daverc Mesaj tarihi: Eylül 12, 2005 Mesaj tarihi: Eylül 12, 2005 Araba kullanma konusunda acemi oldugum soylenebilir,birkac aydir cok sık olarak sehir icinde kullaniyorum. 1.4 tdi polo sahibiyim,Sormak istedigim sey ben arabayi kullanirken arac babamin kullandigi zamana gore daha fazla yakit tüketiyor. Bunun sebebi ne olabilir ? Düsük hizlarda yüksek vitesle gitmek mi ? (gaz pedalina yuklenmiyorum gerci devirin artmasini bekleyerek degistiriyorum vitesi) Bir fikri olan varmi ? ne yapmak nasil kullanmak lazim :) İsin garibi nerdeyse babam benden daha hizli kullaniyor arabayi,bir türlü anlam veremiyorum :) [Bu mesaj daverc tarafından 12 Eylül 2005 23:20 tarihinde değiştirilmiştir]
Dela Mesaj tarihi: Eylül 12, 2005 Mesaj tarihi: Eylül 12, 2005 baba farki. sehir icinde daha cok yakiyorum ben, uzun yolda o daha cok yakiyor. kozyatagi sabanci univ arasi ceyrek depo yakarken ben, yarisiyla gidiyor geliyor adam. 1. vitesten 2.ye gecmek ve dur kalklarda optimizasyon falan filan.[signature][hline]agostos 2005 Hit Single'im
daverc Mesaj tarihi: Eylül 12, 2005 Konuyu açan Mesaj tarihi: Eylül 12, 2005 Lanet olsun ,kahrolayim ozaman ben.[signature][hline]Ne kadınlar sevdim,zaten yoktular. - İzmir/Karşıyaka
Vodan Mesaj tarihi: Eylül 12, 2005 Mesaj tarihi: Eylül 12, 2005 Benim Astra da fazla yakıyor gibi geliyo bana şehir içi 700km fln yapıyorum km de 170bin yakıyor. Fazla mı acaba? Dizel arabayı turbosuz pek kullanmamaya çalış yüksek viteste dip gaz yapacağına vites ufaltıp git[signature][hline]Atahost.net Web Hosting
Aramis Mesaj tarihi: Eylül 12, 2005 Mesaj tarihi: Eylül 12, 2005 bir suru etken var fazla yakmasinin.dur kalklardaki debriyaj ayarlama felan filan gibi.[signature][hline]Who can explain?
Fistan Mesaj tarihi: Eylül 12, 2005 Mesaj tarihi: Eylül 12, 2005 rüya gibi rakamlar sölemeyin ya 170bin falan :P 12 litre yakıyor bizim araba şehir içi.. babamda bende. hehe[signature][hline]FİLTHY PLAY!
Vodan Mesaj tarihi: Eylül 12, 2005 Mesaj tarihi: Eylül 12, 2005 Peki. Yaptığım hesaba göre şehir içinde klima açıkken 7.4lt/100km[signature][hline]Atahost.net Web Hosting
Mino Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 Turbo bandında kullanırsanız çok yakmaması lazım. Arabam 170000 yakıyo heyooo diyenleri bizim arabaya bekleriz :lol: Dizelciler siziiiiiii :p[signature][hline]Grimwolf, 06 Ağustos 2005 22:37 tarihinde demiş ki: Ulan paticiği patiçüke çevirdiniz... kalabalıklar diktatörlerin sonuncusu ve en tehlikelisi olacaktir
Greeny Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 dizelcilere ölüm![signature][hline]Atletimin kolu yok Hovarladığın sonu yok Aramazsan arama Zaten bende kontör yok
Bert Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 Ben 1.8 Subaruy la 36 kilometrede 20 milyon küsür benzin yakıyorum vites değişimi 6.5 devir :D yakıtın fazla gitmesinin nedeni yüksek devirde vites + ani dur kalk + trafiktendir.[signature][hline]
Admin DynamicK Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 Admin Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 1. ileride ısıklarda kırmızı yanıyorsa veya yanmaya yakın gaza pek dokunma, hızlanıp sonra fren yapacagına freni az yapmaya calıs yeterince gaza bas 2. kalkıslarda istop ettirmeyim diye gaza fazla basıp deviri 2k dan yukarı cıkartıp kalkıyor olabilirsin 3. trafikte cok sıkışıyor ve yol kısa diye trafigin yogun oldugu yerleri takip ediyorsan aklında olsun dur kalklar daima fazla benzin yaktırır. 4. düşük devir yüksek vites az benzin sarfiyatıdır evet. 5. araba eskidikçe benzin sarfiyatı da artar 6. arabada sorun olabilir bir servise götürüp danışabilirsin (gözünüz doysun 1.4 tdi ne yakıcak fazla olsa ne olcak olmasa ne olcak be hehe)[signature][hline]G3NK zitem illede zitem
Greeny Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 Ayrıca arkdaşlar bazılarımızın peygamber vitesi sürüşü dediği bir olay var aman ha kaçının.Çünkü o sırada fren boşalma ihtimali var,ki normalde zaten fren daha az tutar.[signature][hline]Atletimin kolu yok Hovarladığın sonu yok Aramazsan arama Zaten bende kontör yok
Mino Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 Enjeksiyonlu araçlarda peygamber vitesi kullanılmaz zaten, takın vitese gaza basmayın yokuş aşağı. Benzin yakmaz alet zaten. Gaza basmadığınız durumda motora stop etmeyecek kadar yakıt gönderilir enjeksiyonlu araçlarda.
daverc Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 Konuyu açan Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 Genelde 2000 devirde degistiriyorum vites yine genelde 20 40 60 80 olarak gidiyo vitesler, varmi bunda bi anormallik sizce? :)[signature][hline]Ne kadınlar sevdim,zaten yoktular. - İzmir/Karşıyaka
daverc Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 Konuyu açan Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 said: Mino, 13 Eylül 2005 03:04 tarihinde demiş ki: Turbo bandında kullanırsanız çok yakmaması lazım. Arabam 170000 yakıyo heyooo diyenleri bizim arabaya bekleriz :lol: Dizelciler siziiiiiii :p Turbo bandi nedir ? herhangibir deviri gecincemi olur o ? :)[signature][hline]Ne kadınlar sevdim,zaten yoktular. - İzmir/Karşıyaka
Mino Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 Genelde 1800-1900 devirden başlar 4000 e kadar devam eder dizellerde. Turbo torku vermezse araç çok hantallaşır ondan dedim. Yani vites değiştirdiğinde her zaman 1900 devirin üstünde kalırsan daha ekonomik olur.
daverc Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 Konuyu açan Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 Yani benzinlideki gibi ses yukselince hemen vites atmak pek iyi olmuyo dizellerde yüksek devirde kullanmak lazim ozaman. Genelde ben vites degistirince 1300 civarina dusuyor devir yanlis yapiyorum.
Vodan Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 Mesaj tarihi: Eylül 13, 2005 Yanlış yapıyorsun daverc örneğin benim arabadan örnek vereyim 1750 dd de turbo devreye giriyo 4000 e kadar sürekli güç geliyo ben 3000 de fln değiştiriyorum. Vitesi değiştirdiğinde turbo bandının altına düşerse yine gaza gereğinden fazla basmak zorunda kalacağın için dizel arabayı devirli kullanmaya çalış 2000 dd de vites değiştirmek doğru değil. Birde arabanın kaç devirde turbo açtığını öğren. Teknik özelliklerine bakarsan kolayca anlarsın onu 200nm tork / 1750 dd 90hp / 4000 dd benimki. 1750 den 4000 e kadar demek.[signature][hline]Atahost.net Web Hosting
Aramis Mesaj tarihi: Eylül 14, 2005 Mesaj tarihi: Eylül 14, 2005 zaten vodan aciklamis ama verdigi max gucu cevirdigi devirden sonra arabadan guc alamazsin yani ornek 200 hp yi 4bin devirde veriosa 4 bin devirden sonra guc alamazsin zaten verebilecegi maximum gucu vermis oluyor.Katilamadigim tek nokta dizelleri devirli kullan demeniz.Dizel kesinlikle devirli kullanima uygun olmayan bir motor tipidir.Kadranda 7 bin devir var diye 6 7 bin devir cevirttirmek dizele olmaz.Ilerde motorla baya sıkıntılar yasarsin.[signature][hline]Who can explain?
Vodan Mesaj tarihi: Eylül 14, 2005 Mesaj tarihi: Eylül 14, 2005 Tabiki. Benim arabada 5k da redline'a giriyo 6k max devir göstergesi. Benim devirli kullanmaktan kastım 3000 dd de fln vitesi değiştirmek. Vitesi değiştirdiğimizde 1750'nin altına düşmemesi. 1750-3500 arabayı devirli ve zevkli kullanma bandı. 3500-4000 arabayı sıkıştırarak kullanma bandı. 4000+ aptallık bandı :)[signature][hline]Atahost.net Web Hosting
laverda Mesaj tarihi: Eylül 14, 2005 Mesaj tarihi: Eylül 14, 2005 dayım 120 milyonlu mazotla t.dağ izmir yapıyo, ben 50 milyonluk benzin ile 110 km yol yapıyorum hakmıdır bu?[signature][hline]vampir dövdüm çok yoruldum :)
dooman Mesaj tarihi: Eylül 14, 2005 Mesaj tarihi: Eylül 14, 2005 6.5 litre benzinle 140 km yol yaptım. ama param kalmamıştı o yüzden benzin alamıyordum ve 100 ortalamayla gittim. yokuş aşağılarda gaza aynı şekilde basarak süratı arrttırdım ki yokuş yukarılara girince 100km'nin altına düşmeyeyim
Cafein Mesaj tarihi: Eylül 14, 2005 Mesaj tarihi: Eylül 14, 2005 Hazır muhabbet dönerken bir soru iliştireyim. Zamanında arkadaşlarla bir Siena kiralamıştık(katil arabaydı acayipti de neyse). Arkadaşım benden daha kıdemli bir sürücü olduğundan direksiyon bende olmasına rağmen daha çok "dümenci" pozisyonunda gidiyorduk. O sırada arkadaşım 110nu geçmememi, eğer geçersem karbüratörün çift kademeli çalışacağını ve arabanın daha çok benzin yakacağını söylemişti, ben de paşa paşa 90la Fethiye-Alanya arasını gitmiştim, dibim düşmüştü(araba yüzünden tabii, yokuş yukarı çıkamayan yokuş aşağı da duramayan bir arabayla şehirlerarası yol düşünün). Şimdi bu arkadaş benim o zamanki acemiliğimden faydalanıp yemiş mi(olayın tarihi 2001 yazı) yoksa var mı böyle bir şeyler? Tamam gaza abandıkça 5. viteste araba daha çok yakmaya meyilli de, nedir asıl olay?[signature][hline]Ofis hayatı süründürür! Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
daverc Mesaj tarihi: Eylül 14, 2005 Konuyu açan Mesaj tarihi: Eylül 14, 2005 Sonucta bahsettigim olay sirf sehirici oldugundan 3k devire geldiginde araba 2 ve yukarsi viteslerde 100km+ hiza geliyor :) ozaman benim dusuk viteste tutmam lazim arabayi 40 km de 3. vitese atmamam lazim heralde :)1700+ devirde rolanti gidebilmem icin ?[signature][hline]Ne kadınlar sevdim,zaten yoktular. - İzmir/Karşıyaka
Mino Mesaj tarihi: Eylül 14, 2005 Mesaj tarihi: Eylül 14, 2005 said: Cafein, 14 Eylül 2005 16:48 tarihinde demiş ki: Hazır muhabbet dönerken bir soru iliştireyim. Zamanında arkadaşlarla bir Siena kiralamıştık(katil arabaydı acayipti de neyse). Arkadaşım benden daha kıdemli bir sürücü olduğundan direksiyon bende olmasına rağmen daha çok "dümenci" pozisyonunda gidiyorduk. O sırada arkadaşım 110nu geçmememi, eğer geçersem karbüratörün çift kademeli çalışacağını ve arabanın daha çok benzin yakacağını söylemişti, ben de paşa paşa 90la Fethiye-Alanya arasını gitmiştim, dibim düşmüştü(araba yüzünden tabii, yokuş yukarı çıkamayan yokuş aşağı da duramayan bir arabayla şehirlerarası yol düşünün). Şimdi bu arkadaş benim o zamanki acemiliğimden faydalanıp yemiş mi(olayın tarihi 2001 yazı) yoksa var mı böyle bir şeyler? Tamam gaza abandıkça 5. viteste araba daha çok yakmaya meyilli de, nedir asıl olay? Siena'da karburatör yok diye biliyorum. 1.2 bile enjeksiyonluydu.
Öne çıkan mesajlar