Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Script uygulama hakkında yardım lütfen


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Selam arkadaşlar. Dün gece bi arkadasımın gaz vermesıyle kendı aramızda eglenmek amaclı bı sphere server kurdum uzerınede nebula ocak ayı scpritlerini cekıp scripts klasorune attım. Kısmen oldu gibi geldi yani scriptler calıstı sanırsam.

Fakat mesela ultima-stirke'da ayrı teker teker scriptler var bunları nası kendı serverımda uygulayabılırım. Nasıl calıstırabılırım bunu ogrenmek ıstıyorum.

Yani diyelimki

Ahanda şöyle bi Dismount scripti buldum aynen bu şekilde. Yani bunu nası kendi serverıma uygulayabılırım ne yapmam lazım calısması ıcın sorum budur.

[li][events e_dismount]
On=@Hit
if (&statf_stone) || ()
return 0
elseif ((( == t_weapon_sword) && ( >= 98.0)) || (( == T_WEAPON_MACE_STAFF) && ( >= 98.0)) || (( == t_weapon_fence) && ( >= 98.0)))
if (rand(120) <= / 40)>)
src.damage {15 25}
src.skill fail
var.act
src.newitem i_yattara
src.act.equip
src.act
return 1
endif
endif
endif

[events e_inassa]
On=@GetHit
findid.i_inassa.remove

On=@Death
findid.i_inassa.remove

[itemdef i_inassa]
name=atdusur
id=i_gold
type=t_eq_script
weight=0
layer=layer_special

On=@Equip
if ( > 0)
SRC.dclick
src.sayua 075f,6,6,0 *Binekten Duser*
RETURN 1
ENDIF

On=@UnEquip
cont.events -e_inassa
if !(&statf_dead)
cont.flags &~04
endif

On=@Timer
attr attr_decay
remove
return 1

[eof][/li][signature][hline]Opinions are like assholes. Everybody has got one.

[Bu mesaj BlaCk tarafından 16 Ağustos 2005 15:12 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
[spo1=dismount yapmasını ıstedıgın sılahlara ]on=@equip triggerinin sonuna +e_dismount
on=@unequip tiggerinin sonuna -e_dismount[/spo]
tabi bu sadece event eklemek ya boyle kolay deıl aslında bıraz ugras dıer scrıptlerı falan ıncele kendın cozmen lazım anlatarak olmaz..

[Bu mesaj lordyosi tarafından 16 Ağustos 2005 15:20 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
Arkadaşım nasıl dismount scripti yazarım demedim ben.
Elimde bi script var bunu nereye koycamda çalışcak sordugum bu yahu.[signature][hline]Opinions are like assholes. Everybody has got one.
Mesaj tarihi:
said:
lordyosi, 16 Ağustos 2005 15:18 tarihinde demiş ki:
[spo1=dismount yapmasını ıstedıgın sılahlara ]on=@equip triggerinin sonuna +e_dismount
on=@unequip tiggerinin sonuna -e_dismount
ekle..[/spo]
tabi bu sadece event eklemek ya boyle kolay deıl aslında bıraz ugras dıer scrıptlerı falan ıncele kendın cozmen lazım anlatarak olmaz..

[Bu mesaj lordyosi tarafından 16 Ağustos 2005 15:20 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
Ya sordugum seyi bile anlamamıssın Farklı bişey ogrenmeye calısıyorum ben sen bana scripti nası yazıcagımı anlatıyosun.

Öğrenmek istedigim elimdeki scriptleri nereye copy liyicemde ÇALIŞACAK[signature][hline]Opinions are like assholes. Everybody has got one.
Mesaj tarihi:
Bende calısması ıcın yapman gerekenı anlattım ama anlayana..
o dosyayı events klasorune koyman gerekıo spheretables'e de eklemen gerek onun yerıne ıcınde yazanları hazır bı scrıptın ıcıne at (baska bı eventın) sonra anlattıgımı dismount yapmasını ıstedıgın sılahlara ekle.. scripting oyle 3 satırda anlatılıp ogrenılcek sey degıl kendın cozmelısın ben sadece event eklemeyı anlattım kolaydan..
Mesaj tarihi:
Bak şimdi Benim scripting konusunda bi bilgim olsaydı zaten bu topici acmazdım. Bu konuda bılgım yok.

Buna gore anlatman lazım sen onu ac bunu yap sunu yap sunu suraya koy demek yerine ne oldugunu bıle ılkkez duydugum terimlerden bahsedıyosun. Anlamyorum haliyle

Bu hazır scriptleri ben bı yere copylicem ve calısacak dıye dusunmustum? Yanlışssa Lutfen Karşındakının Script konusunda bılgısı olmadıgını hesaba katarak anlat.[signature][hline]Opinions are like assholes. Everybody has got one.

[Bu mesaj BlaCk tarafından 16 Ağustos 2005 15:29 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
Simdi Arkadasim kimi script vardır esyalara uygulanan kuvvetler ıle calısır, kımısı vardır esyanın kendısını olusturur..
kımısı vardır bılgısayarın yarattıgı yaratıkları olusturur kımısı vardır playerın ve staffın oyuna gırınce, oyun esnasına, oyundan cıkarken yaptıklarına sınırlamalar, yararlar, duzenlemeler getırır.

senın koymak ıstedıgın scrıptlerı scripts klasorune atarsan hepsı calısmaz..

mesela ornek yazdıgın bır event ve eventler uygulanmasını ıstedıgın esyaya,npcye veya playere eklenmelı..

ben sana event eklemeyı anlattım spolierde yazıyor..

ha bır esya scrıptını dırek scrıpts klasorunde bır scrıptın ıcıne kopyalarsın sphereye rsync atarsın (r enter / r enter) calısır..
sonra kullanırsın..

ama bır attan dusurme, bleeding ,paradarbe bunlar eventtır ve uygulanması gereken esyalar vardır fence sw vs. silahlar..
bunlara benım anlattıgım gıbı eklemeler yapcaksın kı calıssın..

yeterınce acıklayabıldımmı ?
sen dıger scrıptlerı ıtemlerı falan bıraz ıncele kendınde cozmeye baslarsın cok zor deıl ama anlatarak zor..
Mesaj tarihi:
Bilgilendirdigin icin tesekkur ederım dedıgım gıbı bu konuda bı bılgım yok yani.

Şimdi yanlız Anlatarak olmaz demenı anlamadım. Mesela Paradarbe- Bleeding - Dismount scriptlerini
Beni yönlendirerek tam olarak neler yapmam gerektigini tam olarak yazarmısın rica etsem.

O spoilerda yazdıgın kısmın oncesınde ne yapacagım sonrasında ne yapacagımı yani bu Dismount scriptini örnek alalım mesela tam olarak çalışacak sekılde benı yonlendırebılırmısın?[signature][hline]Opinions are like assholes. Everybody has got one.
Mesaj tarihi:
Madem biseye basladık tam olsun..
Sana ornek bir dismountlu silah scripti gosteriyim bunu ornek alarak dıer bonuslarıda eklersın..

[spo1=ornek script dismount halberd][itemdef 04107]
defname i_HALBERD_FORCE
value 5000
id i_halberd
name magical halberd
resources i_halberd,3 i_enchant_weapon

description halberd of force
subsection Magic halberds
category Provisions - Weapons - Magic

On=@Create
hitpoints {31 80}
attr attr_magic
morey 80.0
color color_magic_hardening

On=@Click
message a
if (&(attr_identified))
message [force]
endif
return 1

On=@Equip
if ( < 80.0)
src.sms Bu silahi kullanacak beceriye sahip degilsiniz.
unequip
endif

if ( < 80.0)
src.sms Bu silahi kullanacak beceriye sahip degilsiniz.
unequip
endif
src.events +e_dismount

On=@unEquip
src.events -e_dismount
[/spo]

dier silahlarada koyu sekılde yazılmıs kısımları degıstırerek e_bleeding, e_spear vs. bonus ekleyebılırsın..

kolay gelsın..
Mesaj tarihi:
Tamam benım bu scripti nereye koymam lazım onuda bı soleyıver lutfen events klasorunde bı metin dosyası mı acmam gerekıyo?


Ha bide Bleeding koymayı anladım e_spear seklınde koyarsak nası olacak.[signature][hline]Opinions are like assholes. Everybody has got one.
Mesaj tarihi:
scriptleri sphere/scripts klasörü içine koyacaksın bir txt dosyasına yaz scripti sonra onu farklı kaydet diyerek mesela bleeding.scp olarak kaydet scripts'e at.
daha sonra spheretables.scp içine gir orada anlarsın zaten scriptin yerini göstermen gerekiyor göster sonra konsol (spheresvr.exe) gel iki tane arka arkaya r yaz yani resync atacak daha sonra scriptin eklenmiş demektir.[signature][hline]"eski açık sarı desene"
ultrAslan'ı anlayanlar çoğalıyor..
Mesaj tarihi:
e_spear sadece bir ornekdi eger spear eventi (paradarbe) sende bulunmuyorsa calısmaz..

event klasorunun ıcıne yenı bır notepad belgesı acarak bunun ıcıne scrıptı yapıstırcaksın.. fakat spheretables.scp icinde scriptlerın yerlerını bıldırmen gerekıor..bununla ugrasmamak ıcın;
hazır bır scrıptın dosyasının mesela event klasoru ıcınde events.scp dosyasına eklemek ıstedıgın scrıptı en sona ekle (( [eof]'dan once gelcek sekılde [eof] sonda bulunmazsa o dosyadakı hıcbır scrıpt calısmaz.. ))sonra kaydetceksın.. sphere rsync alcaksın ve calısır hale gelcek..

[Bu mesaj lordyosi tarafından 16 Ağustos 2005 16:12 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
events.scp nin en sonuna atıcam yani event scriptlerini
ve calısacak

Bumudur?[signature][hline]Opinions are like assholes. Everybody has got one.
Mesaj tarihi:
of lordyosi amma dolandırmışsın :)

Para darbe vurmasını istediğin silahın
On=@equip
src.events +e_paradarbe yada bleed vs vs

On=unequip
src.events -e_paradarbe

yapcaksın
koycaksın.
Mesaj tarihi:
Arkadaşlar bakın dedıklernızı anlamıyorum. Scriptlerle hayatımda ılkez karsılasıyorum Yani sen İstedigin silaha koycaksın derken o istedigim silahın hangi dizinde ve nerede oldugunu bıle hatta neresıne copylyecegımı bıle bılmıyorum.

Ya Anlamıyormusunuz. Scripting bilen birine göre degil Script bilmeyen birine göre anlatın lutfen şu işi ya rica ediyorum.


Ben en son events.scpnin icine copyledim scrpiti şimdi hangi silaha yaptırmak ıstıyosam ona koyma işini nası yapacagım konusuna hıc bı fıkrım yok

LUTFEN BILMEYEN BIRINE Anlattıgınızı unutmayın.[signature][hline]Opinions are like assholes. Everybody has got one.
Mesaj tarihi:
o nasıl bir dismounttır ya lol
alın benim yazdığımı kullanın
e_dismount eventini istersen yapacak silahların altına ver istersen tüm playerlara ver silah checki zaten scriptin içinde var.

düşüren silahlar: blackstaff, pitchfork, spear, halberd, bardiche, heavy crossbow (scripte bakıp anlarsınız aslında)
said:
[events e_dismount]
On=@Hit
if ()
if (&statf_onhorse)
if (&statf_stone) || ()
return 0
elseif ( >= 50.0)

if ( == i_crossbow_heavy) && ( = 100.0)
if !(&statf_onhorse)
if (=100.0) || (600 < rand())
src.damage {8 12}
src.dclick
src.sayux 60 * attan duser *
return 1
endif
else
if (850 < rand())
src.damage {8 12}
src.dclick
src.sayux 60 * attan duser *
return 1
endif
endif
endif

if (( == i_halberd) || ( == i_bardiche)) && ( = 100.0)
if !(&statf_onhorse)
if (=100.0) || (600 < rand())
src.damage {8 12}
src.dclick
src.sayux 60 * attan duser *
return 1
endif
else
if (850 < rand())
src.damage {8 12}
src.dclick
src.sayux 60 * attan duser *
return 1
endif
endif
endif

if (( == i_spear) || ( == i_pitchfork)) && ( = 100.0)
if !(&statf_onhorse)
if (=100.0) || (600 < rand())
src.damage {8 12}
src.dclick
src.sayux 60 * attan duser *
return 1
endif
else
if (850 < rand())
src.damage {8 12}
src.dclick
src.sayux 60 * attan duser *
return 1
endif
endif
endif

if ( == i_staff_black) && ( = 100.0)
if !(&statf_onhorse)
if (=100.0) || (600 < rand())
src.damage {8 12}
src.dclick
src.sayux 60 * attan duser *
return 1
endif
else
if (900 < rand())
src.damage {8 12}
src.dclick
src.sayux 60 * attan duser *
return 1
endif
endif
endif

endif
endif

edit: bu arada nasıl aktive edeceğini bilmiyorsan, şöyle anlatayım. commands.scp yi açıyosun (nebula scriptleri için) orda player_login gibi bi function vardı. onun 1 satır altına events +e_dismount yazıyosun kaydediyosun. serverı kapayıp aç. tamam herkes tekrar girsin olacak.

[Bu mesaj taz tarafından 16 Ağustos 2005 17:00 tarihinde değiştirilmiştir]
Mesaj tarihi:
said:
BlaCk, 16 Ağustos 2005 16:48 tarihinde demiş ki:
Arkadaşlar bakın dedıklernızı anlamıyorum. Scriptlerle hayatımda ılkez karsılasıyorum Yani sen İstedigin silaha koycaksın derken o istedigim silahın hangi dizinde ve nerede oldugunu bıle hatta neresıne copylyecegımı bıle bılmıyorum.

Ya Anlamıyormusunuz. Scripting bilen birine göre degil Script bilmeyen birine göre anlatın lutfen şu işi ya rica ediyorum.


Ben en son events.scpnin icine copyledim scrpiti şimdi hangi silaha yaptırmak ıstıyosam ona koyma işini nası yapacagım konusuna hıc bı fıkrım yok

LUTFEN BILMEYEN BIRINE Anlattıgınızı unutmayın.



Delirtmeye falan calısıyosunuz sanırım.[signature][hline]Opinions are like assholes. Everybody has got one.
Mesaj tarihi:
said:
lordyosi, 16 Ağustos 2005 15:56 tarihinde demiş ki:
Madem biseye basladık tam olsun..
Sana ornek bir dismountlu silah scripti gosteriyim bunu ornek alarak dıer bonuslarıda eklersın..

[spo1=ornek script dismount halberd][itemdef 04107]
defname i_HALBERD_FORCE
value 5000
id i_halberd
name magical halberd
resources i_halberd,3 i_enchant_weapon

description halberd of force
subsection Magic halberds
category Provisions - Weapons - Magic

On=@Create
hitpoints {31 80}
attr attr_magic
morey 80.0
color color_magic_hardening

On=@Click
message a
if (&(attr_identified))
message [force]
endif
return 1

On=@Equip
if ( < 80.0)
src.sms Bu silahi kullanacak beceriye sahip degilsiniz.
unequip
endif

if ( < 80.0)
src.sms Bu silahi kullanacak beceriye sahip degilsiniz.
unequip
endif
src.events +e_dismount

On=@unEquip
src.events -e_dismount
[/spo]

dier silahlarada koyu sekılde yazılmıs kısımları degıstırerek e_bleeding, e_spear vs. bonus ekleyebılırsın..

kolay gelsın..


Ya ıste bu spolierdeki sekilde eklıceksın off gosterdık ya iste..
Mesaj tarihi:
[function f_player_login] // playerlar boyle login oluyor
if (0 > 1)
skillclass 1
var.smsgx 0482
smsgx Nebula yetkili kadrosuna hosgeldiniz, !
f_staff_login
return 1
else
account.plevel
endif


commands.scp de bu kısım var bunun altınamı koyim ne yapcam ya offf[signature][hline]Opinions are like assholes. Everybody has got one.
Mesaj tarihi:
LordYosi şu ana kadar yazı yazıp ılgılendıgın ıcın tesekkur edıyortm hocam ama nolur atma baska mesaj zira kafamı karıstırmaktan baska bı ıse yaramadı[signature][hline]Opinions are like assholes. Everybody has got one.
Mesaj tarihi:
arkadasım commands'ı nerden karıstırdın ortama :D

onla ugrasma sen sadece sılahların sonlarına gosterdıgım gıbı bonusları ekle (+e_event bleeding vs.) sonra bıde events.scp'nin altınada ınternetten cektıgın eventlerın scrıptlerını ekle calıscaklar..

bu arada silahlarin scriptlerını items klasoru altında weap_swords, weap_spears vs. seklındekı dosyalarda bulcaksın..

onemlı deıl ama dedıgım gıbı burda anlatarak olmaz ınceleyerek cozceksın..

kolay gelsın..
Mesaj tarihi:
Yosi Pekala
weap_sword, weap_spears'ları soruyordum ben dedıgım gıbı bılmıyorum bılmeyen bı adama anlatmak yerıne sankı 2 scripterın bırıbırınden bılgı alsıverısı yapması gıbı anlattıgınız ıcın halıyle kafam karıştı

Şimdi o ornegın weap_spears'a
şunu eklıyıcem dıymı
src.events +e_dismount

On=@unEquip
src.events -e_dismount

Bide neresine eklıyıcem en sonuna mı ortasınamı belirli bi satırın orayamı ?

Lütfen tam acık ve net bilgi[signature][hline]Opinions are like assholes. Everybody has got one.
Mesaj tarihi:
[spo1=ornek script dismount halberd][itemdef 04107]
defname i_HALBERD_FORCE
value 5000
id i_halberd
name magical halberd
resources i_halberd,3 i_enchant_weapon

description halberd of force
subsection Magic halberds
category Provisions - Weapons - Magic

On=@Create
hitpoints {31 80}
attr attr_magic
morey 80.0
color color_magic_hardening

On=@Click
message a
if (&(attr_identified))
message [force]
endif
return 1

On=@Equip
if ( < 80.0)
src.sms Bu silahi kullanacak beceriye sahip degilsiniz.
unequip
endif

if ( < 80.0)
src.sms Bu silahi kullanacak beceriye sahip degilsiniz.
unequip
endif
src.events +e_dismount

On=@unEquip
src.events -e_dismount
[/spo]

bak bu spolierdeki gibi eklıceksın yanı en sona.. koyu ıle yazılmıs yerler ornek olsun.. tum silahlara dogru bonusları en sonlarına eklemelısın..
her sılahın en son satırlarına..

weap_... ile baslayan script dosyalarının ıcınde sılahlar bulunur tum silahlara gereklı bonusları eklersın anlattıgım sekılde..
kolay gelsın..

[Bu mesaj lordyosi tarafından 16 Ağustos 2005 17:27 tarihinde değiştirilmiştir]
×
×
  • Yeni Oluştur...