance seçeneğinden başlayarak çok kullanışlı ve şık bir LCD ekranı var. Bu ekrandan gerektiğinde en ince detayına kadar motor değerlerini izleyebiliyorsun (gerçek zamanlı) buna dijital hız göstergesi de dahil.
Tüm düğmeler ve kumandalar dijital. Resimlerde ve dıştan bakıldığında sanki analog gibi gözüküyor ama değil, sadece düğme koymak yerine çevrilebilir knoblar koymuşlar, yani her düğme sonsuza kadar dönüyor, mesela ısı düğmesini sağa doğru çeviriyorsunuz, ısı maksimuma geldikten sonra da düğme dönüyor. Buna silecek kolları da dahil, yani "trak" sesiyle yeri değiştirilen bir kol/düğme ya da selektör yok. Bu özelliğiyle bile bayağı orta sınıf arabadan ayrılıyor.
Çok atak ve şık bir görünüme sahip. Özellikle GTC modeli (ki 1.6 seçeneğiyle bu senin bütçen içinde kalıyor)
Normal bir 1.6 araçtan fazla yakıyor. Km ilerledikçe bunun normale dendiği söyleniyor, ben daha görmedim.
Benim aracım 2bin kmde debriyaj bozdu.
Klima aracı çok yoruyor. 4'ün üstünde klima çalışırken araç sollamayı ya da dik yokuş çıkmayı düşünme bile.
1.6 motor seçeneği atak kullanmak istiyosan çok devir istiyor. 350-380 km de yakıt ışığı yakabilir.
Opel Assistance gerçekten çok efektif işleyen bir kurum. Debriyaj bozulduğunda hemen ertesi gün evimin garajına aynı renk aynı model (bu konuda çok hassaslar, ben ısrar etmememe rağmen araştırıp buluyorlar) arabayı getirdiler, 4 gün sonra evden (saat 12de) aldılar.

Özetle öğrenciysen sana tavsiyem 1.6GTC, çok kolay satmak istiyorsan da 1.6 Enjoy olacaktır (üzerinde spor şanzıman ve jant geliyor)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gunn assistance sadece garantilik sorunlarda mı devreye giriyor?

Birde debriyajı garantiden değiştirdilermi? Bazı yerlerde debriyaj balatasının kullanıcıya ait olduğu garanti kapsamına girmediğini okudum. Bazı yerlerde de 6bin km den sonrası kullanıcı hatası gibilerinden birşeyler..[signature][hline]Atahost.net Web Hosting
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arkadaslar onerileriniz icin cok cok tesekkur ederim..
Bu durumda yaklasik bir 3-6 ay ertelemek durumundayim. Madem en basit halini almak mantıksız almısken tavsiyelerinize uygun almalı. =) Bu durumda biraz ertelenicek ama napalım kader ;)

Tekrar tesekkur ederim.[signature][hline]Tamamen yalandan olusan ve bencil duyguların hakim oldugu bir dunyada yasiyorsunuz.Ben ise kendi saf yalnizligimda..!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Vodan, 05 Ekim 2005 17:10 tarihinde demiş ki:
Gunn assistance sadece garantilik sorunlarda mı devreye giriyor?

Birde debriyajı garantiden değiştirdilermi? Bazı yerlerde debriyaj balatasının kullanıcıya ait olduğu garanti kapsamına girmediğini okudum. Bazı yerlerde de 6bin km den sonrası kullanıcı hatası gibilerinden birşeyler..


Assistance her türlü sorunda çözüm ya da tavsiye üretiyor ama mesela benim debriyaj köprü yolunda, köprüden önce son çıkıştan sonra bozulmuştu "köprü yoluna giremeyiz, şehir içine çektirin gelip alalım" dediler.
Debriyajın tamiri için tek kuruş ödemedim. Arabam düz vites. Ancak bunlarda klasik anlamda debriyaj teli yok, kompresyonlu bir sistem var ve en yeni Mercedes'te bile en adi ve ucuz plastik parçalardan üretiliyor bunlar (çünkü belli km sonra bozulmaları lazım, yedek parça üretim stratejisini başka türlü belirleyemezler) o sebeple "ah arabam 2binde bozuldu ah yeni aldım şöyle oldu" demeyin hiç. Günümüzün arabalarının hepsi "tel maşa" :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Debriyajın aşınma sürecini yavaşlatan bir maddenin avrupada üretilen otomobillerde kullanımının yasaklanması sebebiyle debriyajların artık daha dayanıksız olduğunu okumuştum bende. Bu sebeple debriyajı çok dikkatli kullanmaya çalışıyorum kavrama yapmıyorum, dururken vitesi hep boşa atıyorum, ayağımı debriyajın üzerinde dinlendirmiyorum vs. Ama hala içimde bir kurt var beni kemiren ya bişey olursa diye :)[signature][hline]Atahost.net Web Hosting
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Opel Astra o motorlarla o kasayı nasıl kaldırıyor anlamış değilim :)
Bi kere aerodinamik diye bişey yok astralarda.
Dizaynını kim yapmış, rüzgar direnç katsayısı neden yüksek bi araba bu anlamadım.Neye göre yapmış bu arabayı opel?rusyaya asker taşımak için mi? yoksa 15 yıl sonra "UÇAN TENEKE" lakabını brodway'lerden almayamı çalışıyor meçhul... :)
Gerçi teneke değil kaporta bildiğin demir.. Kaldımı bu şekil tank arabalar ya avrupada? ...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...