flood83 Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 16, 2005 19" lcd monitor alıcam yarın ama lcd teknolojisini bilmiyrm milisaniye,parlaklık,1:500/1:600 gibi terimler var ewde oyun için falan kullanıcam nasıl bir monitor tavsiye edersiniz ??
Mathias Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 Tepki süresi az olmalı. 12ms veya 16ms gibi. Kontrast değeri yüksek olmalı 1:600 veya 1:800 gibi. Parlaklık oranı yüksek olmalı 400cd2 gibi.[signature][hline]What we do in life,echoes in eternity.
onlyreal Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 en onemli seylerden biride olu pixel sayisi. aleti actiginda karsinda beyaz beyaz noktalar olmamasi icin sart. kullandiklari standartlara bak oradan yaksalabilirsin.[signature][hline]any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic C CLARKE
aktiftablet Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 Kaç ölü piksel için değiştirme garantisi var? Tepki rüresi 8ms iyidir. 16 artık yavaş Kontrast oranı (Görüntü kalitesinde en büyük etken)[signature][hline]My name is Guybrush Threepwood, and I wanna be a pirate!
Crane Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 Sonucta tuketici olarak begenmedigin urunu degistirme hakkin oldugu icin 1 tane bile ciksa geri goturebilirsin. Bunun disinda benim de bu aralar 19" LCD alma dusuncem vardi, iyi oldu bu topic. Peki su anda piyasada "bu marka/model ustune tanimam, su su su ozellikleriyle digerlerine nal toplatiyor" dediginiz bir marka/model var mi?[signature][hline]SeXeN6.Net [Internet Services] FILES.GEN.TR [New File Center]
Angelfire Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 her üründe garanti olmadan öyle olmuyor crane hatalı ürün belirtmezsen almaz çoğu firma geri o yüzden ne kadar hatalı pixele kadar garanti verdiklerini öğrenmek gerekli refresh rate ve ölü pixel derim ilk bakacaklarım[signature][hline]Welcome to Linuxland, in silent nights you may hear the windows machines rebooting sound...
Crane Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 [spo1=TÜKETİCİ KANUNU]4077 sayılı TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN İKİNCİ KISIM Tüketicinin Korunması ve Aydınlatılması (4077 sayılı Kanunun 4 üncü maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.) Ayıplı Mal Madde 4- Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir. Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir. İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi veren ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz. Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut ve tatil amaçlı taşınmaz mallarda beş yıldır. Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Bu talepler zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz. Ayıplı malın neden olduğu zararlardan sorumluluğa ilişkin hükümler dışında, ayıplı olduğu bilinerek satın alınan mallar hakkında yukarıdaki hükümler uygulanmaz. Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, imalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde "özürlüdür" ibaresini içeren bir etiket konulması zorunludur. Yalnızca ayıplı mal satılan veya bir kat ya da reyon gibi bir bölümü sürekli olarak ayıplı mal satışına, tüketicinin bilebileceği şekilde tahsis edilmiş yerlerde bu etiketin konulma zorunluluğu yoktur. Malın ayıplı olduğu hususu, tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde gösterilir. Güvenli olmayan mallar, piyasaya özürlüdür etiketiyle dahi arz edilemez. Bu ürünlere, 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun hükümleri uygulanır. Bu hükümler, mal satışına ilişkin her türlü tüketici işleminde de uygulanır. Ayıplı Hizmet Madde 4/A- Sağlayıcı tarafından bildirilen reklam ve ilânlarında veya standardında veya teknik kuralında tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler, ayıplı hizmet olarak kabul edilir. Tüketici, hizmetin ifa edildiği tarihten itibaren otuz gün içerisinde bu ayıbı sağlayıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, sözleşmeden dönme, hizmetin yeniden görülmesi veya ayıp oranında bedel indirimi haklarına sahiptir. Tüketicinin sözleşmeyi sona erdirmesi, durumun gereği olarak haklı görülemiyorsa, bedelden indirim ile yetinilir. Tüketici, bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 4 üncü maddede belirtilen şartlar çerçevesinde tazminat da isteyebilir. Sağlayıcı, tüketicinin seçtiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Sağlayıcı, bayi, acente ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi veren, ayıplı hizmetten ve ayıplı hizmetin neden olduğu her türlü zarardan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Sunulan hizmetin ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz. Daha uzun bir süre için garanti verilmemiş ise, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile ayıplı hizmetten dolayı yapılacak talepler hizmetin ifasından itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Ayıplı hizmetin neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Ancak, sunulan hizmetin ayıbı, tüketiciden sağl
Angelfire Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 anlamadığın nokta belli bir ölü pixele kadar sana bu normal diyor ayıplı demiyor işte en az ölü pixele normal diyen monitoru seç diğer durumda ayıplı ürüne girmiyor o[signature][hline]Welcome to Linuxland, in silent nights you may hear the windows machines rebooting sound...
Crane Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 Ozellikle altini cizerek ve duzenleyerek c/p yaptim ama.. Bak "tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan mallar, ayipli mal olarak kabul edilir." yaziyor. Bir tane olu pixel varsa ben 30 gun icinde gidip "ben hic olu pixel olmamasi beklentisi icerisindeydim, rahatsizlik veriyor bana" dedigin anda sorgu sual etmeden mali geri almak, degistirmek , ayip oraninda beden indirimi yapmak ya da ucretsiz tamir ettirmek zorunda ve bu seceneklerden birini sen secebiliyorsun. Yani adam "tamam tamir ettirelim" dedigi zaman "hayir, ben degisimini istiyorum" dedigin anda degistirmek zorunda! Istiyorsan bastan sona iyice, sindire sindire oku.[signature][hline]SeXeN6.Net [Internet Services] FILES.GEN.TR [New File Center] [Bu mesaj Crane tarafından 18 Ağustos 2005 00:33 tarihinde değiştirilmiştir]
Angelfire Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 umarım bu dediğini yaptırabilirsin özellikle o altığını çizdiğin satırları uygulamak kanatimce yeterince zor olacaktır bunun için en baştan bakarsan o zahmetlere katlanmazsın[signature][hline]Welcome to Linuxland, in silent nights you may hear the windows machines rebooting sound...
Crane Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 Tuketicilerimiz haklarini bilmiyor ve bu nedenle aramiyor ve hatta magdur durumda kalabiliyor. TC sinirlari icinde bu haklara sahibiz. Mesela yurtdisindan ithal edilen elektronik bir urunun yurtdisinda garanti suresi 1 sene olabilir ancak TC sinirlari icerisinde butun elektronik urunlerin garantisi minimum 2 sene olmak zorunda.[signature][hline]SeXeN6.Net [Internet Services] FILES.GEN.TR [New File Center]
Angelfire Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 hala es geçtiğin bir nokta var mesela bir monior aldın diyelim 5 px ölü sen diyorsunki değiştir buınu önce diyecek bu mal normal benim normal standartlarımda hadi uraştın değiştirttin aynı model monitorden alıyorsun bu sefer 4px ölü ne değişti budurum da? [Bu mesaj Angelfire tarafından 18 Ağustos 2005 00:39 tarihinde değiştirilmiştir]
Crane Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 Konu iyice dagildi, farkindayim ancak bu cokonemli bir ayrinti oldugu icin devam ediyorum. Satici urun hakkinda gerekli islemleri yapmakta zorluk cikardigi zaman bu kanunun bir kopyasini saticiya verdiginizde sorun kalmiyor genellikle. Degisen urunde yine cikarsa yine hakkinizi arayacaksiniz. Adi ustunde hak. Tabii "amaannn bunla mi ugrascam" derseniz, hakkinizi bir guzel yedirirsiniz, saticida yan gelir yatar ne guzel. Hakkinizi arayin arkadaslar, her ne konuda olursa olsun. // said: Crane, 17 Ağustos 2005 14:08 tarihinde demiş ki: ... su anda piyasada "bu marka/model ustune tanimam, su su su ozellikleriyle digerlerine nal toplatiyor" dediginiz bir marka/model var mi? [signature][hline]SeXeN6.Net [Internet Services] FILES.GEN.TR [New File Center] [Bu mesaj Crane tarafından 18 Ağustos 2005 00:43 tarihinde değiştirilmiştir]
Angelfire Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 17, 2005 dediklerine katılıyorum topic konusundada yardım isteyen arkadaşımızdan özür diliyorum ancak ölü pixel konusunda tüketici kanunundan yardım alabileceğine pek inanmamaktayım ben kapatalım bu konuyu burda bence :) gereksiz uzattık[signature][hline]Welcome to Linuxland, in silent nights you may hear the windows machines rebooting sound...
jagd Mesaj tarihi: Ağustos 19, 2005 Mesaj tarihi: Ağustos 19, 2005 lcd de en önemli şey gecikme süresi (düşük olan daha iyidir) renk 16.7 tercih edilmeli parlaklık yüksek daha iyi. Eğer sabredecek durumun varda philips P6 serisini bekle sıfır ölü pixel garantili.Bekleyemem dersen 190X5FB ye bir bak oda sıfır ölü pixel garantili ama P serisi yeni model ve daha düşük yenileme süresine sahip ama henüz türkiyeye gelmedi. Birde lcd yi denemeden almamak hatta oyun ve filim oynatmak lazım,monitör işi en şahsi parça seçimi bence herkesin gözü aynı değil kimisinin iyi dediğine kimisi kötü diyor. [Bu mesaj jagd tarafından 19 Ağustos 2005 05:38 tarihinde değiştirilmiştir]
Öne çıkan mesajlar