Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yakit tüktetimi hakkinda


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Araba kullanma konusunda acemi oldugum soylenebilir,birkac aydir cok sık olarak sehir icinde kullaniyorum. 1.4 tdi polo sahibiyim,Sormak istedigim sey ben arabayi kullanirken arac babamin kullandigi zamana gore daha fazla yakit tüketiyor.

Bunun sebebi ne olabilir ? Düsük hizlarda yüksek vitesle gitmek mi ? (gaz pedalina yuklenmiyorum gerci devirin artmasini bekleyerek degistiriyorum vitesi)

Bir fikri olan varmi ? ne yapmak nasil kullanmak lazim :)

İsin garibi nerdeyse babam benden daha hizli kullaniyor arabayi,bir türlü anlam veremiyorum :)

[Bu mesaj daverc tarafından 12 Eylül 2005 23:20 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
baba farki. sehir icinde daha cok yakiyorum ben, uzun yolda o daha cok yakiyor.

kozyatagi sabanci univ arasi ceyrek depo yakarken ben, yarisiyla gidiyor geliyor adam.

1. vitesten 2.ye gecmek ve dur kalklarda optimizasyon falan filan.[signature][hline]agostos 2005

Hit Single'im
Mesaj tarihi:
Benim Astra da fazla yakıyor gibi geliyo bana şehir içi 700km fln yapıyorum km de 170bin yakıyor.
Fazla mı acaba?

Dizel arabayı turbosuz pek kullanmamaya çalış yüksek viteste dip gaz yapacağına vites ufaltıp git[signature][hline]Atahost.net Web Hosting
Mesaj tarihi:
Turbo bandında kullanırsanız çok yakmaması lazım.

Arabam 170000 yakıyo heyooo diyenleri bizim arabaya bekleriz :lol: Dizelciler siziiiiiii :p[signature][hline]Grimwolf, 06 Ağustos 2005 22:37 tarihinde demiş ki:
Ulan paticiği patiçüke çevirdiniz...


kalabalıklar diktatörlerin sonuncusu ve en tehlikelisi olacaktir
Mesaj tarihi:
Ben 1.8 Subaruy la 36 kilometrede 20 milyon küsür benzin yakıyorum vites değişimi 6.5 devir :D

yakıtın fazla gitmesinin nedeni yüksek devirde vites + ani dur kalk + trafiktendir.[signature][hline]
  • Admin
Mesaj tarihi:
1. ileride ısıklarda kırmızı yanıyorsa veya yanmaya yakın gaza pek dokunma, hızlanıp sonra fren yapacagına freni az yapmaya calıs yeterince gaza bas

2. kalkıslarda istop ettirmeyim diye gaza fazla basıp deviri 2k dan yukarı cıkartıp kalkıyor olabilirsin

3. trafikte cok sıkışıyor ve yol kısa diye trafigin yogun oldugu yerleri takip ediyorsan aklında olsun dur kalklar daima fazla benzin yaktırır.

4. düşük devir yüksek vites az benzin sarfiyatıdır evet.

5. araba eskidikçe benzin sarfiyatı da artar

6. arabada sorun olabilir bir servise götürüp danışabilirsin

(gözünüz doysun 1.4 tdi ne yakıcak fazla olsa ne olcak olmasa ne olcak be hehe)[signature][hline]G3NK
zitem illede zitem
Mesaj tarihi:
Ayrıca arkdaşlar bazılarımızın peygamber vitesi sürüşü dediği bir olay var aman ha kaçının.Çünkü o sırada fren boşalma ihtimali var,ki normalde zaten fren daha az tutar.[signature][hline]Atletimin kolu yok
Hovarladığın sonu yok
Aramazsan arama
Zaten bende kontör yok
Mesaj tarihi:
Enjeksiyonlu araçlarda peygamber vitesi kullanılmaz zaten, takın vitese gaza basmayın yokuş aşağı. Benzin yakmaz alet zaten. Gaza basmadığınız durumda motora stop etmeyecek kadar yakıt gönderilir enjeksiyonlu araçlarda.
Mesaj tarihi:
Genelde 2000 devirde degistiriyorum vites yine genelde 20 40 60 80 olarak gidiyo vitesler, varmi bunda bi anormallik sizce? :)[signature][hline]Ne kadınlar sevdim,zaten yoktular. - İzmir/Karşıyaka
Mesaj tarihi:
said:
Mino, 13 Eylül 2005 03:04 tarihinde demiş ki:
Turbo bandında kullanırsanız çok yakmaması lazım.

Arabam 170000 yakıyo heyooo diyenleri bizim arabaya bekleriz :lol: Dizelciler siziiiiiii :p


Turbo bandi nedir ? herhangibir deviri gecincemi olur o ? :)[signature][hline]Ne kadınlar sevdim,zaten yoktular. - İzmir/Karşıyaka
Mesaj tarihi:
Genelde 1800-1900 devirden başlar 4000 e kadar devam eder dizellerde. Turbo torku vermezse araç çok hantallaşır ondan dedim. Yani vites değiştirdiğinde her zaman 1900 devirin üstünde kalırsan daha ekonomik olur.
Mesaj tarihi:
Yani benzinlideki gibi ses yukselince hemen vites atmak pek iyi olmuyo dizellerde yüksek devirde kullanmak lazim ozaman.
Genelde ben vites degistirince 1300 civarina dusuyor devir yanlis yapiyorum.
Mesaj tarihi:
Yanlış yapıyorsun daverc

örneğin benim arabadan örnek vereyim
1750 dd de turbo devreye giriyo 4000 e kadar sürekli güç geliyo
ben 3000 de fln değiştiriyorum. Vitesi değiştirdiğinde turbo bandının altına düşerse yine gaza gereğinden fazla basmak zorunda kalacağın için dizel arabayı devirli kullanmaya çalış 2000 dd de vites değiştirmek doğru değil. Birde arabanın kaç devirde turbo açtığını öğren. Teknik özelliklerine bakarsan kolayca anlarsın onu
200nm tork / 1750 dd
90hp / 4000 dd
benimki. 1750 den 4000 e kadar demek.[signature][hline]Atahost.net Web Hosting
Mesaj tarihi:
zaten vodan aciklamis ama verdigi max gucu cevirdigi devirden sonra arabadan guc alamazsin yani ornek 200 hp yi 4bin devirde veriosa 4 bin devirden sonra guc alamazsin zaten verebilecegi maximum gucu vermis oluyor.Katilamadigim tek nokta dizelleri devirli kullan demeniz.Dizel kesinlikle devirli kullanima uygun olmayan bir motor tipidir.Kadranda 7 bin devir var diye 6 7 bin devir cevirttirmek dizele olmaz.Ilerde motorla baya sıkıntılar yasarsin.[signature][hline]Who can explain?
Mesaj tarihi:
Tabiki.
Benim arabada 5k da redline'a giriyo 6k max devir göstergesi.

Benim devirli kullanmaktan kastım 3000 dd de fln vitesi değiştirmek. Vitesi değiştirdiğimizde 1750'nin altına düşmemesi.

1750-3500 arabayı devirli ve zevkli kullanma bandı.
3500-4000 arabayı sıkıştırarak kullanma bandı.
4000+ aptallık bandı :)[signature][hline]Atahost.net Web Hosting
Mesaj tarihi:
6.5 litre benzinle 140 km yol yaptım. ama param kalmamıştı o yüzden benzin alamıyordum ve 100 ortalamayla gittim. yokuş aşağılarda gaza aynı şekilde basarak süratı arrttırdım ki yokuş yukarılara girince 100km'nin altına düşmeyeyim
Mesaj tarihi:
Hazır muhabbet dönerken bir soru iliştireyim. Zamanında arkadaşlarla bir Siena kiralamıştık(katil arabaydı acayipti de neyse). Arkadaşım benden daha kıdemli bir sürücü olduğundan direksiyon bende olmasına rağmen daha çok "dümenci" pozisyonunda gidiyorduk. O sırada arkadaşım 110nu geçmememi, eğer geçersem karbüratörün çift kademeli çalışacağını ve arabanın daha çok benzin yakacağını söylemişti, ben de paşa paşa 90la Fethiye-Alanya arasını gitmiştim, dibim düşmüştü(araba yüzünden tabii, yokuş yukarı çıkamayan yokuş aşağı da duramayan bir arabayla şehirlerarası yol düşünün).

Şimdi bu arkadaş benim o zamanki acemiliğimden faydalanıp yemiş mi(olayın tarihi 2001 yazı) yoksa var mı böyle bir şeyler? Tamam gaza abandıkça 5. viteste araba daha çok yakmaya meyilli de, nedir asıl olay?[signature][hline]Ofis hayatı süründürür!
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Mesaj tarihi:
Sonucta bahsettigim olay sirf sehirici oldugundan 3k devire geldiginde araba 2 ve yukarsi viteslerde 100km+ hiza geliyor :) ozaman benim dusuk viteste tutmam lazim arabayi 40 km de 3. vitese atmamam lazim heralde :)1700+ devirde rolanti gidebilmem icin ?[signature][hline]Ne kadınlar sevdim,zaten yoktular. - İzmir/Karşıyaka
Mesaj tarihi:
said:
Cafein, 14 Eylül 2005 16:48 tarihinde demiş ki:
Hazır muhabbet dönerken bir soru iliştireyim. Zamanında arkadaşlarla bir Siena kiralamıştık(katil arabaydı acayipti de neyse). Arkadaşım benden daha kıdemli bir sürücü olduğundan direksiyon bende olmasına rağmen daha çok "dümenci" pozisyonunda gidiyorduk. O sırada arkadaşım 110nu geçmememi, eğer geçersem karbüratörün çift kademeli çalışacağını ve arabanın daha çok benzin yakacağını söylemişti, ben de paşa paşa 90la Fethiye-Alanya arasını gitmiştim, dibim düşmüştü(araba yüzünden tabii, yokuş yukarı çıkamayan yokuş aşağı da duramayan bir arabayla şehirlerarası yol düşünün).

Şimdi bu arkadaş benim o zamanki acemiliğimden faydalanıp yemiş mi(olayın tarihi 2001 yazı) yoksa var mı böyle bir şeyler? Tamam gaza abandıkça 5. viteste araba daha çok yakmaya meyilli de, nedir asıl olay?


Siena'da karburatör yok diye biliyorum. 1.2 bile enjeksiyonluydu.
×
×
  • Yeni Oluştur...