Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

A3 Alırkene.... Ne Etmeli?


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Döndüm dolaştııım, bugün yine Audi showroomdaydım. Bu sefer Sportback'i de canlı görme fırsatı buldum. Ama o da ne! "Bu ne laaaa?" dedirtti araba bana birden. Tevekkeli yolda gördüğüm yeni A3lerin hepsinin Coupe olduğuna şaşmamalı, araba çocuklu bayan station wagonu gibi duruyor şööyle bir arka üstten bakınca...

Bu olay üzerine ben de Coupe'ye yöneldim. Baba parasıyla alacağım son araba olacağı için iyice titizleniyorum. 1.6 FSI için oturdum konuştum, Ambition spor paketi + Bluetooth telefon hedesi + ESR (bu muydu kısaltması karıştırıp duruyorum) ile beraber 31.000 Euro civarına patlıyor, 3000 Euro kaparo istiyorlar, 3 ay da bekleme süresi veriyorlar.

Ciddi ciddi alma yolundayım ama Sportback vs Coupe beni endişelendiriyor, araba= 4 kapısı olan taşıma aracı diye bellediğim için hep kafamda soru işaretleri var. Gerçi genç adamız, ileride tek kapı araba lüksüm olmayacağına göre neden olmasın da demekteyim. Babamla görüşmelere başladım "Derhal mi istiyorsun?" diye sordu biraz surat asıp, sanırım önce 306yı satmam lazım, ama bir gaz Eylülde sipariş mi versem diyorum. 306yı da takasa sürüp sürmemek konusunda şüpheliyim, oradaki çalışan "Araban o kadar temizse bence sürme, yazık olur bizim söyleyeceğimiz fiyata" dedi...

İşte böyle. Son dakika yorumları, Sportback vs Coupe hakkında düşünceler ve 306yı ne yapmalı konusunda fikriniz varsa bekliyorum. Bu gidişle Aralık civarı bir A3üm olacak (diye umuyorum), ilk olarak da gidip Dyna'nın elini öptüreceğim :)

ÖNEMLİ NOT: Son olarak, fiyatı 50.000YTL = 30.000 Euro civarında takılan ve akla gelen araba varsa, o konuda da fikir alabilirim. Aklımda kalmasın sonradan, ama sıfır araç, 2. el almak istemiyorum.[signature][hline]Rampaların ustası, Liv Tyler'ın hastasıyım.
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Mesaj tarihi:
Biz de bu sıralar 1.6 benzinli bir a3, golf ya da focus düşünüyoruz. Ancak benzinli modellerde a3'ü pek beğenmedim ben. Focus ve Golf'ün 115hplik motor seçenekleri olduğu için.

Benden bu kadar yorum gelebilecek en fazla. Bu dediğim araçların da dizel motorlularının güçlerini ve fiyatlarını incelemek yararına olabilir.[signature][hline][b]If you shake my hand you better count your fingers[b]
Mesaj tarihi:
Kendercik, benim almayı düşündüğüm 1.6motorun FSI modeli ki, o da 115 beygir. Normal 1.6 102 beygir. Yarışa gitmeyeceğime göre o cüssede bir araba için 1.6 motor 115 beygir bence gayet makul.

Dizeller 1.9 motor A3te, yalnız ben arabama yılda en fazla 11.000 km yaptırabildiğim için vereceğim fiyat farkını asla kurtaramam, bu bakımdan dizele gerek yok.

Focus ben asla düşünmedim, dışı ne kadar makyajlansa da içi çok odun. Golfün eski kasası olsa A3e bakmadan direk gider alırdım ama bu yeni kasa çok nefret bir şey, büyük konuşmamak lazım ama asla alıp kullanmam.[signature][hline]Rampaların ustası, Liv Tyler'ın hastasıyım.
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.

[Bu mesaj Cafein tarafından 22 Ağustos 2005 08:25 tarihinde değiştirilmiştir]
  • Admin
Mesaj tarihi:
Cafein şu son msjını aynen virgül deiştirmeden ben yazıcaktım hehe, ee ben ne dicem şimdi :)
hazır topice girmişim bari çiziktirem bişiler

a3 iyidir ver parayı al fıstıgı tamda iyi modeli seçmişsin :)
bekliyorum dört gözle ehehe[signature][hline]G3NK
zitem illede zitem
Mesaj tarihi:
Cafein sen şu arabayı alsan da artık sizin ev halkı ile beraber paticik halkı da huzura kavuşsa. Forumlara dödüm döneli senin şu araba olayın bitmedi.

:)

Takılıyorum bu arada, laf atmak gibi bir amaçla yazmadım yukardakini.

Hoca 115 beygir, moralini bozmayım ben expert değilim, arabaları pek severim, ama çok anlamam, fakat kine benim kanımca 115 beygir zayıf bir motor.

Şimdi yaz günü kilima açıcaksın, o 115 beygir biraz daha inecek aşşağılara. Yükleyeceksin bagajı, yaşın da genç bir iki kanka da yanın da tatile çıkacaksınız, o 115 beygir kesmez gibime geliyor.

Benzin gibi sorunun yoksa ( depo doldurma mevzuları ), hoca boşvereceksin 1.6 olayını, çıkmaya çalış onun üstüne derim.[signature][hline]Quod non mortiferum, fortiorem me facit.
  • Admin
Mesaj tarihi:
tr de en ideal motor 1.6
115 hp hayli yeter
klimayı aç
otobanda rahat 160 görürsün
fazlasına gerek yok, ki zaten 120 hız sınırı var..

yokuş yukarı çıkışta ise 115 hp klimayı kaldırır çok sorun yaratmaz

1.4 94 kasa 103 hp 1050 kg rover 2.14 si vardı klimasıda var
klima kökleyince çekişten düşüyordu ama yinede çok sorun olmuyordu

hem dünyada en pahalı benzin fiyatları bizde
yolların durumu vahim hız yapmak olası degil
yüksek cc motorların vergisi aşmış derecede

1.6 almak kaçınılmaz trde
der sazımı alır giderim[signature][hline]G3NK
zitem illede zitem
Mesaj tarihi:
alfa 156
audi a3 fsi
bmw 1.16i
honda hr-v
hyundai coupe
jeep wrangler sport 4.0 (ehue daha neler)
mazda 6
mini cooper cabrio
307 cc 1.6
saab 9-3 Sedan 1.8i
volvo s40 1.6 D

araçlar bunlar o fiyat araliginda gozden gecirilmesi gerekenler bence. vw dusunursen yeni kasasi gelmedi hala ama benim begenmedigim bora bile 43 bin ytl olmus. az daha kasilip a3 alinir 3 kapilisindan.

boldla cizdiklerim bu siralar pederin kafasini celmeye calistigim araclar olacak, italikler sekil araclar fakat yolda olursun kalirsin pek guvenligiyle unlu araclar degil, altini cizdigim jeep wrangler ise yillik 5 milyara yakin vergisiyle fantastik.[signature][hline]agostos 2005

[Bu mesaj Dela tarafından 22 Ağustos 2005 13:06 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
307 cc :D süfer yaa..
cabrio hastası olaraktan derim ki;babanı nasıl ikna edecen 307ccye :-)[signature][hline] A Ferrari is a dream, two Ferraris are paradise while three Ferraris are just too good to be true
Mesaj tarihi:
Araba araba diye sizi çok sıktıysam affola, ben uzun ömürlü kullanacağım şeyler için ince eler sık dokur uzun uzun düşünür en son kararımı verir bir daha da değiştirmem, bürosit koltuk alırken bile 2 hafta düşündüğümü göz önüne alırsak, bir araba için normal :)

115 beygir ciddi yeter. 2.0 motorlarla arada çok vergi farkı var. Benim 306 90 beygircik, 1.6, klima açıkken 190 gördü düz yolda (daha sonra gelen ilk yokuş aşağıda arabanın burnu havalandığı için derhal yavaşladık ve kıçımızda bizi öldürmeye çalışan Range Rover'dan manevra yaparak kaçmaya çalıştık). Zaten ben 160 ve üstüne acil durumlar hariç çıkmadığım için 1.6 FSI haydi haydi yeter.

En büyük çekincem hala coupe- sportback arasında. Tek kapı nasıl kullanırım bilemiyorum, aileyi ikna meselesi de var (sırasıyla önce annem sonra babam tek kapıda kaza yapıp sıkışmışlar).

Dela sen helikopter kiralamıyor muydun :) Tecrübe der ki, Jeep Wrangler gibi bir saçmalığa girip benzin+ vergi + sıfır ikinci ele maruz kalıp saç baş yolma. Mümkünse Peugeot falan da alma...
Audi, BMW, 156(2. el ve servis problemlerini göze alırsan) genç işi olarak tavsiye edeceğim cihazlar, hepsine sırayla baktım ben A3te kaldım. Kalanlarını sil, sadece Hyundai'nin malı hakkında bir fikrim yok, o aleti ben de merak ediyorum.[signature][hline]Rampaların ustası, Liv Tyler'ın hastasıyım.
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Mesaj tarihi:
said:
Cafein, 22 Ağustos 2005 20:44 tarihinde demiş ki:
Araba araba diye sizi çok sıktıysam affola, ben uzun ömürlü kullanacağım şeyler için ince eler sık dokur uzun uzun düşünür en son kararımı verir bir daha da değiştirmem, bürosit koltuk alırken bile 2 hafta düşündüğümü göz önüne alırsak, bir araba için normal :)


Estafurallah yaw, ne sıkması, ben sadece takılıyım dedim sendeki heyecanı ve şevki görünce :), belki kendi gençlik yıllarım aklıma geldi birazda galeri galeri dolaşıp baba ikna etmeye çalışmak, babadan önce anneyi kendi tarafına çekmek için uğraşı vermek ( Üniversite yılları ). Tabi senin durumun farklı olabilir, dediğim gibi sadece hoşuma gitti, eski anılar canlandı, takılayım dedim.

Yaw arkadaşlar, yanlışmıyım bilemiyorum fakat herkes motor gücünden bahsederken kadranda gördüğü son sürat ile motor gücü olayını değerlendirmeye çalışmış gibi geldi bana.

Benim kanımca yanlış alınan bir kıstas motor gücü ve arabanın çıkabildiği süratler.

Önemli olan, ihtiyacınız olduğunda ki ihtiyaç derken Allah korusun kastım acil aklerasyonlar bizim memlekette, altınızdaki arabanın hangi çeviklikde bizleri istenmeyen bir durumdan kurtarabileceği.

Bu bir düz yolda ya da en kötüsü yokuşta hatalı bir sollama olabilir, böyle bir durum da yine Allah korusun, kadran da ne yazdığının veya yapabildiğinin altınızdaki 4 tekerleklinin pek bir önemi yok. O durumdan bir sürücüyü kurtarabilecek bir çok faktörün arasında altınızdaki arabanın motor gücü de var.

Yani yanlış anlaşılmasın. Motor gücü derken Safety için konuşuyorum ben. Yoksa kanımca 120km üzeri her hız benim kanımca pek güvenli değil.

Belki komik gelecek fakat son 5 yıldır kullandığım arabalar düşünüldüğünde ( Eclipse, Imprezza ) daha henüz 140km üzerine çıktığımı ( ki 6-8 şerit otobanlarda ) hatırlamıyorum. Bu süratlerin üzerinde araba kullanan insanları da fütusuzca başkaların ve kendisinin hayatlarıyla oynayan kumarbazlar olarak görüyorum.

Drive safely :)[signature][hline]Quod non mortiferum, fortiorem me facit.
Mesaj tarihi:
Cafein dostum simdiden hayirli olsun bende dun istanbuldaydim Astra coupe turbo aldim.Cok guzel bir heyecan umarim en kisa surede istedigin arabaya ulasirsin.Bildigin gibi opelci oldugum icin opelden baska arabaya bakmadim bile ben :) en sonunda hayellerim gerceklesti seninde gerceklesir..

Araba onerisine gelince eger ailen cok baskici yani devamli dir dir eden bir aile degilse birak 1 hafta konussunlar tek kapi al ama omur boyu burnundan getireceklerse hic bulasma 4 kapisida cok guzel ve sportif bir goruntusu var a3 herzaman a3 dur :)[signature][hline]Yemek yemek icin yasamamali,hayatta kalmak icin yemelidir.
Mesaj tarihi:
Absürd bir seçenek olacak. Ama 4 kapı kriterini karşılıyor.

Nissan Pick Up Skystar 4x4 (2 milyar daha çıkışırsa Rally Raid)
Genç birine abes kaçar diye düşünebilirsin ama acaip keyifli bir araç. 5.19 boyunda, park yeri olayı sorun olabilir ama her türlü yola gelir, çukurmuş, bozuk yolmuş diye düşünmezsin. Gazlamayacaksan ideal bir araç (makas yayla gazlanmaz zaten)

2.5 Litre Dizel motoru var, 133 bg, 304 torku var, 8.9 litre kombine tüketim değeri verilmiş, şehir içi 700 km yapıyor 70 litre depoyla.

Tek kusuru sesi, kamyonet sonuçta. :)[signature][hline]Grimwolf, 06 Ağustos 2005 22:37 tarihinde demiş ki:
Ulan paticiği patiçüke çevirdiniz...
Mesaj tarihi:
Mino, bunu demek istemezdim ama "aramaya inan" :) O alete baktım, hakkında konu bile açtım patinajda. Neticede 1. Köprü'yü kesinlikle kullanamaması ve aletin cüssesi (5 metre 10cmlik uzunluğu) nedeniyle vazgeçtim. Yoksa ciddi ciddi Rally Raid alacaktım.

Antalya'da, hatta Ankara'da yaşıyor olaydım süper seçenekti ama özellikle artık Mecidiyeköy'deki işim gereği her gün köprü kullanacakken 1. köprü geçemeyen ve park zaten dertken 5 metre 10cmlik boyuyla bir yere sığmayan Rally Raid, bu şehr-istanbul için seçenek olmaktan çıkıyor.[signature][hline]Rampaların ustası, Liv Tyler'ın hastasıyım.
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Mesaj tarihi:
İş içinse boşver zaten. Oralara arabayla bile girmem ben :) A3 ünü kazasız belasız kullan diyim o zaman.[signature][hline]Grimwolf, 06 Ağustos 2005 22:37 tarihinde demiş ki:
Ulan paticiği patiçüke çevirdiniz...
Mesaj tarihi:
çok güzel araba , diğer seçeneklerde sınıflarında iyi olsada , genç adamız a3 yakışır her şekil :D[signature][hline]www.kemirgen.net
Heyd - Jedi Padawan
Deadem - Master Bio-Engineer - Master Ranger
Hüsam - Level 50 Invul/NRG -(retired®)
Mesaj tarihi:
Cafein 3 kapılısının arkası çok tırt, kamburluk var arkada baktıkça bayıyor beni. Arka stoplara gelince biliyorsun audi'nin yeni nesil stoplarini. Sportback'in stoplari yeni nesil, audi Q7 ile ayni nerdeyse, 30-35k verip 120k'lik aracin ayni stoplarini aliyorsun.

sportback, renk ışık gümüşü jantlar da cu9 16' cok guzel duruyor gerçekten.[signature][hline]With his holy cross raised high, he shouts a warcry against evil.
Mesaj tarihi:
Cafein bugün boğaz köprüsü çıkışında demir atmış bir sportback gördüm. Karşı şeritte trafik olduğundan uzun süre inceleme fırsatımda oldu. Yahu bu nedir böyle? Sportback bu mu? Yok ya değil heralde.. Plakasına baktım yabancı plakamı A3 Stationwagon varda başka ülkelerde bizdemi yok nedir abi bu? Sonra kesin kararımı verdim. Evet o Sportback miş.
Daha önceki threadde 5 kapılı almanı tavsiye etmiştim ama kararımı değiştirdim bence hiç bulaşma 3 kapı iyidir :)
Sırt çantası takmış clio gibi olmuş (clio symbol)[signature][hline]Atahost.net Web Hosting
Mesaj tarihi:
cok alakasiz bir benzetme yapmissin tabii kendi zevkin, önü hakkinda ne dusunuyorsun peki yeni izgara?

bence sinifindaki en iyi tasarim, aslinda rakiplerinden bir sinif ust bir araba buna bmw 1 serisi de dahil.

ilk defa gormussun sportback oysa coktandir var yollarda ben hergun en az 2 tane goruyorum.

Ayrica sb yurtdisinda cok tutuldu ozellike bu sene Amerika'da satisinin baslamasiyla hasilat yapiyor Audi. A3 tek kapi ise sadece Avrupa'nin belli ulkeleri icin tasarlanmis, e Turkiye'de de gencler sagolsun iyi satti.
Arkaya birisini oturtmak dert cok dar cok.[signature][hline]With his holy cross raised high, he shouts a warcry against evil.
Mesaj tarihi:
Mathias, 1.92 TR standartları için "uzun", seni de öne oturturum napayım. Pis herif.

A4 1.8T için fiyat farkını vereceksen hemen alayım?[signature][hline]Rampaların ustası, Liv Tyler'ın hastasıyım.
Tüm Metalciler bir gün Led Zeppelini tadacaktır.
Mesaj tarihi:
Öeh sende vitesi küçültüp gaza yüklenmişsin.
Tabiki ilkkez görmedim ancak alıcı gözüyle inceleyince işler değişiyor. Benim aklımda kelebek camı olmayan 5 kapılı bir araç olarak kalmış. Buna dikkat ettiğimde gözüme hoş görünmedi olay bu.
Sırtı okadar uzun olmasa daha iyi dururdu.[signature][hline]Atahost.net Web Hosting
Mesaj tarihi:
Audi dedigin biraz buyuk, oturakli olacak. Zaten Audi Stationlari ile unlu degil mi?
Coupe bana cocuk oyuncagi gibi geliyor ama benim dediklerime bakma cafein, sekli hosuna gidiyorsa ve arkadas tasima gibi bir derdin yoksa hic dusunmeden al, alip da begenmeyip parayi sokaga atma gonlunden ne geciyorsa.[signature][hline]With his holy cross raised high, he shouts a warcry against evil.
×
×
  • Yeni Oluştur...