Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

reno clio v6 niye bu kadar pahalı?


Kasanova

Öne çıkan mesajlar

said:
ReDDoG, 06 Ekim 2005 00:05 tarihinde demiş ki:
said:
Vodan, 05 Ekim 2005 22:10 tarihinde demiş ki:
Abi ben o paraya A4 Quattro alırım hem BMW konforu olur hem Impreza 4 çekeri olur.

hoca biri AWD biri 4WD dikkatini çekerim:D

dert çeker, yük çeker, yol çeker, dört çeker!

(vardı galiba böle bi reklam... sanırım kamyonet falandı..)[signature][hline]MONO(b)LOG
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

daha fazla bilgi istiosanız
http://www.subaru.com/allwheeldrive/ver2005/index.jsp
adresinde detaylı bilgisi var.
bunu ararken yeni olarak dccd die bi sistem geliştirdiklerini öğrendim.
ve yeni impreza sti 2.5lt miş:-O(ama güç aynı 280 bg)[signature][hline]El deymemiş,temiz bir lig istiyoruz...
Nasıl geldik birgün,öyle gideceğiz.
Beşiktaşlı doğduk,Beşiktaşlı öleceğiz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arkadaşım quattro=4wd ilk çıktıında 4wd denen bi olay olmadığı için.audi ona quattro ismini verdi.quattro bildiğimiz düz 4wd.[signature][hline]El deymemiş,temiz bir lig istiyoruz...
Nasıl geldik birgün,öyle gideceğiz.
Beşiktaşlı doğduk,Beşiktaşlı öleceğiz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Subaru dediğin firma sadece araba üretimi olmayan,havacılık ve uzay teknolojileri üzerinede teknoloji geliştiren bir firmanın yan kuruluşu.Dolayısıyla teknolojisi gayet iyi seviyede.

Bir impreza,bir legacy kullanmadan Subaru yaramaz falan gibi laflar söylemek sadece saçmalık olur.
Kaldıki ingilterede yapılan bir araştırmaya göre en fanatik araç sahipleride Subaru sahipleriymiş.
Bunlar boşa değildir heralde.
Gene 2-3 sene önce Legacy Amerikada yılın otomobili oldu.
Gibi örnekleri çoğaltabiliriz.

Yaşamanız lazım bazı şeyleri,zevkler ve renkler olayı.
Bok atmayın bari,saygı duyun.

@Chitzkoi kelimelerini düzgün seçmelisin.

[Bu mesaj Buzi tarafından 06 Ekim 2005 20:04 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

quattro ilk 1982 yılında ortaya audi tarafından atılan bir çekiş mantığı idi. o zamanlar hantal yapısı nedeniyle dalga geçildi ama ralli pilotu olarak seçtikleri bayan sezonu şampiyon kapatınca herkes 4 tekerden çekiş üzerine yoğunlaşmaya çalıştı.

quattro araçlar standart koşullarda 50-50 güç dağılıma sahiptir. her tekere %25 gibi bir mantık söz konusu değildir. yanılmıyorsam şuan 4. nesil quattro kullanılıyor audilerde. ani yol şartı değişimlerinde tüm güç istenilen aksa yönlendirilebilir. quattro sürekli dört çekerdir. uzakdoğu kökenli bir çok SUV da olduğu gibi sadece çekiş problemleri yaşandığında arka aksa güç aktaran veya 20-80 veya 30-70 oranları ile standart kullanım sunan sistemlerden farklıdır.

vw ve audi aynı aile mensubu olmalarına rağmen vw bile quattrodan farklı bir lamelli kavrama sistemi kullanamaktadır. porsche 911-4 bile standart sürüşte 20-80 çekiş sunmaktadır. alman auto bild dergisinin 4x4 sistemlerle ilgili karşılaştırmasını bulup okumanızı tavsiye ederim.

ASR sistemiyle birlikte quattro gerektiğinde gücü tek tekerleğe bile aktarabilmektedir. tek yol kavrayan tekerlek ilerlemek için kafidir. bunu da gerekli tekelerre abs ile fren uygulayarak gerçekleştirir.

audi tarihini bilen arkadaşlar şu sahneyi anımsayacaktır;
yıl 1986. standart bir audi 100 finlandiya kaipola kayakla atlama pistine tırmandı. 100 metrelik bir yol ve 56 metrelik bir yükseklik. termometre sıcaklığı -12°C, rüzgar sayesinde -24°C hissediliyor. 25 yıl kutlamalarında bu sahne tekrar canlandırıldı. A6 4.2 quattro ile! V8 motor 335HP 1900kg'lık dev kütle 60km/h hızla tırmandı. standart bir kış lastiği kullanılıyor.

birçok 4x4 görebilirsiniz ama sadece bir tane quattro vardır.

audi sevenlere tavsiyem Audi magazin 02/05 sayısını edinmeleri. 25.yıl sayısı.

saygılar.[signature][hline]paramecium
www.audiworld.com
Vorsprung durch Technik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

imprezayi bu kadar buyultmeyin gozunuzde.onlarin yaptigini opel 89 senesinde zaten yapmisti.Suan icin impreza populer fakat 2 3 sene sonra neler olacagini kimse bilemez.kaldiki 2 sene once 106 gti ferrarileri geciyordu efsanelere gore hehe.[signature][hline]Who can explain?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

ayrıca japon spor araçlarında yasal kısıtlama nedeniyle 280HP'nin üstüne çıkamazlar. bu yasa ile ilgili son zamanlarda bir değişiklik yapıldaysa da haberim oyk bundan. bu sebeple de atmosferik motor yerine turbo ve intercooler kullanmayı tercih ediyorlar. tüm gelişmeleri şanzıman ve daha iyi tork eğrisi almak için yapıyorlar.

saygılar.[signature][hline]paramecium
www.audiworld.com
Vorsprung durch Technik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

uzakdoğu araçlar hala kasa rijidliği konularında problemler yaşıyorlar. en güçlü kasa şuanda toyota land cruiser da mevcut. gerisi malesef uzun yıllar hizmet edebilecek yapıya sahip değiller.

audi şuanda dünyanın en kaliteli fabrikasyon aracı ünvanına sahiptir. A8 ve A6 bunun ispatlarıdır. mercedes? amerikan ortaklığı pek şans getirmedi. bmw? hala dişli bir rakip ama yeni aile tasarımı ile ağırbaşlı karizmatik çizgisini yitirdi ve puan kaybetti. ingiliz, fransız ve italyanlar? onlar hala almanlardan otomobil yapı hakkında birşeyler öğrenmeye çalışıyor.

takdir ettiğim ve audi harici hayran olduğum 3-4 marka vardır; mitsubishi, nissan, citroen ve lancia.

türkiyede audi daha yeni yeni tanınmaya ve tutulmaya başlandı. inşallah bu yükseliş böyle devam eder.

saygılar.[signature][hline]paramecium
www.audiworld.com
Vorsprung durch Technik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Her ne kadar seveni çok olsa da... bizim köyde Subaru'ya (impreza sti) fakir ferrarisi denir :D

Dört çeker sistemde de Audi, tecrübe veya Hıncal Uluç Türkçesiyle "Know-How" avantajı sayesinde liderdir. Quattro sistemini dövecek sistem daha ortada yoktur, ortaya çıkana kadar da Audi 5. nesil 6. nesil Quattro sürüp tozunu alır ortamın.[signature][hline]Working for the weekend...
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
paramecium, 06 Ekim 2005 22:40 tarihinde demiş ki:
selam,

ayrıca japon spor araçlarında yasal kısıtlama nedeniyle 280HP'nin üstüne çıkamazlar. bu yasa ile ilgili son zamanlarda bir değişiklik yapıldaysa da haberim oyk bundan. bu sebeple de atmosferik motor yerine turbo ve intercooler kullanmayı tercih ediyorlar. tüm gelişmeleri şanzıman ve daha iyi tork eğrisi almak için yapıyorlar.

saygılar.


burdaki olayi anlamadim.turbo gucmu dusuruoda turbolu yapiolar diosun yoksa turbo ile oynamak daha kolay oldugu icinmi dedin.[signature][hline]Who can explain?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

280HP sınırı olduğu için onlar da atmosferik motor yerine düşük hacimden daha fazla güç almayı sağlayan turboyu seçiyorlar.

turbo atmosferik motora oranla tasarımcı için daha fazla müdahale şansı veriyor. turbo bir dezavantaj değil yani.

uzakdoğuda rekor s2000'de. atmosferik ve litre başına 100 HP alıyor yanılmıyorsam. bunu birim zamanda elde edilen enerjiyi arttıramadığı için çevrim sayısını arttırarak yapıyor. yani motorun devrini yükseltiyor. 9500rpm'lere kadar çıkıyor. s2000'in dez avantajı ne? düşük tork ve bunu çok yüksek devirlerde verebiliyor ancak. avrupada ise atmosferik motor rekoru ferrarinin elindeydi. lamborgihini'nin son motor spec leri hakkıdna bir bilgim yok malesef.

saygılar.[signature][hline]paramecium
www.audiworld.com
Vorsprung durch Technik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bişi sölücem ii hoş ta FONTUN İÇİNE NEDEN EDİOSUN ARKADAŞIM!!!!(kim ettiyse).
okumak deveye hendek atlatmaktan zor:hrr:[signature][hline]El deymemiş,temiz bir lig istiyoruz...
Nasıl geldik birgün,öyle gideceğiz.
Beşiktaşlı doğduk,Beşiktaşlı öleceğiz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
paramecium, 06 Ekim 2005 22:37 tarihinde demiş ki:

quattro araçlar standart koşullarda 50-50 güç dağılıma sahiptir. her tekere %25 gibi bir mantık söz konusu değildir. yanılmıyorsam şuan 4. nesil quattro kullanılıyor audilerde. ani yol şartı değişimlerinde tüm güç istenilen aksa yönlendirilebilir. quattro sürekli dört çekerdir.

abi %25 dediğim ön ve arka tekerleklere 50 şer güç paylaşımı yapılır.sen bana burda awd yi anlatmışsın.[signature][hline]El deymemiş,temiz bir lig istiyoruz...
Nasıl geldik birgün,öyle gideceğiz.
Beşiktaşlı doğduk,Beşiktaşlı öleceğiz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
paramecium, 06 Ekim 2005 23:36 tarihinde demiş ki:
selam,

280HP sınırı olduğu için onlar da atmosferik motor yerine düşük hacimden daha fazla güç almayı sağlayan turboyu seçiyorlar.

turbo atmosferik motora oranla tasarımcı için daha fazla müdahale şansı veriyor. turbo bir dezavantaj değil yani.

uzakdoğuda rekor s2000'de. atmosferik ve litre başına 100 HP alıyor yanılmıyorsam. bunu birim zamanda elde edilen enerjiyi arttıramadığı için çevrim sayısını arttırarak yapıyor. yani motorun devrini yükseltiyor. 9500rpm'lere kadar çıkıyor. s2000'in dez avantajı ne? düşük tork ve bunu çok yüksek devirlerde verebiliyor ancak. avrupada ise atmosferik motor rekoru ferrarinin elindeydi. lamborgihini'nin son motor spec leri hakkıdna bir bilgim yok malesef.

saygılar.


Bence yaniliyorsun.Avrupali ureticiler gibi japonlarda istedigi gucu istedigi seyle alabilmektedirler.Kisitlama oldugunu hatta max suratin 130 oldugunu biliyorum.Fakat bu daha cok firmalarin ustun oldugu teknolojileri yansitmasidir.Honda neden turbo araba uretmemektedir?cunku atmosferik olarak cok buyuk basarilari var.Bunlar daha cok satis politikasidir.[signature][hline]Who can explain?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

selam,

hondanın motoru;
240 PS @ 8300 rpm (yaklaşık 236.7 HP)
208 Nm @ 7500 rpm
2.0, su soğutmalı, 4 zamanlı, DOHC VTEC,
16 supap, uzunlamasına yerleştirilmiş, 4 silindir

audi motoru, sport olmayan;
1781cm³
163HP @ 5700 rpm
225 Nm @ 1950-4700 rpm
su soğutmalı, 4 zamanlı, DOHC,
20 supap, uzunlamasına yerleştirilmiş, 4 silindir

sport modeli 186HP gibi bir değer yanılmıyorsam.

honda yüksek devirlerde motor sesi dinlemeyi sevenlere hitap ediyor. özellikle cadde kullanımı tarzı.

7500 rpm de max torku vermek ne demektir? bence bu çok yüksek bir devir. araca birkaç kişi bindiğinizde veya bir tırmanış (bolu dağı misal) yaptığınızda aradığınız torku taa 7500rpm de bulacaksınız demektir. bu da sizin ekonomik devir bandını oldukça aşacağınızı ve yüksek sarfiyat yapacağınızı gösterir. rampa yukarı çıkarken vites yükseltmek için 7500rpm civarına kadar beklemeniz gerekirken bir turbo veya kompresörlü motor çoktan daha ekonomik bir vitesi seçmiş vaziyette yol alır. yüksek torktan dolayı da açılan mesafeye değinmiyorum bile.

turbo veya kompresör her daim motorun verimini arttıran teknolojilerdir. verim nedir? yakıt tüketimine karşılık alınan güç ve torktur.

japonlar şuan için motor teknolojisi bakımından avrupanın gerisindeler. bölgesel tercihler de gelişim konusunda yönlendirici oluyor. fakat son hibrid olaylarında japonlar liderliği ellerine aldılar.

mitsubishi'nin hollanda merkezli ürün geliştirme bölümü var. subaru'nun ise ingilterede. bu sebeple ingilizler subaruyu çok seviyor.

saygılar.[signature][hline]paramecium
www.audiworld.com
Vorsprung durch Technik
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
paramecium, 07 Ekim 2005 10:05 tarihinde demiş ki:
mitsubishi'nin hollanda merkezli ürün geliştirme bölümü var. subaru'nun ise ingilterede. bu sebeple ingilizler subaruyu çok seviyor.

hollandayı bilmiom ama mitsubishinin ingilteredede geliştirme merkezi var.[signature][hline]El deymemiş,temiz bir lig istiyoruz...
Nasıl geldik birgün,öyle gideceğiz.
Beşiktaşlı doğduk,Beşiktaşlı öleceğiz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yakit tuketimi konusunda yaniliyorsun bence.Tamam mantiken dedigin dogru yuksek devir = yuksek benzin sarfiyati demektir.Fakat bir turbonun harcadigi benzin sarfiyatini harcayamaz.Dolasiyla daha ekonomik ama daha devirli bir kullanim olmus oluyor.Buda firmalarin kendi satis politikasidir.Her otomobil ureticisi Turbo uretebiliyor fakat her otomobil ureticisi yuksek devirlerde bogulmayan motor uretemiyor.Kullanim zevki olarak turbo daha zevkli geliyor o yuzdende hondayi sevmiyorum.Fakat yinede kutlamak gerekliki yuksek devirlerde bogulmayan bir motor teknolojisine sahipler.[signature][hline]Who can explain?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...