Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Ultima Online 2 nin zamanı gelmedi mi?


Penthesilea

Öne çıkan mesajlar

Merhaba arkadaşlar,
Kim ne derse desin, UO tüm zamanların gelmiş geçmiş en iyi MMORPG oyunudur. Ne DAOC, ne Shadowbane, ne Anarchy Online ne de diğerleri rakip olabilir bence UO ya.
Fakat Origin in fagositozunun ardından UO ya çıkan ek paketler oyuna adam akıllı bir yenilik getirmedi. Bir kısır döngü yaratıp aynı şeyleri tekrarladılar. Para kazanmak için yapmadıkları kalmadı. Skill satmaya kadar gitti iş. Parayla renameler falan.
UO 6 geçtikten sonra hala binlerce kişi tarafından oynanıyorsa cidden kaliteli oyundur. Fakat gerek grafiksel olarak, gerek de kendisini geliştirmesi olarak geride kalmaya başladı UO. Özellikle DAOC, WOW gibi oyunların grafiklerini görenler, UO yu ilk gördüklerinde "bu ne?" diyorlar. 3 boyutlusu bence 2 boyutlunun çok gerisinde, oynanışta zorluk çıkarıyor çünkü.
Biz adam akıllı bir oyun istiyoruz. Yine ultima online, yine aynı sistem üzerine, yine aynı şehirlerle. Fakat günümüze uygun bir oyun istiyoruz. Çıkmazsa bu sürümle devam edeceğiz tabi ki, ama nereye kadar?
UO2 nin zamanı bence artık geldi. Umarım siz de benim gibi düşünüyorsunuzdur.[hline]Penthesilea, Elan Realms. www.elanrealms.com

my heart's a tart
your body's rent
my body's broken
yours is spent

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3d, bir lüks ya da kailte ölçüsü değil. 3d oyun mekanizması daha çok bir zorunluluktan ortaya çıktı. çizilmiş grafiklerin yanyana üstüste basılması yoluyla yapılan 2d ve ortografik perspektif bakışlı sistem malesef FPS denen sistem için kullanılması imkansız denecek durumdadır. milyonlarca megabyte'Lık çizilmiş grafik, hareket versiyonları, bakış açısına göre görünüşler, uzaklığa göre görünüşler vs. vs. gerekir ki yapılması pratik olarak imkansızdır. bu durum 1990'larda vektörel oyunlar dediğimiz yeni bir türü doğurdu. bu yeni sistemde, cisimler ve mekanlar çizilmiş olarak oyunda yer almıyordu. her objenin bilgileri boyutlar ve koordinatlar olarak saklanıyordu ve oyuncunun bakış açısına göre çizgiler hesaplanarak çiziliyordu. zamanla çizgilerin oluşturduğu yüzeylerin içi de boyanmaya başlandı. daha sonra da hardware destekli, bugünkü anlayışıyla 3d oyunların dönemi başladı.

yani 3d sisteminin kullanılma amacı, 2d grafikle yapılamayan "kamera bakış açılı" oyunların yapılabilmesidir. yoksa 3d grafikler asla iyi hazırlanmış bir 2d grafiğin yerini alamaz. çünkü 3d grafikler yapı itibarıyla 2d grafiklerden çok daha kısırdır. 3d sistem fps tarzı oyunlar için kaçınılmaz olduğu için, grafik konusundaki penaltı gözardı edilebilir. ama tamamen 2d bakış açılı oyunlarda (örnek: worms armagedon) ve ortografik perspektif bakışlı oyunlarda (örn: uo, starcraft, warcraft) özenle çizilmiş bitmap'lerin yerine 3d objeler koyup onları boyamakla yapılan şey tam olarak attan inip eşeğe binmek olur.

kısaca: uo'da oyun sisteminde yeniliklere evet, 3d grafiklere hayır.[hline]eski bir çin atasözü der ki:
chong song tung, chenk.: (ayağını yorganına göre uzat)


[Bu mesaj Sufi tarafından 20 July 2003 12:28 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 - cizimler eski kaldi, yeni ve daha artistik cizimler konmasi lazim. hala erken 90 larin ilk frp tipi oyunlarinin grafiginde.

2 - inventory olaylari, itemler cok kucuk milimetrik mouse hareketleriyle ugrasiliyor, cok uyuz.

3 - savaslarda savasanlar oyle birbirininin yaninda durup uzerinden filan geciyor, sacma goruntu olusturuyor, belli bir mesafede durmali grafikler

4 - 3d tesebbusu cok okuzce yapilmis grafikler iceriyor, paperdoll acildiginda karakter bir mal namzediymis gibi yuruyor hareket ediyor. sanki frp ortaminda degil de vahsi batida kovboymus gibi

5 - cizimler cok *seker* brit bankta millet bagiriyor yanyana duruyor filan boyle cizgi film gibi gorunuyor. dun gece 2 tane female char ata binmis ikiz gibi giyinmis boyle "hetti lingdenthorn ve marta libbentropp" gibi yan yana durmuslar harbi anime gibi olmus. daha artistik cizimler mutlaka gerekli

6 - Renkler cok "ingiliz". Cok soluk ve mat, cansiz renkler. haliyle blaze ve neon renkli itemler cok cazip geliyor insanlara. bu soluk ve los renkler mistik bir ortam yaratmaktan ziyade mat bir ortam yaratiyor. renkler temiz olmali, sanki uzerine camur sivanmis gibi olmamali.

budun 2d grafikler en az 800x600 cozunurluge gore elden gecirilerek yenilense olur bu is.[hline]referanslar :
www.mizzah.com
www.tokaci.com(oscommerce customization)
turkiye.bookturkey.com
aaa bunu unutmusum pek severim: www.bookturkey.com


[Bu mesaj dark-dr tarafından 20 July 2003 14:39 tarihinde değiştirilmiştir]

[Bu mesaj unity100 tarafından 20 July 2003 14:42 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

UO hala en stabil ve en oynanabilir MMORPG piyasada, ve bunun en buyuk sebebi 2D olmasi. ha biri gelir `DAOC daha oynanabilir bence hede hodo` der de bunun tartismasini yapmam cunku yorumumun oznel oldugunu dusunmuyorum. yaratik veya playerla aranda kac tile oldugunu gordugun, belli buyuler, combat hareketleri secerek etrafta kosup, taktiksel pvm ve pvp yapabildigin 2D bir oyun, surekli biseyler targetlayip tusa basilan ve beklenilen diger 3D MMORPG lerle herhangi bir sekilde kiyaslanamaz.
3D bir oyunda FPS olmayan bir combat sistemi yaptigin zaman zaten sacma oluyor. FPS yaparsan da iyice sacma olur zaten :)
adam gibi oynanabilirligi olan klasik anlamda bir 3D MMORPG nin cikmasi icin biraz daha pismesi lazim bu isin developer ve designerlarinin. hala akillanmadi adamlar, kozmetik, ici bos oyunlar yapiyorlar.

sonuc olarak EA UO nun kiymetini bilmeli. eger salak salak 3Dlere girerse o zaman sacmalar. ha gerci surasi dogru ki UO nun grafikleri cidden eskidi, beni rahatsiz etmiyor ama yeni oyuncu cekmek icin baldurs gate tarzi el cizimi grafiklerle yenilenirse gercekten rakipsiz olur oyun.

son expansionlarin nesini begenmedin bilmiyorum da gayet zevkli oldu, Diablo II nin en guzel tarafi olan `item arama` zevki uo ya geldi, artik insanlar yeniden dungeonlara acilmak cin bir neden buldular, luck cikti, 5 resist tipi cikti, birsuru yeni magical ozellik cikti.
bunun disinda BODlar UO ya can veren cok super dusunulmus bir yenilikti mesela, bu tarz oyunu zenginlestiren ogeler eklenirse UO bi 6 sene daha rahat gider.
3D ye kesinlikle karsiyim ama, UO 3d olursa biter benim icin.

[Bu mesaj dark-dr tarafından 20 July 2003 14:41 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hah güzel örnek. BG tarzı olabilir. Bu arada bana söylüyorsan yanlış anlaşılmış, bence 3d 2d den çok daha kötü yazdım ben de. 3d olmaması lazım zaten, UO yu hep 2d oynadık, karşımıza WOW benzeri birşey koyarlarsa, Counter-Strike ı platform oyunu olarak oynamayı tercih ederim :) Oyunun özünü bozmamak lazım.
Tamam yenilikler var. O kadar da olmasa hiçbirşeye yaramazdı zaten. Ama necro ve paladin sırıtıyor bence. Garip bir eklenti. Dengeleri bozuyor, önceden yaratılmış karakterlere sorun yaratıyor. Resist geldi ve bir ada geldi, housing için çoğunlukla. Olduğu yerde saymıyor, ama 2 ileri bir geri gidiyor bence UO.
EA UO nun değerini bilmeli aynen dediğin gibi. Şu işe adam gibi para yatırsınlar. Çok güzel çözünürlükte, kaliteli 2d grafiklerle dengeli ve oynaması hem zevkli hem de rahat bir UO2 çıkarsınlar karşımıza.
Bence koyduğunun 10 katını alır.[hline]Penthesilea, Elan Realms. www.elanrealms.com

my heart's a tart
your body's rent
my body's broken
yours is spent

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
dark-dr, 20 July 2003 14:37 tarihinde demiş ki:
...
adam gibi oynanabilirligi olan klasik anlamda bir 3D MMORPG nin cikmasi icin biraz daha pismesi lazim bu isin developer ve designerlarinin. hala akillanmadi adamlar, kozmetik, ici bos oyunlar yapiyorlar.
...

bunun için developerların fanatik frpci olması lazım, dark. işletmeci zihniyetiyle yapınca böyle oluyor: "la ula tiridii yapakh la millet çokh duttu" gibi :)

söyeldiklerinin de tamamına katılıyorum.[hline]eski bir çin atasözü der ki:
chong song tung, chenk.: (ayağını yorganına göre uzat)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sufi evet de o mantigi da sacma buluyorum su anki piyasa icin.

simdi durup bir dusunelim, etrafta cikan o kadar cok 3D MMORPG var, ustelik Sony, Blizzard gibi gercekten pazarlamada asla rekabet edilemeyecek firmalar tarafindan cikariliyor bu oyunlar. e o zaman niye bir firma oturup da, yahu biz soyle super oynanabilirligi olan, el cizimi bitmaplerle adam gibi, bilmemne star wars fanlerine veya guzel grafik seven warcraft fanlerine degil de gamerlara hitap eden bir oyun yapalim demiyor? belki daha dar bir kitleye hitap edecek o yaptiklari oyun ama sonucta blizzard, sony gibi firmalarla 3D alaninda rekabete girmis olmayacak. yani aslina bakarsaniz olayin ticari boyutunda da 3D bir oyun sacma su anda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
dark-dr, 20 July 2003 15:05 tarihinde demiş ki:
sufi evet de o mantigi da sacma buluyorum su anki piyasa icin.

simdi durup bir dusunelim, etrafta cikan o kadar cok 3D MMORPG var, ustelik Sony, Blizzard gibi gercekten pazarlamada asla rekabet edilemeyecek firmalar tarafindan cikariliyor bu oyunlar. e o zaman niye bir firma oturup da, yahu biz soyle super oynanabilirligi olan, el cizimi bitmaplerle adam gibi, bilmemne star wars fanlerine veya guzel grafik seven warcraft fanlerine degil de gamerlara hitap eden bir oyun yapalim demiyor? belki daha dar bir kitleye hitap edecek o yaptiklari oyun ama sonucta blizzard, sony gibi firmalarla 3D alaninda rekabete girmis olmayacak. yani aslina bakarsaniz olayin ticari boyutunda da 3D bir oyun sacma su anda.


hot korkusu. belli bir yere gelmis hicbir firma bunu goze alamaz. ancak kaybedecek seyleri olmayan genc tesebbusler yapabilir.[hline]referanslar :
www.mizzah.com
www.tokaci.com(oscommerce customization)
turkiye.bookturkey.com
aaa bunu unutmusum pek severim: www.bookturkey.com
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

beni rahatsız eden osi nin sanki 3D si çok başarılıymış gibi daha çok playerı 3D ye geçmeye yönelik uygulamalar yapması.mesela bu aos gift leri sırasında yeni cloth lar çıkardılar.fur boots,çiçekli taç gibi ama bunların 2d de görünüşü yok sadece 3d de belli oluyolar.ve bunların büyük ihtimalle arkası gelicek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Anason, 20 July 2003 15:57 tarihinde demiş ki:
beni rahatsız eden osi nin sanki 3D si çok başarılıymış gibi daha çok playerı 3D ye geçmeye yönelik uygulamalar yapması.
hakikatten de komik bir durum. yani ciddi ciddi merak ediyorum, bu adamlar 3d client'ı bitirdiklerinde, çarpık çurpuk bacaklı spastik davranışlar gösteren karakterlere falan bakıp da "heh fıstık gibi oldu valla" mı dediler? yoksa "salla ya, çocuk zaten çoğu, ne anlarlar?" deyip de mi ok verdiler?
her iki durumda da söyleyecek şey bulamıyorum gerçi.[hline]eski bir çin atasözü der ki:
chong song tung, chenk.: (ayağını yorganına göre uzat)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Anason, 20 July 2003 15:57 tarihinde demiş ki:
beni rahatsız eden osi nin sanki 3D si çok başarılıymış gibi daha çok playerı 3D ye geçmeye yönelik uygulamalar yapması.mesela bu aos gift leri sırasında yeni cloth lar çıkardılar.fur boots,çiçekli taç gibi ama bunların 2d de görünüşü yok sadece 3d de belli oluyolar.ve bunların büyük ihtimalle arkası gelicek.


Kardeş bunlar satış politikası dır. Sen yeni ürettiğin bişeyi nekadar cazip hale geitirir sen hem satışın artar hemde bilgisayarcılar sevinir. Neden dersen bir çok yeni oyun artık abartı şekilde conf. istiyor, ve sarf malzemeleri satanlarda para kazanıyor bu şekilde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Asıl konu hakkında bişi yazacaktım unutmuşum. :)
Bence Uo2 diye adlandırdıkları şey Aos nin ta kendisiydi. Ama baktılarki yutturamıyacaklar vaz geçtiler. Neden yutturamayacaklarına gelince Lbr de 3d desteğini vermeselerdi belki olabilirdi. Ama 3d de karakterler ve itemlar üzerinde daha ne gibi değişiklik yapabilirlerdiki.

Bence uo2 diye çıkartılacak bişey varsa ki ben pek ümitli değilim bu önümüzdeki iki yıl için, çıkacak olanın ilki ile ilgisi ve alakası olmamalı. Tamamen değişik mantık yada ne biliyim daha farklı öğeler içermeli. Ama düşünüyorum da alışıla gelmiş uo nun neyini değiştirip tamamen farklı kılınabilir.

Bir arkadaşta renkler demiş bencede o cafcaflı renkler baya bir çocuk oyunu havası veriyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bundan yaklasik 3 sene evvel Uo2 projesi vardi hatta SS lerini falan gormustuk, sonra nedense uo2 projesini durdurdular, Uo daoc gibi falan gozukecekti ustelik. Hemde britania landinde gececekti heryeri biliyor olacaktik. Neden durdurdular hatirlamiyorum ama stratics.com dan uo2 diye aratin orda bulursunuz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...